گرافیسم

نرم افزار سابستنس پینتر Adobe Substance 3D Painter v9.1.2.3332 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 3 فوریه 2024 356
نرم افزار سابستنس پینتر Adobe Substance 3D Painter

رنگ آمیزی و تکسچرینگ واقعی در دنیای سه بعدی با سابستنس پینتر!
Substance Painter نرم افزار رنگ آمیزی و تکسچرینگ سه بعدی است که به شما امکان می دهد مش های سه بعدی خود را تکسچر و رندر کنید. اگر از علاقمندان به دنیای گرافیک هستید احتمالا شما هم نام سابستنس پینتر را زیاد شنیده باشید. با این حال همه با نرم افزار سابستنس پینتر و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند.

شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که با نرم افزار Substance Painter در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با سابستنس پینتر آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

سابستنس پینتر چیست ؟ What is Substance Painter

سابستنس پینتر ( Substance Painter یا Substance 3D Painter ) نرم افزار پیشگام و برتر در زمینه رنگ آمیزی سه بعدی و تکسچرینگ و رندرینگ فوق العاده است که امروزه در اکثر شاهکارهای صنعت بازی سازی، فیلم سازی، انیمیشن سازی، جلوه های ویژه و گرافیک کامپیوتری از آن استفاده می شود. ویژگی های منحصر نرم افزار Substance Painter پیش از آن در هیچ یک از برنامه های قدرتمند سه بعدی دنیا نبوده و همین امر سبب شده که استفاده از نرم افزار سابستنس پینتر به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

هنر واقعی سازی و هرچه زیباتر رنگ آمیزی کردن و پرداختن به جزئیات مدل های سه بعدی در کنار رندر سریع و فوق العاده این نرم افزار که به خلق آثار بی نظیر تبدیل می شود ، نرم افزار Substance Painter را محبوب گرافیست های سه بعدی کرده است.

هدف و قابلیت اصلی Substance Painter مدل سازی تکسچر است. ابزارهای پیشرفته ماسک و تسکچر رویه‌ای آن به شما امکان می‌دهند بافت‌هایی بسازید که در برنامه‌های صرفاً دو بعدی مانند فتوشاپ بسیار سخت‌تر به دست می‌آیند.سابستنس پینتر را به عنوان یک فتوشاپ برای مدل های سه بعدی در نظر بگیرید. نرم افزار Substance Painter به عنوان یک ویرایشگر متریال جهانی عمل می کند که به شما امکان می دهد افکت هایی ایجاد کنید که در موتورهای رندر مختلف یکسان به نظر می رسند.

تاریخچه سابستنس پینتر

تولید کننده نرم افزار Substance Painter شرکت فرانسوی Allegorithmic در سال 2003 با هدف توسعه در صنعت گرافیک تاسیس شد. اولین پروژه مطرح شرکت ProFX بود که یک نرم افزار اختصاصی برای تولید تکسچر های رویه ای بود را بسازند و هدف اصلی ProFX کاهش حجم دانلود بازی ها بود.

اولین نقطه عطف رشد شرکت در محبوبیت بین هنرمندان در سال 2010 بود، زمانی که Substance Engine به صورت رایگان در Unity، UDK، 3ds Max و Maya ادغام شد. این تصمیم استراتژیک این امکان را داد که مخاطبان زیادی از هنرمندان سه بعدی را که قبلاً اسم Substance را نشنیده بودند، از آن استفاده کنند. این شروع Substance Designer 1 بود که اولین نسخه رسمی اش در سال 2010 منتشر شد.

نقطه عطف بعدی رشد سابستنس زمانی بود که در سال 2013 با توسعه دهندگان بازی برتر دنیا شروع به همکاری نزدیک کرد. رندر مبتنی بر فیزیکی با انتشار نسل جدید کنسول های PS4 و XBox1 شروع به گسترش کرد و تفاوت زیاد کیفیت بهتر Substance با ابزارهای بافت سنتی نمایان شد و نمایش دمو بازی های بسیار واقع گرایانه ای مثل Uncharted 4 تمام نگاهها را به سمت سابستنس کشاند و باعث شد کمپانی های مطرح بازی سازی Naughty Dog و Treyarch و Ubisoft  با سابستنس قراردارد ببندند و موجب شروع توسعه نسخه جدید سابستنس دیزاینر شد.

تولد سابستنس پینتر

در این زمان یک نیاز اساسی در میان جامعه طراحان گرافیک سه بعدی وجود داشت و آن توانایی نقاشی مستقیم روی یک مدل سه بعدی بود. در ابتدا قرار بود این توانایی نقاشی یکی از ویژگی های Substance Designer 5 باشد. اما به دلیل گستردگی ویژگی های این بخش از یک طرف و تخصصی بودن Substance Designer برای بسیاری از افراد تاز کار، یک نرم افزار مستقل و جدا برای اینکار در نظر گرفته شد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

در نوامبر 2013، اولین تیزر نرم افزار سابستنس پینتر منتشر شد که یک سیستم منحصر به فرد رنگ آمیزی ذرات را به نمایش می گذاشت. و در سال 2014 نسخه بتای عمومی Substance Painter را در Steam شد. نقاشی ذرات یک نوآوری واقعی، لذت واقعی برای کار و همچنین یک ابزار بازاریابی قدرتمند بود. با این حال، Substance Painter بسیار بیشتر از این بود.

نرم افزار Substance Painter یک برنامه جامع تکسچرینگ سه بعدی بود و هنرمندان خیلی زود متوجه آن شدند و حتی پیش از انتشار نسخه نهایی اول آن که در اکتبر 2014 منتشر شد ، طیف گسترده ای از کاربران منتظر انتشار آن بودند. پس از انتشار اولین نسخه و استقبال بی نظیر کاربران از این نرم افزار، به طور مرتب نسخه های جدیدتر و آپدیت جدیدتر از نرم افزار سابستنس پینتر با ویژگی های جدید و ابزارهای جدیدتر منتشر شد..

در سال 2019 کمپانی بزرگ Adobe مالکیت عمده سهام شرکت Allegorithmic را با قیمت بیش از 150 میلیون دلار خریداری کرد و تیم مدیریتی و توسعه سابستنس تحت شرکت Adobe به همان فعالیت نوآورانه ادامه داند. از آن تاریخ Substance Painter هر سال با نام Adobe Substance 3D Painter نسخه های جدیدش را در Creative Cloud یا به صورت مستقل منتشر می کند.

نرم افزار سابستنس پینتر Adobe Substance 3D Painter

ویژگی های سابستنس پینتر

نرم افزار Substance Painter به عنوان ابزار تخصصی رنگ آمیزی تکسچر، فهرست گسترده ای از ویژگی ها برای کارآمدتر کردن فرآیند تکسچر و رنگ آمیزی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

  • – ترکیب آنی نرم افزار با موتورهای بازی Unreal Engine و Unity.
  • – یک نمای PBR (رندر مبتنی بر فیزیکی) در Realtune با ray tracing. این بدان معنی است که مدل شما تحت مقادیر واقعی برای نور رندر می شود و از واقعی ترین بافت های ممکن اطمینان حاصل می کند.
  • – طیف گسترده ای از انواع فرمت ها برای ایمپورت و اکسپورت و برای ادغام با Maya، 3DS Max، Blender، Houdini، و Cinema4D.
  • – متریال هوشمندی که به صورت پویا برای افزودن سایش و پارگی تصادفی به بافت سازگار هستند.
  • – دسترسی به Substance Share، یک کتابخانه دیجیتال گسترده از افزونه‌ها، مواد هوشمند، سایه‌زن‌ها، فیلترها و براش‌ها.
  • – خروجی 8K، بالاترین وضوح در حال حاضر در استفاده استاندارد.
  • – تولید اثر ذرات برای افزودن هوازدگی پویا به مواد و بافت ها.
  • – ایمپورت متریال سریع ساخته شده در Substance Designer.

نرم افزار سابستنس پینتر Adobe Substance 3D Painter

استفاده از سابستنس پینتر

Substance Painter یک ابزار عالی برای انیمیشن و مدل سازی سه بعدی است. گردش کار عادی برای طراحی بازی و انیمیشن با این ابزار چیزی شبیه به این مثال است:
یک آبجکت low-polygon در مایا یا بلندر مدل‌سازی می‌شود و مختصات UV آن باز می‌شود.سپس این مدل در یک برنامه اسکالپتینگ خاص مانند ZBrush یا Mudbox یا با استفاده از ویژگی اسکالپتینگ Blender اصلاح می شود. هنگامی که یک مدل با جزئیات بسیار بالا و پلی بالا ایجاد می شود، نقشه های مختلف برآمدگی / نرمال / جابجایی ایجاد می شود.

نقشه های مختلف برآمدگی / نرمال / جابجایی بر روی مدل low-poly اعمال می شود و برای رنگ آمیزی تکسچر به Substance Painter صادر می شود. هنگامی که بافت روی مدل اعمال شد، به نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای ریگ کردن و کی فریم گذاری بازگردانده می شود.

سابستنس پینتر در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

صنعت بازی سازی، صنعت فیلم وصنعت انیمیشن سه صنعت بزرگی هستند که نتایج نرم افزار سابستنس پینتر در کاراکتر ها و اشیا زیبای مدلسازی شده آنها کاملا قابل مشاهده است. به عبارتی هرجایی که شما به عنوان یک هنرمند گرافیک نیاز داشته باشید جزئیات یک موجود یا یک شی یا محیط را هر چه زیباتر و واقعی تر جلوه دهید، به کمک نرم افزار سابستنس پینتر نیاز دارید.با سابستنس پینتر شما متخصص و هنرمند تکسچر و رنگ آمیزی مدل سه بعدی خواهید بود.

تسلط بر سابستنس اولین قدم در هنرمند تکسچر یا Texture Artist شدن

با توجه به اینکه این روزها بازی‌هی ویدیویی به پرداخت‌های واقعی‌تری نیاز دارند، نقش Texture Artist در حال افزایش است. یک هنرمند تکسچر در کشوری مثل کانادا سالیانه بین 50 هزار تا 100 هزار دلار دررآمد دارد.

سابستنس پینتر چه تفاوتی با سابستنس دیزاینر دارد ؟ مقایسه Substance Painter vs. Substance Designer

هنگامی که برای اولین بار در مورد دو نرم افزار Substance Painter و Substance Designer آشنا می شوید، خیلی محتمل است که این دو را با هم اشتباه بگیرید. آنها بسیار شبیه هستند و برسی سریع ویژگی های آنها تفاوت های آنها را برجسته نمی کند آنها بسیار شبیه هستند اما کاربردهای خاصی دارند. سابستنس دیزاینر به منظور ایجاد مش ها و متریال است در حالی که سابستنس پینتر برای اعمال تکسچرها، لایه ها و رنگ روی متریال مناسب است.

چه زمانی استفاده از Substance Painter استفاده کنیم

هدف اصلی نرم افزار Substance Painter مدل‌سازی تکسچر است. این امکان را برای ماسک کردن و بافت سازی پیشرفته در دو بعدی و سه بعدی فراهم می کند که بهتر از نرم افزارهای دیگر مانند فتوشاپ هستند. هنگامی که نیاز دارید صحنه سه بعدی ای را رندر کنید یا بافت ها و یا دارایی های سه بعدی ایجاد کنید یا بافت های گفته شده را اعمال کنید، آن زمان باید از Substance Painter استفاده کنید.

نرم افزار Substance 3D Painter به کاربران این امکان را می دهد که به صورت Realtime و آنی، متریال را مستقیماً به مش های سه بعدی بافت و اضافه کنند و مدل ها را رنگ آمیزی کنند. کاربرد اصلی Substance Painter اعمال تکسچر، متریال و رنگ بر روی مش است. اینها می توانند مش هایی باشند که در برنامه دیگری ایجاد کرده اید، یا مش هایی که قبلاً توسط دیگران ایجاد شده اند. این مش ها اغلب ابتدا در Substance Designer ساخته می شوند و سپس به Substance Painter وارد می شوند.

کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید با Substance Painter انجام دهید، از جمله ساخت تکسچر، Baking و ایجاد متریال هوشمند. این شبیه به فتوشاپ است، زیرا مبتنی بر لایه است، اما استفاده از آن بسیار ساده تر و بصری تر است. به طور کلی، نسبت به سایر گزینه‌های موجود، هنرمند پسندتر است.

چه زمانی استفاده از Substance Designer استفاده کنیم

Substance Designer در درجه اول به عنوان نرم افزار ساخت متریال استفاده می شود. تمرکز اصلی آن ساخت بافت های Tile مانند است و از یک رابط مبتنی بر Nod با سیستم تولید رویه ای procedural generation برای ایجاد متریال و فیلترها استفاده می کند. در حالی که از نظر فنی می تواند به عنوان یک ابزار کامل برای ساخت تکسچر استفاده شود ولی زیاد به این حوزه نفوذ نمی کند.

با نگاهی به نمونه‌هایی که از Substance Painter و Substance Designer استفاده شده‌اند، ممکن است تعجب کنید که برخی از همپوشانی‌ها وجود دارد. این به این دلیل است که بیشتر اوقات این دو محصول با هم استفاده می شوند.در حالی که امکان استفاده از آنها به طور جداگانه وجود دارد، اکثر شرکت ها و متخصصان ترجیح می دهند از این دو برنامه به طور همزمان استفاده کنند. آنها طوری طراحی شده اند که با هم کار کنند و متریال را به راحتی از یکی به دیگری ایمپورت و اکسپورت می شوند.

چگونه سابستنس پینتر را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری نرم افزار سابستنس پینتر ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد سابستنس پینتر از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش سابستنس پینتر را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Substance Painter را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار سابستنس پینتر یک نرم افزار تخصصی برای هنرمندان گرافیک سه بعدی است ومخصوص علاقمندانیست که بهترین کیفیت را در آثار زیبای گرافیکی خود می خواهند و کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر سابستنس پینتر را بیشتر هم کرده است.

سابستنس پینتر برای سیستم عامل های ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار سابستنس پینتر و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود سابستنس پینتز – Adobe Substance 3D Painter v9.1.2.3332 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.32 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- از درون پوشه Setup فایل Set-up.exe را اجرا کنید و نرم افزار را نصب کنید. مسیر پیش فرض نصب را تغییر ندهید.
3- یکبار نرم افزار را اجرا نموده و سپس بطور کامل آن را ببندید.
4- از درون پوشه Patch فایل AdobeGenP.exe را در مسیر نصب نرم افزار کپی کنید. بر روی AdobeGenP.exe کلیک راست نموده و گزینه Run as Adminstrator را بزنید.
5- ابتدا بر روی Search کلیک کنید. منتظر بمانید تا فایل ها از محل نصب پیش فرض خوانده شوند. بر وی Patch کلیک کنید. منتظر بمانید تا عملیات فعالسازی به اتمام برسد.
6- نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز سابستنس پینتر – Adobe Substance 3D Painter 9 Minimum Requirements

System requirements
This page regroups system requirements and hardware compatibility information.
Supported systems
Below is a list of hardware and systems supported by the application:Minimum
– OS: Windows 10 (64bit, version 1909)
– CPU:
– Intel Core i3
– AMD Ryzen 3
– GPU:
– Nvidia Geforce GTX 1060
– Nvidia Quadro M2000
– AMD Radeon RX 580
– VRAM: 4GB
– RAM: 8GB
– Hard drive: 20 GB HDDRecommended
– OS: Windows 10 (64bit)
– CPU:
– Intel Core i7
– AMD Ryzen 7
– GPU:
– Nvidia Geforce GTX 2080
– Nvidia Quadro RTX 4000
– AMD Radeon RX 6700 XT
– VRAM: 8GB
– RAM: 16GB
– Hard drive: 30 GB SSD

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: