گرافیسم

نرم افزار پرو تولز Avid Pro Tools HD v12.5.0.395 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 18 ژانویه 2024 1168
نرم افزار پرو تولز AVID Pro Tools

حرفه ای ترین ابزارها و تکنولوژی روز دنیا برای ساخت بهترین موسقی با پروتولز !
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار پروتولز از شرکت AVID Technology و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این نرم افزار مطرح آهنگسازی و کارگاه صوتی دیجیتال را داریم تا مشخص شود چرا باید Pro Tools را یاد بگیریم. شاید شما می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید یا شاید شما با پرو تولز آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

پرو تولز چیست ؟ What is Pro Tools

پرو تولز ( Pro Tools ) نرم افزار قدرتمند آهنگسازی و یک کارگاه صوتی دیجیتال یا DAW و Digital Audio Workstation استاندارد صنعتی موسیقی است که توسط کمپانی امریکایی Avid Technology برای سیتسم عامل های ویندوز و مک ساخته و منشر شده است.

Pro Tools یک نرم افزار ویرایش صدا است که به نوازندگان، دانش آموزان، معلمان و متخصصان صدا کمک می کند تا محتوای صوتی منحصر به فرد را ضبط، ویرایش، میکس و تولید کنند. این راه حل هنرمندان را قادر می سازد تا برداشت های مختلفی از یک ضبط را گردآوری کنند، زمان بندی آهنگ ها را اصلاح کنند و ضربات صوتی را در زمان واقعی مطابقت دهند.

Pro Tools یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای آهنگسازی DAW در بازار موسیقی جهان است. ضبط و میکس مناسب پروتولز سبب شده تا برای تولید آهنگ های مطرحی که برنده جوایز متعدد و معتبر شده اند، استفاده بشود. با ظرفیت شگفت انگیز برای ضبط 64 آهنگ به طور همزمان، شما یک ابزار عالی برای ضبط سازهای زنده از تعداد انگشت شماری از منابع مختلف دارید.

Pro Tools ساخت موسیقی را بسیار سریع و روان کرده و مجموعه کاملی از ابزارها را برای ایجاد، ضبط، ویرایش و میکس صدا فراهم می کند.

تاریخچه پروتولز

Pro Tools در ابتدا توسط شرکتی به نام Digidesign که در سال 1984 تاسیس شد توسعه یافت. این شرکت شروع به توسعه نرم افزار و سخت افزار برای پردازش صوتی دیجیتال کرد و در اواخر دهه 1980 به دلیل ایجاد تجهیزات صوتی با کیفیت بالا شهرت پیدا کرد.
در سال 1991، Digidesign یک برنامه نرم افزاری به نام Sound Tools منتشر کرد که امکان ضبط و ویرایش دیجیتال صدا را در رایانه های مکینتاش فراهم می کرد. Sound Tools پیشرفت قابل توجهی در فناوری صوتی دیجیتال بود، اما به دو آهنگ صوتی محدود بود و بسیاری از ویژگی‌های استاندارد DAW مدرن را نداشت. در سال 1994 شرکت معتبر AVID شرکت Digidesign را تصاحب کرد و مالک نرم افزار Pro Tools شد ولی توسعه پرو تولز توسط تیم سازنده ادامه یافت.

در سال 1995، Digidesign پرو تولز را منتشر کرد که یک بازسازی کامل از نرم افزار Sound Tools بود. این نرم افزار جدید امکان ضبط و ویرایش چند آهنگ را فراهم می کرد و شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارها بود که آن را به ابزاری قدرتمند برای تولید صدا تبدیل می کرد. یکی از مهم ترین پیشرفت ها، معرفی ویرایش غیر مخرب بود که به کاربران اجازه می دهد تا بدون تغییر دائمی ضبط اصلی، تغییراتی در صدا ایجاد کنند. این ویژگی یک تغییر دهنده اساسی در صعنت تولید صدا بود، زیرا باعث انعطاف پذیری و خلاقیت بیشتر در فرآیند ویرایش می شد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم نرم افزار پرو تولز، معرفی پلاگین‌ها بود، که برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توان از آنها برای پردازش صدا به روش‌های مختلف استفاده کرد. پلاگین ها به کاربران اجازه می دهند افکت ها را اضافه کنند، صداها را دستکاری کنند و صدا را به روش هایی پردازش کنند که تنها با سخت افزار غیرممکن است. این نرم افزار اکنون دارای کتابخانه گسترده ای از پلاگین ها است و بسیاری از توسعه دهندگان شخص ثالث افزونه هایی را به طور خاص برای این DAW ایجاد کرده اند.

در طی سه دهه نرم افزار قدرتمند Pro Tools نسخه های متعددی را به طور منظم منتشر کرد که هر نسخه ویژگی های قابل توجه جدیدی را شامل می شد و بسیاری از ابزارهای حرفه ای و تکنولوژی های جدید را در اختیار کاربران پرشمارش قرار می داد و همیشه یکی از پرچم داران در میان نرم افزارهای حرفه ای آهنگسازی دنیا بوده است.

در سال 2022، شرکت  Avid نرم افزار Pro Tools را از یک مجوز دائمی نرم افزار به یک مدل اشتراک تغییر داد. کاربران جدید باید بین سه طرح جدید یکی را انتخاب کنند: Pro Tools Artist که پلان ارزان قیمت تر و شامل ابزارهای ضروری و اصلی برای ضبط موسیقی و ایجاد MIDIاست. Pro Tools Studio، که پلان با قیمت متوسط و مجموعه ابزار کامل برای تولید موسیقی حرفه ای است و Pro Tools Ultimate که کاملترین نسخه نرم افزار شامل مجموعه ابزارهای پیشرفته برای پست صوتی و موسیقی سطح بالا ست و در کنار این نسخه ها Avid یک نسخه رایگان از نرم افزار را نیز با نام Pro Tools Intro منتشر کرد.

ویژگی های پرو تولز

  • – اجرا و ضبط
  • – ویرایش صدا و MIDI
  • – میکس و مستر
  • – ضبط ADR و صداسازی
  • – طراحی موسیقی، برش و همگام سازی

ضبط، ویرایش، میکس و ارائه صدا برای فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر با ابزارهای اثبات شده تولید صوتی که حرفه‌ای‌ها مدت‌هاست برای انجام بهترین کار خود به آن اعتماد کرده‌اند از ویژگی های پروتولز است. از ADR و Foley گرفته تا طراحی صدا و گردش‌های کاری Dolby® Atmos، پرو تولز قدرت و دقت لازم را برای ایجاد و ارائه کارهای استثنایی با اطمینان و سهولت فراهم می‌کند.

اجرا و ضبط

ضبط صدا با کیفیت بالا: ضبط یکپارچه و لوپ. ردیابی خودکار لیست پخش همه در وضوح صوتی 32 بیتی شناور/192 کیلوهرتز. با Pro Tools می‌توانید اجراهایی را ضبط کنید که از همان ابتدا مانند یک رکورد موفق به نظر می‌رسند.
الهام بگیرید و اجرا را ضبط کنید: آیا تا به حال پیش آمده چیز شگفت انگیزی را اجرا کنید اما رکوردی را نداشته باشید؟ با Retrospective MIDI Record، می‌توانید بداهه‌پردازی‌های MIDI را به صورت عطف به ماسبق در DAW خود وارد کنید تا آن خودانگیختگی را جبران کنید.
یکپارچه سازی سخت افزاری و نرم افزاری: از هر رابط صوتی که نیازهای شما را برآورده می کند برای ضبط در Pro Tools می توانید استفاده کنید. ولی وقتی یک رابط یا سیستم صوتی Avid اضافه کنید، می توانید از طریق پلاگین هایی با تأخیر تقریباً صفر ضبط کنید و عملکرد بی نظیری داشته باشید.
آسان تر از همیشه ملودی و آهنگ بسازید: پروتولز برای ایجاد سریع اجراهای بی عیب و نقص، محیط و گردش کار بسیار ساده را به شما ارائه می دهد.

نرم افزار پرو تولز AVID Pro Tools

ویرایش صدا و MIDI

به سبک خودتان ویرایش کنید: وقتی صحبت از دستکاری آهنگ ها در Pro Tools می شود، هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. در یک DAW خلاقانه که به شما انعطاف پذیری و آزادی بی حد و حصری برای بازی می دهد، صدا و MIDI را به شکلی که می خواهید شکل دهید، اصلاح کنید، برش دهید، و آن را تغییر دهید.
زمان بندی و زیر و بم صدا را تغییر دهید: با Elastic Audio به راحتی زمان بندی را تنظیم کنید، beat match صدا را انجام دهید و یادداشت ها را تصحیح کنید. یا با استفاده از Melodyne که اکنون مستقیماً از طریق ARA 2 در Pro Tools ادغام شده است، می‌توانید به سرعت زیر و بم و زمان را در زمان واقعی دستکاری کنید، بدون اینکه صداهای دور رفت و برگشتی داشته باشید.
تنظیم دقیق اجرای MIDI: نت ها را Quantize کنید. مدت زمان نت را تنظیم کنید، صدای ضبط شده را جابجا کنید و با تغییر سرعت نت دینامیک را اضافه کنید. تنظیم مجدد قطعات با آهنگ های پوشه و با استفاده از MIDI Real-Time Properties روح انسانی بیشتری به اثر اضافه کنید.
صدا را به MIDI و بالعکس تبدیل کنید: یک نمونه صوتی را به یک تراک MIDI بکشید یا یک آهنگ صوتی را به MIDI تبدیل کنید، و می توانید ساز را تغییر دهید، نمونه ها را تغییر دهید و یادداشت ها را ویرایش کنید. یا یک کلیپ MIDI را به یک آهنگ صوتی بکشید تا امکانات ویرایش خلاقانه‌تری داشته باشید.

میکس و مستر

میکس های متنوع با پلاگین های قدرتمند: با پروتولز صداهای کلاسیک تجهیزات آنالوگ افسانه ای – از کمپرسورها و EQ ها گرفته تا جلوه های منحصر به فرد – را با بیش از 120 پلاگین برای تنظیم دقیق آهنگ ها دریافت کنید.
موسیقی Dolby Atmos® را میکس کنید: به طرفداران خود روشی کاملاً جدید برای تجربه موسیقی خود ارائه دهید. قابلیت های ترکیب صدای فراگیر و فراگیر – از جمله Dolby Atmos – را با Pro Tools Studio و Ultimate دریافت کنید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید
ویژگی اتوماسیون میکس: Pro Tools پیشرفته ترین و دقیق ترین اتوماسیون را در بین DAW ارائه می دهد. برای دستیابی به بهترین میکس ممکن، هر چیزی – از حجم آهنگ تا تنظیمات افزونه و ارسال‌ها را خودکار کنید.
کنترل عملی میکس خود را در دست بگیرید: فقط سطوح کنترلی Avid – از برنامه رایگان Avid Control گرفته تا S6 ماژولار – یکپارچه‌سازی بی‌نظیر DAW مورد نیاز برای دسترسی به آهنگ‌ها، پلاگین‌ها، ارسال‌ها و موارد دیگر از سطح را فراهم می‌کنند و سرعت ویرایش و میکس را افزایش می‌دهند.

نرم افزار پرو تولز AVID Pro Tools

ضبط ADR و صداسازی

دیالوگ را جایگزین یا اضافه کنید: دیالوگ و صداگذاری های بی نقصی را که در هماهنگی کامل با تصویر هستند ایجاد کنید. برای کیفیت صدای نهایی و همگام سازی، یک رابط یا سیستم صوتی Avid اضافه کنید.
اجرای فولی و صداسازی :  از کلیپ‌های خالی برای نشان دادن سریع یک جلسه فولی و صداسازی استفاده کنید و جلوه‌های صوتی باکیفیت را ضبط کنید، مانند قدم‌ها، باران، مشت‌ها، و سروصدا کردن ظرف‌ها، همگام با حرکت روی صفحه برای تولید مجدد صداهای زندگی روزمره.

طراحی موسیقی، برش و همگام سازی

فضاهای واقع گرایانه ایجاد کنید: طراحی و ایجاد عناصر صوتی غنی و محیطی که به تصاویر متحرک جان می بخشد. با حداکثر 2046 آهنگ صوتی/صوتی و 64 آهنگ ویدیویی در اختیار شما، می توانید مناظر صوتی فراگیر و فراموش نشدنی ایجاد کنید.
ویرایش و موقعیت صدا: مستقیماً با HD، 4K و سایر رسانه های با رزولوشن بالا کار کنید و به شما امکان می دهد صدا را به تصویر با دقت و صحت زیاد قرار داده و ویرایش کنید. از کوتاه کردن کلیپ ها و استفاده از جلوه های کلیپ گرفته تا مکان یابی عناصر در صدای سه بعدی.
صداها و افکت های منحصر به فرد را طراحی کنید: با بیش از 120 پلاگین، کتابخانه صوتی عظیم، Sonic Drop، Melodyne ضروری، و Elastic Audio صداها را برای هر عنصر بصری در یک صحنه ایجاد و دستکاری کنید
گردش کار تحریریه را ساده کنید: با افزایش کلیپ، اتوماسیون ردیابی، نشانگرها، و سازگاری با جلوه‌های آهنگ بین Pro Tools و Media Composer، می‌توانید از جایی که ویرایشگر ویدیو متوقف شده است ادامه دهید تا دنباله‌ها مطابقت داشته باشد. یا یک جلسه را مستقیماً با یک دنباله همگام کنید.

به جز صنعت موسیقی در چه صنایع دیگری از پروتولز استفاده می شود؟

  • – در صنعت سینما و موسیقی متن فیلم
  • – در صنعت تلویزیون و رسانه
  • – در صنایع آموزشی، بازی سازی و تبلیغات

نرم افزار پرو تولز به عنوان یک نرم افزار کارگاه صوتی دیجیتالی یا DAW تخصص اصلی اش صنعت موسیقی و آهنگسازی دیجیتال است ولی هنر موسیقی مرزی ندارد و افراد متخصص در پروتولز و آهنگسازی در بسیاری از صنایع مطرح دیگر هم مشغول به کار هستند.

پروتولز در صنعت سینما و موسیقی متن فیلم

Pro Tools در صنعت سینما و آهنگسازی فیلم یکی از انتخاب های اول نوابغ موسیقی دنیاست! اکثر آهنگسازان و استودیو های آهنگسازی مطرح دنیا از پروتولز برای ضبط موسیقی های متن فیلم هایی که دارای اکسترا بزرگ هستند استفاده می کنند چرا که پروتولز در هنگام ضبط این پروژه های بزرگ و دقیق عملکردی بسیار قوی و کم تاخیر دارد.

پروتولز در صنعت تلویزیون و رسانه

پست پروداکشن و بهینه سازی صدا برای تلویزیون و رسانه ها نیز امری تخصصی در میان نرم افزارهای DAW است که پروتولز با داشتن ابزارهای پست پروداکشن حرفه ای بالاتر از رقبای خود می‌درخشد.
پشتیبانی از فرمت‌های چند کاناله مانند 5،1، 7.1 تا Atmos ،. ادغام با فرمت بزرگ، سطوح کنترل چند اپراتور، گردش کار شبکه و پشتیبانی از چندین فایل ویدیویی در یک جدول زمانی واحد از دیگر ویژگی‌هایی هستند که Pro Tools را برای پست پروداکشن ایده‌آل می‌کنند.

پروتولز در صنایع آموزشی، بازی سازی و تبلیغات

دنیای موسیقی و آهنگسازی حد و مرزی ندارد و به عنوان احساس و زبان مشترک تمام مردم دنیا در هر فضایی به بهبود عملکرد کمک می کند. در تجارت امروز در صنایع بازی سازی، اهمیت و درامد یک موسیقی عالی برای بازی کمتر سینما نیست، همچنین در صنعت تبلیغات و بازاریابی و همینطور صنعت آموزشی همگی از المان موسیقی که پرو تولز ابزار تولید آن است بهترین استفاده را می کنند.

نرم افزار پرو تولز AVID Pro Tools

پرو تولز چه تفاوتی با ایبلتون لایو، کیوبیس، لاجیک، اف ال استودیو و آدیشن دارد؟ مقایسه DWA ها

Pro Tools vs. Cubase vs. Ableton Live vs. Logic vs. FL Studio vs. Adobe Audition: نرم افزار های DAW بخش مهمی از ساخت موسیقی شماست که در این بین هر کدام از این 5 نرم افزار ویژگی های مختلفی دارند. اگر در حال تولید بیت هستید، باید بهترین ابزار را برای کار خود داشته باشید تا به شما در ایجاد بهترین موسیقی کمک کند. در اینجا نگاهی به این نرم افزارهای برتر می اندازیم تا راحت تر تصمیم بگیرید برای پروژه های شما کدام مفید تر و آسان تر است.

پرو تولز – Avid Pro Tools

نرم افزار پروتولز برنامه به عنوان استاندارد صنعتی در نرم افزار DAW در نظر گرفته می شود. می توان از آن برای میکس، مسترینگ و ضبط استفاده کرد. می توان از آن برای هر دو کامپیوتر مک و ویندوز استفاده کرد. Pro Tools به عنوان برنامه ای که برای ضبط و ویرایش آهنگ ها استفاده می شود برتری دارد. اگر کسی هستید که سازهای خود را می نوازید، این بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ایبلتون لایو – Ableton Live

ایبلتون لایو هم برای کامپیوترهای مک و هم برای ویندوز استفاده می شود و استفاده از آن می تواند فوق العاده آسان باشد. یکی از جاهایی که ایبلتون در آن عالی است، زمانی است که شما در حال ضبط اجراهای زنده هستید. از طرفی یکی از معایب Ableton Live قیمت بالای نسخه اورجینال آن است. ایبلتون همچنین برای کارهای بزرگ دارای سخت افزار های خاص خود نیز هست . اگر اجرای زنده انجام می دهید، ایبلتون باید حتما انتخاب شما باشد.

کیوبیس – Steinberg Cubase

Cubase در نسخه حرفه ای دارای بیش از 1500 افکت و 3000 instrument از پیش تنظیم شده است. اگر برنامه‌ای می‌خواهید که بتواند به سرعت به شما اجازه دهد یک پیشروی هارمونیک را ترسیم کنید کیوبیس بسیار عالیست. این یک برنامه استثنایی است که باید به عنوان instrument ترکیبی استفاده کنید.

اف ال استودیو – Image-Line FL Studio

اف ال استودیو نرم افزار آسان تر برای یادگیری نسبت به دیگر رقبا است و افکت های بسیار کمی برای اضافه کردن به آهنگ دارد و از البته بسیار محبوب است. یکی از بهترین قسمت های این برنامه رول های پیانو است. مشکلی که در مورد این نرم افزار وجود دارد این است که روی مکینتاش کار نمی کند.

لاجیک پرو – Apple Logic Pro

بسیاری از افرادی که سیستم عامل مک دارند، Logic را ترجیح می دهند، به خصوص از زمانی که اپل این برنامه را اصلاح کرده است. مشکل این نرم افزار این است که با ویندوز کار نمی کند. با لاجیک پرو شما به راحتی می توانید آهنگ را از طریق ابزارهایی مانند Drum Kit Designer و ویرایشگر پیشرفته Piano Roll ارتقا دهید و همچنین به راحتی این آهنگ ها را در مکان هایی مانند iTunes صادر کنید.

ادوبی آدیشن – Adobe Audition

Adobe Audition در بین نرم افزارهای DAW و آهنگسازی، نرم افزار آدیشن محبوبترین گزینه برای تدوینگران حرفه ای مخصوصا کسانی که با Premiere Pro کار می کنند است. نرم افزار آدیشن هم مانند پریمیر و افتر افکت محصول کمپانی Adobe است و ادغام سریع آن با دیگر نرم افزارهای مطرح Adobe آدیشن را به گزینه اول کاربران سری محصولات Adobe تبدیل کرده است.

چگونه پروتولز را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری پرو تولز ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد پرو تولز از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش پرو تولز را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Pro Tools را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

پرو تولز یکی از برترین نرم افزارهای DAW و پیشتاز در صنعت آهنگسازی طی دو دهه گذشته بوده بوده است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت ساخت و تهیه موسیقی از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر پرو تولز را بیشتر هم کرده است.

پرو تولز برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Pro Tools و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود پرو تولز – AVID Pro Tools v12.5 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

0.91 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- فایل Setup.exe اجرا کنید.
2- در پنجره پیش نمایش ظاهر شده install Pro Tools HD 12.5 را انتخاب کنید تا نرم افزار نصب شود.
3- به ترتیب تمام ابزارها و درایو هایی که در پنجره اتوران میبینید را نصب کنید.

حداقل سیستم مورد پرو تولز – AVID Pro Tools 12.5 Minimum Requirements

– Intel PC Windows 8.1 (Standard and Pro 64-bit Editions) and Windows 10 (Home, Pro, and Enterprise 64-bit Editions) NOTE: Windows 10 Pro for Workstations is not currently supported
– Please find version specific qualifications in the Windows OS Compatibility Grid below.
– Intel Core i5 processor (Pro Tools Standard), Intel Xeon processor (Pro Tools Ultimate)
– 16GB RAM (32GB or more recommended)
– Internet connection for installation
– 15GB disk space for installation
– PCIe slot for HDX or HD Native card (incl. one power connection on motherboard)
– or USB-port, FireWire-port for ASIO-supported audio device
– Supports 64-bit AAX plug-ins in Pro Tools

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: