گرافیسم

نرم افزار آنریل انجین Unreal Engine 5.4 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 13 می 2024 611
نرم افزار آنریل انجین - Unreal Engine

ساخته شده توسط حرفه ای ترین ها، برای حرفه ای ترین ها!
Unreal یک موتور بازی سازی بسیار قدرتمند و نرم افزار پلتفرم توسعه آنی خلاقانه است و که در سه دهه فعالیت رشد بی نظیری داشته و محبوبیت فوق العاده ای در میان حرفه ای ها حسب کرده است و اکنون نام آنریل انجین علاوه با دنیای بازی سازی که یک ستون اصلی آن Unreal Engine است و برترین و با کیفیت ترین بازی های بازار را ارائه می دهد، به دلیل ویژگی های ویژوالیزیشن و بصری سازی اش با معماری و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و علوم مهندسی هم گره خورده است .

 با این حال همه با نرم افزار آنریل و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بدانید که با آنریل انجین در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با آنریل آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کار هایی می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

آنریل انجین چیست ؟ What is Unreal Engine

آنریل انجین ( Unreal Engine ) موتور بازی سازی بسیار قدرتمندی است که توسط شرکت Epic Games ساخته و توسعه داده شده است و در چند دهه اخیر در بسیاری از بازی های برتر سطح اول دنیا حضور فعال داشته است. آنریل علاوه برای تولید و توسعه بازی‌های ویدئویی، برای ساخت بصری سازی ها و ویژوالیزیشن معماری، انیمیشن، شبیه‌سازی‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده (AR/VR) استفاده می‌شود.

آنریل انجین به توسعه‌دهندگان ابزارها و قابلیت‌های گسترده‌ای برای طراحی و ایجاد بازی‌هایی با کیفیت بالا، عملکرد بهینه و امکانات گوناگون مانند فیزیک، گرافیک، صدا و همچنین ابزارهای برنامه‌نویسی و اسکریپت نویسی فراهم می‌کند. به علاوه در نسخه های جدید در زمینه Visualization و بصری سازی خلاقیت ها و ایده ها برای معماری و صنعت فیلم و تلویزیون و جلوه های ویژه نیز فوق العاده عمل می کند.

یکی از مزایای اصلی نرم افزار آنریل انجین این است که برای مبتدیان رایگان و بسیار کاربرپسند است. شرکت سازنده یعنی اپیک گیمز با بیش از 25 سال تجربه به دنبال محبوبیت نرم افزار خود در سراسر جهان است تا اطمینان حاصل کند که افراد بیشتری می توانند در توسعه بازی های ویدیویی با کیفیت فوق العاده بالا سرمایه گذاری کنند و به رشد صنعت بازی سازی با موتور آنریل بپیوندند.

زبان برنامه نویسی آنریل انجین زبان C++ است، اگرچه آنریل یک زبان برنامه بصری و ویژوال به نام Blueprint دارد با استفاده از آن نیازی به کد نویسی ندارید، وی برای ساخت بازی های پیچیده و سطح بالا تسلط به برنامه نویسی آنریل یک ضرورت است. کاربران می‌توانند بازی های مختلف را برای پلتفرم‌های متنوع از جمله iOS، Android، Windows، PlayStation و Xbox خروجی بگیند و بسازند.

تاریخچه آنریل انجین

در حالی که Unreal Engine بدون شک یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین ابزارها برای ایجاد آثار گرافیکی در همه زمینه ها از بازی‌های ویدیویی گرفته تا فیلم‌های هالیوودی است، همیشه اینطور نبود. این موتور بازی که در اواسط دهه 1990 متولد شد، از یک موتور کوچک داخلی مورد استفاده برای سری بازی‌ها که موتور نام خود را از آن گرفته است، به ابزاری تبدیل شده است که توسط سازندگان در سراسر جهان استفاده می‌شود. بیایید نگاهی به تاریخچه Unreal Engine داشته باشیم!

شروع تولد آنریل انجین

داستان Unreal Engine با سازندگان آن یعنی Epic Games آغاز می‌شود که در آن زمان Epic MegaGames Inc نام داشتند و تا اواخر دهه 1990 به این اسم شناخته می شدند. این شرکت که در سال 1991 تأسیس شد، قبلاً نام کوچکی برای خود دست و پا کرده بود و روی بازی‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌های MS-DOS و ویندوز کار می‌کرد.

اما در سال 1998 با انتشار اولین نسخه از بازی Unreal Tournament موفق شد همه چیز را تغییر دهد. این یک بازی اول شخص FPS یک موفقیت فوق العاده بود و مجموعه‌ای از دنباله‌های Unreal Tournament را به وجود آورد که یکی از مهم‌ترین عناوین سری بازی های زمان خودش تبدیل شد و نظر متخصصین و حرفه ای های صنعت به این موتور قدرتمند بازی سازی جلب شد.

موتور بازی آنریل از اوایل دهه 1990 در حال توسعه بود ولی پس از انتشار بازی های Unreal Tournament که ویژگی های منحصر به فردی در آن زمان از جمله گرافیک فوق العاده در آن نسل، نورپردازی پویا، سایه‌های بی‌درنگ و پشتیبانی از محیط‌های بزرگ را داشت بود که بسیاری از توسعه‌دهندگان می‌خواستند این موتور بازی قدرتمند را به دست بیاورند.

نسل دوم آنریل انجین

تیم سوئینی، بنیانگذار اپیک گیمز، همیشه Unreal Engine را نه تنها به عنوان یک ابزار داخلی، بلکه به عنوان ابزاری که می تواند به خودی خود تبدیل به یک محصول شود و به توسعه دهندگان و استودیوهای دیگر فروخته شود، تصور می کرد. با تکیه بر موفقیت تکرار اولیه آنریل انجین، Unreal Engine 2 در سال 2002 منتشر شد و همچنان مرزهای گرافیکی و عملکرد چند نفره را پیش می برد.

نسل سوم آنریل انجین

در حالی که Unreal Engine نسخه 1 و 2 در صنعت بازی‌سازی سر و صدای قابل توجهی به جا گذاشتند، در اوایل دهه 2000 هنوز بسیاری از توسعه‌دهندگان از موتورهای بازی سفارشی خود برای ساخت بازی‌های خود استفاده می‌کردند. Unreal Engine 3، که در سال 2004 منتشر شد، برای شروع یک تغییر صنعتی در سراسر جهان تلاش اساسی کرد.

قابلیت های این موتور با استفاده از آن در سه عنوان برجسته دهه 2000 مانند Gears of War، Mass Effect و Bioshock به نمایش گذاشته شد. با استفاده مداوم از Unreal Engine در تولید بازی‌های تعریف‌کننده ژانر، حتی آن‌هایی که فراتر از صنعت بازی هستند، مجذوب این محصول شدند. افراد حرفه ای در زمینه های مختلف، از تولید فیلم گرفته تا بصری سازی معماری، شروع به خرید و استفاده از Unreal Engine در کار حرفه ای خود کردند.

مقایسه آنریل نسخه اول و نسخه پنجم Unreal Engine 1 vs. 5

آنریل انجین 4

برای یک دهه، Unreal Engine 3 همچنان در تعداد فزاینده‌ای از عناوین استفاده می‌شد. اما در اواسط دهه 2010، موتور شروع به نشان دادن سن خود کرد. خوشبختانه، اپیک گیمز این اتفاق را دید و چهارمین نسخه از موتور بازی را منتشر کرد که بار دیگر Unreal Engine را در کانون توجه قرار داد. در حالی که این به روز رسانی شامل تمام به روز رسانی های گرافیکی و محاسباتی بود، تمرکز ویژه ای روی بازی سازان تازه کار داشت.

ماموریت کلیدی Unreal Engine 4 دموکراتیک کردن و آزادی استفاده موتور بازی خود برای همگان بود تا برای توسعه دهندگان تازه کار، آماتورها و همچنین غول های صنعت بازی سازی به طور یکسان قابل دسترسی باشد. بنابراین چندین ویژگی جدید و مطرح آنریل را ارائه می دهد، از جمله برنامه‌نویسی بصری بلوپرینت، رابط کاربر پسندتر، و روند کار قوی‌تر.

از آن پس آنریل انجین شاهد تولید بازی‌های بسیار بیشتر و متنوعی در هر سطحی بود با این موتور بود . از بازی‌های درجه یک بازار مانند Batman: Arkham Asylum، Tomb Raider، و Fortnite گرفته تا بازی‌های خاص مانند Hellblade: Senua’s Sacrifice و Rocket League. آنریل دیگر کاملا همه گیر شده بود و به هدف خود رسیده بود!

آنریل انجین 5 با گرافیک و جلوه های ویژه بی نظیر

Unreal Engine 5 که در سال 2021 رونمایی شد و در اوایل سال 2022 منتشر شد و تا امروز آپدیت های مختلف آن منتشر می شود، آخرین نسخه از موتور بازی سازی برجسته است. پس از پیشرفت‌های گسترده نسل قبلی در دسترسی و قابلیت استفاده، Unreal Engine 5 توانست توجه خود را بر گرافیک متمرکز کند و موتور را بار دیگر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین گرافیک‌های موجود قرار دهد.

این پیشرفت‌ها به‌صورت گرافیک بلادرنگ، هندسه «نانیت» و فناوری‌های روشنایی «لومن» به دست آمد. هر یک از اینها امکان افزایش پویایی و واقع گرایی را بدون سربار عملکرد فراهم می کند.

از Unreal به Real !

از غیر واقعی به واقعی! تاریخچه چشمگیر Unreal Engine گواهی بر صدها یا هزاران مهندس است که در طول بیش از سه دهه به ساخت موتور کمک کرده اند. این افراد مبتکر و سخت کوش همچنان مرزهای ممکن را پیش می برند و آنریل انجین را به عنوان یکی از، اگر نگوییم، قوی ترین موتور بازی سازی تبدیل کرده اند و با نفوذ Unreal به صنایع بیشتر از همیشه، واضح است که این موتور برای سال‌های آینده توسط متخصصان در سراسر جهان استفاده خواهد شد.

ویژگی های کلیدی موتور بازی سازی آنریل انجین

  • – گرافیک پیشرو در صنعت
  • – برنامه نویسی بصری بلوپرینت: بدون کدنویسی بسازید
  • – چارچوب چندنفره قوی
  • – بازی سازی موبایل و بین پلتفرمی
  • – با کیفیت ترین انسان های دیجیتال با MetaHumans
  • – دسترسی کامل به سورس کد ++C برای شخصی سازی موتور آنریل

از بصری سازی های طراحی و ویژوالیزیشن معماری و تجربه‌های سینمایی گرفته تا بازی‌های با کیفیت بسیار بالا در رایانه‌های شخصی، کنسول، موبایل، VR و AR، آنریل انجین هر آنچه را که برای شروع، ارسال، رشد و متمایز شدن از دیگران نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.  در ادامه برخی از ویژگی های کلیدی آنریل انجین را برسی می کنیم.

موتور بازی سازی آنریل انجین - Unreal Engine

گرافیک پیشرو در صنعت

ساخت محتوای بصری خیره کننده با ابزارهای پیشرفته گرافیکی و رندر در آنریل از همیشه آسان تر است. از گزینه های سایه پویا پیشرفته، فضای صفحه نمایش و بازتاب های سه بعدی واقعی، ابزارهای نورپردازی همه کاره، و ویرایشگر متریال مبتنی بر Node انعطاف پذیر برای ایجاد واقعی ترین محتوای Real-time قابل تصور استفاده کنید.

برنامه نویسی بصری بلوپرینت: بدون کدنویسی بسازید

با اسکریپت بصری Blueprint، می توانید به سرعت محتوای تعاملی را بدون دست زدن به یک خط کد، نمونه اولیه را بسازید و ارسال کنید. از Blueprint ها برای ایجاد رفتارها و تعاملات شیء، اصلاح رابط کاربری، تنظیم کنترل های ورودی و موارد دیگر استفاده کنید. شما حتی می توانید جریان بازی را بصری سازی کنید و ویژگی ها را در حین آزمایش کار خود با استفاده از دیباگر قدرتمند داخلی بررسی کنید.

چارچوب چندنفره قوی

برای بیش از دو دهه، چارچوب چند نفره Unreal Engine در بسیاری از پلتفرم‌ها و انواع بازی مورد آزمایش قرار گرفته است تا برخی از جذاب‌ترین تجربه‌های چند نفره صنعت را ایجاد کند. Unreal Engine با معماری کلاینت/سرور مقیاس‌پذیر و اثبات‌شده عرضه می‌شود تا قابلیت زنده ماندن فوری را به اجزای چند نفره هر پروژه بیاورد.

بازی سازی موبایل و بین پلتفرمی

آماده‌اید با Unreal Engine بیشترین بهره را از موبایل ببرید؟ تقاضا برای بازی های موبایلی همه جانبه و با وفاداری بالا در بالاترین حد خود قرار دارد و در حال رشد است. با Unreal Engine، می‌توانید بازی خود را از همان ابتدا به صورت کراس پلتفرم بسازید و تجربیات بازی‌های لحاظ بصری خیره‌کننده را برای مخاطبان جهانی ارسال کنید. آنریل هم در بازی سازی دو بعدی و هم سه بعدی امکانات بیشماری دارد

با کیفیت ترین انسان های دیجیتال با MetaHumans

مشتریان بازی های نسل بعدی انتظار دارند از شخصیت هایی که می بینند شگفت زده شوند. با MetaHuman Creator، می‌توانید انسان‌های دیجیتالی با بالاترین کیفیت را با مو و لباس در عرض چند دقیقه ایجاد کنید. MetaHumans برای آنریل ساخته شده و آماده است تا در پروژه‌های Unreal Engine شما متحرک شود، با هشت سطح از جزئیات بی نظیر!

دسترسی کامل به سورس کد ++C برای شخصی سازی موتور آنریل

با دسترسی رایگان به تمام کدهای منبع C++، می توانید کل Unreal Engine را مطالعه، سفارشی سازی، گسترش و اشکال زدایی کنید و پروژه خود را بدون مانع ارسال کنید. حتی مخزن کد منبع آنریل در GitHub به طور مداوم به روز می شود بنابراین حتی لازم نیست برای دریافت آخرین کدها منتظر انتشار محصول بعدی باشید.

موتور بازی سازی آنریل انجین - Unreal Engine

ویژگی های کلیدی آنریل انجین 5

  • – گرافیک نسل جدید و حیرت آور
  • – جهان های عظیم با جزئیات فراوان با Nanite و Virtual Shadow Maps
  • – روشنایی و انعکاس نور پویا با Lumen
  • – سیستم Temporal Super Resolution
  • – جهان های باز بزرگتر و بهتر با World Partition
  • – انیمیشن در زمینه
  • – توسعه Asset ها در محل
  • – طراحی صوتی رویه ای با MetaSounds

Unreal Engine 5 علاوه بر گرافیک بی نظیر و نسل جدیدی که همراه با خود به ارمغان می آورد، به توسعه‌دهندگان و سازندگان بازی در سراسر صنایع این امکان را می‌دهد تا محتوای سه‌بعدی و تجربیات نسل بعدی را با آزادی، وفاداری و انعطاف‌پذیری بیشتر از همیشه درک کنند. دنیایی بسیار بزرگتر خلق کنند، داستان هایی بزرگتر روایت کنند و بیش از پیش متمایز بشوند.

جهان های عظیم با جزئیات فراوان با Nanite و Virtual Shadow Maps

با Nanite، یک سیستم هندسه ریز چند ضلعی مجازی شده، و Virtual Shadow Maps، بازی ها و دنیاهایی را با مقادیر عظیمی از جزئیات هندسی ایجاد کنید. مستقیماً مش های چند میلیونی چند ضلعی را وارد کرده و تکثیر کنید و در عین حال نرخ فریم بلادرنگ (حتی در 60 فریم در ثانیه)  را حفظ کنید. این سیستم‌ها فقط جزئیاتی را که شما می‌توانید درک کنید، هوشمندانه پخش و پردازش می‌کنند و تا حد زیادی تعداد poly ‌ها را حذف می‌کنند.

روشنایی و انعکاس نور پویا با Lumen

Lumen یک راه حل کاملاً پویا برای روشنایی و انعکاس نور است که نور غیرمستقیم را قادر می سازد تا به صورت آنی با تغییرات نور مستقیم یا هندسه تطبیق یابد. به عنوان مثال، تغییر زاویه خورشید با زمان روز یا باز کردن درب بیرونی. با Lumen، دیگر نیازی نیست که UVs نقشه نوری بنویسید، منتظر بمانید تا نقشه های نوری پخته شوند، یا عکس های بازتابی قرار دهید. آنچه در داخل Unreal Editor می بینید همان چیزی است که در کنسول دریافت می کنید.

کیفیت یا عملکرد؟ چرا انتخاب کنیم؟ سیستم Temporal Super Resolution

بازیکنان کنسول‌های نسل بعدی روی نمایشگرهای با وضوح بالا، نرخ فریم 60 فریم در ثانیه یا بیشتر را انتظار دارند که فشار زیادی بر منابع رندر وارد می‌کند.Temporal Super Resolution یا TSR، یک سیستم نمونه‌برداری با کیفیت بالا، مستقل از پلتفرم، موتور را قادر می‌سازد تا با وضوح بسیار پایین‌تر اما با وفاداری پیکسل خروجی مشابه به فریم‌هایی که با وضوح بالاتر ارائه می‌شوند، رندر شود.

جهان های باز بزرگتر و بهتر با World Partition

به راحتی level های خود را با World Partition مدیریت کنید، سیستمی که به طور خودکار جهان را به یک شبکه تقسیم می کند و تنها سلول های لازم را پخش می کند. اعضای تیم می توانند به طور همزمان در یک منطقه از جهان کار کنند و انواع مختلفی از یک جهان را ایجاد کنند، مانند نسخه های روز و شب.

انیمیشن در زمینه

با مجموعه ابزارهای انیمیشن هنرمند پسند داخلی UE5، می‌توانید سریع‌تر و دقیق‌تر تکرار کنید و نیاز کمتری به رفت و برگشت با ابزارهای DCC داشته باشید. به سرعت ریگ‌ها را در Control Rig ایجاد کنید و شخصیت‌های خود را در Sequencer ژست بگیرید و متحرک کنید، یا انیمیشن‌های موجود را دوباره هدف‌گیری کنید.

شما حتی می توانید از یادگیری ماشین برای دستیابی به تغییر شکل های زمان واقعی با کیفیت بالا استفاده کنید. سپس، انیمیشن ها را در زمان اجرا به صورت پویا تنظیم کنید تا سناریوهای مختلف گیم پلی، مانند سرعت یا زمین متفاوت را جبران کنید.

توسعه Asset ها در محل

Unreal Engine 5 شامل یک مجموعه ابزار مدل سازی داخلی گسترده و دائماً در حال گسترش است، از جمله ویرایش مش، اسکریپت هندسه، ایجاد و ویرایش UV، و ویژگی های پخت و مش. با استفاده از این ابزارها، هنرمندان می‌توانند Assetه را توسعه دهند و روی آن‌ها تکرار کنند

طراحی صوتی رویه ای با MetaSounds

MetaSounds یک سیستم با کارایی بالا است که کنترل کاملی بر تولید نمودار DSP صوتی از منابع صدا ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تمام جنبه‌های رندر صوتی را مدیریت کنید تا تجربه‌های صوتی رویه‌ای نسل بعدی را ایجاد کنید. مشابه با Material Editor، این سیستم کاملاً قابل برنامه‌ریزی است و مزایایی مانند دارایی‌های مبتنی بر داده‌های پویا، توانایی ترسیم پارامترهای بازی به پخش صدا، بهبودهای عظیم گردش کار و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

آنریل علاوه بر بازی سازی در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

  • – در معماری
  • – در فیلم و تلویزیون
  • – در انیمیشن
  • – در پخش زنده
  • – در تولیدات مجازی – Virtual Production
  • – در صنعت اتومبیل و حمل و نقل
  • – در شبیه سازی صنعتی

آنریل در معماری

چه میشد اگر می توانستید ماه ها زمان را از روند طراحی معماری حذف کنید؟ جلب حمایت عمومی؟ یا ساختمان خود را با چند کلیک تجسم و بصری سازی کنید؟ با Twinmotion و Unreal Engine، طیف کامل بصری سازی معماری بلادرنگ، در هر زمان و هر مکان در دسترس است. برای مبتدیان و رویاپردازان آینده کاملاً باز است.

آنریل در فیلم و تلویزیون

تولیدات خود را میتوانید با همان ابزارهای بسازید که ابرپروژه های رسانه ای دنیا مثل سریال خانه اژدها House of the Dragon و فیلم Barbie ساخته شده اند. به همه چیز در دوربین نیاز دارید؟ بصری سازی و ویژوالیزیشن درجه یک میخواهید؟ انیمیشن اپیزودیک نیاز دارید؟ به زمین بازی نرم افزار آنریل انجین در خلق آثار بدون محدودیت برای فیلم و انیمیشن و جلوه های ویژه خوش آمدید.

آنریل در انیمیشن

چه میشد اگر بتوانید زمان تولید محتوای انیمیشنی با کیفیت بالا را کاهش دهید و در عین حال آزادی خلاقانه را برای یافتن راه عالی برای بیان داستان خود به دست آورید؟ با ابزارهای قدرتمند رندر، متریال، نورپردازی، افکت و پویانمایی در Unreal Engine، شما از اولین گام تا پیکسل نهایی انیمیشن را می توانید بسازید.

نرم افزار آنریل انجین - موتور Unreal Engine

آنریل در پخش زنده

با استفاده از موتوری که شما را به هرجایی که می خواهید می برد، در یک پلک به هم زدن از حالت عادی به دنیای ذهن خلاق تان سفر کنید. واقعیت افزوده، موشن گرافیک، دیوارهای ویدئویی، کامپوزینت و ترکیب Real-time، جلوه های ویژه آنی، insert ها، set های مجازی و … امکانات بسیاری هستند که قابلیت های آنریل در پخش زنده رسانه را روز به روز بیشتر می کنند.

آنریل در تولیدات مجازی – Virtual Production

دنیای فردا در دستان خوبی است! Unreal Engine در خط مقدم تولید مجازی قرار دارد و با ادامه تغییر تقریباً در هر جنبه از فرآیند تولید، این کار را رهبری می کند. تولید مجازی دقیقا چیست؟ تولید مجازی از فناوری برای پیوستن به دنیای دیجیتال با دنیای فیزیکی در زمان واقعی استفاده می کند. این تکنیک‌های سنتی فیلم‌سازی را با فناوری مدرن ترکیب می‌کند تا به خلاقان کمک کند به چشم‌انداز خود دست یابند.

تولید مجازی سال‌هاست که در صنعت پخش برای تولید گرافیک‌های بی‌درنگ برای پخش زنده، به‌عنوان مثال در برنامه‌های ورزشی و پوشش انتخاباتی، که در آن داده‌های ورودی دائماً در حال تغییر است، استفاده می‌شود و گرافیک‌ها باید به‌روز به‌روزرسانی شوند.

آنریل در صنعت اتومبیل و حمل و نقل

وقتی رقابت تنگاتنگ است، به نوع دیگری از موتور نیاز دارید. در VR طراحی کنید، دوباره فکر کنید یا آینده ای الکتریکی را آغاز کنید. با نرم افزار Unreal Engine، می‌توانید همه گزینه‌های موجود در کاتالوگ را به مشتریان نشان دهید، آن‌ها را در یک تست درایو VR ببرید، یا طرح‌های با وفاداری بالا را در یک مکان تکرار کنید.

آنریل در شبیه سازی صنعتی

با آنریل انیجن میتوانید برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شوید و از موقعیت های تهدید کننده زندگی جلوگیری کنید و آن را به واقع بینانه ترین شکل ممکن انجام دهید. با Unreal Engine، تیم‌های شبیه‌سازی در حیطه های مختلف علمی میتوانند باهم کار کنند و نتیجه آزمایشات را کاملا مجازی و در عین حال واقع گرایانه ببینند و تحلیل کنند.

آنریل چه تفاوتی با یونیتی دارد؟ مقایسه آنریل انجین و یونیتی!

Unity vs. Unreal: یونیتی و آنریل دو موتور بازی قدرتمند، برتر و محبوب امروزی در بازار هستند و ابزارهای پیشرو برای اکثر توسعه دهندگان مستقل دارند. در حالی که بسیاری از استودیوهای بازی سازی از موتورهای بازی اختصاصی خود استفاده می کنند، بسیاری از آنها از Unity یا Unreal هم استفاده می کنند.

پس کدام موتور بهتر است؟ این از آن دسته سوالاتی است که هر کسی که فکر بازی سازی به سرش خطور کرده باشد برایش پیش می آید.با این حال، در واقعیت، هر دو موتور قادر به ساخت تقریباً هر نوع بازی و استقرار آن بازی در اکثر پلتفرم‌های بازی هستند.اما این به تصمیم گیری شما کمک نمی کند، درست است؟ برای پاسخ به اینکه کدام یک از این موتورهای بازی برای نیازهای شما بهترین است، ابتدا باید به این پنج سوال پاسخ دهید:

1. چقدر تجربه ساخت بازی دارید؟

اگر به تازگی توسعه بازی را شروع کرده اید، موتور Unity را به شما پیشنهاد می کنیم به این علت که یونیتی یک طراحی بسیار بصری ارائه می دهد و از زبان برنامه نویسی C# استفاده می کند که یادگیری آن را آسان و استفاده از آن را سرگرم کننده می کند و پس از گذراندن یک دوره آموزشی در یونیتی، دور از ذهن نیست که بگوییم می توانید اولین بازی ساده خود را ساخته و آماده به اشتراک گذاری با دوستان خود کنید.

برای یک مبتدی کامل، Unreal Engine متنوع و کمی مبهم است. دو راه برای برنامه نویسی بازی های خود در Unreal وجود دارد، با Blueprint یا زبان C++ . اگر با برنامه نویسی آشنایی ندارید، Blueprint Visual Scripting به شما کمک می کند تا چند برد سریع (و بازی های کامل شده) داشته باشید. با این حال، اگر می خواهید تمام قدرت Unreal را باز کنید، باید C++ را یاد بگیرید، که یادگیری آن برای بسیاری از افراد دشوارتر از زبان برنامه نویسی C# است که توسط Unity استفاده می شود.

جمع بندی: طراحی بصری و استفاده از سی شارپ، Unity را برای مبتدیان ساده تر و مناسب تر می کند.

نمونه بازی های آنریل انجین 5 Unreal Engine

2. بازی های خود را کجا می خواهید منتشر کنید؟

این که چگونه بازیکنان بالقوه به بازی شما دسترسی خواهند داشت، در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از موتور مورد توجه مهم است. هر دو موتور Unity و Unreal Engine نسخه های بین پلتفرم ها را ارائه می دهند، اما Unity ویرایش های قابل توجه بیشتری ارائه می دهد. لیست زیر را بررسی کنید.

پلتفرم هایی که یونیتی برای آنها بازی می سازد: iOS، Android، Windows Phone 8، Tizen، Android TV، Samsung SMART TV، Xbox One & 360، Windows PC، Mac OS X، Linux، Web Player، WebGL، HoloLens، SteamOS، PS4، Playstation Vita و Wii U

پلتفرم هایی که آنریل برای آنها بازی می سازد: iOS، Android، VR، Linux، Windows PC، Mac OS X، SteamOS، HTML5، Xbox One و PS4

در حالی که هر دو موتور را می توان برای ساخت بازی های موبایل استفاده کرد، اکثر افراد ترجیح می دهند از Unity برای پلتفرم های مخصوصا دو بعدی موبایل استفاده کنند. این موتور آسان‌تری برای ساخت بازی‌های دو بعدی است و و سخت‌افزار پایین تری برای ساخت و حتی اجرای بازی ها نیاز دارد. یونیتی ویژگی رندر سبک وزن را برای دستگاه‌های با پردازنده‌های قدیمی یا ضعیف تر به کار میگیرد.

اگر به دنبال ساخت بازی برای دستگاه‌های قوی و سطح بالا هستید مانند بازی های سه بعدی برای کنسول های نسل جدید، اگر چه هم Unity و Unreal این را کار خواهند کرد، ولی آنریل انتخاب مناسب تری خواهد بود.

جمع بندی: Unity یکچارچه سازی بین پلتفرمی بیشتری را ارائه می دهد.

3. چه نوع بازی را می خواهید منتشر کنید؟

هم Unreal و هم Unity از ساخت بازی های رندر شده دو بعدی و کاملاً سه بعدی پشتیبانی می کنند. اینجاست که باید در نظر بگیرید که کدام فرمت ارزش زمان و هزینه ای که به عنوان یک توسعه دهنده صرف می شود دارد.

اگر محتوای دوبعدی است که می‌سازید، احتمالا یونیتی برای شما مناسب است. این رابط کاربری ساده‌تر و ابزارهای دوبعدی توسعه‌یافته‌تری دارد. آنریل انجین را می توان برای توسعه بازی های دو بعدی استفاده کرد، اما Epic Games به اندازه Unity این ویژگی را در اولویت قرار نمی دهد.

اگر در حال ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص پر از اکشن سنتی هستید، Unreal Engine را انتخاب کنید. این نوع بازی‌ها همان چیزی هستند که موتور برای آن ساخته شده است – به عنوان مثال، Unreal Tournament، Borderlands و Fortnite.

اگر جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای در بازی خود دارید، Unreal Engine سخت است. اگرچه یونیتی در حال کار بر روی بهبود گرافیک خود است، اما همچنان یک تمایز اصلی بین این دو شرکت است. جلوه های بصری بی نظیر نیز دلیلی است که استودیوهای بزرگ بیشتری از Unreal در توسعه بازی خود استفاده می کنند.
شایان ذکر است که Unreal در مورد ساختار بازی خود بیشتر از Unity نظر دارد. به طور پیش فرض، توسعه دهندگان از چارچوب گیم پلی Unreal Engine برای ساختار بازی ها استفاده می کنند.

جمع بندی: اگر هدف نهایی شما یک بازی با گرافیک چشمگیر است، Unreal Engine را انتخاب کنید.

4. آیا بازی سازی برای سرگرمی است یا به دنبال کسب درآمد هستید؟

هر دو موتور Unreal و Unity برای استفاده رایگان هستند، با این حال، زمانی که شروع به کسب درآمد از بازی کنید، برخی شرایط اعمال می شود.

یونیتی در سه طرح – Personal، Plus و Pro در دسترس است:
استفاده از Personal رایگان است و توسعه دهندگان می توانند از طریق این طرح تا 100000 دلار در سال درآمد کسب کنند. یکی از ملزومات این استفاده رایگان شامل صفحه نمایش «Made in Unity» در بازی است.
Plus با اشتراک یک ساله ماهانه 40 دلار هزینه دارد. توسعه دهندگان می توانند تا 200000 دلار در سال درآمد داشته باشند و همچنین از مزایای اضافی مانند سفارشی سازی صفحه آغازین و ادغام با ابزارهای همکاری بهره مند شوند.
هزینه نسخه پرو 150 دلار در ماه است و محدودیت درآمد سالانه ندارند.

Unreal به توسعه دهندگان اجازه می دهد از موتور کامل – با تمام ویژگی های آن – به صورت رایگان استفاده کنند. اگر تصمیم به کسب درآمد از بازی خود دارید، در صورت افزایش بیش از 3000 دلار در هر بازی، به ازای هر سه ماهه تقویم، 5٪ از درآمد به Unreal پرداخت می شود.

جمع بندی : هر دوی این موتورها ارزش آزمایش کردن را در حین ساخت بازی های خود دارند. اگر می‌خواهید از بازی‌ها درآمد کسب کنید، زمانی را به تجزیه و تحلیل درآمد اختصاص دهید تا متوجه شوید که ساختار قیمت کدام شرکت برای شما بهترین است.

نمونه بازی های آنریل انجین 5 Unreal Engine

5. آیا قصد کسب مهارت برای کار در یک استودیو بازی سازی سازید؟

اگر در حال یادگیری Unreal یا Unity هستید تا به هدف شغلی خود یعنی کار به عنوان توسعه‌دهنده بازی در یک استودیوی بازی برسید، با بررسی موتور و زبان‌های برنامه‌نویسی استودیوهای مورد علاقه‌تان شروع کنید. بسیاری از استودیوها از موتور بازی سازی اختصاصی خود استفاده می کنند. در این مورد، زبان مهمترین عامل برای مسیر شغلی شما است. بسیاری از استودیوها برای دانش ++C ارزش قائل هستند، بنابراین یادگیری Unreal و C++ می تواند به شما مزیتی بدهد.

برای نقش‌های دیگر مانند طراح فنی، طراح سطح، هنرمند محیط، یک استودیو از کاندیداهایی که موتوری را که استودیو استفاده می‌کند می‌دانند، ترجیح می‌دهد. خبر خوب این است که اگر برای یادگیری یک موتور وقت بگذارید، برای یادگیری موتور دیگر با بسیاری از پیش نیاز ها آشنا هستید و روند یادگیری بسیار ساده تری دی پیش خواهید داشت.

تفاوت اصلی میان یونیتی و آنریل

تفاوت اصلی Unity و Unreal در زبان برنامه نویسی است که به صورت بومی استفاده می کنند. Unreal Engine از C++ استفاده می‌کند، اما وقتی بازی خود را با آن می‌سازید، از یکی از زبان‌های اختصاصی Unreal به نام Blueprint به همراه C++ نیز استفاده می‌کنید. یونیتی هم برای ویرایشگر اصلی یونیتی و هم برای هر پلاگینی از سی شارپ استفاده می کند. همچنین از زبان های اختصاصی خود، Prefab و Bolt استفاده می کند.

چگونه آنریل انجین را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری یونیتی ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد آنریل از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش یونیتی را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Unreal Engine را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار آنریل انجین از نظر قدرت و تکنولوژی و توانایی ساخت بازی های پیچیده گرافیکی در میان موتور های بازی سازی، قدرتمند ترین است و در عین حال کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت بازی سازی و دیگر صنایع مانند فیلم سازی و مهندسی هم روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر آنریل را بیشتر هم کرده است.

نرم افزار آنریل برای سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده است و برای استفاده غیر تجاری کاملا رایگان است و همیشه از وبسایت اصلی Unreal Engine و یا با ابزار Epic Games Launcher میتوانید جدیدترین ویرایش آن را دانلود و نصب کنید. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار آنریل انجین و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود آنریل انجین  – Unreal Engine 5.4

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

12.6 گیگابایت

راهنمای نصب آنریل:

راهنمای نصب نسخه آفلاین آنریل انجین 5
1. پس از دانلود نسخه آفلاین آنریل تمامی فایل ها آنها را در کنار هم به ترتیب قرار داده و با برنامه Winrar شروع به استخراج کل فایلها کنید.
2. پلتفرم Epic Launcher را دانلود و نصب نمایید سپس در آن ثبت نام کرده و ورود کنید . ( برای ثبت نام و ورد احتمالا نیاز به آی پی غیر ایرانی و استفاده از VPN دارید )
3. در Epic Launcher ، بخش Library ، هم میتوانید همیشه آخرین نسخه را آنلاین نصب کنید و هم اگر برای راحتی بیشتر نسخه آفلاین را دانلود کردید مسیر فایلهای آفلاین دانلود شده هر نسخه را به برنامه معرفی کنید تا آن نسخه را از هارد بارگزاری ، نصب و اجرا کند.

راهنمای نصب نسخه کامپایل شده آنریل انجین 5.3
پس از استخراج کامل نسخه کامپایل شده در هارد، برای شروع نرم افزار، فایل “UnrealEditor.exe” را در پوشه \UE_5.3\Engine\Binaries\Win64 اجرا کنید.
نکته 1 – توجه داشته باشید در نسخه کامپایل شده، پیش نیاز ها ممکن است نصب نباشند، در صورت خطا در شروع اجرا، ران تایم های Microsoft Visual C++ Redist و دات نت فریم ورک را نصب کنید.
نکته 2 – آنریل نرم افزار قدرتمندی است و برای اجرا روی سیستم، حداقل به 8 گیگ رم نیاز دارد ( 16 گیگ توصیه می شود)

حداقل سیستم مورد نیاز آنریل انجین – Unreal Engine 5 Minimum Requirements

Minimum
Windows 10 64-bit version 1909 revision .1350 or higher, or versions 2004 and 20H2 revision .789 or higher
Quad-core Intel or AMD, 2.5 GHz or faster
8 GB RAM
DirectX 11 or 12 compatible graphics card with the latest drivers

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: