دوره آموزش بلندر و سابستنس پینتر در معماری
Lynda – Blender and Substance Painter Architectural Visualization
به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیر نویس انگلیسی کامل
به ایجاد محیط های واقع گرایانه برای انیمیشن، مصورسازی معماری یا بازی علاقه دارید؟ این دوره می تواند به شما در شروع کار کمک کند.
در این دوره آموزش بلندر و سابستنس پینتر در معماری ، به مربی Darrin Lile بپیوندید تا نحوه ایجاد صحنه با Blender و Substance Painter را بررسی کند.
Darrin نحوه مدلسازی اتاقها را نشان میدهد و نحوه ایجاد دیوارها، درها و پنجرههای یک فضای کاری مشترک را توضیح میدهد.
او به نحوه ایجاد مبلمان و لوازم خانگی با استفاده از ابزارهای مدلسازی و اصلاحکنندههای کلیدی در Blender، و همچنین نحوه UV Mapping از میزهای اداری، چهارپایهها، صندلیها و سایر اشیاء سه بعدی در صحنه میپردازد.
Darrin سپس نحوه وارد کردن فایلهای خود را به Substance Painter و اعمال بافتهای واقعی در مدلهای خود بحث میکند. برای جمع بندی، او نحوه اضافه کردن نور و رندر صحنه خود را با استفاده از موتورهای رندر Eevee و Cycles در Blender نشان می دهد.
فهرست سرفصل های دوره : آموزش Lynda – Blender and Substance Painter Architectural Visualization
دوره آموزش بلندر و سابستنس پینتر در معماری
- معرفی
خط لوله Blender and Substance Painter
اهداف دوره
وارد کردن تصویر مرجع
تنظیم مقیاس مناسب - 1. مدل سازی اتاق ها
شروع دیوارها
ایجاد دیوارهای داخلی
ترفندهایی برای تراز کردن دیوارها
با دیوارها ادامه می دهیم
با استفاده از اصلاح کننده Boolean
ایجاد دهانه برای درها
اتمام بازشوهای پنجره
شروع قاب های پنجره
اتمام قاب های پنجره
راه اندازی قاب های اداری
اتمام قاب های اداری
ایجاد قاب درب
قرار دادن چهارچوب درب
شروع درها
ایجاد دستگیره در
ایجاد قفل درب
قرار دادن درها و سازماندهی صحنه
ایجاد درب کمد
اتمام درب کمد
شروع جزیره آشپزخانه
مدل سازی دستگیره های کابینت
شروع پیشخوان آشپزخانه
اضافه کردن کابینت و کشوهای آشپزخانه
ساخت دستگیره های آشپزخانه
رفع خطاهای هموارسازی
سازماندهی صحنه - 2. ایجاد مبلمان
مدل سازی جداول انتهایی
مدل سازی مبل
شروع مدفوع
ادامه مدفوع
تمام کردن مدفوع
مدل سازی اولین صندلی
ادامه صندلی
بیشتر روی صندلی کار کنید
در حال اتمام صندلی
شروع جدول
اتمام میز و فرش
شروع صندلی دوم
ادامه صندلی دوم
مدل سازی بازوهای صندلی
ایجاد پایه های صندلی
کار روی چرخ های صندلی
اتمام صندلی دوم
تغییر نام دسته ای چندین شی
شروع صندلی سوم
ایجاد استراحت بازو و پشت
مدل سازی قاب پشت و پاها
تنظیم نسبت های صندلی
در حال اتمام صندلی سوم
پر جمعیت کردن دفاتر
شروع یخچال
اتمام یخچال
اکسترود در طول یک مسیر
اتمام شیر آب
شروع دستگاه قهوه ساز
اتمام دستگاه قهوه ساز
ایجاد سقف های افت
مدل سازی چراغ های آویز آشپزخانه
ایجاد چراغ های آویز بزرگ
مدل سازی دریچه های هوا
قرار دادن چراغ قوطی
مدل سازی شیشه اتاق کنفرانس
افزودن شیشه برای دفاتر - 3. UV Mapping صحنه
UV Mapping میزهای اداری
UV Mapping چهارپایه
UV Mapping صندلی های اتاق کنفرانس
ایجاد UV برای جداول انتهایی
کار روی صندلی و مبل
صندلی، چراغ و سقف
چراغ آشپزخانه و چراغ قوطی
UV Mapping آشپزخانه
اتمام UV Mapping - 4. بافت با مواد نقاش
صادرات به Substance Painter
ایمپورت در متریال پینتر
اکسپورت بافت از Substance Painter
پایان میز پایان و شروع صندلی
بافتن صندلی
آماده سازی قهوه ساز برای اکسپورت
بافت دستگاه قهوه ساز
افزودن بافت تصویر در رنگ آمیزی متریال
ایجاد رنگ های راس برای چراغ های آویزان
ایجاد و بکارگیری بافت تابشی
جهت نرمال
استفاده از کانال Opacity در Substance Painter
استفاده از کانال آلفا در بلندر
تنظیم تحمل ماسک در Substance Painter
نمونه برداری از رنگ ها در Substance Painter
صادرات چندین شی به عنوان یک FBX واحد
بافت پیشخوان و لوازم آشپزخانه
اسکپورت بافت برای چندین شی
اعمال بافت بر روی اشیاء آشپزخانه
ترفندهای انتخاب هنگام استفاده از رنگ های راس
لایه ها را در Substance Painter کپی و جایگذاری کنید
استفاده از افزونه Node Wrangler در Blender
آماده سازی کف ها برای بافت
بافت بندی کف ها - 5. نورپردازی و رندر صحنه
اضافه کردن نور به صحنه
اضافه کردن یک ماده شیشه ای
رندر با چرخه
با استفاده از Node Denoise
رندر با Eevee - نتیجه
درس های پاداش
درس جایزه: نقشه های مکعب بازتاب در Eevee
درس جایزه: Auto UV Unwrap in Substance Painter
دوره آموزش بلندر و سابستنس پینتر در معماری ، Lynda – Blender and Substance Painter Architectural Visualization ، به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیر نویس انگلیسی کامل ارائه شده است!
gheimat monasebe, keifiat zmoozesh kheili khob bod
پیشنهاد میکنم
آموزش خوبی بود، راضی بودم.