گرافیسم

نرم افزار اتوکد Autodesk AutoCAD 2025.0 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 27 مارس 2024 825
نرم افزار اتودسک اتوکد Autodesk AutoCAD

اتوکد، نرم افزار مرجع مهندسی، معماری، عمران و پیشگام در CAD !
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار اتودسک اتوکد و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار نقشه کشی و طراحی به کمک کامپیوتر را داریم تا مشخص شود چرا باید AutoCAD را یاد بگیریم. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با اتوکد آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

اتوکد چیست ؟ What is Autodesk AutoCAD

اتودسک اتوکد ( Autodesk AutoCAD ) پرکاربردترین نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر یا همان CAD، ابزاری جدایی ناپذیر برای معماران، مهندسان و متخصصان ساخت و ساز است. اتوکد یک برنامه استاندارد صنعتی است که طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد و برای مشاغل مختلف مانند طراحی، مهندسی و طراحی ضروری است.

AutoCAD برای طراحی دقیق دو بعدی و سه بعدی، طراحی و مدل سازی با جامدات، سطوح، اشیاء مشبک، ویژگی های مستندسازی و غیره استفاده می شود. این شامل ویژگی هایی برای خودکار کردن وظایف و افزایش بهره وری مانند مقایسه نقشه ها، شمارش، افزودن اشیا و ایجاد جداول است و به کاربرانش این امکان را می هد تا طراحی ها را از طریق دسکتاپ، وب و دستگاه های تلفن همراه ایجاد، ویرایش و ارائه کنند.

نرم افزار AutoCAD هنوز پس از بیش از 4 دهه برنامه غالب و اصلی در بسیاری از صنایع طراحی است زیرا به طور مداوم به روز می شود. تقریبا هر سال یک نسخه جدید منتشر می شود و ویژگی های جدید همیشه اضافه می شود. بخش بزرگی از موفقیت آن را می توان به تنوع وظایف طراحی که توسط نرم افزار پشتیبانی می شود نسبت داد.

تاریخچه اتودسک اتوکد

اتوکد اولین بار در سال 1982 توسط شرکت نرم افزاری چند ملیتی Autodesk توسعه یافت. ایجاد اتوکد با تغییر فرآیند طراحی از میکروکامپیوترها و رایانه های بزرگ به رایانه های شخصی، صنعت طراحی و نقشه کشی را کاملاً تغییر داد. قبل از ورود طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، طراحان از قلم و کاغذ برای تکمیل کار خود استفاده می کردند و روزهای خسته کننده ای را صرف اندازه گیری خطوط، ترسیم نقشه ها و محاسبات می کردند. ظهور اتوکد در نهایت به حرفه ای ها بدون دسترسی به رایانه های اصلی امکان تکمیل کار خود را داد.

نرم افزار اتوکد از زمانی که اولین بار منتشر شد به پیشرفت و توسعه خود ادامه داده است. در نتیجه، به استاندارد صنعتی در نرم افزارهای دو بعدی و سه بعدی تبدیل شده است که توسط میلیون ها متخصص در سراسر جهان استفاده می شود. AutoCAD که در دستگاه های دسکتاپ، وب و موبایل قابل دسترسی است، به شما امکان می دهد طرح ها را از هر کجا طراحی، مهندسی و خودکار کنید و به طور یکپارچه با اعضای تیم همکاری کنید.

چه کارهایی با اتوکد میتوانید انجام بدهید؟

Autodesk AutoCAD توسط طیف وسیعی از افراد و مشاغل به عنوان یک ابزار حیاتی و اصلی مورد استفاده قرار میگیرد. دانشجویان، معماران، طراحان، مهندسان، مدیران پروژه، توسعه دهندگان املاک و مستغلات و متخصصان ساخت و ساز و بسیاری از حرفه های تخصصی برای ایجاد نقشه های دقیق دو بعدی و سه بعدی خود از اتوکد استفاده می کنند.

با AutoCAD می‌توانید نقشه‌ها و مدل‌های دوبعدی و سه‌بعدی، نمودارهای الکتریکی، نقشه‌های ساختمانی، طراحی‌های داخلی و موارد دیگر را تولید کنید. اتوکد یک نرم افزار همه کاره است که دارای بسیاری از ابزارها و ویژگی های خاص صنعت است. از طریق بسیاری از ابزارهای اتوماسیون و سفارشی سازی، فرآیند طراحی را آسان تر می کند. این نرم افزار به اعضای تیم اجازه می دهد تا به طور یکپارچه در پروژه ها در دستگاه های خود از هر کجا به اشتراک گذاشته و با یکدیگر همکاری کنند.

نرم افزار اتودسک اتوکد Autodesk AutoCAD

شما به عنوان یک طراح CAD از اتوکد می توانید در صنایع مختلفی استفاده کنید. در مهندسی مکانیک، شما ممکن است از آن برای ایجاد فرآیندهای تولید و همچنین برای طراحی قطعات موتور، ربات ها و سایر اشیاء نوآورانه استفاده کنید. در مهندسی برق، ممکن است از آن برای ترسیم نقشه سیستم های الکتریکی و در مهندسی عمران، برای کمک به طراحی پل ها و جاده ها استفاده کنید. همچنین متخصصان دیگری هم هستند که از اتوکد استفاده می کنند:

AutoCAD برای معماران

AutoCAD اغلب برای ایجاد نقشه ها و پلان های کف خانه ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود. همچنین دارای ابزارهای داخلی است که می تواند نقاط ضعف طراحی ساختمان را تحلیل و برطرف کند.

AutoCAD برای طراحان داخلی

 به طور مشابه، AutoCAD را می توان برای تصور فضای داخلی یک ساختمان، چه فضای غذاخوری برای یک رستوران یا یک فضای نشیمن در یک خانه استفاده کرد.

AutoCAD برای هنرهای زیبا

توانایی های AutoCAD به قدری گسترده است که حتی هنرمندان از آن برای طراحی مجسمه ها، کنده کاری های روی چوب، حکاکی ها و آثار هنری تجربی استفاده می کنند.

نرم افزار اتودسک اتوکد Autodesk AutoCAD

اتوکد در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

شاید در باور عمومی اتوکد بیشتر نرم افزار نقشه کشی ساختمان است. شاید ندانید که چه تعداد از صنایع متنوع از اتوکد و نرم افزارهای CAD استفاده می کنند. طراحی ها و نمونه های اولیه برای ایجاد موفقیت آمیز محصولات متنوع ضروری هستند. آزمایش این طرح ها نیز برای حفظ استانداردهای ایمنی و رضایت و اجتناب از خطا قبل از ساخت ضروری است. مهندسان از اتوکد در صنایع مختلفی از جمله هوافضا، هوانوردی، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی، خدمات شهری، کارهای عمرانی و کالاهای مصرفی و غیره استفاده میکنند.

  • – اتوکد در صنایع عمران و معماری و ساخت و ساز برای انواع طراحی و نقشه کشی ها استفاده می شود.
  • – اتوکد در صنایع مختلف برای طراحی محصولات و پروژه ها استفاده می شود.
  • – AutoCAD برای ساخت هواپیما برای هوانوردی و هوا فضا استفاده می شود.
  • – اتوکد برای ایجاد محصولات و دستگاه های مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.
  • – صنعت انرژی از اتوکد برای ساخت سیستم های انرژی، محصولات و نیروگاه ها استفاده می کند.
  • – اتوکد برای ایجاد سیستم های حمل و نقل و ساختمان های عمومی در مهندسی عمران استفاده می شود.
  • – AutoCAD در صنعت کالاهای مصرفی برای ایجاد محصولات مصرفی و بسته بندی محصولات استفاده می شود.
  • – مهندسان مسلط به اتوکد در اولویت برای موقعیت شغلی بهتر و دارای حقوق بالاتری هستند.

اتوکد چه تفاوتی با سالیدورکس دارد؟ مقایسه اتوکد با سالیدورکس!

AutoCAD vs. SolidWORKS: از آنجایی که هر دو این ابرنرم افزارها پیشرو در صنعت نرم افزار CAD هستند، انتخاب AutoCAD در مقابل SolidWorks به سبک طراحی شما بستگی دارد. باید تفاوت ها را یاد بگیرید!
اتوکد و سالیدورک دو روی یک سکه هستند. آنها شبیه هم نیستند و از نقطه نظر تجاری، رقبا هستند. با این حال، از نقطه نظر طراحی، آنها مکمل هستند.

AutoCAD یک ابزار 2 بعدی CAD است که توسط Autodesk ایجاد شده است و استاندارد صنعتی برای 2D CAD است. اگرچه دارای ابزارهای مدل سازی سه بعدی است، اما مدل سازی سه بعدی هدف اصلی آن نیست. به این ترتیب، اتوکد به اندازه برنامه هایی که به طور خاص برای مدل سازی سه بعدی طراحی شده اند، موثر نیست.

SolidWorks یک ابزار 3D CAD است که توسط Dassault Systèmes ایجاد شده است و استاندارد صنعتی برای 3D CAD است. اگرچه ابزارهایی برای طراحی دوبعدی دارد، اما قرار نیست نماهای دو بعدی را از ابتدا ترسیم کنید. این برنامه ابزارهای بهینه را برای آن ندارد. در عوض، روش معمول تولید نماهای دو بعدی از یک مدل سه بعدی موجود است.

اگرچه در بسیاری از جهات این دو کاملا متفاوت هستند، اما هر دو برنامه مکمل یکدیگر نیز می باشند. اگر شما یک معمار هستید، انتخاب واضح اتوکد است، اما اگر یک مهندس مکانیک یا برق هستید. هر یک از این برنامه ها بسته به اینکه برای چه چیزی استفاده شود می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک ورق فلزی در SolidWorks طراحی کنید، طرح خود را به عنوان یک فایل DWG صادر کنید و آماده سازی آن را با اتوکد به پایان برسانید تا بتوان آن را ماشین کاری کرد..

اگر نیاز به ایجاد یک طراحی و نقشه کشی دو بعدی دارید، اتوکد بهترین نرم افزار موجود است. SOLIDWORKS به دلیل عملکردهایی که به شما امکان می دهد زوایای مختلف را ببینید، طراحی را ارائه دهید و شبیه سازی ها را اجرا کنید، برای ایجاد قطعات صنعتی و محصولات سه بعدی بسیار بهتر است.

اگر صحبت از شبیه سازی شد، سالیدورکس بهترین انتخاب است اگر می خواهید طراحی خود را در شبیه سازی حرکت، انیمیشن و رندر قرار دهید. از سوی دیگر، اتوکد نرم افزار بهتری است اگر به دنبال یک پلتفرم عمومی برای تهیه طراحی هستید.

AutoCAD بهترین برنامه برای مهندسی معماری و مهندسی عمران است، در حالی که SOLIDWORKS بهترین برنامه برای مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع و طراحی صنعتی و حتی الکترونیک است. گرچه در زمینه الکترونیک اتوکد هم با محصول AutoCAD Electrical پیشتاز است.

اتوکد چه تفاوتی با اتوکد ال تی دارد؟ مقایسه اتوکد با اتوکد ال تی!

AutoCAD vs. AutoCAD LT: اتوکد نسخه کامل نرم افزار است ولی اتوکد ال تی نسخه سبک (Lite)  یا خلاصه تری از نرم افزار AutoCAD است و در بازار جهانی قیمت کمتری هم دارد. در امکانات اساسی اتوکد و نسخه ال تی مشابه هستند اما یکسان نیستند. تفاوت های مشخصی بین AutoCAD LT و نسخه کامل AutoCAD وجود دارد. با این مقاله، ما به تفاوت های اصلی بین هر دو اشاره کرده ایم.

AutoCAD LT نسخه اقتصادی تر اتوکد است و بنابراین فقط دارای تمام ویژگی های اساسی مانند پالت ابزار، ارجاع خارجی و چاپ/نقشه دو بعدی است. با لایه‌ها کار می‌کند و می‌توانید بلوک‌ها را ایجاد و ویرایش کنید، از فایل‌های PDF به‌عنوان لایه‌های زیرین استفاده کنید، و اسناد را در AutoCAD WS برای مشاهده موبایل آپلود کنید.

ویژگی های اصلی که در نسخه LT نسبت به اتوکد وجود ندارد به شرح زیر است :

  • – قابلیت های مدل سازی سه بعدی – 3D Modeling Capabilities
  • – تنوع فرمت فایل های خروجی
  • – شخصی سازی محیط اتوکد
  • – طراحی پارامتریک
  • – برخی ابزارهای ویژه صنعتی خاص
  • – برخی ویژگی های اتوماسیون
  • – برخی ویژگی های همکاری و Collaboration

چگونه اتوکد را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری اتوکد ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد اتوکد از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش اتوکد را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش AutoCAD را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

اتودسک اتوکد نیازی به تعریف و تمجید ندارد و پیشتاز در صنعت طراحی و نقشه کشی با کامپیوتر یا همان CAD در بیش از 40 سال گذشته بوده و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت و مهندسی از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر اتوکد را بیشتر هم کرده است.

اتوکد برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است و همچنین نسخه خلاصه ای هم برای سیستم های اندروید و آی او اس دارد.. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار اتوکد و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود اتودسک اتوکد – Autodesk AutoCAD 2025 v2025.0 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.51 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- شروع به نصب کنید و پس از نصب نرم افزار را اجرا نکنید و چنانچه در حالت اجرا قرار دارد به طور کامل از آن خارج شوید.
3- از پوشه Crack ، وارد پوشه Autodesk License Patcher Installer و Autodesk License Patcher Installer.exe را به صورت کلیک راست و Run as Administrator اجرا کنید و نصب کنید.
4- نرم افزار اتوکد را اجرا کنید و اگر پیام لایسنس ظاهر شد، گزینه Use A Network License را انتخاب کنید.
5- نرم افزار بدون محدودیت اجرا می شود.
6 – اگر به هر دلیل از این کرک نتوانستید استفاده کنید، دو کرک دیگر نیز در داخل پوشه Crack قرار دارند و میتوانید از آنها استفاده کنید.
نکته مهم : اگر قصد آپدیت نرم افزار را دارید، پس از نصب نرم افزار اصلی و قبل از اجرای کرک، ابتدا آپدیت را نصب کنید و سپس کرک کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز اتوکد – Autodesk AutoCAD 2025 Minimum Requirements

Operating System
64-bit Microsoft® Windows® 11 and Windows 10 version 1809 or above.
See Autodesk’s Product Support Lifecycle for support information.

Processor:

Basic: 2.5–2.9 GHz processor (base) ARM Processors are not supported.
Recommended: 3+ GHz processor (base), 4+ GHz (turbo)Memory
Basic: 8 GB
Recommended: 32 GBDisplay Resolution
Conventional Displays:1920 x 1080 with True Color
High Resolution & 4K Displays: Resolutions up to 3840 x 2160 (with “Recommended” display card)Display Card    
Basic: 2 GB GPU with 29 GB/s Bandwidth and DirectX 11 compliant
Recommended: 8 GB GPU with 106 GB/s Bandwidth and DirectX 12 compliantDirectX 12 with Feature Level 12_0 is required for Shaded(Fast) and Shaded with edges(Fast) visual styles.  Please be sure to use the latest video card manufacturer drivers from their website.Note: AutoCAD uses your computer’s display card for a variety of essential graphics operations including but not limited to view manipulation, line smoothing, and text/linetype generation.  It is recommended that you have a display card with dedicated VRAM to support these operations at optimal speeds.

Disk Space
10.0 GB (suggested SSD)

Pointing Device    : MS-Mouse compliant
.NET Framework    :.NET Framework version 4.8 or later

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: