گرافیسم

نرم افزار ایبلتون لایو Ableton Live Suite v12.0.2 x64- معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 1 می 2024 666
نرم افزار ایبلتون لایو Ableton Live Suite

با ایبلتون لایو در آهنگسازی همیشه دنیای جدیدتری وجود دارد!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار ایبلتون لایو و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این نرم افزار آهنگسازی و کارگاه صوتی دیجیتال را داریم تا مشخص شود چرا باید Ableton Live را یاد بگیریم. شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با ابلتون لایو آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ایبلتون لایو چیست ؟ What is Ableton Live

ایبلتون لایو ( Ableton Live ) یا Live نرم افزار قدرتمند آهنگسازی و یک کارگاه صوتی دیجیتال یا DAW و Digital Audio Workstation است که توسط کمپانی المانی Ableton برای سیتسم عامل های ویندوز و مک ساخته و منشر شده است. برخلاف بسیاری از نرم‌افزار آهنگسازی مشابه، ایبلتون لایو به عنوان ابزاری تخصصی برای اجرای زنده و همچنین ابزاری برای آهنگسازی، ضبط، تنظیم، میکس و مسترینگ طراحی شده است.

همچنین ایبلتون لایو توسط دی‌جی‌ها بسیار استفاده می‌شود، زیرا مجموعه‌ای از کنترل‌ها را برای beatmatch ، کراس‌فیدینگ، و سایر افکت‌های مختلف مورد استفاده توسط میکسرها ارائه می‌دهد و یکی از اولین برنامه‌های موسیقی بود که آهنگ‌ها را به‌طور خودکار beatmatch کرد.

نرم افزار ایبلتون لایو در سه نسخه Intro ، استاندارد، و Suite (با بیشترین ویژگی‌ها) منتشر می شود که نسخه Suite شامل قابلیت Max for Live است . همچنین Ableton نسخه چهارم یعنی Lite را با محدودیت‌های مشابه Intro ساخته است که تنها همراه با طیف وسیعی از سخت‌افزارهای تولید موسیقی، از جمله کنترل‌کننده‌های MIDI و رابط‌های صوتی در دسترس است.

Ableton Live نرم افزاری سریع، روان و انعطاف پذیر برای ایجاد و اجرای موسیقی است و با افکت‌ها، سازها، صداها و انواع ویژگی‌های خلاقانه ای که ارائه می‌شود همه چیزهایی که برای ساختن هر نوع موسیقی به آن نیاز دارید را در اختیار شما می گذارد. با ایبلتون لایو آزادانه بین عناصر موسیقی حرکت کنید و با ایده ها بازی کنید، بدون اینکه موسیقی را متوقف کنید و جریان خود را قطع کنید.

نرم افزار ایبلتون لایو Ableton Live Suite

تاریخچه ایبلتون لایو

نرم افزار ابلتون لایو توسط Gerhard Behles، Robert Henke و Bernd Roggendorf در اواسط دهه 1990 ایجاد شد.  بهلز و هنکه در حین تحصیل در رشته برنامه نویسی در دانشگاه فنی برلین با یکدیگر آشنا شدند و نرم افزاری را به زبان برنامه نویسی موسیقی Max نوشتند تا به عنوان گروه خود به نام Monolake به اجرای تکنو بپردازند.

Behles و Henke در صحنه موسیقی الکترونیک برلین متوجه نیاز حرفه ای ها به یک نرم افزار کاربرپسند برای اجراهای زنده شدند و برای توسعه آن کار کردند. Roggendorf، برنامه نویس دیگر، در اواخر دهه 90 به Behles و Henke پیوست و به آنها کمک کرد تا آنها بتوانند اولین نسخه تجاری Live را در 30 اکتبر 2001 منتشر کنند. یکی از اولین چهره های برجسته که قابلیت های نرم افزار ایبلتون لایو را تحسین و در پروژه هایش از آن استفاده کرد، هانس زیمر آهنگساز مطرح هالیوود بود.

برخلاف نرم افزار Pro Tools که بر ضبط چند آهنگی تمرکز دارد، اولین نسخه نرم افزار Ableton Live برای اجرای زنده با لوپ ها طراحی شد. این نرم افزارابزارهای پیچیده ای را برای راه اندازی حلقه ها، پخش نمونه ها و افزایش زمان صدا ارائه می کرد و بلافاصله در میان تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک محبوب شد. الگوریتم کشش زمان Live، معروف به “Warping” بسیار قابل توجه بود و به دی جی ها کنترل بیشتری بر میکس و بیت مچینگ می داد و آهنگ های سرعت های مختلف را به آرامی ترکیب می کرد.

Live با یک ترتیب‌دهنده MIDI و پشتیبانی از فناوری استودیوی مجازی (VST) به یک DAW تبدیل شد. در سال 2010، ایبلتون Max for Live را معرفی کرد و امکان اتصال بین Max و Live را فراهم کرد. ایبلتون لایو استفاده از رایانه را به عنوان ابزار موسیقی در اجرای زنده بدون برنامه‌نویسی نرم‌افزار خود برای نوازندگان آسان‌تر کرد و بر ظهور فرهنگ جشنواره جهانی در دهه 2000 تأثیر گذاشت.

ویژگی های ابلتون لایو

نرم افزار Ableton Live به دلیل ویژگی های نوآورانه و رابط کاربر پسند خود شناخته شده است. Ableton Live از حالت نمایش دوگانه گرفته تا ابزارها و جلوه های داخلی خود، یک پلت فرم منحصر به فرد و همه کاره برای ایجاد و اجرای موسیقی فراهم می کند. بیایید به برخی از ویژگی‌های پویا Ableton Live که آن را به عنوان ابزاری قدرتمند برای نوازندگان و تولیدکنندگان متمایز می‌کند، بپردازیم.

اجرای زنده در ایبلتون لایو

یکی از ویژگی های برجسته Ableton Live قابلیت استفاده از آن برای اجرای زنده است که نام این نرم افزار هم برگرفته از این ویژگی است. این نرم افزار برای استفاده در صحنه طراحی شده است، با طرحی که مدیریت و کنترل آسان آهنگ ها و حلقه ها را فراهم می کند.Ableton همچنین طیف وسیعی از ابزارهای متمرکز بر عملکرد مانند نقشه برداری MIDI و اتوماسیون را ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد تنظیمات خود را برای اجرای زنده سفارشی کنند.

Session View

نمای Session View یکی از ویژگی های منحصر به فرد Ableton است که به کاربران اجازه می دهد با کلیپ ها و حلقه ها به صورت غیر خطی کار کنند. کاربران می‌توانند آهنگ‌ها و کلیپ‌های خود را در صحنه‌هایی سازماندهی کنند، که سپس می‌توان آن‌ها را فعال و مرتب کرد. این باعث می شود ایده های مختلف آزمایش کنید و ترتیبات منحصر به فردی ایجاد کنید. Session View برای اجرای زنده نیز مفید است، زیرا به کاربران اجازه می دهد کلیپ ها و حلقه ها را در زمان واقعی فعال کنند.

نرم افزار ایبلتون لایو Ableton Live Suite

Arrangement View

نمای Arrangement View چیدمان خطی سنتی یک DAW است که در آن کاربران می‌توانند آهنگ‌ها و کلیپ‌های خود را در یک ساختار آهنگ مرتب کنند. این نما برای ضبط و ویرایش آهنگ های طولانی تر، مانند آهنگ های کامل یا موسیقی متن مفید است. Arrangement View طیف وسیعی از ابزارها را برای ویرایش و دستکاری داده های صوتی و MIDI ارائه می دهد، از جمله زمان کشش، تاب برداشتن، و کوانتیزه کردن.

ابزار و جلوه ها

نرم افزار Ableton Live با طیف وسیعی از ابزارها و افکت‌های داخلی، از جمله سینت، سمپلر، ماشین‌های درام و غیره عرضه می‌شود. از این سازها و افکت‌ها می‌توان برای ایجاد طیف وسیعی از صداها و سبک‌ها، از صداهای سنتز آنالوگ کلاسیک تا ضرب‌های الکترونیکی مدرن استفاده کرد. Ableton همچنین از پلاگین های شخص ثالث پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا پالت صوتی خود را حتی بیشتر گسترش دهند.

Max for Live

Max for Live یکی از ویژگی های Ableton است که به کاربران اجازه می دهد دستگاه ها و ابزارهای خود را با استفاده از زبان برنامه نویسی Max ایجاد کنند. این امر دنیایی از امکانات را برای سفارشی‌سازی و آزمایش باز می‌کند، زیرا کاربران می‌توانند ابزارهای منحصربه‌فردی را ایجاد کنند که متناسب با نیازهای خاص آنها باشد.

رابط کاربری

رابط کاربری نرم افزار Ableton Live به گونه ای طراحی شده است که کاملا بصری و بسیار آسان برای استفاده باشد. این نرم افزار ظاهری تمیز و مدرن دارد، با طرحی که برای گردش کار و کارایی بهینه شده است. کاربران می توانند رابط کاربری را مطابق با نیازهای خود با قابلیت تغییر اندازه و مکان پنجره ها و همچنین ذخیره و طرح بندی ها سفارشی کنند.
گردش کار نرم افزار ایبلتون لایو یکی از ویژگی های برجسته آن است که یک پلت فرم منعطف و بصری برای ایجاد و اجرای موسیقی ارائه می دهد. با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد گردش کار Ableton Live، کاربران می‌توانند فرآیند خلاقیت خود را ساده‌تر کنند، ناکارآمدی‌ها را کاهش دهند و ایده‌های موسیقی خود را به طور کارآمدتر و موثرتر به زندگی تبدیل کنند.

ایبلتون لایو چه تفاوتی با پروتولز، کیوبیس، لاجیک، اف ال استودیو و آدیشن دارد؟ مقایسه DWA ها

Ableton Live vs. Cubase vs. Pro Tools vs. Logic vs. FL Studio vs. Adobe Audition: نرم افزار های DAW بخش مهمی از ساخت موسیقی شماست که در این بین هر کدام از این 5 نرم افزار ویژگی های مختلفی دارند. اگر در حال تولید بیت هستید، باید بهترین ابزار را برای کار خود داشته باشید تا به شما در ایجاد بهترین موسیقی کمک کند. در اینجا نگاهی به این نرم افزارهای برتر می اندازیم تا راحت تر تصمیم بگیرید برای پروژه های شما کدام مفید تر و آسان تر است.

ایبلتون لایو – Ableton Live

نرم افزار ایبلتون لایو هم برای کامپیوترهای مک و هم برای ویندوز استفاده می شود و استفاده از آن می تواند فوق العاده آسان باشد. یکی از جاهایی که ایبلتون در آن عالی است، زمانی است که شما در حال ضبط اجراهای زنده هستید. از طرفی یکی از معایب این محصول این است که قیمت بالای نسخه اورجینال آن است. ابلتون لایو همچنین برای کارهای بزرگ دارای سخت افزار های خاص خود نیز هست . اگر اجرای زنده انجام می دهید، ایبلتون باید حتما انتخاب شما باشد.

کیوبیس – Steinberg Cubase

Cubase در نسخه حرفه ای دارای بیش از 1500 افکت و 3000 instrument از پیش تنظیم شده است. اگر برنامه‌ای می‌خواهید که بتواند به سرعت به شما اجازه دهد یک پیشروی هارمونیک را ترسیم کنید کیوبیس بسیار عالیست. این یک برنامه استثنایی است که باید به عنوان instrument ترکیبی استفاده کنید.

پرو تولز – Avid Pro Tools

پروتولز برنامه به عنوان استاندارد صنعتی در نرم افزار DAW در نظر گرفته می شود. می توان از آن برای میکس، مسترینگ و ضبط استفاده کرد. می توان از آن برای هر دو کامپیوتر مک و ویندوز استفاده کرد. Pro Tools به عنوان برنامه ای که برای ضبط و ویرایش آهنگ ها استفاده می شود برتری دارد. اگر کسی هستید که سازهای خود را می نوازید، نرم افزار پرو تولز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اف ال استودیو – Image-Line FL Studio

اف ال استودیو نرم افزار آسان تر برای یادگیری نسبت به دیگر رقبا است و افکت های بسیار کمی برای اضافه کردن به آهنگ دارد و از طرفی هم بسیار محبوب است. یکی از بهترین قسمت های این برنامه رول های پیانو است. مشکلی که در مورد این نرم افزار وجود دارد این است که روی مکینتاش کار نمی کند.

ادوبی آدیشن – Adobe Audition

Adobe Audition در بین نرم افزارهای DAW و آهنگسازی، نرم افزار آدیشن محبوبترین گزینه برای تدوینگران حرفه ای مخصوصا کسانی که با Premiere Pro کار می کنند است. نرم افزار آدیشن هم مانند پریمیر و افتر افکت محصول کمپانی Adobe است و ادغام سریع آن با دیگر نرم افزارهای مطرح Adobe آدیشن را به گزینه اول کاربران سری محصولات Adobe تبدیل کرده است.

لاجیک پرو – Apple Logic Pro

بسیاری از افرادی که سیستم عامل مک دارند، Logic را ترجیح می دهند، به خصوص از زمانی که اپل این برنامه را اصلاح کرده است. تنها مشکل آشکار این نرم افزار این است که با ویندوز کار نمی کند. با لاجیک پرو شما به راحتی می توانید آهنگ را از طریق ابزارهایی مانند Drum Kit Designer و ویرایشگر پیشرفته Piano Roll ارتقا دهید و همچنین به راحتی این آهنگ ها را در مکان هایی مانند iTunes صادر کنید.

نرم افزار ایبلتون لایو Ableton Live Suite

چگونه ایبلتون لایو را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری ابلتون لایو ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد ایبلتون لایو از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش ایبلتون لایو را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Ableton Live را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

ایبلتون لایو یکی از برترین نرم افزارهای DAW و پیشتاز در صنعت آهنگسازی طی دو دهه گذشته بوده بوده است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت ساخت و تهیه موسیقی از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر ایبلتون را بیشتر هم کرده است.

ایبلتون برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Ableton Live و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود ایبلتون لایو – Ableton Live v12.0.2 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.69 گیگابایت

راهنمای نصب:

راهنمای نصب نسخه 12.0.2
1- اتصال سیستم از اینترنت را قطع کنید.
2- نرم افزار را با اجرای فایل Ableton Live 12 Suite Installer.exe موجود در پوشه Setup نصب کنید.
3- نرم افزار را اجرا نکنید و چنانچه در حالت اجرا قرار دارد بطور کامل آن را ببندید.
4- پوشه Crack را باز کنید.
5- از مسیر C:\ProgramData\Ableton\Live 12 Suite\Program فایل Ableton Live 12 Suite.exe را بر روی ABLETON PATCHER.exe (موجود در پوشه Crack) بکشید و رها کنید.
6- نرم افزار را اجرا کنید. از پنجره باز شده در ابتدای اجرای برنامه، گزینه No internet on this computer را انتخاب کنید بر روی Save کلیک کنید و فایل ایجاد شده را در محل دلخواه ذخیره کنید.
7- یک فایل Notepad بصورت خودکار باز می شود. مقدار مقابل Your Hardware Code را کپی کنید.
8- فایل Keygen.exe موجود در Crack را اجرا کنید و با وارد کردن مقدار Hardware Code در فایل Keygen و کلیک بر روی Generate فایل لایسنس با نام Authorize.auz ایجاد می شود.
9- فایل Authorize.auz را ایجاد کنید. نرم افزار بصورت خودکار رجیستر می شود.
10-دسترسی نرم افزار به اینترنت را از طریق فایروال مسدود کنید.
11- نرم افزار بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده است.

راهنمای نصب نسخه 11.3.2
1- در صورت نصب بودن نسخه های قدیمی تر آن ها را حذف کنید.
2- نرم افزار را با اجرای فایل Ableton Live 11 Suite Installer.exe موجود در پوشه Setup نصب کنید.
3- محتویات پوشه Crack\Cracked exe در محل نصب نرم افزار (مسیر پیش فرض C:\ProgramData\Ableton\Live 11 Suite\Program) کپی و جایگزین کنید.
4- نرم افزار را اجرا کنید. از پنجره باز شده در ابتدای اجرای برنامه، گزینه No internet on this computer را انتخاب کنید (و یا می توانید از منوی Help گزینه User Account and Licenses را انتخاب و بر روی Offline authorization کلیک کنید.) تا مقدار Hardware Code نمایش داده شود.
5- فایل Keygen.exe موجود در Crack را اجرا کنید.
5-1- با وارد کردن مقدار Hardware Code در فایل Keygen و کلیک بر روی Generate فایل لایسنس با نام Authorize.auz بسازید و آن را بر روی دسکتاپ ذخیره کنید.
6- فایل Authorize.auz ساخته و ذخیره شده در مرحله قبل را در پنجره برنامه Drag & Drop کنید تا با موفقیت اعمال شده و نرم افزار رجیستر شود.
7- نرم افزار بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده است.

حداقل سیستم مورد ایبلتون لایو – Ableton Live 12 Minimum Requirements

– Windows 10 (Build 1909 and later)
– Intel Core i5 processor or an AMD multi-core processor
– 8 GB RAM
– 1366×768 display resolution
– ASIO compatible audio hardware for Link support (also recommended for optimal audio performance)

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: