گرافیسم

نرم افزار زیبراش Pixologic ZBrush v2024.0.3 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 6 می 2024 650
نرم افزار زی براش Maxon ZBrush

زیبراش، استاندارد صنعت گرافیک برای اسکالپتینگ و نقاشی دیجیتال!
ZBrush نرم افزار مطرح حجاری گرافیکی یا اسکالپتینگ و رنگ آمیزی سه بعدی است که با ابزارهای بی شماری که دارد محبوب ترین و برترین نرم افزار در زمینه Digital Sculpting است. اگر شما هم از علاقمندان به دنیای گرافیک سه بعدی و نرم افزارهای گرافیکی باشید، حتما نام نرم افزار زی براش را زیاد شنیده اید.

با این حال همه با زیبراش و قابلیت های فراوان آن آشنایی ندارند. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه جنبه ای از دنیای گرافیک سه بعدی هستید. یا شاید شما با زی براش آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

زی براش چیست ؟ What is ZBrush

زی براش ( ZBrush ) نرم افزار حجاری گرافیکی یا اسکالپتینگ و نقاشی دیجیتال است که توسط شرکت Pixologic ساخته و توسعه یافته و اکنون در اختیار شرکت Maxon است. نرم افزار زیبراش به خاطر قابلیت‌های قدرتمند مجسمه‌سازی و مدل‌سازی و رابط کاربری منحصر به فرد و کاربرپسندش مشهور است.

این نرم افزار قادر به ایجاد طرح های پیچیده از جمله اشکال ارگانیک و جزئیات پیچیده سطح است. ZBrush همچنین طیف گسترده‌ای از ابزارها را برای ایجاد بافت‌ها از جمله ابزارهای نقاشی، اسکالپتینگ و پوشاندن ارائه می‌کند.در ZBrush، فرم با فشار دادن و کشیدن روی یک سطح به جای حرکت دادن نقاط منفرد در فضای سه بعدی کنترل می شود.

زیبایی نرم افزار ZBrush این است که یک کار ساده نسبتاً مکانیکی را انجام می دهد و آن را به یک تجربه هنرمند دوستانه تر تبدیل می کند. ZBrush به شما این امکان را می دهد که با کنترل بیشتر، به راحتی اشکال پیچیده و دقیق را در زمان کمتری ایجاد کنید. کمتر بر نحوه اتصال چند ضلعی ها به یکدیگر تمرکز کنید و زمان بیشتری را صرف تمرکز بر فرم، شکل، وزن و طراحی کلی بصری کنید.

زی براش یک برنامه قدرتمند و کاربر پسند با طیف وسیعی از امکانات و ابزارها می باشد. این یک انتخاب ایده آل برای هنرمندان سه بعدی، مجسمه سازان و توسعه دهندگان بازی است که می خواهند مدل ها، مجسمه ها و بافت های سه بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنند.

نرم افزار ZBrush با سایر برنامه های گرافیکی سه بعدی مانند Autodesk Maya، Autodesk 3ds Max، Cinema 4D، LightWave 3D، Poser Pro، Daz Studio، EIAS، Modo و Blender کاملا یکپارچه و هماهنگ است.

تاریخچه زیبراش

ZBrush توسط شرکت Pixologic Inc که موسسان آن Ofer Alon و Jack Rimokh بودند ساخته و توسعه داده شد. این نرم افزار اولین بار در سال 1999 ساخته شد و و بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرد و چند سال بعد نسخه آزمایشی، 1.55 زیبراش در سال 2003 منتشر شد. در سالهای بعد نسخه های  3.1 و 3.5 زیبراش در سال های 2007 و 2009منتشر شدند.

نسخه نهایی ZBrush 4 با تغییرات و ابزارهای متنوع در سال 2010 منتشر شد و تا سال 2018 هر سال ویرایش ها و آپدیت های مختلفی از سری زیبراش 4 عرضه می شد. از سال 2018 شرکت Pixologic نسخه های زیبراش را بر اساس سال نام گذاری کرد و هر سال نسخه جدیدی از زیبراش را همچون دیگر نرم افزارهای مطرح سه بعدی که به صورت سالانه منتشر می شوند، ارائه کرد.

نرم افزار ZBrush در ژانویه 2022 توسط شرکت Maxon که مالک نرم افزار شناخته شده سینما فوردی (Cinema 4D) بوده، خریداری شد. از آن زمان رندر Redshift در ZBrush ادغام شد.

چه کارهایی با زی براش میتوانید انجام بدهید؟

Zbrush مجموعه ای ابزارهای پیشرفته‌ای است که برای ایجاد و خلق شخصیت‌ه، پیکرتراشی بدن و فیگور، اشیا و Assetهای بازی‌ها و طراحی زیور آلات و هر اثر هنری که به جزئیات دقیق و زیبا نیاز داشته باشد کاربرد دارد و با تکنیک های منحصربفرد اسکالپتینگ و حجاری گرافیکی اش حرف اول را در صنعت گرافیک سه بعدی می زند.

در صنایع انیمیشن، بازی، ساخت فیلم VFX، Illustrational و بسیاری دیگر، بسته به پروژه‌ها و نیازهای آن‌ها، استفاده می‌شود. تمام ابزارهای پیشرفته برای خواسته های حرفه ای پروژه ها را دارد. هنرمندان همچنین از نرم افزار زی براش برای ساخت جواهرات، محصولات و طراحی ماشین های دنیای واقعی استفاده می کنند.

نرم افزار ZBrush یک ابزار عالی شناخته شده جهانی است. تقریبا در هر جایی که آثار هنری سه بعدی ایجاد می شود زیبراش یک ضرورت است. شما می توانید آن را در فیلم پیدا کنید که در ساخت شخصیت های به یاد ماندنی مانند دیوی جونز یا تانوس استفاده می شود. می‌توانید آن را در بازی‌هایی مانند Horizon: Zero Dawn بیابید که نه تنها برای شخصیت‌ها، بلکه برای ساختن شهرهایی با تخته‌های چوبی ناهموار و تکیه‌گاه‌های سنگ‌فرش دقیق استفاده می‌شود.

نرم افزار زی براش Maxon ZBrush

ویژگی های اصلی زیبراش

  • – ویژگی های اسکالپتینگ یا حجاری گرافیکی – Sculpting
  • – ویژگی های رنگ آمیزی و بافت دهی – Painting & Texturing
  • – ویژگی های رندرینگ – Rendering
  • – ویژگی های عملکردی و روند کار

ویژگی های اسکالپتینگ یا حجاری گرافیکی – Sculpting

ایجاد مش پایه
ZBrush کلکسیونی از ابزارها را ارائه می دهد که به شما کمک می کند مدل های خود را به سطح بعدی ببرید.
سیستم براش
از تبلت گرافیکی خود برای لذت بردن از حس طبیعی و کنترل دقیق کار با خاک رس با استفاده از یک قلم مو یا ابزار مجسمه سازی واقعی استفاده کنید.
آزادی عمل در اسکالپتینگ
از تبلت گرافیکی خود برای لذت بردن از حس طبیعی و کنترل دقیق کار با خاک رس با استفاده از یک قلم مو یا ابزار مجسمه سازی واقعی استفاده کنید.
مدل سازی چند ضلعی
قابلیت‌های زی براش به مجسمه‌سازی ارگانیک محدود نمی‌شود: همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد مدل‌های سطح سخت پلی کم استفاده کنید.
Remeshing Options
به توپولوژی یک مدل فکر نکنید و فقط شروع به ایجاد کنید. ZBrush تقریباً فوراً می تواند مجسمه شما را به یک مش پایه تمیز تبدیل کند.
گردش کار انعطاف پذیر
چندین مجسمه را با هم ترکیب کنید، منقبض کنید، منبسط کنید یا هر سطحی را با گرانش بپوشانید یا مدل خود را با هندسه نمونه پر کنید.

 

ویژگی های رنگ آمیزی و بافت دهی – Painting & Texturing

PolyPaint
Polypainting انعطاف‌پذیری بهتری را نسبت به گردش کار استاندارد ارائه می‌دهد – حتی قبل از ایجاد مش نهایی با وضوح پایین، شروع به کار بر روی بافت‌ها کنید!
استاد UV
UV Master مختصات UV را برای مدل های شما تنها با یک کلیک ایجاد می کند و در نتیجه یک نقشه UV بهینه شده برای چشم انسان قابل درک است.
SpotLight
SpotLight یک سیستم تکسچرینگ پروجکشن برای آماده سازی متن منبع شما به طور مستقیم در ZBrush است و سپس مدل خود را با آن به صورت سه بعدی رنگ آمیزی می کند.
رنگ آمیزی و بافت دهی پیشرفته
یک مش 3 بعدی را در پوسته صاف UV خود تبدیل کنید تا با استفاده از MorphUV خطوط مداوم طولانی را رنگ کنید یا از ZColor برای دستیابی به نتایج رنگ آمیزی ثابت استفاده کنید.

نرم افزار زیبراش Maxon ZBrush

ویژگی های رندرینگ – Rendering

رندرینگ
BPR (بهترین رندر پیش‌نمایش) هر مدلی را به‌سرعت در حالت ویرایش با سایه‌ها، فیبرهای سه‌بعدی، انسداد محیط، زیرابزارهای شفاف یا هندسه HD رندر می‌کند.
سیستم LightCap®
LightCap® راهی برای ایجاد هر دو Material یا Matcap® در زمان واقعی با دستکاری مستقیم نورهایی است که آنها شبیه سازی می کنند.
تولید نقشه
ZBrush انواع مختلفی از نقشه برداری را برای ایجاد پویاترین سطوح در مدل های سه بعدی شما ارائه می دهد، از جمله Texture، Displacement و Normal Maps.
متریال سفارشی
می توانید مطالب سفارشی خود را بسازید یا آنها را از ZBrushCentral، کتابخانه Pixologic MatCap و جاهای دیگر دریافت کنید.
Redshift در ZBrush
موتور رندر Redshift در ZBrush رندر کاملاً شتاب‌دهی شده توسط GPU و بایاس را در روند کار ZBrush شما ادغام می‌کند.

روند کار

فرمت های پشتیبانی شده
ZBrush از فرمت های مختلف برای ایمپورت و اکسپورت هندسه سه بعدی و همچنین اکثر فرمت های تصویر استاندارد صنعتی برای تکسچرینگ پشتیبانی می کند.
دوربین جهانی
دوربین جهانی ZBrush یک دوربین دقیق فیزیکی است که می تواند از سایر برنامه های سه بعدی وارد یا صادر شود.
قابلیت همکاری
با پل پویا GoZ، می توانید مدل ZBrush خود را با یک کلیک بین برنامه های پشتیبانی شده به عقب و جلو ارسال کنید.

زیبراش در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

  • –  فیلم و سینما و جلوه های ویژه
  • – بازی های ویدیویی
  • – طراحان و تصویرگرها
  • – تبلیغات
  • – چاپ سه بعدی
  • – بصری سازی علمی
  • – طراحی خودرو
  • – طراحی جواهرات

نرم افزار ZBrush توسط هنرمندان حرفه ای، توسعه دهندگان بازی و طراحان سه بعدی استفاده می شود. همچنین در صنعت فیلم و تلویزیون برای ایجاد عناصر سه بعدی و برای ایجاد شخصیت ها و مجموعه برای فیلم های انیمیشن استفاده می شود. ZBrush همچنین برای نمونه سازی سریع و ایجاد پرینت های سه بعدی با وضوح بالا استفاده می شود. این نرم افزار همچنین برای ایجاد مجسمه ها و آثار هنری با چاپ سه بعدی استفاده شده است.

زیبراش در فیلم و سینما و جلوه های ویژه

باور نکردنی را با تمام جزئیات واقعی کنید! ZBrush به خاطر ایجاد تحول در دنیای سینما و جلوه های ویژه جایزه اسکار را دریافت کرده است. نوآوری های فراوان آن به هنرمندان اجازه می دهد تا به سرعت و با دقت دیدگاه فیلمساز را خلق کنند. بیاموزید که چگونه نرم افزار زیبراش می تواند دنیای شما را نیز متحول کند!

امروزه ZBrush تقریباً در هر فیلمی که نیاز به جلوه‌های ویژه دارد استفاده می‌شود. در اینجا فقط تعداد کمی از فیلم‌هایی که از نظر بصری تماشاگران را تحت تأثیر قرار داده‌اند و در آن‌ها ZBrush نقش کلیدی داشته است آورده شده است:
Avatar, The Incredible Hulk, The Avengers, سری فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت, Tron, Star Trek Into Darkness, Iron Man, Pacifc Rim, The Amazing Spiderman, سری فیلم های Chronicles of Narnia , سری فیلم های Pirates of the Caribbean . همچنین آن را به بخشی جدایی ناپذیر از تولیدات کارتونی مانند Wreck it Ralph، Rango، Despicable Me، The Lorax، Dragons 2، Tangled است.

زیبراش در بازی های ویدیویی

از زمان ورود ZBrush به صنعت سه‌بعدی Realtime، یک روند اصلی معکوس شده است: اسکالپتینگ با وضوح بالا اکنون نقطه شروعی برای خلقت است نه اینکه فقط برای تنظیم دقیق مدل و ایجاد جزئیات استفاده شود. به عبارت دیگر، به جای شروع با محدودیت‌ها در یک مش پایه چند ضلعی کم، یک هنرمند آزاد است که ابتدا کاراکتر ایده‌آل را آزمایش کرده و قبل از ایجاد بهترین شبکه آماده انیمیشن برای آن شکل، آزمایش کند.

البته هنوز هم می توان یک جریان کاری سنتی را دنبال کرد. نرم افزار زیبراش سیستم‌های مدل‌سازی چند ضلعی پیچیده و ژنراتورهای مش را ادغام می‌کند تا به سرعت مش‌های پایه را قبل از حرکت به مراحل مجسمه‌سازی بسازد. امروز کمتر بازی سه بعدی با کیفیتی می بینیم که در روند تولید آن از زیبراش استفاده نشده باشد.

زیبراش برای طراحان و تصویرگرها

چه می شود اگر بتوانید از محدودیت های دو بعدی رها شوید بدون پیچیدگی سه بعدی؟ تصویرگران و هنرمندانی که به تازگی با سه بعدی آشنا شده اند، نرم افزار ZBrush را دوست دارند، زیرا برخلاف مدل سازی سنتی، اسکالپتنگ دیجیتال بصری است. می توانید از برس ها و تکنیک هایی که به طور طبیعی به وجود می آیند استفاده کنید.در کار نقاشی دیجیتال ZBrush به ضربه های شما در زمان واقعی پاسخ می دهد.

زیبراش در تبلیغات

خلاقیت از بعد دیگری در نوک انگشتان شماست! برای ورود به بازار تبلیغات، باید بتوانید کارهایی بیش از صرفاً از واقعیت انجام دهید. باید بتوانید چیزی غیرواقعی را واقعی جلوه دهید. نرم افزار ZBrush این امکان را برای شما فراهم می کند که هر مفهومی را که مشتری شما در ذهن دارد در نظر بگیرید و آن را کاملاً درک کنید تا تصاویر و ویدیوهای تأثیرگذار تولید کنید.

زیبراش برای چاپ سه بعدی

از مجازی تا واقعیت، فرصت های خلاقانه جدید با چاپ سه بعدی در زیبراش داشته باشید. ZBrush در زمینه کار با هندسه با وضوح بالا یا بهینه سازی اسکن های سه بعدی با وضوح بالا و تهیه پرینت های سه بعدی، برنامه پیشرو در بازار است. از نرم افزار زیبراش برای حرکت از دنیای مجازی و دنیای واقعی دوباره بازگشت به دنیای مجازی استفاده کنید!

زیبراش برای بصری سازی علمی

نمایش جزئیاتی که عکس نمی تواند! از آنجایی که تجسم های علمی باید دقیق باشند، به ابزاری نیاز دارید که به شما امکان دهد در فرآیند بازتولید یا تصویرسازی دقیق باشید. فن‌آوری‌های دیجیتال موجود در ZBrush به شما امکان می‌دهند بی‌نهایت کوچک و بی‌نهایت بزرگ را بازسازی کنید – یا بسیاری از فرضیات را بدون تغییر مدل اصلی برون‌یابی کنید.

زیبراش در طراحی خودرو

از منحنی های ناهموار تا یک طرح مفهوم نهایی زیبا از خودرو! نرم افزار زی براش که سال‌ها به دلیل مدل‌سازی ارگانیک خود شناخته شده است، به همان اندازه در ایجاد سطوح کنترل‌شده برتری دارد. این ایده آل برای ایجاد خطوط آینده نگرانه اتومبیل های فردا یا حتی مفاهیم کاربردی برای امروز است.

زیبراش در طراحی جواهرات

از رویاها تا آثار هنری! با محدودیت های خلاقانه نرم افزار سطح / NURBS خداحافظی کنید و آزادی هنری ارائه شده توسط مجسمه سازی سه بعدی دیجیتال را در آغوش بگیرید. فقط نرم افزار زیبراش به شما امکان می‌دهد شکل‌های طبیعی با منحنی‌های عالی ایجاد کنید، در عین حال تمام تغییرات ظریف را نیز در بر می‌گیرد که می‌تواند به مدل شما حس دست‌ساز بودن را بدهد.

نرم افزار زیبراش Maxon ZBrush

زیبراش چه تفاوتی با مادباکس دارد؟ مقایسه زی براش با مادباکس!

ZBrush vs Mudbox: اگر در زمینه اسکالپتینگ و حجاری گرافیکی تازه کار هستید، با دو نرم افزار بزرگ تخصصی روبرو هستید، مادباکس و زیبراش و این سوال بزرگی است که می خواهید به آن پاسخ داده شود: آیا باید Mudbox را یاد بگیرید یا ZBrush؟

هر دو برنامه اسکالپتینگ ابزارها و گزینه های متمایزی دارند. اگر نمی دانید کدام گزینه، Mudbox یا ZBrush برای شما مناسب تر است، به اهداف و نیازهای پروژه خود فکر کنید. هر دو نرم افزار برای ایجاد انیمیشن های سه بعدی عالی عمل می کنند. علاوه بر این، آنها به دلیل عملکردهای پیشرفته خود برای ایجاد مدل های سه بعدی، به طور گسترده در صنعت بازی استفاده می شوند.

اگر تا به حال از مایا یا نرم افزار های دیگر Autodesk برای ایجاد مدل های سه بعدی استفاده کرده اید، Mudbox برای یادگیری آسان تر خواهد بود. از آنجایی که برنامه ها از یک توسعه دهنده می آیند، تسلط بر Mudbox برای شما آسان تر خواهد بود. این به شما امکان می دهد با چندین کانال نقاشی کنید، از برس های سه بعدی استفاده کنید و نقشه های بافت بزرگ را دستکاری کنید.

اگر تازه با نرم افزار مجسمه سازی شروع کرده اید، محیط ZBrush دیگر چالش برانگیز نخواهد بود و یاد میگیرید که چگونه از ابزارها و امکانات بی شمار آن به بهترین شکل استفاده کنید. نرم افزار ZBrush دارای انتخاب گسترده ای از برس ها و سایر ابزارهای مجسمه سازی قدرتمند است.

چگونه زیبراش را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری زیبراش ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد زی براش از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش زی براش را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش ZBrush را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار زی براش پرچم دار صنعت طراحی و حجاری گرافیکی و اسکالپتینگ است و از کاربران تازه کار دنیای سه بعدی تا حرفه ای های صنعت روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر زیبراش را بیشتر هم کرده است.

زیبراش برای سیستم عامل های ویندوز و مک ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار زیبراش و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود زیبراش – Pixologic ZBrush v2024.0.3 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.50 گیگابایت

راهنمای نصب:

راهنمای نصب نسخه 2024.0.3 :
1- از پوشه Crack فایل Maxon_App_2024.1.1_Win.exe را اجرا نموده و Maxon App را نصب کنید.
2- برنامه TaskManager ویندوز را اجرا کنید. در تب Services سرویس مربوط به Red Giant Service را متوقف (Stop) کنید. (به جای Taskmanager میتوانید مستقیما Services.msc را از طریق جستجو در Start ویندوز اجرا کنید.)
3- از پوشه Crack فایل Red Giant Service.exe را در C:\Program Files\Red Giant\Services کپی و جایگزین کنید.
4- از پوشه Crack پوشه RLM را در مسیرC:\ProgramData\Maxon کپی و جایگزین کنید.
5 با اجرای فایل نرم افزار ZBrush را نصب کنید.
6- سیستم را Restart کنید.
7- نرم افزار را اجرا کنید.
(در صورت نیاز برای License type گزینه RLM Server را انتخاب کنید.)

راهنمای نصب نسخه 2024.0.1 :
1- نرم افزار را با اجرای فایل Setup.exe نصب کنید.
2- نرم افزار را اجرا نکنید.
3- محتویات پوشه Cracked exe را در محل نصب نرم افزار* کپی و جایگزین فایل قبلی کنید.
4- دسترسی نرم افزار به اینترنت را از طریق فایروال مسدود کنید. (آموزش طریقه جلوگیری از اتصال یک نرم افزار به اینترنت را از اینجا ببینید.)
5- نرم افزار را اجرا کنید.
* محل نصب نرم افزار: پوشه محل نصب معمولاً در درایو ویندوز و داخل پوشه Program Files قرار دارد. همچنین با این روش می توانید محل نصب را پیدا کنید:
– در ویندوز XP: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در منوی Start کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس روی گزینه Find Target کلیک کنید.
– در ویندوز 7: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در منوی Start کلیک راست کرده و روی گزینه Open file location کلیک کنید.
– در ویندوز 8: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در صفحه Start Screen کلیک راست کرده و روی گزینه Open file location کلیک کنید، در پنجره ایی که باز می شود مجدداً روی Shortcut نرم افزار کلیک راست کنید و روی گزینه Open file location کلیک کنید.
– در ویندوز 10: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در منوی Start کلیک راست کرده و روی گزینه Open file location کلیک کنید، در پنجره ایی که باز می شود مجدداً روی Shortcut نرم افزار کلیک راست کنید و روی گزینه Open file location کلیک کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز زی براش – Pixologic ZBrush 2024 Minimum Requirements

Highly recommended specifications:
– OS: 64-bit editions of Windows 10 or 11.
– CPU: Intel i7/i9/Xeon technology and newer or AMD Ryzen/Threadripper and newer.
– RAM: 16 GB for working with multi-million poly models (32+ GB preferred.)
– HDD: 100 GB of free hard drive space for ZBrush and its scratch disk. (SSD drive highly recommended.)
– Pen Tablet: Compatible pressure sensitive tablet from Wacom, XPen, XenceLabs, Huion or other compatible pressure sensitive tablets. (Must support WinTab API.)
– Monitor: 1920×1080 monitor resolution or higher with 32-bit color.
– Video card: Must support OpenGL 3.3 or higher and Vulkan 1.1 or higher.
Minimum specifications:
– OS: 64-bit editions of Windows 10 or 11. (32-bit operating systems are no longer supported.)
– CPU: Intel i7/i9 technology and newer or AMD Ryzen and newer.
– RAM: 4 GB (6+ GB strongly recommended.)
– HDD: 20 GB of free hard drive space for ZBrush and its scratch disk.
– Pen Tablet: Mouse or Wacom compatible (WinTab API) pen tablet.
– Monitor: 1280×1024 monitor resolution with 32-bit color.
– Video card: Must support OpenGL 3.3 or higher and Vulkan 1.1 or higher.

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: