دوره آموزش ریگینگ کاراکتر در تری دی مکس
Lynda – 3ds Max – Character Rigging
به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیرنویس انگلیسی کامل
3ds Max یک برنامه قدرتمند سه بعدی با ابزارهای ریگینگ عالی است. این دوره، گردش کار کامل را برای ریگینگ کاراکتر ها برای حرکت واقعی و انیمیشن پوشش می دهد.
مدرس دوره جورج ماستری نشان میدهد که چگونه مدل خود را آماده کنید، یک اسکلت بکشید، و کنترلهایی را اضافه کنید: کنترلهای پا و ساق، کنترلهای لگن و ستون فقرات، و کنترلهایی که به انیماتور اجازه میدهند بین سینماتیک معکوس و رو به جلو (IK/FK) جابجا شود.
در ادامه دوره آموزش ریگینگ کاراکتر در تری دی مکس، یاد می گیرید که چگونه شخصیت خود را بپوشانید، و وسایل دست و صورت ایجاد کنید که امکان کنترل بیشتر بر حرکات ظریف دست و حالات صورت را فراهم می کند.
فهرست سرفصل های دوره : آموزش Lynda – 3ds Max – Character Rigging
دوره آموزش ریگینگ کاراکتر در تری دی مکس
- مقدمه
خوش آمدی
با استفاده از فایل های تمرین
- 1. راه اندازی
آماده سازی مدل برای ریگ کردن
راه اندازی لایه ها
طرح های نامگذاری
- 2. ایجاد اسکلت
کشیدن زنجیر پا
اضافه کردن باله های استخوانی
انعکاس زنجیر پا با ابزار استخوانی
قرار دادن استخوان لگن
کشیدن ستون فقرات
تعیین موقعیت استخوان های بازو
ایجاد اسکلت دست
آینه کاری اسکلت بازو
- 3. ایجاد کنترل های پا و پا
قرار دادن اسپلاین های کنترل پا
راه اندازی زنجیره های سینماتیک معکوس (IK).
جفت کردن پاشنه و پاشنه پا
نصب کنترل پای اصلی
کنترل جهت زانو
- 4. ایجاد کنترل های لگن و ستون فقرات
پیکربندی کنترل اصلی
تنظیم ستون فقرات
کنترل سر و گردن
ایجاد کنترل های شانه
- 5. ایجاد کنترل های FK/IK
ایجاد اسکلت های کنترلی برای بازو
محدود کردن اسکلت های کنترل
راه اندازی کنترل های اسکلت سینماتیک رو به جلو (FK).
راه اندازی کنترل های اسکلت IK
سیم کشی سوئیچ FK/IK
ظاهر شدن و ناپدید شدن کنترل ها
- 6. ریگینگ دست ها
تنظیم کنترل مچ دست
تنظیم کنترل های FK انگشت
فر شدن انگشتان دست
ایجاد یک کنترل پنل با استفاده از ویژگی ها
کنترل گسترش انگشت
ریگینگ انگشت شست
- 7. Skinning کاراکتر ها
استفاده از اصلاح کننده پوست
تنظیم پاکت نامه ها
تنظیم دقیق وزن های راس
ابزارهای وزن دهی پیشرفته
وزنه های آینه ای
- 8. ریگینگ صورت
درک اهداف مورف
راه اندازی یک نوار لغزنده تک محوره
پارامترهای سیم کشی برای کنترل چشمک زدن
راه اندازی کنترل های چند محوره
اتصال پارامترها با استفاده از راکتور
ایجاد استخوان فک
Skinning سر
کنترل استخوان فک
کنترل جهت چشم
نهایی کردن ریگ صورت
- نتیجه
مراحل بعدی
دوره آموزش ریگینگ کاراکتر در تری دی مکس، Lynda – 3ds Max – Character Rigging، به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی توسط هوش مصنوعی و زیرنویس انگلیسی کامل ارائه شده است!
بسیار ممنون به نسبت قیمت آموزشها بسیار ارزش دارد
کارم رو راه انداختید
آموزش خیلی خوبیه، همیشه کیفیت رو در همین سطح نگه دارید