گرافیسم

نرم افزار ادوبی انیمیت Adobe Animate 2024 v24.0.3.19 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 6 می 2024 637
نرم افزار ادوبی انیمیت - Adobe Animate

ادوبی انیمیت، عصر جدیدی در انیمیشن سازی !
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار ادوبی انیمیت و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابزار مهم پویانمایی برای ساخت انیمیشن در کارتون ها، بنر های تبلیغاتی و بازی های ویدیویی دو بعدی را داریم تا مشخص شود چرا باید نرم افزار Adobe Animate را یاد بگیریم.

شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با ادوبی انیمت آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ادوبی انیمیت چیست ؟ What is Adobe Animate

ادوبی انیمیت ( Adobe Animate ) نرم افزار قدرتمند انیمیشن سازی به ویژه انیمیشن دو بعدی است که توسط کمپانی مطرح Adobe ساخته شده و نحوه ایجاد محتوای متحرک را متحول کرده است. انیمیت را در گذشته با نام Adobe Flash Professional می شناختیم که از سال 2013 نسخه های جدید آن با نام Adobe Animate منتشر شده است.

چیزی که Adobe Animate CC را از سایر نرم افزارهای انیمیشن متمایز می کند، ویژگی های بسیار پیشرفته آن است که به کاربران اجازه می دهد انیمیشن های پیچیده با جزئیات بالا را به راحتی ایجاد کنند. چه یک انیماتور باتجربه باشید و به دنبال ابزار تخصصی دیگری باشید و چه به تازگی با انیمیشن شروع کرده اید، Adobe Animate CC انتخاب عالی برای ایجاد محتوای متحرک خیره کننده است.

با نرم افزار ادوبی انیمیت میتوانید تقریباً هر چیزی را متحرک کنید. انیمیشن های تعاملی برای بازی ها بسازید، نمایش های تلویزیونی و وب طراحی کنید، کارتون ها و تبلیغات بنری زنده و زیبا بسازید،doodles و آواتار متحرک بسازید  و به محتوای آموزش الکترونیکی و اینفوگرافیک خلاقانه طراحی کنید. با Animate، می‌توانید به سرعت آثارتان را در چندین پلتفرم با هر فرمتی منتشر کنید.

نرم افزار ادوبی انیمیت - Adobe Animate

تاریخچه ادوبی انیمیت

نرم افزار ادوبی انیمیت ادامه دهنده و جایگزین نرم افزار بسیار محبوب و شناخته شده Flash است. اولین نسخه Adobe Flash یا Adobe Animate ولی به هیچ یک از این دو اسم نبود. در ابتدا نرم افزار FutureSplash Animator یک برنامه گرافیک برداری و انیمیشن های برداری بود که در می 1996 منتشر شد. FutureSplash Animator توسط FutureWave Software، یک شرکت نرم افزاری کوچک که اولین محصول آن، SmartSketch، یک برنامه طراحی مبتنی بر برداری بود، توسعه یافت.

در سال 1995، این شرکت تصمیم گرفت تا توانایی های انیمیشن را به محصول خود اضافه کند و یک پلت فرم انیمیشن مبتنی بر برداری برای وب جهانی ایجاد کند. از این رو FutureSplash Animator ایجاد شد. در آن زمان، تنها راه برای استقرار چنین انیمیشن هایی در وب استفاده از جاوا بود. فناوری انیمیشن FutureSplash در وب سایت هایی مانند MSN، وب سایت The Simpsons و Disney Daily Blast شرکت والت دیزنی استفاده می شد.

در دسامبر 1996، شرکت ، Macromedia شرکت FutureWave را خریداری کرد و این محصول را از آن زمان به Macromedia Flash تغییر نام داد، نام تجاری که برای 8 نسخه اصلی ادامه یافت و در دنیا کاربران بیشماری پیدا کرد. شرکت Adobe در سال 2005 Macromedia را خریداری کرد و محصول به Adobe Flash Professional را تغییر نام داد تا آن را از پخش کننده Adobe Flash Player متمایز کند.

در 1 دسامبر 2015، ادوبی اعلام کرد که نام این برنامه در به روز رسانی اصلی بعدی به Adobe Animate تغییر خواهد کرد. این اقدام به عنوان بخشی از تلاش برای جدا کردن این برنامه از Adobe Flash Player، با اذعان به استفاده روزافزون از آن برای نوشتن HTML5 و محتوای ویدیویی، و تلاشی برای شروع دلسرد کردن استفاده از Flash Player به نفع راه حل های مبتنی بر استانداردهای وب انجام می شود و اولین نسخه با نام جدید در 8 فوریه 2016 منتشر شد.

اگرچه نرم افزار Adobe Animate به سمت فرمت‌های فایل استاندارد وب حرکت می‌کند، فرمت‌های Flash .swf و Air هنوز رسماً پشتیبانی می‌شوند. در 16 ژوئن 2020، به عنوان بخشی از “هویت برند در حال تکامل” Adobe، Adobe Animate از طراحی مجدد کامل لوگوی خود پرده برداری کرد که در آن، برای اولین بار در تقریباً 20 سال، رنگ اصلی از قرمز به بنفش تغییر کرد.

چه کارهایی با ادوبی انیمیت میتوانید انجام بدهید؟

Adobe Animate CC طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد که امکان ایجاد محتوای منحصر به فرد انیمیشن را فراهم می کند. برای ایجاد انیمیشن‌ها، ویدیوها، محتوای تعاملی و محتوای HTML5 Canvas با کیفیت بالا استفاده می‌شود. با Adobe Animate CC می توانید انیمیشن هایی واقعی تر و پیچیده تر از همیشه بسازید.

ایده های خود را زنده کنید

فرقی نمی‌کند به ایجاد بازی‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، وب‌سایت‌ها یا محتوای آموزش الکترونیکی علاقه‌مند باشید، Animate ابزار عالی برای زنده کردن ایده‌های شما است. با رابط بصری و قابلیت‌های انیمیشن قدرتمند، Animate به شما امکان می‌دهد به راحتی doodles، آواتارها و کارتون‌های متحرکی بسازید که مانند همتایان واقعی خود به نظر می‌رسند و حرکت می‌کنند.

چه در حال اضافه کردن اکشن‌ها به اینفوگرافیک‌ها باشید و چه با انیمیشن‌های تعاملی به تصاویر جان بخشید، Animate همه چیزهایی را که برای شروع به آن نیاز دارید، دارد. و از آنجایی که با طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها، از جمله دستگاه‌های تلفن همراه و تلویزیون‌ها و رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های سنتی سازگار است، می‌توانید مطمئن باشید که مخاطبان شما هرگز هیچ اقدامی را از دست نخواهند داد.

شخصیت هایی بسازید که زنده می شوند.

با براش‌های زنده Adobe Fresco شخصیت‌های گویاتری و زیباتری را طراحی و ترسیم کنید که شبیه به واقعی هستند. با انیمیشن فریم به فریم ساده کاری کنید کاراکترهای شما واقعی باشند، پلک بزنند، صحبت کنند و راه بروند. و بنرهای وب تعاملی ایجاد کنید که به تعاملات کاربر مانند حرکت ماوس، لمس و کلیک پاسخ دهد.

محتوای تعاملی برای وب و موبایل ایجاد کنید

با استفاده از تصاویر قدرتمند و ابزارهای انیمیشن، محتوای تعاملی وب و موبایل برای بازی ها و تبلیغات ایجاد کنید. محیط های بازی بسازید، صفحه های شروع را طراحی کنید و صدا را یکپارچه کنید. انیمیشن های خود را به عنوان تجربیات واقعیت افزوده به اشتراک بگذارید. با Animate، می توانید تمام طراحی و کدنویسی دارایی خود را دقیقاً در داخل برنامه انجام دهید.

در پلتفرم های متعدد به مخاطبان خود برسید

نرم افزار Adobe Animate CC به شما این قدرت را می دهد که در هر پلتفرمی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. با قابلیت اکسپورت انیمیشن به پلتفرم های متعدد، از جمله HTML5 Canvas، WebGL، Flash/Adobe AIR، و پلتفرم های سفارشی مانند SVG، می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می توانند محتوای شما را بدون توجه به جایی که هستند مشاهده کنند.

همچنین می‌توانید کد را مستقیماً در پروژه‌های خود قرار دهید، و اضافه کردن تعاملات و انیمیشن‌ها را بدون نیاز به کدنویسی آسان می‌کند. با Adobe Animate CC، همه چیزهایی را که برای ایجاد محتوای شگفت انگیز نیاز دارید تا به درستی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، در اختیار شماست.

انیمیت در کجا و چه حرفه هایی بیشتری استفاده می شود؟

  • – فیلم و تلویزیون
  • – بازاریابی و تبلیغات
  • – طراحی وب
  • – بازی های ویدیویی

Adobe Animate توسط انیماتورهای حرفه ای، کاریکاتوریست ها، طراحان کارتون و انیمیشن و طراحان وب برای ایجاد فیلم های متحرک، گرافیک ها و وب سایت ها استفاده می شود. Adobe Animate CC یک رابط بصری و ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد انیمیشن های پیچیده را به راحتی ایجاد کنند. به همین ترتیب، دارای طیف گسترده ای از قلم موها و ابزارهای قلم است که می توان از آنها برای کشیدن یا نقاشی مستقیماً روی صحنه استفاده کرد.

آمار اشتغال از اداره آمار کار ایالات متحده نشان می دهد که انیمیشن زمینه خوبی برای کار از نظر حقوق و فرصت های شغلی است. این آژانس گزارش می دهد که میانگین دستمزد سالانه انیماتورها و هنرمندان جلوه های ویژه 79000 دلار است و پیش‌بینی می‌شود سالانه 6700 فرصت شغلی جدید برای ده سال آینده در این زمینه ایجاد شود.

فیلم و تلویزیون

تنوع بسیار زیادی از انواع مختلف انیمیشن های مورد استفاده در صنعت سینما و تلویزیون وجود دارد. به عنوان مثال، انیماتورهای دو بعدی با سبک سنتی انیمیشن کار می کنند که از فضای دو بعدی استفاده می کند. South Park و The Simpsons انیمیشن های دو بعدی محبوب هستند. تسلط بر نرم افزارهایی مثل Adobe Animate برای خلق این اثار بسیار کمک می کند.

بازاریابی و تبلیغات

انیمیشن به طور گسترده در صنعت بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود. یکی از چالش برانگیزترین چیزها در این زمینه برجسته شدن است زیرا مصرف کنندگان روزانه در معرض هزاران پیام تبلیغاتی قرار می گیرند. انیمیشن راهی برای کمک به جلب توجه یک برند در مقایسه با هزاران برندی است که با آنها رقابت می کنند. انیمیشن در تبلیغات نیز محبوب است زیرا جذابیت جهانی دارد و می تواند نسبت به سایر انواع محتوا ارزان تر باشد.

طراحی وب

تخصص در انیمیشن برای طراحی وب امروزه بسیار بیش از گذتشه مورد نیاز است. اولین وب سایت ها از متن تشکیل شده بودند. با این حال، با تغییر تکنولوژی، حرکت و انیمیشن بخشی جدایی ناپذیر از اکثر سایت ها شده است. در واقع، اکنون به ندرت می توان سایتی را یافت که فقط از متن تشکیل شده باشد. طراحان وب از این عناصر استفاده می کنند زیرا تحقیقات نشان داده است که انیمیشن و سایر انواع موشن گرافیک راه های موثری برای افزایش ترافیک و حفظ مشتریان هستند.

بازی های ویدیویی

بازی ویدیویی یکی از محبوب ترین فعالیت ها در سراسر جهان است و از سویی یک اقتصاد بزرگ درون خود دارد. به عنوان مثال، طبق انجمن نرم افزار سرگرمی، 65 درصد از بزرگسالان آمریکایی و 71 درصد از بچه ها بازی های ویدیویی انجام می دهند. همه این بازیکنان به محتوای جدید نیاز دارند و انیماتورها نقش مهمی در ایجاد آن محتوا دارند.

آنها محتوای متحرک را برای رسانه های مختلف، از جمله دستگاه های تلفن همراه و سیستم های بازی رومیزی تولید می کنند. انیماتورها اغلب در نوع خاصی از انیمیشن بازی، به عنوان مثال، شخصیت ها یا مناظر تخصص دارند. به این دلایل، آنها اغلب به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنند.

صنعت بازی های ویدیویی یک صنعت عظیم و چند میلیارد دلاری است که هر سال رشد می کند. این امر طراحی بازی را به حرفه ای عالی تبدیل می کند. طبق مقایسه اخیر مجمع جهانی اقتصاد، بازار بازی های ویدیویی بیش از صد میلیارد دلار است و تقریباً چهار برابر بیشتر از درآمد باکس آفیس فیلم و سه برابر بیشتر از موسیقی است. درآمدهای صنعت.

ادوبی انیمیت چه تفاوتی با افتر افکت دارد؟ مقایسه انیمیت و افتر افکت!

Animate vs. After Effects: هر دو نرم افزار ادوبی انیمیت و افتر افکت محصول شرکت Adobe هستند . در زمینه انیمیشن سازی دو بعدی تخصص و قابلیت های بسیاری دارند. با این وجود تفاوت هایی هم دارند که در پروژه های مختلف یکی را نسبت به دیگری برتر می کند. انیمیت برای ساخت انیمیشن های که با دست طراحی شده اند و ایجاد محتوا وب گزینه مناسبی است و از طرف دیگر افتر افکت برای موشن گرافیک، اینفوگرافیک و ترکیب ویدیویی مناسب تر است. در ادامه برخی از این تفاوت ها را برای درک بهتر برسی میکنیم.

موارد استفاده انیمیت و افتر افکت

Adobe Animate برای ایجاد آنچه شما به عنوان “کارتون” سنتی فکر می کنید، مناسب تر است. انیمیت قابلیت انیمیشن‌های فریم به فریم با دست طراحی شده را ارائه می دهد . Flash در گذشته تنها راه عملی برای ایجاد انیمیشن برای وب بود. اکنون، سهولت استفاده و محدودیت کم Animate همچنان آن را تبدیل به یک گزینه برای انیماتورهای مستقل تولید محتوا برای یوتیوب کرده است.

افتر افکت در انیمیشن موشن گرافیک و اینفو گرافیک کاملا برتر است. این سبک را اغلب در تبلیغات و ویدیوهای توضیحی آنلاین مشاهده خواهید کرد. این نوع انیمیشن بر طراحی دو بعدی قوی تمرکز دارد و از ویژگی های ترکیبی بی نظیر After Effects برای متحرک سازی انتقال نرم بین صحنه ها استفاده می کند. انیمیشن شخصیت ها در این آثار به طور معمول بسیار محدود است.

یادگیری انیمیت و افتر افکت

Adobe Animate قطعا آسان‌تر از افتر افکت است که می‌توان آن را به عنوان یک مبتدی انتخاب کرد و با آن شروع کرد. برای استفاده بهینه از ویژگی‌های Animate، تکنیک‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد، و ابزارهای ترسیم مبتنی بر برداری نیاز به عادت کردن دارند. با این حال، رابط اصلی و گردش کار برای ساخت انیمیشن به طور کلی بصری است و کاربر به راحتی مسلط می شود.

After Effects، یک برنامه بزرگ و بسیار عمیق با قابلیت های فراوان و متنوع است که کاربردهای زیادی در خارج از انیمیشن دارد و یادگیری آن مطمئنا سخت افزار از Animate است. این بدان معنی است که حتی اصول اولیه نحوه عملکرد برنامه ممکن است پیچیده تر باشد. حتی برای اینکه بفهمید کدام یک از پانل‌ها و ابزارهای زیاد حتی با فرآیند انیمیشن شما مرتبط هستند، به راهنمایی نیاز دارید. همچنین، در وهله اول باید با نحوه ریگ یک شخصیت برای انیمیشن سازی آشنا شوید.

نرم افزار ادوبی انیمیت - Adobe Animate

ویژگی های انیمیشن در ادوبی انیمیت و افتر افکت

اگر می خواهید توانایی ترسیم انیمیشن فریم به فریم را داشته باشید، Animate CC قطعا گزینه بهتری است. انیمیت مخصوص استفاده از ابزارهای دیجیتال برای ایجاد فریم های جداگانه از انیمیشن است. همچنین ویژگی های ریگ کاراکتر در انیمیت بسیار ابتدایی هستند اما شروع کار با آنها و ساختن شخصیتی که بتوانید نسبتاً سریع با آن کار کنید آسان است.

از طرف دیگر، After Effects به عنوان یک برنامه ترکیبی ویدیویی تخصص دارد. این برنامه ویژگی های بسیار خوبی برای ساخت انیمیشن دارد، اما تنها راه برای گنجاندن انیمیشن فریم به فریم سفارشی در صحنه افتر افکت این است که انیمیشن را در یک برنامه متفاوت آماده کنید و فریم ها را به افتر افکت وارد کنید. انیمیشن After Effects مبتنی بر rigged puppet است.

با افتر افکت، می‌توانید puppet بسیار ابتدایی را به سرعت بسازید، اما برای به دست آوردن نتایجی که واقعاً دنبال آن هستید مثل ساختن یک شخصیت پیشرفته‌تر که می‌تواند خم و خم شود، قطعا به آموزش های بیشتری نیاز دارید. البته برای افتر افکت پلاگین هایی مثل DUIK BASSEL  وجود دارند که می توانند به طور خودکار سخت ترین قسمت ها را انجام دهند.

خروجی و انتشار محتوا

یکی از ویژگی‌های مهمی که Animate CC را از After Effects متمایز می‌کند، این است که Animate توانایی انتشار محتوا برای وب را دارد ولی افتر افکت فقط خروجی ویدیو دارد. می توانید با استفاده از Adobe Animate انیمیشن های HTML5 Canvas، WebGL و SVG ایجاد کنید که این شامل ساخت انیمیشن هایتعاملی مانند تبلیغات یا بازی هم می شود.

چگونه ادوبی انیمیت را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری ادوبی انیمیت ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد انیمیت از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش انیمیت را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Animate را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

ادوبی انیمیت با نزدیک به 4 دهه سابقه در صنعت انیمیشن و مخصوصا انیمیشن دو بعدی و انیمیشن وب دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد و پیشتاز صنعت در 30 سال گذشته بوده است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت گرافیک و انیمیشن و وب از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر انیمیت را بیشتر هم کرده است.

انیمیت برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار انیمیت و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود ادوبی انیمیت – Adobe Animate 2024 v24.0.3.19 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.56 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- از درون پوشه Setup فایل Set-up.exe را اجرا کنید و نرم افزار را نصب کنید. مسیر پیش فرض نصب را تغییر ندهید.
3- یکبار نرم افزار را اجرا نموده و سپس بطور کامل آن را ببندید.
4- از درون پوشه Patch فایل AdobeGenP.exe را در مسیر نصب نرم افزار کپی کنید. بر روی AdobeGenP.exe کلیک راست نموده و گزینه Run as Adminstrator را بزنید.
5- ابتدا بر روی Search کلیک کنید. منتظر بمانید تا فایل ها از محل نصب پیش فرض خوانده شوند. بر وی Patch کلیک کنید. منتظر بمانید تا عملیات فعالسازی به اتمام برسد.
6- نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز انیمیت – Adobe Animate 2024 Minimum Requirements

Processor
Multicore Intel processor (with 64-bit support) with SSE 4.2 or later or AMD Athlon 64 processor with SSE 4.2 or later.
Operating system
– Windows 11 v22H2 and v21H2, Windows 10 v22H2
– Windows Server 2022, 2019
Note: Not supported on Windows 10 versions 1507, 1511, 1607, 1703, 1709, 1803, 1809, 1903, 1909, 2004, 20H2, 21H1, 21H2
RAM
8 GB of RAM (16 GB recommended)
Hard disk
2 GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation; SSD recommended
Monitor resolution
1024 x 768 display (1920 x 1080 recommended)
To use Touch workspace in Illustrator, you must have a touch-screen-enabled tablet/monitor running Windows 10 (Microsoft Surface Pro 3 recommended)
Scalable UI Limitations: Minimum monitor resolution required is 1920 x 1080.
GPU
To enhance Illustrator performance with the GPU Performance feature, your Windows must:
– Have a minimum of 1 GB of VRAM (4 GB recommended)
– Support OpenGL version 4.0 or greater.
Limitations in Outline Mode: Minimum monitor resolution required is 2000 pixels in any dimension.
Ensure that you install and update your GPU device drivers.
Internet connection
Internet connection and registration are necessary for required software activation, validation of subscriptions, and access to online services.

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: