گرافیسم

نرم افزار اینفراورکس Autodesk Infraworks 2025 v2025.0 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 28 مارس 2024 287
نرم افزار اینفراورکس Autodesk Infraworks

طراحی مفهومی زیرساخت های واقعی با اینفراورکس!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار اتودسک اینفراورکس و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار طراحی مفهومی زیرساخت های شهری و بین شهری و حمل و نقل را داریم تا مشخص شود چرا باید نرم افزار Infraworks را یاد بگیریم. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با اینفراورکس آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

اینفراورکس چیست ؟ What is Autodesk Infraworks

اتودسک اینفراورکس ( Autodesk Infraworks ) نرم افزار قدرتمند مدل سازی، طراحی مفهومی، تحلیل/شبیه سازی و ویژوالیزیشن زیرساخت است که از فرآیندهای BIM برای گردش کار پروژه یکپارچه تر پشتیبانی می کند. ادغام با GIS و سایر داده‌های دنیای واقعی به کاربران اجازه می‌دهد یک مدل اطلاعات پروژه کامل ایجاد کنند که اطلاعات مربوط به محیط ساخته شده و طبیعی را در بر می‌گیرد.

کاربران InfraWorks می توانند به سرعت طرح های مفهومی را در زمینه چیدمان کنند و از ابزارهای تحلیل و شبیه سازی برای بهینه سازی طرح ها بر اساس پیشنهادات واقعی استفاده کنند. از طریق تجسم های قانع کننده، InfraWorks به برقراری ارتباط با هدف طراحی و بهبود نتایج پروژه کمک می کند. ادغام با Civil 3D و Revit برای طراحی و ساخت قابلیت های این نرم افزار را دو چندان می کند.

تاریخچه اتودسک اینفراورکس

مانند بسیاری از محصولات Autodesk، ایده اینفراورکس هم در جای دیگری زندگی خود را آغاز کرد. این نرم افزار در ابتدا با نام LandXplorer توسط شرکتی آلمانی 3D Geo Gmbh ساخته و توسعه یافت که اساسا شکل دیگری بود.

در سال 2008 این شرکت و محصولاتش توسط Autodesk خریداری شد و تحت نام پروژه ای Galileo بدون انتشار رسمی تا چند سال طراحی و توسعه بیشتر و تغییرات اساسی پیدا کرد و سپس عنوان آن به AIM یا همان Autodesk Infrastructure Modeler تغییر داده شد و تا سال 2013 در نرم افزارهای اتودسک با این عنوان مطرح بود.

اولین نسخه رسمی اینفراورکس به عنوان یک نرم افزار مستقل با این نام در سال 2014 منتشر شد و از آن سال هرسال نسخه جدید و بروز تری از اینفراورکس همچون دیگر نرم افزارهای مطرح اتودسک منتشر می شود.

چه کارهایی با اینفراورکس میتوانید انجام بدهید؟

InfraWorks به متخصصان معماری، مهندسی و ساخت‌وساز اجازه طراحی مفهومی، مدل سازی، تحلیل و ویژوالیزیشن زیرساختدر چارچوب محیط ساخته شده طبیعی می دهد.
Infraworks یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در محیط BIM برای برنامه ریزی و طراحی پروژه های زیرساختی است. این ابزار Autodesk یک متحد عالی در گردش‌های کاری BIM است که گزینه‌های کار مشترک در فضای ابری، اتوماسیون فرآیند و همکاری با سایر پلتفرم‌ها را ارائه می‌دهد.

مهندسان عمران، طراحان عمران، مهندسین شهرسازی و راه سازی و سایر متخصصان زیرساخت های عمرانی، از جمله برنامه ریزان شهری و نقشه برداران، از نرم افزار InfraWorks در مرحله برنامه ریزی و طراحی پروژه های زیربنایی استفاده می کنند.  در واقع تخصص اینفراورکس در تجمیع اطلاعات حجیم برای مدلسازی نهایی در کنار طراحی مفهومی طرح های نهایی زیبای بصری از پروژه است.

نرم افزار اینفراورکس Autodesk Infraworks

ویژگی های اصلی اینفراورکس

مدل سازی زمینه
جمع آوری داده ها برای تولید یک مدل زمینه که نشان دهنده محیط ساخته شده و طبیعی پروژه است
طراحی مفهومی
مفاهیم طراحی پروژه های زیرساختی را تولید کنید، سپس به سرعت گزینه های طراحی را ارزیابی و تکرار کنید
طراحی راه
طراحی را با استفاده از جاده های جزء و برنامه ریزی جاده ها تسریع کنید تا دیدی مفهومی از پروژه خود داشته باشید
تجزیه و تحلیل فاصله دید
تجزیه و تحلیل فاصله دید برای جاده ها و تقاطع ها برای شناسایی نقاط کور یا مناطق نارسایی بینایی
شبیه سازی ترافیک و تحرک
تجزیه و تحلیل جریان ترافیک و استفاده از شبیه سازی چند وجهی برای ارزیابی عملکرد
ساختارهای عمرانی پارامتریک
از قطعات و مجموعه های اجزای پل و تونل پارامتریک و همچنین تزئینات پارامتریک جاده استفاده کنید
طراحی پل
پشتیبانی از انواع پل تیرآهن I-پیش ساخته و پلیت فولادی
تجزیه و تحلیل پل تصفیه شده
ایجاد مدل های تحلیلی برای پل های تیرچه ای کامپوزیت فولادی و پیش تنیده بتنی
طراحی تونل
تونل های پارامتریک را در چارچوب پروژه طراحی زیرساخت کلی خود طراحی کنید
طراحی زهکشی
از طراحی زهکشی برای InfraWorks برای مدل‌سازی حوضه‌های آبخیز، کانال‌ها و شبکه‌های زهکشی استفاده کنید.
قابلیت همکاری
جمع آوری داده ها از بیش از 50 فرمت فایل، از جمله AutoCAD، Revit، IFC و غیره
ارائه های جذاب ایجاد کنید
استوری‌بردهایی تولید کنید که شامل مجموعه‌ای از نماهای فوری یا یک مسیر ویدئویی پویا باشد

نرم افزار اینفراورکس Autodesk Infraworks

اینفراورکس در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

اینفراورکس نرم افزار تخصصی زیرساخت است و تمام رشته های مهندسی که پروژه های مرتبط با زیرساخت های شهری و بین شهری و حمل نقلی ریلی و جاده ای و … دارند از نرم افزار Infraworks برای هرچه حرفه ای تر شدن استفاده می کنند. از این جمله میتوان به صنایع مرتبط با رشته های مهندسی عمران، مهندسی راه و حمل نقل، مهندسی شهرسازی، مهندسی معماری ، مهندسی برق و قدرت و شرکتهای بزرگ و کوچک پیمانکاری  در زمینه های مختلف زیرساختی اشاره کرد.

اینفراورکس چه تفاوتی با سیویل تری دی و رویت دارد؟ مقایسه اینفراورکس با سیویل تری دی و رویت!

Infraworks vs. Civil 3D vs. Revit : اینفراورکس، سیویل تری دی و رویت سه نرم افزار مطرح اتودسک در زمینه BIM یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان هستند. اینفراورکس و سیویل تری دی به صورت تخصصی تر در زمینه عمران و زیرساخت هستند و رویت بیشتر در زمینه ساختمان و سازه تخصص دارد.
آنها طیف گسترده ای از ویژگی ها و قابلیت ها را ارائه می دهند که می تواند به مهندسان در طراحی، تجزیه و تحلیل و تجسم پروژه های زیرساختی و ساختمانی کمک کند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی بین این سه برنامه وجود دارد که بهتر است تفاوت آنها را بدانیم.

سیویل تری دی یک نرم افزار طراحی مهندسی عمران است که از BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) برای بهبود طراحی و اسناد ساخت و ساز پشتیبانی می کند ولی اینفراورکس یک برنامه نرم افزاری طراحی مفهومی است که برای کمک به مهندسان عمران در ویژوالیزیشن پروژه های زیرساختی در زمینه محیط اطراف خود طراحی شده است.
همچنین رویت ابر نرم‌افزار قدرتمند مدل‌سازی اطلاعات ساختمان است که برای استفاده تمام مهندسان معماری، عمران و تاسیسات و همچنین برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات ساختمانی کاربرد دارد.

برخی ویژگی های اصلی سیویل تری دی در یک نگاه :

  • گردش کار سایت و نظرسنجی
  • مدل سازی زمین
  • مدلسازی راهرو
  • طراحی تقاطع
  • طراحی و تحلیل زهکشی
  • شبکه های فشار
  • تولید برنامه و مستندسازی
  • قابلیت همکاری
  • اتوماسیون طراحی
  • مدلسازی ژئوتکنیکی
  • مواد و مقادیر
  • طراحی پل

برخی ویژگی های اصلی اینفراورکس در یک نگاه :

  • مدل سازی زمینه
  • طراحی مفهومی
  • طراحی راه
  • تجزیه و تحلیل فاصله بینایی
  • شبیه سازی ترافیک و تحرک
  • ساختارهای عمرانی پارامتریک
  • طراحی پل
  • تجزیه و تحلیل پل تصفیه شده
  • طراحی تونل
  • طراحی زهکشی

برخی ویژگی های اصلی رویت در یک نگاه :

  • طراحی اجزای پارامتریک
  • اشتراک کار
  • برنامه ریزی
  • قابلیت همکاری
  • حاشیه نویسی
  • پارامترهای جهانی
  • ابزارها و راه حل های توسعه دهنده
  • طراحی مولد هوش مصنوعی در Revit
  • تنظیمات دید
  • هماهنگی Twinmotion با Revit
  • شخصی سازی و سفارشی سازی

چگونه اینفراورکس را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری اینفراورکس ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد اینفراورکس از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش اینفراورکس را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Infraworks را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

اتودسک اینفراورکس بیش از 10 سال است که پیشتاز در صنعت طراحی مفهومی زیرساخت است و در اکثر صنایع مرتبط با زیرساخت از کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت و مهندسی از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر اینفراورکس را بیشتر هم کرده است.

نرم افزار Infraworks برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار اینفراورکس و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود اتودسک اینفراورکس – Autodesk Infraworks 2025 v2025.0 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

7.15 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- شروع به نصب کنید و پس از نصب نرم افزار را اجرا نکنید و چنانچه در حالت اجرا قرار دارد به طور کامل از آن خارج شوید.
3- از پوشه Crack ، وارد پوشه Autodesk License Patcher Installer و Autodesk License Patcher Installer.exe را به صورت کلیک راست و Run as Administrator اجرا کنید و نصب کنید.
4- نرم افزار اتوکد را اجرا کنید و اگر پیام لایسنس ظاهر شد، گزینه Use A Network License را انتخاب کنید.
5- نرم افزار بدون محدودیت اجرا می شود.
6 – اگر به هر دلیل از این کرک نتوانستید استفاده کنید، کرک دیگر نیز در داخل پوشه Crack قرار دارند و میتوانید از آن استفاده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز سیویل تری دی – Autodesk Infraworks 2025 Minimum Requirements

Java Requirements for Autodesk InfraWorks
The supported Java Runtime Environment (JRE) for Autodesk InfraWorks has changed. Beginning February 2019, users of Autodesk InfraWorks will need to install and maintain a supported Java Runtime Environment on their own.
– Operating System:
Microsoft® Windows® 10 64-bit Enterprise or Pro, Microsoft® Windows® 11 64-bit
– CPU Type:
Dual-core Intel® Core™2 or equivalent AMD processor (Quad-core Intel® Core™ i7, 6-core Intel® Xeon®, or better processor highly recommended); to use the ray traced rendering functionality, CPU must support SSE 4.1
– Memory: 8 GB RAM minimum (16+ GB recommended)
– Display Resolution: 1,280 x 720 or greater (1,440 x 900+ recommended)
– Display Card:
Any DirectX® 10.1 capable graphics card with 2 GB (or more) graphics memory, supporting 8x Antialiasing (8x AA), such as NVIDIA Quadro® 5000 or 6000 for desktops and NVIDIA Quadro 2000M or GeForce® GT 650M for laptops; (Any DirectX 10.1 capable graphics card with 1 GB graphics memory supporting 2x antialiasing (2x AA) minimum)
– Disk Space: 16 GB.

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: