گرافیسم

نرم افزار ادوبی اکس دی Adobe XD v57.1.12 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 22 ژانویه 2024 285
نرم افزار ادوبی اکس دی Adobe XD

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری با اکس دی!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار ادوبی اکس دی و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این برنامه طراحی UI و UX را داریم تا مشخص شود چرا به عنوان یک طراح باید Adobe XD را یاد بگیریم. شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که با یادگیری نرم افزار Adobe XD در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با ادوبی اکس دی آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ادوبی اکس دی چیست ؟ What is Adobe XD

ادوبی اکس دی ( Adobe XD ) یک ابزار طراحی UI و UX ( رابط کاربری و تجربه کاربری) مبتنی بر وکتور و گرافیک برداری است و می توان از آن برای طراحی و پروتوتایپ آثار و پروژه ها از برنامه های موبایل و ساعت هوشمند گرفته تا وب سایت های کامل استفاده کرد. این نرم‌افزار از طراحی برداری و طراحی Wireframe پشتیبانی می‌کند و در آن می‌توانید تنها با یک کلیک پروتوتایپ تعاملی بسازید.

کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار های نرم افزار اکس دی منوها، دکمه‌های کاربردی، پیمایش متن و تصاویر و ماکت‌هایی از رابط‌های کاربری بسازند. سپس، آن ماکت‌ها را به نمونه‌های اولیه یا پروتوتایپ تبدیل کنند و یا برای تست و آزمایش و ارائه بازخورد کاربر به آزمایش‌کنندگان تحویل داده شوند. این برنامه برای آزمایش و همکاری آسان ساخته شده است، و به بسیاری از طراحان این امکان را می دهد که بتوانند طرحی مشابه را به اشتراک بگذارند و تکرار کنند.

اکس دی یکی از انعطاف‌پذیرترین ابزارهای طراحی UX است و اغلب به عنوان گزینه‌ای یک مرحله‌ای برای همه چیز، از وایرفریم‌بندی اولیه تا تحویل به توسعه‌دهندگان در نظر گرفته می‌شود.

تاریخچه ادوبی اکس دی

اکس دی یکی از جدیدترین و جوان ترین پروژه های کمپانی Adobe است و اولین بار در کنفرانس Adobe MAX در اکتبر 2015 اعلام شد که ادوبی در حال توسعه یک ابزار طراحی رابط و نمونه سازی جدید تحت نام “Project Comet” است که پاسخی به محبوبیت روزافزون Sketch، یک ویرایشگر وکتور متمرکز بر طراحی UX و UI بود.

اولین نسخه بتای عمومی اکس دی برای macOS به عنوان “Adobe Experience Design CC” برای هر کسی که حساب Adobe داشته باشد، در 14 مارس 2016 منتشر شد. نسخه بتای Adobe XD برای ویندوز 10 در 13 دسامبر 2016 منتشر شد. در 18 اکتبر 2017، Adobe اعلام کرد که Adobe XD از نسخه بتا خارج شده است.

برای دهه‌ها، کاربرانی که سعی می‌کردند طرح‌بندی صفحات وب را با استفاده از محصولات Adobe طراحی کنند، مجبور بودند از Illustrator یا Photoshop استفاده کنند، که فاقد ویژگی‌های قابل توجهی در این زمینه بودند و برای با این قابلیت طراحی نشده بودند. Adobe XD برای رفع این نگرانی ایجاد شد، زیرا برنامه ای است که به طور خاص برای کمک به کاربران در طراحی رابط های وب و طرح بندی طراحی شده است.

نرم افزار XD از زمان انتشار خود در سال 2016 به‌روزرسانی‌های مکرری دریافت کرده است، زیرا Adobe در تلاش است فاصله بین XD و رقبای خود را کاهش دهد. XD اکنون دارای صدای پاسخگو، ویژگی های پخش ویدئو و نمونه سازی اولیه هایپرلینک متنی است. این ویژگی ها به نرم افزار ادوبی اکس دی کمک می کند تا یک ابزار طراحی تجربه کاربری کامل شود.

از آنجایی که نرم افزار ادوبی اکس دی با در نظر گرفتن Creative Cloud طراحی شده است، به کاربران این امکان را می دهد که به استفاده از ایلاستریتور و فتوشاپ برای اهدافی که این برنامه ها به طور قانونی برای ساختن طرح های تجربه کاربری بهتر خدمت می کنند، ادامه دهند. کاربران می‌توانند تصاویر و عکس‌هایی ایجاد کنند که می‌توانند به راحتی به XD منتقل شوند تا به عنوان دارایی‌های طرح‌بندی وب مورد استفاده قرار گیرند.

چه کارهایی با اکس دی میتوانید انجام بدهید؟

Adobe XD یک برنامه طراحی صفحه‌آرایی همه‌کاره است که به کاربران امکان می‌دهد نمونه‌های واقعی و واقعی از طرح‌بندی‌های وب را برای آزمایش و همکاری بسازند. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا اشکال، طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی اولیه را بگیرند و آن‌ها را در طرح‌های صفحه‌های وب زنده و به یاد ماندنی بسازند. سپس این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد آن طرح‌ها را به نمونه‌های اولیه در برنامه تبدیل کنند تا بتوانند طرح‌های خود را در زمان واقعی آزمایش و به‌روزرسانی کنند.

در اکس دی تولید یک نمونه اولیه، به اشتراک گذاشتن آن با سایر کاربران برای آزمایش عملکرد نمونه اولیه و دریافت بازخورد از آن آزمایش‌ها برای بازگشت به طرح اصلی برای تکرار بسیار آسان است. این سهولت تضمین می‌کند که طراحان مجبور نیستند هر بار که می‌خواهند تکرار جدیدی از یک طرح را آزمایش کنند، فرآیندهای طولانی و سخت را انجام دهند، به این معنی که می‌توانند به دفعات بیشتر و با گروه‌های متنوع‌تری از کاربران آزمایش کنند.

افراد خلاقی که علاقه مند به ورود به دنیای طراحی وب و طراحی تجربه کاربری هستند از یادگیری برنامه های طراحی رابط کاربری مانند نرم افزار Adobe XD بهره زیادی خواهند برد، زیرا این برنامه برای کمک به کاربران در ساخت انواع نمونه های اولیه که قبلاً در برنامه های قدیمی مانند فتوشاپ استفاده می کردند ساخته شده است.

نرم افزار ادوبی اکس دی Adobe XD

ادوبی اکس دی در چه مشاغل و حرفه هایی استفاده می شود؟

ادوبی اکس دی برای طراحان وبسایت

با توجه به تعداد زیاد صفحات وب تولید شده و تاکید روزافزونی که شرکت ها و سازمان ها بر روی ردپای دیجیتالی خود می گذارند، طراحان وب و طراحان تجربه کاربری در بسیاری از صنایع بسیار مورد توجه هستند. این طراحان با ساخت صفحات وب و رابط های کاربری برای رابط های مختلف از ناوبری صفحه وب تا بازارهای دیجیتال و نمایشگرهای بازی های ویدیویی کار می کنند.

ادوبی اکس دی برای طراحان اپلیکیشن

تنوع بسیار زیاد رابط‌های اپلیکیشن ها و رابط هایی که کاربران به صورت روزانه با آن‌ها تعامل دارند به این معنی است که متخصصان ماهری که می‌توانند آن رابط‌ها را بسازند، تقاضای بالایی خواهند داشت. از آنجایی که نرم افزار ادوبی اکس دی با در نظر گرفتن این تنوع زیاد از رابط ها ساخته شده است، ابزاری ایده آل برای طراحان دیجیتال مشتاق است که به منظور شروع سریع حرفه خود تسلط پیدا کنید.

مزایای یادگیری ادوبی اکس دی

در هر دقیقه، تقریباً 175 صفحه وب جدید ساخته می شود. حضور قوی در وب برای هر کسب و کار یا سازمانی در اقتصاد اطلاعات مدرن حیاتی است. این بدان معناست که طراحان وب، رابط کاربری (UI) و طراحان تجربه کاربری (UX) تقاضای بالایی دارند. سازمان‌ها باید افرادی را استخدام کنند تا اطمینان حاصل کنند که حضور وب آنها از صفحات وب به یاد ماندنی، کاربرپسند و قابل دسترس تشکیل شده است.

یکی از جنبه‌های مهم ساخت این صفحات وب، فرآیند طراحی اولیه است، که در آن مدل‌ها و نمونه‌های اولیه کار برای آزمایش رابط ساخته می‌شوند و برنامه‌ای برای برنامه‌نویسان ارائه می‌شود تا بر اساس آن بسازند. این فرآیند در سال‌های اخیر به لطف توسعه برنامه‌های اختصاصی طراحی صفحات وب مانند نرم افزار ادوبی اکس دی ساده شده است.

نرم افزار ادوبی اکس دی که برای خدمت به عنوان یک ابزار طراحی رابط کاربری اختصاصی طراحی شده است، بسیاری از عناصر برنامه‌های قدیمی‌تر Adobe را که برای طراحی طرح‌بندی‌های رابط استفاده می‌شوند، ترکیب می‌کند.

اکس دی چه تفاوتی با اسکچ و فیگما دارد؟ مقایسه Adobe XD vs. Sketch vs. Figma !

هر سه نرم افزار عالی هستند، اما هر کدام نقاط قوت خود را دارند. اگر همکاری با دیگر هنرمندان برای فرآیند طراحی شما حیاتی است، Figma برنده آشکار است. اگر به سفارشی‌سازی افزونه‌های شخص ثالث اهمیت می‌دهید، ممکن است Sketch را ترجیح دهید. اگر قبلاً با رابط Adobe از اکوسیستم Creative Cloud آشنا هستید،کار با Adobe XD برای شما آسان تر و لذت بخش تر است.

معرفی

Figma یک ابزار گرافیک برداری و نمونه سازی Cloud-Based و ابری است که برای طیف وسیعی از وظایف طراحی گرافیکی استفاده می شود. از زمان انتشار آن در سال 2016، به این دلیل که مبتنی بر وب است و مستقیماً در یک مرورگر کار می کند، به گزینه ای محبوب برای طراحان رابط کاربری تبدیل شده است. شما می توانید بدون نیاز به نصب نرم افزار یا خرید چندین مجوز از هر کامپیوتر و پلتفرمی به پروژه های خود دسترسی داشته باشید.

Sketch، یک ویرایشگر گرافیکی وکتور دسکتاپ و فقط برای MacOS که در سال 2010 منتشر شد، انتخاب مورد علاقه بسیاری از طراحان UI و UX بوده است. Sketch به سمت طراحی دیجیتالی طراحی شده است، بنابراین با هیچ ویژگی طراحی چاپی سنگین نمی شود. روی پروژه‌های خود در برنامه MacOS بومی کار کنید، سپس به صورت آنلاین با یک برنامه وب همگام‌سازی شده همکاری کنید.

Adobe XD یک ابزار طراحی مبتنی بر برداری است که به طور خاص برای طراحی UX است. در سال 2016 با ویژگی های خاص UX منتشر شد که برای طراحان با استفاده از Photoshop یا Illustrator در دسترس نبود. می توانید از آن به عنوان یک برنامه دسکتاپ در رایانه خود یا برنامه ابری در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید.

پلتفرم

پلتفرم، یکی از بزرگترین فاکتورهای متمایزکننده است. Sketch منحصر به MacOS است، بنابراین اگر روی یک سیستم ویندوز یا لینوکس کار می کنید، قابل بحث نیست. Figma در درجه اول یک برنامه مبتنی بر ابر است، اگرچه این شرکت برنامه های دسکتاپ را برای ویندوز و مک ارائه می دهد وAdobe XD مانند Sketch یک برنامه دسکتاپ است که با Creative Cloud همگام سازی می شود.

همکاری

Figma با هدف همکاری طراحی شده است. می‌توانید پروژه‌ها را به‌عنوان یک تیم در زمان واقعی ویرایش کنید، ببینید چه کسی چه چیزی را تغییر داده است و نظرات و بازخوردها را مستقیماً در یک طرح جاسازی کنید. می‌توانید پروژه‌ها را به‌صورت رایگان با هر کسی به اشتراک بگذارید، بنابراین دیگران می‌توانند بدون نیاز به دانلود نرم‌افزار خاصی نظر بدهند.

Sketch قابلیت همکاری بلادرنگ خود را در ماه مه 2021 منتشر کرد تا بتواند در این زمینه به Figma برسد، اما این قابلیت فقط برای کسانی که اشتراک و نسخه سازگار برنامه Mac دارند در دسترس است. مانند Figma، این ابزار شامل تاریخچه نسخه قابل مرور است. همچنین می‌توانید بینندگان نامحدودی را برای آزمایش نمونه‌های اولیه یا ارائه بازخورد از طریق برنامه وب Sketch دعوت کنید.

ابزار Coediting Adobe به شما امکان می دهد یک پروژه را در فضای ابری ذخیره کنید و از ویرایشگرهای دیگر دعوت کنید تا با هم در زمان واقعی طراحی کنند. پروژه‌ها با رایانه‌های مک و ویندوز سازگار هستند، که این باعث می‌شود این گزینه انعطاف‌پذیرتر از Sketch باشد، اما به اندازه Figma یکپارچه نیست.

نرم افزار ادوبی اکس دی Adobe XD

پلاگین ها

Sketch با کتابخانه قابل توجهی از افزونه های شخص ثالث، قابل تنظیم ترین تجربه طراحی را ارائه می دهد. یک پلاگین برای تقریباً هر عملکردی در صفحه پلاگین Sketch وجود دارد، از جمله انیمیشن، ترجمه، طرح‌بندی‌های سازگار با دستگاه، نمونه‌سازی اولیه و انتقال برنامه‌نویس. بسیاری از برنامه‌ها، از جمله InVision و Zeplin، دارای ادغام مستقیم با Sketch هستند.

Figma شروع به رسیدن به کتابخانه پلاگین خود کرده است. از آنجایی که اولین پلاگین تا سال 2019 در Figma معرفی نشد، جامعه توسعه دهندگان زمان کافی برای ایجاد کتابخانه ای به گستردگی Sketch (هنوز) نداشته اند.

نرم افزار Adobe XD افزونه های بومی و شخص ثالث را ارائه می دهد. در حالی که Adobe ادغام پلاگین را برای مدت طولانی تری نسبت به Figma ارائه کرده است، کتابخانه گزینه های آن به طور قابل توجهی کوچکتر است. اگر افزونه خاصی وجود دارد که نمی توانید بدون آن زندگی کنید، این می تواند انتخاب نرم افزار طراحی شما را تعیین کند.

چگونه اکس دی را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری نرم افزار ادوبی اکس دی ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد اکس دی از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش اکس دی را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش XD را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

ادوبی اکس دی امروزه یکی از نرم افزارهای مهم در زمینه رابط کاربری و تجربه کاربری است و برای بسیاری از طراحان وبسایت و اپلیکیشن تسلط بر آن یک ضرورت است و از کاربران آماتور یا علاقمند و تازه کار تا حرفه ای ها از آن استفاده می کنند. ترکیب اکس دی با فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای ادوبی نیز  قدرتمند این نرم افزار با بیشتر می کند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر اکس دی را بیشتر هم کرده است.

اکس دی برای هر دو سیستم عامل های ویندوز و مک و همچنین اندروید و آنلاین ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار اکس دی و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود ادوبی اکس دی – Adobe XD v57.1.12 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

0.46 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- اتصال خود را به اینترنت کاملاً قطع نمایید.
3- از پوشه Setup فایل autoplay.exe را اجرا کنید و منتظر نصب نرم افزار بمانید. در انتهای فرآیند نصب منتظر بمانید تا پیغام Cracking complete. Enjoy! نمایش داده شود.
اگر بعد از گذشت زمان نسبتا طولانی این پیغام نمایش داده نشد از طریق Task Manager ویندوز سرویس Adobe IPC Broker را متوقف کنید.
4- دسترسی نرم افزار به اینترنت را از طریق فایروال مسدود کنید. (لینک آموزش طریقه جلوگیری از اتصال یک نرم افزار به اینترنت)
حتما دسترسی فایل XD.exe به اینترنت را مسدود کنید. این فایل در محل نصب نرم افزار (مسیر پیش فرض C:\Program Files\WindowsApps\Adobe.CC.XD_XXXXXXX) قرار دارد.*نحوه ی ایجاد مجوز دسترسی به پوشه WindowsApps را مطالعه کنید.5- نرم افزار از پیش فعالسازی شده است و نیازی به کرک ندارد.
6- نرم افزار را اجرا کنید.
7- به هیچ عنوان نرم افزار را آپدیت نکنید.
8- نرم افزار بدون هیچ محدودیتی فعال شده و قابل استفاده است.ایجاد مجوز دسترسی به پوشه WindowsApps:
1- پوشه WindowsApps در مسیر C:\Program Files به صورت Hidden قرار دارد. برای نمایش پوشه ها و فایل هایی که به صورت پنهان (Hidden) قرار دارند باید ابتدا در پنجره مرورگر فایل ویندوز بر روی تب “View” کلیک نموده و سپس گزینه Hidden Items را به حالت انتخاب در آورید. اکنون باید پوشه WindowsApps را در مسیر C:\Program Files ببینید. اگر روی این پوشه کلیک کنید پیغام You have been denied permission to access this folder را ملاحظه می کنید. (حتی اگر دارای اکانت Administrator باشید)
2- برای این که بتوانید به این پوشه دسترسی داشته باشید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
2-1- بر روی پوشه WindowsApps راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
2-2- به تب Security رفته و بر روی دکمه Advanced کلیک کنید.
2-3- در مقابل Owner نام کاربری فعلی ویندوز قرار گرفته است، بر روی کلمه ی Change که با رنگ آبی دیده می شود کلیک کنید.
اکنون ویندوز تمام دسترسی های مجاز (permissions) به پوشه WindowsApps رانمایش می دهد. همانطور که ملاحظه می کنید که این پوشه به System تعلق دارد و هین باعث عدم دسترسی کاربران دیگر است. با ر دیگر بر روی کلمه Change که اینبار بعد از TustedInstaller نمایش داده شده است کلیک کنید.
2-4- پنجره Select User or Group باز می شود. در قسمت Enter the object name to select باید نام کاربری Admin سیستم را به طور کامل تایپ کنید. برای این کار ابتدا نام کامپیوتر را وارد کنید (در قسمت From this location همین پنجره می توانید آن را ملاحظه کنید) و پس از وارد کردن کاراکتر “\” (کاراکتر Backslash) نام کاربری نقش Administrator مربوط به ویندوزتان را وارد کنید.
به عنوان مثال اگر مقابل From this location عبارت DESKTOP-BB نمایش داده شود و نام کاربری اکانت Admin شما graphism باشد، باید عبارت DESKTOP-BB\graphism را وارد کنید.
2-5- پس از وارد کردن نام بروی Check Names و سپس بر روی Ok کلیک کنید.
2-6- اکنون در پنجره Advanced Security Setting for WindowsApps گزینه Replace owner on sub containers and objects را به حالت انتخاب در آورید (تیک بزنید) و سپس بر روی Ok کلیک کنید.
2-7- در این هنگام ویندوز شروع به تغییر مجوزهای دسترسی محتویات پوشه WindowsApps می کند که ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
2-8- از این پس به محتویات این پوشه دسترسی دارید و میتوانید فایل مورد نظر خود را در آن کپی کنید.

حداقل سیستم مورد ادوبی اکس دی – Adobe XD 57 Minimum Requirements

 Adobe XD is a UWP (Universal Windows Platform) app that requires access to the Microsoft Store.
Minimum requirement
Operating system : Windows 10 (64-bit) – Version 1909 (19H2) or later.Display: 13 inches or larger display, 1280 x 800 resolution.Internet
Internet connection and registration are necessary for required software activation, validation of subscriptions, and access to online services.
Voice capabilities require users to be connected to the Internet to preview their prototypes.RAM: 4 GB of RAMGraphics
Minimum Direct 3D DDI Feature Set: 10. For Intel GPU, drivers released in 2014 or later are necessary. To find this information, type dxdiag on Windows search and select the Display tab.

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: