گرافیسم

نرم افزار ایلاستریتور Adobe Illustrator 2024 v28.5.0.132 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 6 می 2024 1161
نرم افزار ایلاستریتور Adobe Illustrator

با ایلاستریتور زیباترین گرافیک و آثار هنری را طراحی کنید!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار ایلاستریتور و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار طراحی گرافیکی برداری را داریم تا مشخص شود چرا باید Adobe Illustrator را یاد بگیریم. شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با نرم افزار Illustrator آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

ایلاستریتور چیست ؟ What is Adobe Illustrator

ادوبی ایلاستریتور ( Adobe Illustrator ) ابزار طراحی گرافیکی برداری پیشرو در صنعت گرافیک است که به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که می‌توانید تصور کنید را طراحی کنید، از لوگوها و نمادها گرفته تا گرافیک و تصاویر،  و آن را با دقت حرفه‌ای و همچنین ویژگی‌های صرفه‌جویی در زمان مانند Repeat for Patterns یا Global Edits سفارشی کنید.

به دلیل ویژگی طراحی برداری Illustrator می‌توانید از آثار و گرافیک‌هایی که با آن ایجاد می‌کنید در هر اندازه و سایز دیجیتال یا چاپی استفاده کنید و مطمئن باشید که دقیقاً به همان شکلی که شما طراحی کرده‌اید به نظر می‌رسند.

تاریخچه نرم افزار ایلاستریتور

طراحی و ساخت اولیه نرم افزار ایلاستریتور توسط شرکت Adobe در سال 1985 آغاز شد و یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت ادوبی، جان وارناک، ایلاستریتور را ایجاد کرد تا بسیاری از کارهای دستی که توسط همسرش ماروا که یک طراح گرافیک بود و استفاده می‌شد را خودکار کند. او از خطوط و منحنی‌های bézier برای ارائه گرافیک‌های مقیاس‌پذیر بی‌نهایت استفاده می‌کرد.

سپس در سال 1987 اولین نسخه تجاری رسمی ایلاستریتور منتشر شد که دومین نرم افزار تولید شرکت Adobe پس از نرم افزار PostScript بود. آز آن زمان این نرم افزار به صورت مرتب و در فواصل زمانی منظم سالانه به روز می شود و اکنون به عنوان بخشی از Adobe Creative Cloud گنجانده شده است.

نرم افزار ایلاستریتور به طور گسترده توسط طراحان گرافیک، طراحان وب، هنرمندان تجسمی و تصویرگران حرفه ای در سراسر جهان برای خلق آثار هنری با کیفیت بالا استفاده می شود. ایلاستریتور شامل بسیاری از ابزارهای طراحی پیچیده است که می تواند زمان نیاز به ایجاد تصاویر را کاهش دهد.

نرم افزار ایلاستریتور Adobe Illustrator

چه کارهایی با ایلاستریتور میتوانید انجام بدهید؟

Adobe Illustrator برای ایجاد آثار هنری برداری، تصاویر، لوگوها و آیکون ها استفاده می شود. کاربر می تواند با استفاده از اشکال مختلف (خطوط، منحنی ها و اشکال) و نقاط لنگر، گرافیک های برداری را در Adobe illustrator ایجاد کند. خطوط روی یک پشته لایه قرار می گیرند و به شما امکان می دهند اشیاء را در جلو یا پشت یکدیگر قرار دهید.

انواع مختلفی از ابزارهای شکل، از جمله مستطیل، بیضی، ستاره، خط، مسیر سفارشی و موارد دیگر، به شما امکان می دهند اشیاء منحصر به فردی ایجاد کنید.

در اینجا یک لیست نمونه از برخی از محتوایی است که می توانید با استفاده از نرم افزار Adobe Illustrator ایجاد کنید:

  • – طراحی شخصیت و کاراکتر
  • – طراحی و نقاشی دیجیتال و رنگ آمیزی
  • – ایجاد تبلیغات، پوسترها، لیبل ها و استیکر ها
  • – ساخت کارت ویزیت، لوگو، کوپن
  • – طراحی تیشرت
  • – ایجاد فاکتورهای خلاقانه و سفارشی
  • – طراحی ایمیل مارکتینگ فیزیکی، کارت پستال و دعوتنامه
  • – ایجاد ریز عکسها ویدیو
  • – طراحی سایت و طراحی سایت
  • – ساختن تصاویر کتاب کودک
  • – دیجیتالی کردن متن با حروف دستی
  • – طراحی تابلو فلزی
  • – ویرایش عکس ها
  • – شخصی سازی طرح های سربرگ
  • – ایجاد گرافیک چاپی و گرافیک آنلاین
  • – سفارشی کردن دکمه ها و نمادهای مارک
  • – سفارشی کردن امضاهای ایمیل

نرم افزار ایلاستریتور Adobe Illustrator

نرم افزار ایلاستریتور در کجا استفاده می شود؟

بسیاری از حرفه ای ها و کسب و کارها بدون در نظر گرفتن سطح مهارت از Adobe Illustrator استفاده می کنند. از پیشرفته‌ترین کاربر تا مبتدی، اگر در صنایع خلاق زیر هستید، ممکن است مجبور شوید نحوه استفاده از Illustrator را بیاموزید:

  • – آژانس‌های تبلیغاتی جلد مجلات، طرح‌های لوگو و گرافیک مارک‌دار را برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند.
  • – طراحان بازی های ویدیویی از Adobe Illustrator برای ایجاد بافت ها، آرم ها، نمادها، sprites و سایر عناصری که بخشی از بازی هستند استفاده می کنند.
  • – توسعه دهندگان از Adobe Illustrator برای ایجاد نمادهای برداری و تصاویر برای وب سایت ها و برنامه های خود استفاده می کنند.
  • – شرکت های انتشاراتی و تصویرسازی، تصاویر و جلد کتاب را ایجاد می کنند.
  • – تولیدکنندگان اپلیکیشن موبایل، گرافیک اپلیکیشن های خود را طراحی می کنند.
  • – تابلوسازان تابلوهای فلزی زیبا و منحصر به فردی را طراحی می کنند.
  • – هنرمندان نقاشی ها و طرح های دیجیتالی خلق می کنند.
  • – طراحان گرافیک مواد تبلیغاتی مانند تبلیغات، پوسترها، بروشورها، برچسب ها، فونت ها و برچسب ها را ایجاد می کنند.
  • – عکاسان تصاویر عکس ایجاد می کنند و عکس ها و تصاویر خود را ویرایش می کنند.
  • – چاپخانه ها کارت ویزیت و سایر مواد بازاریابی ایجاد می کنند.
  • – فریلنسرها طرح هایی با درجه حرفه ای برای نمونه کارهای خود ایجاد می کنند.

نرم افزار ادوبی ایلاستریتور به دلیل طراحی برداری که کیفیت در سایز آن مطرح نیست، برای هر اثر هنری که محدویت سایز نیاز نباشد استفاده می شود. از جمله میتوان به طراحی لوگو، محتوای تبلیغاتی یا برند، آیکون ها، گرافیک وب سایت، آثار هنری دیجیتال و موارد دیگر شاراه کرد. ایلاستریتور در میان هنرمندانی که آثار هنری دیجیتال را به صورت شخصی و حرفه ای خلق می کنند، بسیار محبوب است.

ایلاستریتور همچنین برای ایجاد انواع تصاویر دیجیتالی و چاپی از جمله طراحی شخصیت، کارتون ها، نمودارها، گراف و چارت های آماری، لوگوها و تصاویر و نقاشی دیجیتال استفاده می شود. طراحان گرافیک اغلب Adobe Illustrator را به Adobe Photoshop و سایر نرم افزارهای ویرایش عکس ترجیح می دهند، زیرا این نرم افزار تصاویر مبتنی بر برداری را در مقایسه با تصاویر مبتنی بر پیکسل تولید می کند.

گرافیک برداری چیست و چه فرقی با گرافیک پیکسلی دارد؟

گرافیک برداری یکی از دو فرمت گرافیکی پرکاربرد در طراحی است و دیگری گرافیک بیت مپ (یا پیکسلی یا شطرنجی) است. گرافیک‌های برداری، مانند گرافیک‌هایی که با Illustrator ایجاد می‌شوند، مستقل از رزولوشن هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را بی‌نهایت و بدون افت کیفیت تغییر اندازه داد. به عنوان مثال، همان طرح لوگو ایجاد شده با ایلاستریتور را می توان بر روی کارت ویزیت یا یک بیلبورد در فضای باز استفاده کرد و دقت و جزئیات طرح اصلی را حفظ کرد.

اکثر طراحان به همین دلیل ترجیح می دهند از تصاویر وکتور برای پروژه های طراحی گرافیکی استفاده کنند. آنها به ویژه برای لوگوهای شرکت، تایپوگرافی و آثار هنری برندسازی مفید هستند، زیرا این مواد اغلب برای استفاده چاپی و دیجیتال (مانند بنرها، پوسترها، بروشورهای چاپی، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر) اندازه آنها تغییر می کند.

بنابراین، Adobe Illustrator یک برنامه ایده‌آل‌تر برای شرکت‌ها نسبت به Adobe Photoshop است، زیرا طراحان می‌توانند از Illustrator برای ایجاد آرم‌ها و تصاویری استفاده کنند که می‌توانند به اندازه‌ای کوچک باشند که یک نماد کوچک باشد یا به اندازه کافی بزرگ باشند تا در یک بیلبورد ظاهر شوند.

ایلاستریتور چه تفاوتی با فتوشاپ و کورل دراو دارد؟ مقایسه ایلاستریتور با فتوشاپ و کورل دراو!

Illustrator vs. Photoshop vs. CorelDRAW: کشف کنید که کدام برنامه برای پروژه های طراحی و گرافیک شما مناسب است. فتوشاپ و ایلاستریتور و کورل دراو هر سه برنامه های قدرتمندی هستند که برای ویرایش و طراحی تصاویر استفاده می شوند. از عملکردهای هر برنامه برای بهبود آثار بعدی خود استفاده کنید!

ایلاستریتور و کورل دراو هر دو مبتنی بر گرافیک برداری و وکتور هستند در صورتی که فتوشاپ مبتنی بر پیکسل است .

چه زمانی استفاده از فتوشاپ بهتر از ایلاستریتور و کورل دراو است

فتوشاپ بهترین نرم افزار برای ویرایش تصاویر است. حتی برای کارهای گرافیکی روزانه که مثلا چند قسمت از یک عکس را ویرایش کنید و می خواهید در شبکه های اجتماعی تان تصویر بگذارید، فتوشاپ می تواند یک ابزار عالی برای شما باشد.

عناصر و ویژگی های آن به شما امکان می دهد تصاویر را در زمان کمتری نسبت به سایر ابزارها ویرایش کنید. همچنین، تصاویر برای وب سایت، ارائه، ویرایش عکس، تاچ آپ، خدمات طراحی اینفوگرافیک را می توان به راحتی در فتوشاپ انجام داد.

اگر می‌خواهید یک بنر یا پوستر برای کانال‌های اصلی بازاریابی/تبلیغات ایجاد کنید، پس نباید از فتوشاپ استفاده کنید زیرا روی پیکسل کار می‌کند. اگر تصویر باید اندازه ثابتی داشته باشد، اگر تصویر بزرگ‌نمایی یا اصلاح شده باشد، ممکن است عجیب به نظر برسد.

چه زمانی نرم افزار ایلاستریتور و کور دراو از فتوشاپ بهتر است

ایلاستریتور زودتر از فتوشاپ ساخته شد. در حالی که فتوشاپ برای کمک به عکاسان توسعه داده شد، ایلاستریتور برای کمک به طراحان در حروفچینی، تایپوگرافی و ایجاد لوگو ساخته شد. ایلاستریتور اکنون برای ایجاد آثار هنری برای پلتفرم های دیجیتال و جریان اصلی استفاده می شود. با این اوصاف، در حال حاضر هر دوی آنها، فتوشاپ و ایلاستریتور بر بازار حاکم هستند.

Illustrator یک نرم افزار طراحی مبتنی بر برداری است که به این معنی است که ایده پیکسل ها را درک نمی کند. به عبارت دیگر، هر زمان که یک تصویر را در illustrator بکشید و رها کنید، به یک تصویر برداری تبدیل می شود.

بزرگ شدن تصویر بر خلاف فتوشاپ بر کیفیت تصویر تاثیر نمی گذارد. بنابراین حتی اگر تصویر را زوم یا کشش دهید، کیفیت آن دست نخورده، واضح و شفاف باقی می ماند. لایه ها در یک تصویر Illustrator حاوی چندین لایه هستند در حالی که در فتوشاپ شما فقط یک لایه دارید.

CorelDRAW توسط شرکت Corel Corporation در سال 1987 ایجاد شد. این اولین نرم افزار طراحی گرافیکی بود که از گرافیک برداری پشتیبانی می کرد.

امروزه از ایلوستریتور بیشتر در طراحی لوگو، طراحی بروشور، حتی مکمکل گرافیک سه بعدی و غیره استفاده می شود. اکثراً هر دو نرم افزار ایلاستریتور و کورال دراو در صنعت تبلیغات مفیدتر هستند.

اکثر کاربران همچنین معتقدند که کورل دراو آسان تر برای یادگیری و کار است، بر خلاف Illustrator و Photoshop که به درک عمیق تری از ابزارهای خود نیاز دارند .

اگرچه ممکن است متوجه شوید که نحوه پیش نمایش رنگ ها در طول پیش نمایش چاپ در CorelDraw به خوبی ایلاستریتور نیست. این به این دلیل است که Illustrator یک فرمت فایل پس‌اسکریپت است و از این رو پیش‌نمایش چاپ دقیق‌تری را ارائه می‌کند.

نرم افزار ایلاستریتور با فتوشاپ و افتر افکت چگونه می توانند در ساخت آثار هنری متحد شوند

ترکیب دو نرم افزار Adobe Photoshop و Adobe Illustrator فوق العاده است و از همین روی اکثر طراحان هردو این ابر نرم افزارهای گرافیکی و طراحی را فرا میگیرند. از آنجایی که هردو این نرم افزارها محصول قدیمی کمپانی Adobe هستند، ساختار مشابهی دارند و کاملا به هم متصل و باهم هماهنگ هستند.

شما خیلی ساده طراحی خود را با یک کلیک از فتوشاپ به ایلاستریتور می برید و یا از ایلاستریتور به فتوشاپ می آورید و تغییرات را اعمال میکنید و بر می گردید برای ادامه طراحی. بنابراین وقتی طراحان از هردو این دو غول طراحی گرافیکی برای آثارشان استفاده می کنند، قدرت طراحی و آزادی عمل و خلاقیت شان را دو چندان می کند.

همچنین از سوی دیگر، ایلاستریتور هماهنگی بی نظیری با افتر افکت در ساخت آثار هنری و موشن گرافیک ها و انیمیشن دو بعدی دارد . بنابراین برای تمام علاقمندان به افتر افکت هم ضروری است که علاوه بر فتوشاپ، بر ایلاستریتور نیز مسلط باشند.

چگونه نرم افزار ایلاستریتور را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری ایلاستریتور ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد ایلاستریتور از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزشی پریمیر پرو را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Illustrator را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

ادوبی ایلاستریتور نیازی به تعریف و تمجید ندارد و پیشتاز در صنعت کار با تصاویر برداری و وکتور در 30 سال گذشته بوده است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت طراحی و گرافیک از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر ایلاستریتور را بیشتر هم کرده است.

ایلاستریتور برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار ایلاستریتور و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود ادوبی ایلاستریتور- Adobe Illustrator 2024 v28.5.0.132 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

1.84 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- از درون پوشه Setup فایل Set-up.exe را اجرا کنید و نرم افزار را نصب کنید. مسیر پیش فرض نصب را تغییر ندهید.
3- یکبار نرم افزار را اجرا نموده و سپس بطور کامل آن را ببندید.
4- از درون پوشه Patch فایل AdobeGenP.exe را در مسیر نصب نرم افزار کپی کنید. بر روی AdobeGenP.exe کلیک راست نموده و گزینه Run as Adminstrator را بزنید.
5- ابتدا بر روی Search کلیک کنید. منتظر بمانید تا فایل ها از محل نصب پیش فرض خوانده شوند. بر وی Patch کلیک کنید. منتظر بمانید تا عملیات فعالسازی به اتمام برسد.
6- نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز ایلاستریتور- Adobe Illustrator 2024 Minimum Requirements

Processor
Multicore Intel processor (with 64-bit support) with SSE 4.2 or later or AMD Athlon 64 processor with SSE 4.2 or later.
Operating system
– Windows 11 v22H2 and v21H2, Windows 10 v22H2
– Windows Server 2022, 2019
Note: Not supported on Windows 10 versions 1507, 1511, 1607, 1703, 1709, 1803, 1809, 1903, 1909, 2004, 20H2, 21H1, 21H2
RAM
8 GB of RAM (16 GB recommended)
Hard disk
2 GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation; SSD recommended
Monitor resolution
1024 x 768 display (1920 x 1080 recommended)
To use Touch workspace in Illustrator, you must have a touch-screen-enabled tablet/monitor running Windows 10 (Microsoft Surface Pro 3 recommended)
Scalable UI Limitations: Minimum monitor resolution required is 1920 x 1080.
GPU
To enhance Illustrator performance with the GPU Performance feature, your Windows must:
– Have a minimum of 1 GB of VRAM (4 GB recommended)
– Support OpenGL version 4.0 or greater.
Limitations in Outline Mode: Minimum monitor resolution required is 2000 pixels in any dimension.
Ensure that you install and update your GPU device drivers.
Internet connection
Internet connection and registration are necessary for required software activation, validation of subscriptions, and access to online services.

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: