دوره آموزش مایا – محیط های طبیعی
Linkedin – Maya – Natural Environments
به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیرنویس انگلیسی کامل
نمایش دنیای طبیعی در یک برنامه سه بعدی می تواند کاری دلهره آور باشد. Autodesk Maya با مجموعه ای باورنکردنی از ابزارها برای ساختن جهان به کمک می آید. در این دوره یاد بگیرید که چگونه از قدرت های مایا برای مدل سازی، حجاری و سایه زدن صحنه های طبیعت بهره ببرید.
زمینها را میتوان بهعنوان نقشههای ارتفاع، ایجاد شده با الگوهای تکسچر رویهای، حجاری با دست، یا هنر با هر ترکیبی از آن روشها وارد کرد.
با ابزارهایی مانند XGen و Paint Effects می توانید به راحتی یک صحنه را با گیاهان و اشیاء دیگر پر کنید. الزامات چیدمان برای نمای بیرونی اغلب شامل افکت های بصری خاص مانند صفحه تصویر و محدودیت های دوربین است. ابرهای حجمی و چشم انداز جوی توهم واقعیت را برای یک محیط طبیعی فوتورئالیستی کامل می کنند.
این دوره آموزش مایا – محیط های طبیعی، حتی به گردشهای کاری real-time میپردازد، نقشه محیط مکعبی را در مایا ارائه میکند و آن را در Unity بارگیری میکند. آماده شوید تا طبیعت وحشی را رام کنید و تنظیمات بیرونی واقعی را در مایا طراحی کنید.
فهرست سرفصل های دوره : آموزش Linkedin – Maya – Natural Environments
دوره آموزش مایا – محیط های طبیعی
- مقدمه
محیط های طبیعی در مایا
چه چیزی میخواهید بدانید
استفاده از فایل های تمرینی
- 1. چیدمان
طرح صحنه 360 درجه
طرح صحنه دوربین محور
درک مقیاس صحنه
تنظیم تنظیمات Grid
موقعیت دوربین و صفحات کلیپ
مدل سازی یک پس زمینه کروی
راه اندازی دوربین برای نقشه مکعبی
ارائه تصاویر نقشه مکعبی
مدل سازی اسکای باکس
نقشه برداری یک اسکای باکس
سایه زدن به اسکای باکس
مدل سازی یک نقاشی مات با پس زمینه مسطح
سایه زدن به یک نقاشی مات پس زمینه
محدود کردن پس زمینه به دوربین
- 2. زمین
تنظیم سطح جزئیات زمین
ایجاد یک دیسک چند ضلعی اولیه
اعمال نقشه ارتفاع دو بعدی با Texture Deformer
استفاده از نقشه ارتفاع رویه ای سه بعدی
ایجاد یک شی مرجع تکسچر
حل ناسازگاری ها با استفاده از تکسچر لایه ای
ترکیب نقشه های ارتفاع با تکسچر لایه ای
استفاده از ابزار 3D Paint
تنظیم نقشه های ارتفاع با رنگ سه بعدی
مدلسازی با ابزارهای Mesh Sculpting
مدلسازی با ابزار Sculpt Geometry
تغییر توپولوژی با ابزارهای Edit Mesh
بهینه سازی چیدمان UV
- 3. اطراف
مدل سازی رویه ای با افکت های رنگ سه بعدی
طراحی stroke های جلوههای رنگ
سفارشی کردن stroke های افکت های رنگ
سفارشی کردن قلم موی Paint Effects
تبدیل افکت های رنگ به چند ضلعی
کنترل سطح جزئیات اثر رنگ
آماده سازی صحنه برای XGen
اتصال یک preset توصیف XGen به چند ضلعی
مدیریت asset های فایل XGen
تنظیم ویژگی های اولیه XGen
درک عبارات ویژگی XGen
استفاده از ویرایشگر بیان XGen
معرفی سینتکس SeExpr
ویرایش یک عبارت تصادفی در SeExpr
بارگیری اسکریپت های SeExpr از دیسک
اتصال XGen به انتخاب چند ضلعی مبتنی بر دوربین
نقاشی نقشه های ویژگی XGen با Ptex
- 4. Shading
آماده سازی یک صحنه XGen برای توسعه shader
سایه زدن XGen splines
توسعه ظاهر شیدر فیزیکی مو
پیش نمایش رنگ های XGen با یک بیان جهانی
سایه افکت های رنگ با سطح استاندارد
تبدیل تکسچر افکت های رنگ
تصحیح شفافیت افکت های رنگ
شفاف سازی رندر با پراکندگی زیرسطحی
شیب زمین سایه دار با تکسچر برفی
- 5. اتمسفر
ساخت ظرف سیال سه بعدی برای ابرها
تکسچر دهی یک ظرف مایع سه بعدی
ارائه ابرهای حجمی در آرنولد
رندر مه با حجم استاندارد آرنولد
- نتیجه گیری
مراحل بعدی
دوره آموزش مایا – محیط های طبیعی ، Linkedin – Maya – Natural Environments ، به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیرنویس انگلیسی کامل ارائه شده است!
خیلی هم خوب، مرجع بسیار کاملی شده این سایت
بی نظیر و بی نهایت عالی
آموزش خوبی بود، راضی بودم.