گرافیسم

نرم افزار داوینچی ریزالو Blackmagic Design Davinci Resolve Studio v18.6.6.0007 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 26 مارس 2024 703
نرم افزار داوینچی ریزالو Blackmagic Design Davinci Resolve Studio

داوینچی ریزالو، حرفه ای ترین ابزار تدوین و اصلاح رنگ ویدیویی!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار داوینچی ریزالو ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار تدوین و اصلاح رنگ را داریم تا مشخص شود چرا باید Davinci Resolve را یاد بگیریم. شاید شما به تازگی قصد ورود به دنیای داوینچی و اصلاح رنگ ویدیویی را دارید یا شاید با Davinci Resolve آشنا هستید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کارهایی می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

داوینچی ریزالو چیست ؟ What is Davinci Resolve

داوینچی ریزالو ( Davinci Resolve ) نرم افزار برتر ویرایش و تدوین ویدیو و پست پروداکشن در سطح حرفه ای است که بسیاری از پروژه های بزرگ سینمایی، برندگان اسکار، برنامه های تلویزیونی و تبلیغات از آن استفاده می کنند. DaVinci Resolve یک نرم افزار ترکیبی All-in-One برای ویرایش ویدئو، تصحیح رنگ و موشن گرافیک و اصلاح صوتی است و برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است.

از دلایل محبوبیت فراوان نرم افزار داوینچی ریزالو ، مهارت های اصلاح رنگ یا Color Grading بی نظیر این نرم افزار است که باعث شده داوینچی علاوه بر استودیو های بزرگ و مطرح، در میان علاقمندان به تدوین تازه کار و نیمه حرفه ای نیز بسیار پرطرفدار باشد. نرم افزار DaVinci در میان رقبای مطرح تدوینگر خود تنها نرم افزاری است که ویرایش، تصحیح رنگ، جلوه های بصری، موشن گرافیک و پست پروداکشن صدا را در یک نرم افزار ترکیب می کند!

رابط زیبا و مدرن آن برای کاربران جدید سریع و آسان است و برای حرفه ای ها قدرتمند است. با داوینچی شما می توانید بسیار سریع‌تر و با کیفیت بالاتر کار کنید، زیرا نیازی به یادگیری چندین برنامه یا تغییر نرم‌افزار برای کارهای مختلف ندارید و مثل این است که استودیوی پست پروداکشن خود را در یک برنامه واحد داشته باشید! با تسلط بر نرم افزاری DaVinci Resolve، یاد می گیرید که چگونه دقیقاً از همان ابزارهایی استفاده کنید که توسط متخصصان هالیوود استفاده می شود!

تاریخچه داوینچی ریزالو

شرکت داوینچی سیستمز مستقر در فلوریدا به عنوان سازنده نرم افزار داوینچی از دو دهه قبل از انتشار اولین نسخه نرم افزار داوینچی فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده بود و پیشتر سیستم‌های تصحیح رنگ دیگری مانند داوینچی کلاسیک در سال 1985، داوینچی رنسانس در سال 1990 و داوینچی 2K در سال 1998 را تهیه کرده و در صنعت فیلم و تدوین و پست پروداکشن شناخته شده بود.

انتشار نسخه اول نرم افزار Davinci Resolve بار در سال 2003 اعلام و در سال 2004 با نام da Vinci Resolve منتشر شد. این ابزار با سه تنظیمات مختلف ارائه شد: نسخه Resolve DI یا ابزار تصحیح رنگ میانی دیجیتال ، Resolve FX یا ابزار جلوه‌های بصری و Resolve RT 2K یا ابزار پردازش رزولوشن. این نسخه‌های اولیه منحصراً در کنترل‌کننده‌های سخت‌افزار اختصاصی ادغام شدند.

در سال 2009، شرکت فناوری استرالیایی Blackmagic Design، سیستم داوینچی را خریداری کرد و تیم مهندسی Resolve را حفظ و توسعه داد و در عین حال قراردادهای مبتنی بر پشتیبانی را برای این ابزار متوقف کرد. گرانت پتی، مدیرعامل Blackmagic Design، حدس زد که قیمت Resolve می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد و به طور بالقوه زیر 100000 دلار باشد. این یک چرخش قابل توجه در نرم افزار بود که آن را برای طیف وسیع‌تری از کاربران در دسترس قرار داد.

در سپتامبر 2010 ، نسخه 7 داوینچی ریزالو تحت مدل قیمت گذاری جدید، با معرفی رابط کاربری بازطراحی شده، پشتیبانی Apple ProRes و پشتیبانی از بردهای رمزگشای ویدئویی دیجیتال RED Rocket منتشر شد. این اولین نسخه برای macOS نیز بود. Blackmagic Design به تکامل نرم‌افزار ادامه داد و یک نسخه رایگان و کمتر ‌کارآمد به نام DaVinci Resolve 8 Lite را در ژوئن 2011 معرفی کرد.

در سال های بعد، DaVinci Resolve به ارتقا و گسترش قابلیت های خود ادامه داد و هر سال نسخه جدید تری با قابلیت های فنی فوق العاده بالاتری منتشر کرد تا طیف وسیعی از تمام نیاز های تدوینگران و پست پروداکشن را در بر بگیرد و داوینچی را به یک نرم افزار همه چیز در یک چیز All-in-One در دنیای تدوین ویدیو تبدیل کند. در اکتبر سال2022 نسخه iPad داوینچی هم با امکانات بسیار زیاد به عنوان یک تدوینگر حرفه ای آی پد منتشر شد تا طیف گسترده تری از کاربران از داوینچی ریزالو استفاده کنند.

چه کارهایی با داوینچی ریزالو میتوانید انجام بدهید؟

  • – ویرایش – صفحه Edit
  • – تدوین – صفحه Cut
  • – اصلاح رنگ – صفحه Color
  • – جلوه های ویژه – صفحه Fusion
  • – پست پروداکشن صدا – صفحه Fairlight
  • – رسانه و انتشار – صفحه Media و Delivery

DaVinci Resolve به «صفحه‌ها – pages» تقسیم می‌شود که هر کدام یک فضای کاری و ابزار اختصاصی برای یک کار خاص در اختیار شما قرار می‌دهند. ویرایش و تدوین در صفحات Cut و Edit انجام می شود، جلوه های بصری و موشن گرافیک در صفحه Fusion، تصحیح رنگ در صفحه Color، صدا در صفحه Fairlight و سازماندهی و خروجی رسانه در صفحات Media و Deliver انجام می شود. برای جابجایی بین کارها تنها با یک کلیک کافی است!.

ویرایش – صفحه Edit

نرم افزار داوینچی ریزالو یکی از سریع ترین و پیشرفته ترین سیستم های تدوین غیر خطی یا NLE یا همان Non-linear editing را دارد. چیدمان track آشنا، طراحی مانیتور دو تایی و گردش کار سنتی تدوین یادگیری را برای کاربران جدید آسان می کند و در عین حال برای ویرایشگران حرفه ای هم به اندازه کافی قدرتمند است. این برای پروژه‌های بزرگ‌تر مانند فیلم‌های بلند، نمایش‌های تلویزیونی، استریمینگ، آگهی‌های بازرگانی، مستند ها و موارد دیگر عالی است.

صفحه ویرایش دارای قابلیت ویرایش drag & drop یا کشیدن و رها کردن، ابزارهای برش خودکار حساس به زمینه، میانبرهای صفحه کلید کاملا قابل تنظیم است تا بتوانید سریعتر کار کنید، و کتابخانه ای پر از صدها عنوان، Transition و افکت که می توانید اضافه کنید و آثارتان را متحرک کنید. شما همچنین ابزارهای مدیریت رسانه، سازماندهی و مدیریت تایم لاین کامل را در اختیار دارید.

تدوین – صفحه Cut

صفحه کات برای پروژه هایی با ضرب الاجل محدود که باید به سرعت آنها را برگردانید و برای کارهای مستند نیز عالی است. صفحه Cut دارای یک رابط کاربری ساده و آسان سریع است. ویژگی هایی مانند source tape، dual timelines و fast review و ابزارهای ویرایش هوشمند به شما کمک می کند سریعتر از همیشه کار کنید.

اصلاح رنگ – صفحه Color

اصلاح رنگ مورد علاقه هالیوود را با نرم افزار داوینچی ریزالو تجربه کنید! صفحه Color و اصلاح رنگ داوینچی، پیشرفته‌ترین اصلاح‌کننده رنگ هالیوود است و برای اصلاح رنگ و تکمیل بیشتر فیلم‌های بلند سینمایی و نمایش‌های تلویزیونی بیش از هر سیستم دیگری استفاده شده است. همچنین با ابزارهای پیشرفته ای و هوشمندی که دارد دستیابی کاربران جدید به نتایج عالی را بسیار ساده تر می کند.

نرم افزار داوینچی ریزالو Blackmagic Design Davinci Resolve Studio

جلوه های ویژه – صفحه Fusion

جلوه های بصری و موشن گرافیک با کیفیت سینمایی را تجربه کنید! صفحه Fusion به شما امکان می‌دهد جلوه‌های بصری سینمایی بسازید و تصاویر متحرک با کیفیت را در داخل DaVinci Resolve پخش کنید! Fusion دارای یک گردش کار مبتنی بر Nod است که ساخت افکت‌ها و انیمیشن‌های پیچیده را سریع‌تر و آسان‌تر از آنچه می‌توانید با استفاده از رویکرد مبتنی بر لایه ایجاد کنید، می‌سازد.

صدها ابزار دوبعدی و سه بعدی برای جلوه های بصری و گرافیک های متحرک به همراه ویرایشگرهای منحنی انیمیشن و فریم کلیدی پیشرفته در اختیار شماست که به شما امکان می دهد انیمیشن های فوق العاده ارگانیک و واقعی بسازید. Fusion همه چیز دارد، از ردیابی دوربین های نقطه ای، مسطح و سه بعدی گرفته تا روتوسکوپی و ابزارهای کلیدی برای ایجاد کامپوزیت های واقعی، عناوین متحرک خیره کننده، سیستم های ذرات سه بعدی و موارد دیگر!

پست پروداکشن صدا – صفحه Fairlight

صد ها ابزارحرفه ای برای پست پروداکشن و اصلاح صوتی در صفحه Fairlight در اختیار شماست. مانند این است که یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال حرفه ای (DAW) در سیستم ویرایش و رنگ شما تعبیه شده است! ابزارهای ویرایش مبتنی بر صفحه کلید آشنا به شما امکان می دهند بسیار سریع کار کنید، به خصوص اگر از سیستم دیگری به Fairlight می روید.

هسته صوتی فوق‌العاده جدید Fairlight به شما امکان می‌دهد با افکت‌های بیدرنگ، EQ و پردازش دینامیک با حداکثر 2000 آهنگ در یک زمان کار کنید! شما ابزارهای ویرایش دقیق، ADR و Foley پیشرفته، و Fairlight FX مانند Reverb، De-esser، Hum Remover و موارد دیگر را در اختیار دارید و می توانید جدیدترین فرمت های صوتی سه بعدی همه جانبه را میکس و مستر کنید، همه اینها در یک پروژه!

رسانه و انتشار – صفحه Media و Delivery

صفحه Media و Deliver همه چیز مورد نیاز شما را برای وارد کردن، مدیریت و تحویل پروژه های نهایی دارند. صفحه Media یک فضای کاری تمام صفحه اختصاصی است که به شما امکان می دهد قبل از شروع ویرایش، فیلم تهیه کنید، کلیپ ها را همگام سازی کنید، رسانه ها را در سازماندهی کنید و ابرداده ها را اضافه کنید.

می‌توانید با استفاده از ابزار اکسپورت سریع، فایل‌ها را از هر صفحه‌ای در YouTube، Vimeo و Twitter بارگذاری و خروجی بگیرید. نرم افزار داوینچی ریزالو پشتیبانی از تنوع بسیار زیادی از فرمت ها پشتیبانی می کند و شما محدودیتی از این نظر احساس نمی کنید. همچنین ویژگی های صف انتشار و رندر قدرتمند آن برای تدوین پروژه های سنگین یا متعدد بسیار عالی است.

نرم افزار داوینچی ریزالو Blackmagic Design Davinci Resolve Studio

داوینچی ریزالو در چه مشاغل و کارهایی استفاده می شود؟

صنعت سینما و تلویزیون بزرگترین مشتری داوینچی ریزالو است. داوینچی نرم افزار شماره یک و برتر ویرایش ویدیو و پست پروداکشن و اصلاح رنگ هالیوود که در بسیاری از فیلم های بزرگ سینمایی استفاده شده است. حرفه ای های سطح بالا که روی فیلم های بلند و نمایش های تلویزیونی کار می کنند بیش از هر راه حل دیگری از DaVinci Resolve استفاده می کنند! دلیل کیفیت بسیار بالا و ابزارهای خلاقانه اش است.

استفاده از نرم افزار Davinci Resolve در نگاه اول برای ویرایش ویدیو محدود به صنایع بزرگی مثل صنعت فیلم و سرگرمی به نظر می رسد. اما اکنون با گسترش رسانه ها و شبکه های مجازی تولید محتوای ویدیویی برای معرفی و بازاریابی و تبلیغات ضروری است و چیزی است که هر کسب و کاری باید از آن استفاده کند. بنابراین افرادی که در Davinci Resolve مهارت دارند در صنایع مختلف و متنوع بسیاری می توانند فعالیت داشته باشند.

Davinci Resolve تقریبا در اکثر شرکتها کوچک و بزرگ که با رسانه سر و کار دارند استفاده می شود مثل شرکت های فیلم سازی، ، موزیک ویدیو، ساخت و تولید ویدئو های مناسبتی، خبرگزاری ها، متخصصان بازاریابی و شرکت های طراحی و هر کسی که با ویدیو سر و کار دارد. افرادی که در نقش هایی مانند ویرایشگر ویدیو، مدیران تولید، مدیران بازاریابی و طراحان چند رسانه ای کار می کنند، همگی می توانند برای ایجاد و ویرایش محتوای ویدیویی استفاده می کنند.

بر اساس آمار یک کاربر حرفه ای داوینچی ریزالو در کشور انگلستان ساعتی بین 20 تا 50 دلار و درآمد سالانه ای بین 50 هزار تا 120 هزار دلار در سال خواهد داشت.

داوینچی ریزالو برای حرفه ای های Color Grading : نرم افزار داوینچی ریزالو به دلیل ابزارهای درجه بندی و تصحیح رنگ پیشرفته اش مشهور است. اگر کار شما شامل درجه بندی رنگ فشرده است، Resolve بدون شک بهترین در این صنعت است.
داوینچی ریزالو برای هنرمندان جلوه‌های بصری: نرم افزار DaVinci Resolve شامل Fusion، جلوه‌های بصری قدرتمند و ابزارهای گرافیکی حرکتی است. اگر اغلب با VFX کار می کنید، ممکن است رویکرد همه کاره Resolve را ترجیح دهید.

داوینچی ریزالو چه تفاوتی با پریمیر پرو دارد؟ داوینچی با پریمیر پرو!

Davinci Resove vs. Premiere Pro: وقتی صحبت از نرم افزار ویرایش ویدیو به میان می آید، DaVinci Resolve و Adobe Premiere Pro دو تا از رقبای برتر هستند. هر دو مجموعه گسترده ای از ویژگی ها را برای حرفه ای ها و علاقه مندان به طور یکسان ارائه می دهند. بنابراین، چگونه نرم افزار ویرایش فیلم مناسب را انتخاب می کنید؟ در ادامه به مقایاسه این دو نرم افزار قدرتمند می پردازیم.

1. تصحیح و درجه بندی رنگ

نرم افزار DaVinci Resolve در درجه اول به دلیل درجه بندی رنگ و قابلیت های اصلاح آن محبوبیت پیدا کرد، زیرا در ابتدا به عنوان نرم افزار تصحیح رنگ طراحی شده بود. اگر کار ویرایش ویدیوی شما شامل درجه بندی رنگ گسترده و اصلاح رنگ است، DaVinci Resolve مطمئنا انتخاب بهتری است.

از سوی دیگر، Premiere Pro یک مدعی قدرتمند در نرم افزار اصلاح رنگ نیست، در مقایسه با DaVinci Resolve ابزارهای کمتری دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که در تصحیح رنگ ضعیف عمل می کند. Premiere دارای یک فضای کاری ویرایش رنگ اختصاصی با ابزارهایی که ممکن است در ظاهر آشناتر به نظر برسند است.

2. موشن گرافیک

صفحه فیوژن در داخل خود DaVinci Resolve برای جلوه های ویژه و موشن گرافیک است و قابلیت‌های گرافیکی حرکتی از درون خود نرم افزار ارائه می‌کند که البته کمی باعث دشواری بیشتر کار داوینچی می شود و نیاز به یادگیری بیشتر دارد. از طرفی Premiere Pro وقتی با ادغام After Effects و Adobe Animate، قابلیت های موشن گرافیک عالی را ارائه می دهد ولی داخل خود نرم افزار به صورت مستقل چنین ویژگی هایی ندارد.

3. تایم لاین

هر دو نرم افزار تایم لاین انعطاف پذیر و چند مسیری را ارائه می دهند. با این حال، پریمیر پرو رابط بصری تری و کاربر پسندتری برای تدوینگران دارد و امکان سفارشی سازی بیشتر در جدول زمانی را فراهم می کند.

4. ویرایش و اصلاح صوتی

DaVinci Resolve دارای صفحه Fairlight است، یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال کامل (DAW) با ویژگی‌های صوتی پیشرفته. Premiere Pro ابزارهای ویرایش صدا خوبی نیز دارد، اما پریمیر برای کارهای صوتی پیشرفته تر، باید با Adobe Audition ادغام شود.

5. چند دوربینه

هر دو نرم افزار ویژگی های ویرایش چند دوربینی را ارائه می دهند. با این حال، Premiere Pro یک گردش کار ساده تر و رابط کاربر پسندتر در این جنبه ارائه می دهد. البته اگر در داوینچی مسلط هستید، در این زمینه کمبودی احساس نمی کنید.

6. گزینه های خروجی و رندر

هر دو طیف گسترده ای از گزینه ها را برای خروجی و اکسپورت و رندر ویدیو ارائه می دهند. DaVinci Resolve با سرعت برتر خود در رندر برجسته است و برای پروژه های حرفه ای بهتر عمل می کند و پایداری بیشتری دارد.

7. پلت فرم

DaVinci Resolve و Adobe Premiere Pro هر دو با ویندوز و macOS سازگار هستند. با این حال، DaVinci Resolve از لینوکس نیز پشتیبانی می کند، که یک مزیت برای کاربران لینوکس است.

8. حداقل سیستم مورد نیاز

هر دو به سیستم‌های نسبتاً قوی نیاز دارند تا بدون مشکل اجرا شوند، اما DaVinci Resolve به ویژه برای ویرایش 4K یا بالاتر، منابع فشرده‌تری دارد و سیستم قوی تری برای پروژه های بزرگ نیاز دارد.

9. یکپارچه سازی و پلاگین ها

Adobe Premiere Pro که بخشی از Adobe Creative Cloud است، به طور یکپارچه با سایر نرم افزارهای Adobe مانند After Effects و ادوبی آدیشن ادغام می شود. همچنین تعداد زیادی افزونه شخص ثالث برای پریمیر در دسترس است. DaVinci Resolve گزینه‌های افزونه زیادی ندارد اما یکپارچگی قوی با سخت‌افزار اختصاصی Blackmagic Design ارائه می‌دهد.

تصمیم گیری انتخاب بین DaVinci Resolve و Adobe Premiere Pro کاری سخت است، زیرا هر یک از این ابزارهای ویرایش ویدیو دارای نقاط قوت منحصر به فردی هستند. با این حال، پاسخ به این سوال ذهنی است و تا حد زیادی به نیازهای خاص و تخصص کاربر بستگی دارد. هنگام انتخاب بین Premiere Pro و DaVinci Resolve، باید گردش کار خاص خود را در نظر بگیرید.

اگر شما یک حرفه ای درجه بندی رنگ یا یک هنرمند جلوه های بصری هستید حتما DaVinci Resolve مناسب تر است. از طرف دیگر اگر قبلاً با نرم افزارهای Adobe کار کرده اید، به طور منظم با یک تیم همکاری می کنید یا با طیف گسترده ای از فرمت های ویدیویی کار می کنید، Premiere Pro ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

چگونه داوینچی ریزالو را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری نرم افزار داوینچی ریزالو ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد داوینچی ریزالو از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش داوینچی ریزالو را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Davinci Resolve را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

داوینچی ریزالو پیشتاز صنعت تدوین سینمایی و اصلاح رنگ ویدیویی است و روز به روز میزان محبوبیت آن در میان کاربران در حال افزایش است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت سینما و تولید ویدیو از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر داوینچی ریزالو را بیشتر هم کرده است.

داوینچی ریزالو برای هر سیستم عامل ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Davinci Resolve و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود داوینچی ریزالو – Blackmagic Design Davinci Resolve Studio v18.6 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

4.61 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- نرم افزار را نصب کنید.
2- محتویات پوشه Crack را در مسیرهای پیش فرض زیر کپی و جایگزین فایل های قبلی کنید:
2-1- فایل های Resolve.exe و fusionsystem.dll در مسیر : C:\Program Files\Blackmagic Design\DaVinci Resolve
2-2- فایل blackmagic.lic در مسیر : (پوشه .license بصورت Hidden است) C:\ProgramData\Blackmagic Design\DaVinci Resolve\Support\.license
3- نرم افزار را اجرا کنید. (ممکن است در اولین اجرا، نرم افزار با تاخیر باز شود)

حداقل سیستم مورد کورل دراو – Blackmagic Design Davinci Resolve Studio 18 Minimum Requirements

– Windows 11 or Windows 10 (Version 21H1 or later), 64-bit, with latest Updates.
– 16 GB of system memory. 32 GB when using Fusion
– Blackmagic Design Desktop Video 10.4.1 or later
– Integrated GPU or discrete GPUwith at least 2GB of VRAM
– GPUwhich supports OpenCL 1.2 or CUDA 11
– NVIDIA/AMO/Inte lGPU Driver version – As required by your GPU

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: