دوره آموزش ساخت کاراکتر بازی در بلندر
Lynda – Creating a Game Character in Blender
به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیرنویس انگلیسی کامل
Blender منوها، نودها و فرآیندهای پیچیده زیادی دارد. اما وقتی اینها را با کمی تخیل ترکیب کنید، می توانید شخصیت های واقعی بازی را مستقیماً از دنیای دیگری خلق کنید. این دوره آموزشی نحوه ساخت یک شخصیت با مجموعه ابزار سه بعدی بلندر را نشان می دهد، در حالی که مهارت های مدل سازی، مجسمه سازی و بافت سازی خود را توسعه می دهید.
در این دوره آموزش ساخت کاراکتر بازی در بلندر، مدرس کریستین بردلی نشان می دهد که چگونه می توان یک مش پایه ایجاد کرد، شخصیت را مجسمه سازی کرد و آن را به یک نسخه کم پلی مناسب برای بازی تبدیل کرد.
او همچنین نحوه بازکردن شکل را با اشعه ماوراء بنفش، اعمال نقشه های معمولی، و رنگ آمیزی در رنگ های پایه و سایر جزئیات با حالت Blender’s Texture Paint نشان می دهد.
فهرست سرفصل های دوره : آموزش Lynda – Creating a Game Character in Blender
دوره آموزش ساخت کاراکتر بازی در بلندر
- مقدمه
خوش آمدی
با استفاده از فایل های تمرین
آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
گزینه ها و میانبرهای رابط اصلی در بلندر
- 1. شروع به کار در Blender با Base Mesh
تنظیم هواپیماهای تصویری
مسدود کردن پا
افزودن اصلاح کننده آینه
اضافه کردن حلقه های لبه و صاف کردن
انسداد قفسه سینه و باسن
مسدود کردن بازوها
انسداد در پشت و گردن
مسدود کردن دست ها و انگشتان تکراری
مسدود کردن سم ها
- 2. استفاده از Retopo برای ساختن هد کم پلی
استفاده از Dyntopo در حالت مجسمه سازی برای ایجاد مش پایه روی سر
استفاده از رتوپو برای ساخت پایه سر: قسمت 1
استفاده از رتوپو برای ساخت پایه سر: قسمت 2
تنظیم توری سر کم پلی
اضافه کردن شاخ به شخصیت
- 3. مجسمه سازی فرم های شخصیت
اصلاح کننده چند رزولوشن
تنظیم منوی مجسمه سازی
گذاشتن نوارهای سفالی برای مشخص کردن فرم در بدن
مجسمه سازی دست ها
پایان دادن به دست و مجسمه سازی سر
- 4. ایجاد نسخه پلی پایین کاراکتر
کپی کردن مش و ایجاد تغییرات کم و زیاد
کاهش سطوح چند ضلعی
در حال تمیز کردن صحنه
ایجاد لوازم جانبی برای مینوتور
- 5. UV باز کردن شکل و اضافه کردن مواد
با استفاده از اسکریپت افزودنی Relax
مروری بر اصول اولیه باز کردن بلندر: قسمت 1
مروری بر اصول اولیه باز کردن بلندر: قسمت 2
ترکیب عناصر UV در یک فضای UV
- 6. ساختن نقشه های عادی
صادرات مدل ها
پخت نقشه های معمولی در xNormal
پخت معمولی در بلندر
اعمال نقشه های معمولی
- 7. رنگ بافت
نمای کلی حالت رنگ بافت و برس ها
رنگ آمیزی رنگ های پایه فیگور
نقاشی جزئیات شکل
بررسی جزئیات نهایی نقاشی
- مراحل بعدی
خداحافظ
دوره آموزش ساخت کاراکتر بازی در بلندر، Lynda – Creating a Game Character in Blender، به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیرنویس انگلیسی کامل ارائه شده است!
موفق باشید
دوره خوبیه