گرافیسم

نرم افزار رویت Autodesk Revit 2025 v2025.0 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 28 مارس 2024 756
نرم افزار اتودسک رویت Autodesk Revit

رویت، ابر نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان برای طراحی و ساخت همه چیز!
اگر در زمینه معماری، مهندسی یا صنعت ساخت و ساز فعالیت می کنید، احتمالا در مورد Revit شنیده باشید. با این حال، همه با این نرم افزار و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. در این مقاله قصد معرفی نرم افزار اتودسک رویت و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان یا BIM را داریم تا مشخص شود چرا باید نرم افزار Revit را یاد بگیریم.

شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با رویت آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

رویت چیست ؟ What is Autodesk Revit

اتودسک رویت ( Autodesk Revit ) نرم‌افزار برتر مدل‌سازی اطلاعات ساختمان است که برای استفاده مهندسان معمار، عمران و تاسیسات و همچنین برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات ساختمانی کاربرد دارد و می توان از آن برای برنامه ریزی، طراحی، ساخت و مدیریت ساختمان ها و زیرساخت هایشان استفاده کرد.
این برنامه به کاربران توان طراحی ساختمان و سازه و مولفه های آن به صورت سه بعدی ، یادداشت و علامت گذاری با عناصر دوبعدی و دسترسی اطلاعات ساختمانی از پایگاه داده های مدل ساختمان را می دهد.

این نرم‌افزار به علت قدرت بالای خلق اثر در نرم‌افزارهای مهندسی از ریشه Revitalization :به معنای حیات بخش و زندگی آفرین و Revitalize: به معنای تجدید حیات وقدرت و زندگی تازه دادن، گرفته شده است. رویت قادر به گردآوری اطلاعات و مدل سازی ساختمان به گونه ای ۴ بعدی است یعنی قابلیت مدیریت مالی و هزینه تولید و مصرف بر پایه زمان علاوه بر ترسیم سه بعدی را دارد.

تاریخچه اتودسک رویت

مانند بسیاری از محصولات Autodesk، ایده اولیه رویت هم در جای دیگری زندگی خود را آغاز کرد. شرکت تولید کننده Revit در اصل Charles River Software نام داشت و در شهر نیوتن، ماساچوست، در 31 اکتبر 1997 توسط لئویند رازی و ایروین یونگریس تأسیس شد. لئونید و ایروین توسعه دهندگان کلیدی نرم افزار PTC’s Pro/Engineer برای طراحی مکانیکی بودند.

Revit به طور خاص با معماری در ذهن توسعه داده شد و برای معماران توسط معماران ساخته شد. این شرکت در ژانویه 2000 به Revit Technology Corporation تغییر نام داد و
در سال 2002، Autodesk نرم افزار رقیب خود به نام Revit را از شرکت Revit Technologies به قیمت 133 میلیون دلار خریداری کرد.

از آن زمان نسخه های متعدد و جدیدتری از Revit توسعه داده شده و منتشر شده و رویت به یکی از ابرنرم افزارهای صنعت BIM تبدیل شده است. Autodesk با پلتفرم Revit خود، همراه با Nemetschek (سازندگان ArchiCAD، AllPlan و Vectorworks) و Gehry Technologies با CATIA، بازیگر مهمی در بازار BIM هستند.

چه کارهایی با رویت میتوانید انجام بدهید؟

Autodesk Revit برای طراحی، مستندسازی، ویژوالیزیشن و ارائه پروژه های معماری، مهندسی و ساخت و ساز استفاده می شود و به کاربران اجازه می دهد تا مدل های سه بعدی را با جزئیات استثنایی ایجاد، ویرایش و بررسی کنند..

  • – نرم افزار Revit برای طراحی ساختمان و اجزای آن به صورت سه بعدی استفاده می شود
  • – نرم افزار Revit برای طراحی معماری، مهندسی سازه، مهندسی MEP ( مکانیک، تاسیسات و برق ) و جزئیات و طراحی پیش ساخت استفاده می شود.
  • – می توانید مدل را با عناصر طراحی دوبعدی حاشیه نویسی کنید
  • – دسترسی به اطلاعات ساختمان از پایگاه داده مدل ساختمان دارید
  • – همه ورودی های داده (از جمله CAD) را هماهنگ کنید و تحویل پروژه های فدرال تولید کنید.
  • – نرم‌افزار Revit در اکثر نرم‌افزارهای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان استفاده می‌شود و متخصصان BIM روی عناصر مختلف پروژه کار می‌کنند.

نرم افزار اتودسک رویت Autodesk Revit

ویژگی های اصلی اتودسک رویت

ویژگی‌های در حال تحول و مجموعه ابزارهای چند رشته‌ای در رویت می‌تواند به هر متخصص معماری، مهندسی و ساخت‌وساز کمک کند تا بهترین کار خود را به‌عنوان فردی و تیمی انجام دهد. در ادامه برخی از ویژگی های مهم نرم افزار Autodesk Revit آورده شده است.
اجزای پارامتریک
دیوارها، درها و پنجره ها را در یک سیستم باز، گرافیکی و غنی از پارامتر برای طراحی و فرم سازی قرار دهید.
اشتراک کار
کار را در یک مدل به اشتراک گذاشته شده مرکزی در محیط همکاری پروژه رویت ذخیره، همگام‌سازی، بررسی و به‌روزرسانی کنید.
برنامه
از جداول برای گرفتن بهتر، فیلتر کردن، مرتب‌سازی، نمایش و اشتراک‌گذاری داده‌های پروژه استفاده کنید.
قابلیت همکاری
ایمپورت ه، اکسپورت ها و پیوندها را با فرمت‌های فایل BIM و CAD که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله IFC، 3DM، SKP، OBJ، و موارد دیگر را دوباره انجام دهید.
حاشیه نویسی
هدف طراحی را به طور موثر با ابزارهایی برای برچسب گذاری، ابعاد و تصویرسازی در دو بعدی و سه بعدی ارتباط برقرار کنید.
پارامترهای جهانی
هدف طراحی را با پارامترهای کل پروژه جاسازی کنید که با ابعاد شعاعی و قطر و محدودیت های برابری کار می کنند.
ابزارها و راه حل های توسعه دهنده
قابلیت Revit را با Dynamo، دسترسی API، راهکارهای توسعه‌دهنده و محتوای BIM در فروشگاه برنامه Autodesk گسترش دهید.
طراحی مولد هوش مصنوعی در Revit
جایگزین های طراحی را در مقیاس با Generative Design در Revit ارزیابی و مقایسه کنید. منحصراً برای مشترکین مجموعه AEC در دسترس است.
تنظیمات دید
با پنهان کردن، آشکار کردن و برجسته کردن عناصر ساختمان، دید را کنترل کنید. برای سفارشی کردن ظاهر، از موارد لغو استفاده کنید.
Twinmotion برای Revit
Twinmotion را مستقیماً از Revit راه اندازی کنید. داده‌های طراحی را همگام‌سازی کنید و خود را در محیط بصری سازنده غوطه‌ور کنید تا به طراحی خود به‌عنوان عکس‌ها، صحنه‌ها و انیمیشن‌های واقعی واقعی ببخشید.
محتوای خانواده استاندارد و سفارشی
محتوا را از ابر Autodesk در پروژه رویت بارگیری کنید یا کتابخانه های خود را از اجزای ساختمان ایجاد کنید.
شخصی سازی و سفارشی سازی
با میانبرهای صفحه کلید قابل تنظیم، نوارها و نوار ابزار، رابط کاربری را متناسب با آن سفارشی کنید.

نرم افزار اتودسک رویت Autodesk Revit

رویت در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

صنعت ساخت و ساز دائما در حال پیشرفت است. این صنعت به دنبال روش‌های نوآورانه‌ای است که توسط متخصصان اِی ای سی / AEC (معماری، مهندسی و ساخت‌وساز) استفاده می‌شود تا فرآیند ساخت و ساز روان و مؤثر را تضمین کند.

طبق آمار سال 2022 فقط بیش از 10.000 شرکت کوچک و بزرگ به صورت رسمی و قانونی در سراسر دنیا از رویت استفاده میکنند که کشور ایالات متحده آمریکا با بیش از 50درصد رتبه اول و انگلستان، کانادا، آلمان، ایتالیا، هند، استرالیا، هلند، فرانسه و اسپانیا در رتبه های بعدی استفاده از رویت قرار دارند.

معماران، مهندسان سازه بیشترین استفاده را در سراسر جهان از رویت می کنند در رتبه های بعدی مهندسان MEP ( مهندسان مکانیک، برق و تاسیسات ) ، مهندسان عمران، متخصصان ساخت‌وساز، سازندگان، طراحان محاسباتی، مالکان و غیره همگی از نرم افزار اتودسک رویت برای دستیابی به اهداف طراحی، ساخت، عملیات و تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند.

رویت چه تفاوتی با اتوکد دارد؟ مقایسه رویت با اتوکد!

Revit vs. AutoCAD : بزرگترین تفاوت این است که AutoCAD یک نرم افزار CAD است و Revit یک نرم افزار برای BIM است. در حالی که اتوکد یک ابزار نقشه کشی عمومی با کاربرد گسترده است، Revit یک راه حل طراحی و مستندسازی است که از تمام مراحل و رشته های درگیر در یک پروژه ساختمانی پشتیبانی می کند.

به زبان ساده، هنگام استفاده از CAD برای طراحی ساختمان، روی ایجاد نقشه ها تمرکز می کنید. هنگام استفاده از BIM، روی ایجاد یک مدل ساختمان تمرکز می کنید و سپس نقشه ها را می توان از مدل تولید کرد. رویت برای هماهنگ کردن تمام ورودی های داده (از جمله CAD) و تولید قابل تحویل پروژه های فدرال استفاده می شود. هر دو برنامه اغلب در یک شرکت مورد استفاده قرار می گیرند و متخصصان BIM و CAD روی عناصر مختلف یک پروژه کار می کنند.

آیا BIM و Revit یکسان هستند؟

BIM یک منبع دانش مشترک برای اطلاعات پروژه است که پایه ای قابل اعتماد برای تصمیم گیری در طول چرخه عمر پروژه تشکیل می دهد. نقش BIM جمع آوری و پیوند داده های مربوط به طراحی، ساخت و بهره برداری از یک ساختمان برای تولید یک مدل سه بعدی جامع است.

Revit نرم افزار BIM است که به طور گسترده توسط معماران، مهندسان و پیمانکاران برای ایجاد یک مدل یکپارچه استفاده می شود که همه رشته ها و مشاغل می توانند برای تکمیل کار خود از آن استفاده کنند. Autodesk Revit برای پشتیبانی از BIM و نه برای جایگزینی BIM ایجاد شده است. رویت میزبان اطلاعاتی است که مدلی را تشکیل می دهد که نقشه ها و اسناد از آن مشتق شده اند.

نرم افزار اتودسک رویت Autodesk Revit

BIM vs. CAD – تفاوت کد و بیم

تفاوت عمده ای که باید در بحث CAD در مقابل BIM در نظر گرفت این است که CAD به نرم افزاری اطلاق می شود که از کمک دیجیتال برای ارائه طرح ها استفاده می کند، ولی BIM به دور از یک نرم افزار است. یک فرآیند است. با استفاده از فناوری ابری، BIM به همه ذینفعان ساختمان اجازه می دهد تا در مسیر توسعه پروژه باقی بمانند.

بیم چیست – What is BIM ؟

BIM مدل سازی اطلاعات ساختمان است. این یک فرآیند مبتنی بر مدل سه بعدی هوشمند است که به متخصصان معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) بینش و ابزارهایی برای برنامه ریزی، طراحی، ساخت و مدیریت ساختمان ها و زیرساخت ها می دهد.

کد چیست – What is CAD ؟

CAD طراحی به کمک کامپیوتر است. نرم افزار CAD فناوری را برای معماران، مهندسان و متخصصان ساخت و ساز برای طراحی و ایجاد نقشه های دوبعدی و سه بعدی دقیق فراهم می کند و به جای پیش نویس دستی با یک فرآیند خودکار، طراحی و ایجاد می کند..

برای دهه‌ها، مهندسان از برنامه‌های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) مانند نرم افزار AutoCAD – برای طراحی قطعات و اجزای مختلف استفاده کرده‌اند. این برنامه های پیچیده قادر به ایجاد مدل های دو بعدی و سه بعدی بسیار دقیق هستند.
با افزایش تقاضای فایل‌های مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در میان شرکت‌های معماری پیشرو، بسیاری از متخصصین صنعت ساختمانی به طور مداوم این سوال را می‌پرسند: «آیا نمی‌توانم فایل‌های CAD را به فایل‌های BIM تبدیل کنم؟» پاسخ کوتاه: خیر. انواع فایل های CAD و BIM از بسیاری جهات با هم متفاوت هستند و تبدیل موفقیت آمیز را تقریبا غیرممکن می کند.

CAD معمولاً برای طراحی صنعتی مجموعه های مکانیکی و الکتریکی از هواپیما تا آیفون استفاده می شود – در حالی که BIM منحصراً در طراحی و ساخت ساختمان ه با اهداف تجاری مانند فرودگاه ها، برج های اداری یا مدارس استفاده می شود و به طور فزاینده ای به استاندارد جدید صنعت تبدیل شده است. این فایل‌ها همچنین شامل ویژگی‌های مهمی هستند که امکان تشخیص تصادم مجازی و کشف مشکلات مربوط به ساخت و ساز را قبل از شکستن زمین فراهم می‌کند.

چگونه رویت را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری رویت ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد رویت از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش رویت را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Revit را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار رویت بیش از دو دهه است که پیشتاز در صنعت BIM و معماری و سازه و تاسیسات است و در اکثر صنایع مرتبط از کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت و مهندسی از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر رویت را بیشتر هم کرده است.

رویت فقط برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار رویت و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود اتودسک رویت – Autodesk Revit 2025 v2025.0 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

10.5 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- شروع به نصب کنید و پس از نصب نرم افزار را اجرا نکنید و چنانچه در حالت اجرا قرار دارد به طور کامل از آن خارج شوید.
3- از پوشه Crack ، وارد پوشه Autodesk License Patcher Installer و Autodesk License Patcher Installer.exe را به صورت کلیک راست و Run as Administrator اجرا کنید و نصب کنید.
4- نرم افزار اتوکد را اجرا کنید و اگر پیام لایسنس ظاهر شد، گزینه Use A Network License را انتخاب کنید.
5- نرم افزار بدون محدودیت اجرا می شود.
6 – اگر به هر دلیل از این کرک نتوانستید استفاده کنید، کرک دیگر نیز در داخل پوشه Crack قرار دارند و میتوانید از آن استفاده کنید.
نکته : در صورتی که میخواهید آپدیت کنید، ابتدا آپدیت را نصب کنید و سپس مراحل کرک را انجام دهید.

حداقل سیستم مورد نیاز رویت – Autodesk Revit 2025 Minimum Requirements

Minimum: Entry-Level Configuration
Operating System
64-bit Microsoft® Windows® 10 or Windows 11.
CPU Type
Intel® i-Series, Xeon®, AMD® Ryzen, Ryzen Threadripper PRO. 2.5GHz or Higher.
Highest CPU GHz recommended.
Autodesk® Revit® software products will use multiple cores for many tasks.
Memory
16 GB RAM
– Usually sufficient for a typical editing session for a single model up to approximately 300 MB on disk. This estimate is based on internal testing and customer reports. Individual models will vary in their use of computer resources and performance characteristics.
– Models created in previous versions of Revit software products may require more available memory for the one-time upgrade process.
Video Display Resolutions
Minimum:
1280 x 1024 with true color
Maximum:
UltraHigh (4k) Definition Monitor
Video Adapter
Basic Graphics:
Display adapter capable of 24-bit color
Advanced Graphics:
DirectX® 11 capable graphics card with Shader Model 5 and a minimum of 4GB of video memory
Disk Space
30 GB free disk space
Pointing Device
MS-Mouse or 3Dconnexion® compliant device
.NET Framework
.NET Framework Version 4.8 or later.
Browser
Chrome,Edge, or FirefoxValue: Balanced price and performance
Operating System ¹
64-bit Microsoft® Windows® 10 or Windows 11.
CPU Type
Intel® i-Series, Xeon®, AMD® Ryzen, Ryzen Threadripper PRO. 2.5GHz or Higher.
Highest CPU GHz recommended.
Autodesk® Revit® software products will use multiple cores for many tasks.
Memory
32 GB RAM
– Usually sufficient for a typical editing session for a single model up to approximately 600 MB on disk. This estimate is based on internal testing and customer reports. Individual models will vary in their use of computer resources and performance characteristics.
– Models created in previous versions of Revit software products may require more available memory for the one-time upgrade process.
Performance: Large, complex models
Operating System *
64-bit Microsoft® Windows® 10 or Windows 11.
CPU Type
Intel® i-Series, Xeon®, AMD® Ryzen, Ryzen Threadripper PRO. 2.5GHz or Higher.
Highest CPU GHz recommended.
Autodesk® Revit® software products will use multiple cores for many tasks.
Memory    64 GB RAM
– Usually sufficient for a typical editing session for a single model up to approximately 1 GB on disk. This estimate is based on internal testing and customer reports. Individual models will vary in their use of computer resources and performance characteristics.
– Models created in previous versions of Revit software products may require more available memory for the one-time upgrade process.
Disk Space   
– 30 GB free disk space
– 10,000+ RPM HardDrive (for Point Cloud interactions) or Solid State Drive

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: