گرافیسم

نرم افزار ایندیزاین Adobe InDesign 2024 v19.4.0.63 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 21 آوریل 2024 342
نرم افزار ایندیزاین Adobe InDesign - این دیزاین

ایندیزاین، نسل جدید طراحی چیدمان و صفحه چینی !
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار ادوبی ایندیزاین و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار طراحی چیدمان و نشر را داریم تا مشخص شود چرا باید InDesign را یاد بگیریم. شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با این دیزاین آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ایندیزاین چیست ؟ What is Adobe InDesign

ادوبی این دیزاین ( Adobe InDesign ) یک نرم افزار در دسته نشر رومیزی یا Desktop Publishing است برای ایجاد مجلات، روزنامه ، کتاب و بروشور است. پروژه های ایجاد شده با استفاده از InDesign را می توان در هر دو فرمت دیجیتال و چاپی به اشتراک گذاشت.

InDesign توسط طراحان گرافیک، هنرمندان، ناشران و متخصصان بازاریابی استفاده می شود. این نرم افزار قدرتمند توسط شرکت Adobe توسعه داده و تولید شده است و به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از Adobe Creative Cloud در دسترس است. InDesign قبلاً به عنوان بخشی از Creative Suite در دسترس بود.

تاریخچه ادوبی ایندیزاین

اولین نسخه InDesign در 31 آگوست 1999 منتشر شد. این برنامه مدت ها قبل از این، با شرکت دیگری به نام Aldus ساخته و توسعه داده شد. آلدوس برخی از اولین برنامه های گرافیکی و نشر رومیزی را برای رایانه های شخصی که نسخه های اولیه سیستم عامل های Windows و Mac را اجرا می کردند، توسعه داد.

در سال 1994، شرکت ادوبی Aldus را خریداری کرد و اکثر برنامه های نرم افزاری آنها را خریداری کرد که قابل توجه ترین آنها PageMaker بود. در سال 2000، Adobe اولین نسخه ایندیزاین را با هدف جایگزینی PageMaker و ارائه اپلیکیشنی که با QuarkXPress رقابتی تر بود، منتشر کرد. با ظهور Mac OS X، شرکت Adobe همچنین با ارائه این دیزاین به عنوان اولین برنامه انتشار دسکتاپ بومی برای OS X، مزیت حرکت اول را داشت، زیرا QuarkXPress در آن زمان فقط در نسخه‌های قبلی سیستم عامل مک در دسترس بود.

Adobe سرانجام InDesign را با Photoshop و Illustrator همراه کرد و سپس ابزارهای اضافی را برای ارائه Creative Suite اضافه کرد. همانطور که بسیاری از طراحان قبلاً از Photoshop و Illustrator استفاده می کردند، ارائه InDesign به عنوان بخشی از این برنامه های کاربردی دیگر باعث شد که آن را با سرعت بیشتری مورد استفاده قرار دهند. طی 10 سال پس از راه‌اندازی Adobe InDesign، شرکت ادوبی توانست ایندیزاین را جایگزین QuarkXPress در بازار جهانی و در میان اهالی صنعت چاپ و گرافیک کند.

چه کارهایی با این دیزاین میتوانید انجام بدهید؟

نرم افزار ایندیزاین برای ایجاد انواع کتاب، مجلات، روزنامه، بروشور، پوستر، کارت ویزیت، کارت پستال، استیکر، کمیک و بسیاری از انواع دیگر اسناد یا ارتباطات بصری استفاده می شود. InDesign ابزار استاندارد صنعت طراحی برای طراحی انتشارات است و توسط متخصصان گرافیک و بازاریابی استفاده می شود.

نرم افزار این دیزاین معمولا همراه با برنامه‌های کاربردی دیگری که بخشی از Adobe Creative Cloud هستند از جمله ایلاستریتور و فتوشاپ استفاده می شود، البته می‌توان به تنهایی از هم آن استفاده کرد و از قابلیت های بیشمار آن بهره گرفت. طرح ها و تصاویر معمولاً در InDesign ایجاد نمی‌شوند، بلکه طرح‌بندی‌ها با استفاده از متن، تصاویر و نقشه‌هایی که اغلب در برنامه‌های دیگر ساخته می‌شوند، با استفاده از InDesign در یک طرح‌بندی مونتاژ می‌شوند.

Adobe InDesign ابزارهای لازم برای طراحی صفحات و ایجاد طرح‌بندی بصری را فراهم می‌کند که هم برای رسانه‌های چاپی و هم برای رسانه‌های دیجیتال قابل استفاده است و روشی ساده برای ایجاد صفحات حرفه ای در اختیار کاربران قرار می دهد که می توانند به صورت چاپی یا آنلاین منتشر و توزیع شوند. نرم افزار این دیزاین به ویژه برای اسناد حاوی چندین صفحه، طرح‌بندی‌هایی که متن و تصاویر را ترکیب می‌کنند و مواردی که حاوی مقادیر قابل توجهی متن هستند مفید است.

نرم افزار ایندیزاین Adobe InDesign - این دیزاین

این دیزاین در کجا و چه حرفه هایی بیشتری استفاده می شود؟

  • – نشر کتاب
  • – مجلات و روزنامه ها
  • – طراحی گرافیک
  • – بازاریابی و تبلیغات
  • – ارتباطات شرکتی

ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم، به این معنی که مهم نیست در چه صنعتی کار می کنید، احتمالاً با نوعی فناوری روبرو خواهید شد. سوال این است که برای علایق و اهداف شغلی شما، چه مهارت های فناوری احتمالاً برای یادگیری مفیدتر است.

محصولات Adobe در بسیاری از صنایع استاندارد هستند و به عنوان فناوری های پیشرفته شناخته شده و جا افتاده اند. اگر به دنبال تقویت مجموعه مهارت های فناوری خود هستید، انتخاب برنامه های Adobe حتما  مفید است. دانستن اینکه چه صنایعی از این برنامه استفاده می کنند و نحوه استفاده از آن برای تعیین اینکه از کجا شروع کنید مفید خواهد بود.

در ادامه پنج صنعت را معرفی می کنیم که از نرم افزار این دیزاین در تولیدات روزمره خود استفاده می کنند

نشر کتاب

انتشار کتاب یک صنعت دیرینه است که از زمانی که چاپ در سده 1400 میلادی امکان پذیر شد به رشد و گسترش خود ادامه داده است. حرفه های زیادی در صنعت نشر کتاب وجود دارد که بسیاری از آنها ماهیت خلاقانه دارند.

این مشاغل هر روز با کلمات کار می کنند، اغلب تعداد کمی از آنها. برای این متخصصان کلمه دوست، InDesign یک برنامه ضروری است. رایج‌ترین روش‌هایی که از نرم افزار ایندیزاین در صنعت نشر کتاب استفاده می‌شود، برای جلد کتاب، حروفچینی و فضای داخلی کتاب و طراحی  و نشر کتاب‌های الکترونیکی است.

مجلات و روزنامه ها

روزنامه ها و مجلات صدها سال است که وجود داشته اند، خیلی قبل از کامپیوترها و عصر اینترنت. مردم از طریق این نشریات از سیاست گرفته تا مد و حتی آداب معاشرت، دنیا را می‌خوانند و می‌آموزند. اگرچه آنها در طول سال ها تغییر کرده اند، مجلات و روزنامه ها هنوز هم به صورت چاپی و دیجیتال منتشر می شوند. مشاغل در این صنعت اغلب شبیه به مشاغل مربوط به انتشار کتاب هستند، با این احتیاط که این انتشارات کوتاه‌تر معمولاً بصری‌تر با ترکیبی بیشتر از تصویر، متن و طراحی هستند.

برای حرفه ای ها در صنعت مجله و روزنامه، نرم افزار ایندیزاین ضروری است. کارهای رایجی که InDesign برای آنها استفاده می شود عبارتند از طراحی صفحه بندی نشریه یا Publication Layout Design، پخش تمام صفحه یا Full-Page Spreads و طرح بندی چند صفحه ای یا Multi-Page Layouts است.

نرم افزار ایندیزاین Adobe InDesign - این دیزاین

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یک صنعت گسترده است که شامل بسیاری از جنبه های کار خلاقانه است. در ابتدایی ترین سطح، طراحان گرافیک حرفه ای هستند که از طریق نمایش های بصری ارتباط برقرار می کنند. آنها می توانند از طریق گرافیک های خلاقانه اطلاعات، الهام بخش عمل کنند و مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

طراحان گرافیکی هستند که تقریباً در هر نوع کار طراحی تخصص دارند و در صنایع مختلف کار می کنند. برخی بر روی مواد تبلیغاتی مانند بروشور و پست کار می کنند. برخی از کتاب ها و مجلات طراحی. گزینه های تقریباً نامحدودی برای طراحان گرافیک ماهر وجود دارد.

طراحان گرافیکی که با مقدار قابل توجهی متن با تصاویر کار می کنند، احتمالاً از نرم افزار ایندیزاین استفاده می کنند. چند کار متداول که متخصصان در صنعت طراحی گرافیک از InDesign برای آن استفاده می کنند عبارتند از: اسناد برند، لوازم التحریر، دعوت نامه های رویداد و خبرنامه ها.

بازاریابی و تبلیغات

بسیاری از مواقع زمانی که مردم اصطلاح بازاریابی یا تبلیغات را می شنوند، آه می کشند و چشمان خود را می چرخانند. این صنعت به تحریک کننده بودن شهرت دارد. اگرچه آنها با هم کار می کنند، بازاریابی و تبلیغات یکسان نیستند.

بازاریابی یک صنعت کلی است و تبلیغات رویه ای است که در آن قرار می گیرد. دلیل اینکه این تمایز مهم است این است که کار یک بازاریاب این است که بفهمد مشتریان چه می‌خواهند و چه نیازی دارند و چگونه می‌تواند به بهترین شکل این نیازها را برآورده کند. تبلیغات یکی از استراتژی هایی است که بازاریابان برای فروش محصولات و ایجاد آگاهی از برند استفاده می کنند.

بسیاری از بازاریابان و تبلیغ کنندگان از موادی استفاده می کنند که هم از متن و هم از گرافیک تشکیل شده است. نرم افزار ایندیزاین برای این منظور طراحی شده است که آن را به یک ابزار طراحی عالی برای صنعت تبدیل می کند. برخی از وظایف رایج InDesign در صنعت بازاریابی و تبلیغات عبارتند از: مواد تبلیغاتی چاپی، بازاریابی ایمیلی و کاتالوگ.

ارتباطات شرکتی

اگر تا به حال در یک محیط اداری یا هر محل کار حرفه ای کار کرده اید، می دانید که ارتباطات خوبی وجود دارد. این ارتباط “شرکتی” اغلب با شوخی دوستانه با همکاران یا اعضای خانواده متفاوت است و استانداردهای خاص خود را برای آنچه قابل قبول است دارد.هر شرکتی متفاوت است و انواع ارتباطات بسته به صنعت متفاوت است، اما ارتباطات خاصی وجود دارد که تقریباً در همه جا اتفاق می افتد – مواردی مانند پیشنهادها و گزارش ها.

برای متخصصانی که وظیفه نوشتن و ارسال منظم ارتباطات رسمی شرکتی را بر عهده دارند، ادوبی این دیزاین مکانی مناسب برای طراحی اسناد حرفه ای اما از نظر بصری جذاب فراهم می کند. وظایف متداول ارتباطات شرکتی که در InDesign انجام می شود، کارهای معماری و مهندسی، پیشنهادات، گزارش ها و متریال بازاریابی است.

ایندیزاین چه تفاوتی با ایلاستریتور دارد؟ مقایسه ایندیزاین و ایلاستریتور !

InDesign vs. Illustrator: در صنعت گرافیک و نشر از هردو این نرم افزارها استفاده فراوان می شود، یکی برای ساخت گرافیک و سفارشی کردن تایپوگرافی است. دیگری برای چیدمان و نشر رومیزی است. .

یک مجله یا روزنامه خوب فقط با کلمات ارتباط برقرار نمی کند. نشریات با کیفیت از چیدمان و عناصر بصری برای انتقال اطلاعات نیز استفاده می کنند. خوانندگان معمولاً می توانند قبل از خواندن حتی یک عنوان، چیزهای زیادی در مورد یک نشریه بگویند. اندازه فونت در تیترها، طراحی صفحات و قرار دادن عکس ها و حتی وجود فونت های سریف یا sans serif همگی اطلاعات مهمی را به خواننده منتقل می کنند.

Adobe Illustrator و Adobe InDesign هر کدام نقشی در ایجاد نشریات چاپی و دیجیتال دارند. با Illustrator، سازندگان می‌توانند گرافیک و سایر بخش هایی را بسازند که توجه خوانندگان را به خود جلب کند. با InDesign، آن‌ها می‌توانند طرح‌بندی‌هایی ایجاد کنند که به همه اطلاعات، متن و تصاویر به طور یکسان در صفحه وجود داشته باشند.

چه زمانی استفاده از ایندیزاین بهتر از ایلاستریتور است

InDesign یک برنامه انتشار و چیدمان رومیزی برای ایجاد کتاب، مجلات و بروشورها و همچنین انتشارات چاپی و دیجیتال است. این نرم افزار استاندارد صنعت برای تنظیم اسناد چند صفحه ای طولانی است، اما به آن محدود نمی شود. همچنین می‌توانید از InDesign برای ایجاد لوازم التحریر، گزارش‌های سالانه، کارت‌های ویزیت، نشریات دیجیتال تعاملی و هر چیز دیگری که متن و گرافیک را با هم ترکیب می‌کند، استفاده کنید.

چه زمانی استفاده از ایلاستریتور بهتر از ایندیزاین است

Illustrator یک برنامه طراحی گرافیکی و تصویرسازی برای ایجاد تصاویر برداری است که به راحتی قابل دستکاری هستند، به ویژه در انتشارات دیجیتال. لوگوها، نمودارها و آیکون‌های مارک‌دار معمولاً بردار هستند، زیرا این گرافیک‌ها اغلب باید در قالب‌های مختلف در دارایی‌های مختلف ظاهر شوند، و تغییر اندازه تصاویر وکتور بسیار آسان‌تر از گرافیک‌های مبتنی بر پیکسل است. Illustrator برنامه کاربردی برای سفارشی کردن تایپوگرافی در لوگوها یا ایجاد خطوط تمیزی است که نموداری قابل درک را تشکیل می دهند.

در زمینه تصاویر گرافیکی طرح های ایلاستریتور مبتنی بر وکتور است و محدودیت سایز ندارند و بزرگنمایی بی نهایت هیچ تاثیری در کیفیت آن ایجاد نمی کند !

ایندیزاین و ایلاستریتور چگونه می توانند در ساخت آثار هنری متحد شوند

هر پروژه ای که دارای متن و تصویر باشد می تواند از هر دو برنامه بهره مند شود – Illustrator و InDesign هر دو بخشی از Creative Cloud هستند و برای کار با هم طراحی شده اند. ایلاستریتور جایی است که می‌توانید تمام المان ‌های بصری یک کتاب یا انتشارات دیگر را ایجاد کنید، و InDesign جایی است که آن گرافیک‌ها را با متن نمایش می‌دهید.

پروژه‌های رسانه‌ای طولانی مدت، فرصت‌های خلاقانه‌ای هستند که در آنها Illustrator و InDesign به خوبی ترکیب می‌شوند. پروژه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گزارش‌های سالانه که اینفوگرافیک‌ها و نمودارهای ساخته شده در ایلاستریتور را در کنار متن مرتب شده در ایندیزاین نمایش می‌دهند. نشریات دیجیتالی که گرافیک و تصاویر وب را در کنار ستون های متنی منظم و خوانا به نمایش می گذارند.

همچنین بروشورها، جزوات و سایر نشریات جیبی تابلوها و بیلبوردهایی که تصاویر و متن را ترکیب می کنند پروژه های شخصی مانند مجله ها، دعوت نامه ها و اطلاعیه ها مانند همه برنامه‌های Creative Cloud، ایلاستریتور و ایندیزاین نیز به‌طور یکپارچه با برنامه‌های کاربردی دیگری مانند Adobe Photoshop و Photoshop Lightroom کار می‌کنند.

طراحان گرافیک می توانند از فتوشاپ به عنوان پایه ای برای تصاویر استفاده کنند و ویرایشگرها به راحتی می توانند عکس های با کیفیت بالا را در طرح بندی صفحه خود کار کنند.

چگونه ایندیزاین را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری ایندیزاین ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد ایندیزاین از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزشی ایندیزاین را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش InDesign را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

ادوبی ایندیزاین نیازی به تعریف و تمجید ندارد و پیشتاز در صنعت نشر رومیزی در 30 سال گذشته بوده است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت طراحی و گرافیک از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر ایندیزاین را بیشتر هم کرده است.

ایندیزاین برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار ایندیزاین و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود ادوبی ایندیزاین – Adobe InDesign 2024 v19.4.0.63 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

1.27 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- از درون پوشه Setup فایل Set-up.exe را اجرا کنید و نرم افزار را نصب کنید. مسیر پیش فرض نصب را تغییر ندهید.
3- یکبار نرم افزار را اجرا نموده و سپس بطور کامل آن را ببندید.
4- از درون پوشه Patch فایل AdobeGenP.exe را در مسیر نصب نرم افزار کپی کنید. بر روی Patch.exe کلیک راست نموده و گزینه Run as Adminstrator را بزنید.
5- ابتدا بر روی Search کلیک کنید. منتظر بمانید تا فایل ها از محل نصب پیش فرض خوانده شوند. بر وی Patch کلیک کنید. منتظر بمانید تا عملیات فعالسازی به اتمام برسد.
6- نرم افزار را اجرا کنید. نکته: – ممکن است پس از اجرا نرم افزار، قادر به ایجاد پروژه جدید (از طریق منوی File-new و یا کلید Ctrl+N) نباشید. برای حل این مشکل: بعد از اجرای نرم افزار با استفاده از صفحه کلید، کلید ترکیبی ctrl+k را فشاردهید. گزینه Show the Home Screen را غیرفعال کنید (تیک مقابل آن را بردارید ) و گزینه Use Legacy New Document Interface را فعال کنید (تیک مقابل آن را بزنید)، از نرم افزار خارج شوید و دوباره نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز ایندیزاین – Adobe InDesign 2024 Minimum Requirements

Processor
Multicore Intel processor (with 64-bit support) or AMD Athlon® 64 processor.Operating system
– Windows 10 (64-bit)
– Windows 11 (64-bit)Supported on Windows 10 versions 22H2, and Windows 11 version 21H2, 22H2.

RAM

Minimum 8 GB of RAM (16 GB recommended)

Hard disk
– 3.6 GB of available hard-disk space for installation
– Additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
– SSD recommended

Monitor resolution
1024 x 768 display (1920 X 1080 recommended), HiDPI display support

Note: To use the InDesign Touch workspace, you must have a touch-screen-enabled tablet/monitor running Windows 10 or above (such as Microsoft Surface Pro 3) with the screen resolution set to 2160 x 1440 or more

Scalable UI: Minimum monitor resolution required is 1920 x 1080.

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: