گرافیسم

نرم افزار سالیدورکس DS SolidWorks 2024 SP2 Premium – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 7 می 2024 946
نرم افزار سالیدورکس DS SolidWorks Premium

طراحی و شبیه سازی صنعتی و مدیریت اطلاعات محصولات با سالیدورکس !
سالیدورکس یکی از مطرح ترین نرم افزارهای صنعتی و طراحی به کمک کامپیوتر است که که مورد استفاده در بسیاری از رشته های مهندسی مثل مکانیک، صنایع، مهندسی پزشکی و … است و در اکثر رشته های مهندسی و صنعتی کاربرد دارد. با این حال، همه با نرم افزار SolidWorks و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. در این مقاله قصد معرفی نرم افزار سالیدورکس و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این نرم افزار را داریم تا مشخص شود چرا باید سالیدورک را یاد بگیریم.

شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که با سالیدورک در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما به تازگی با سالیدورکس آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

سالیدورکس چیست ؟ What is SOLIDWORKS

سالیدورکس ( SOLIDWORKS ) یک نرم افزار پیشرو در صنعت CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) و CAE (مهندسی به کمک کامپیوتر) است که توسط میلیون ها مهندس در سراسر جهان استفاده می شود و راهکارهای توسعه محصول دوبعدی و سه بعدی قدرتمند و در عین حال آسان برای استفاده را فراهم می کند که برای هر صنعتی قابل استفاده است.

سالیدورکس نرم افزار طراحی پارامتریک سه بعدی است که برای طراحی انواع محصولات مانند خودرو، تجهیزات دریایی، قطعات هواپیما، تلفن همراه، دوربین، مبلمان، مجموعه های الکتریکی، عینک، وسایل روشنایی، اسباب بازی، جاروبرقی و یا هر چیز دیگری استفاده می شود. محصولی که می توانید به آن فکر کنید SolidWorks معمولاً برای طراحی مجموعه هایی استفاده می شود که به صورت مکانیکی کار می کنند و معمولاً کمتر از 200 قطعه هستند.

تاریخچه سالیدورکس

شرکت و برند SolidWorks در دسامبر 1993 توسط Jon Hirschtick فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست و همکارانش Constantine Dokos، Scott Harris، Bob Zuffante، Mike Payne و Tommy Li در شهر کنکور ماساچوست ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. Hirschtick تیمی از مهندسان را با هدف ساختن نرم افزار سه بعدی CAD ای که استفاده آسان، مقرون به صرفه و در دسترس بر روی سیستم عامل ویندوز بود، استخدام کرد و اولین محصول رسمی خود را با نام سالیدورکس 95 را در نوامبر 1995 منتشر کرد.

در 25 جولای 1997، شرکت Dassault Systèmes که بیشتر به خاطر نرم افزار مشهور CATIA شناخته می شد، SolidWorks را به قیمت 310 میلیون دلار در بازار سهام خریداری کرد. بنیانگذار سالیدورکس Jon Hirschtick برای 14 سال آینده به عنوان عضو هیئت مدیره باقی ماند و رشد آن را زیر نظر یک سری از مدیران اجرایی هدایت کرد، او سپس Onshape، یکی دیگر از شرکت های موفق 3D CAD را تأسیس کرد.

نرم افزار سالیدورکس از اولین انتشارش در سال 1995 بدون وقفه هرسال نسخه جدیدی را با ورژن آن سال منتشر کرده است که نشان از پیشرفت مداوم و توسعه دائمی این نرم افزار قدرتمند دارد.

چه کارهایی با سالیدورکس میتوانید انجام بدهید؟

Solidworks برای توسعه یک سیستم قوی و کاملاً کارآمد مکاترونیک ( ترکیب robotics, electronics, computers) از ابتدا تا انتها استفاده می شود. در مرحله اولیه، نرم افزار برای برنامه ریزی، ایده پردازی بصری، مدل سازی، نمونه اولیه و مدیریت پروژه استفاده می شود. سپس نرم افزار به شما در طراحی و ساخت عناصر مکانیکی، الکتریکی یا نرم افزاری کمک می کند. در نهایت، می توانید مواردی مانند مدیریت دستگاه، تجزیه و تحلیل، اتوماسیون داده و خدمات ابری را با کمک سالیدورک مدیریت کنید.

در حالی که نرم افزار SolidWorks دارای ویژگی های بسیاری است و به شما امکان می دهد هر شکل قابل تصوری را طراحی کنید، بر روی طراحی مهندسی از طریق مدل سازی پارامتری هندسی تمرکز دارد. نرم افزار سالیدورکس توسط مهندسان مکانیک، برق یا ECE برای ابداع یک طرح متصل جدید به طور موثر استفاده می شود. مجموعه برنامه با هدف همگام نگه داشتن مهندسان، برقراری ارتباط و پاسخگویی به نیازهای طراحی یا هرگونه تغییر است.

استفاده از برنامه بسیار آسان و مقرون به صرفه است. در طول سال‌ها، چندین نسخه برای کمک به رفع نیازهای مهندسانی که نیازهای مختلف کسب‌وکار را برآورده می‌کنند، توسعه یافته‌اند. سالیدروک به سرعت در برنامه‌نویسی طراحی کمک‌های کامپیوتری مکانیکی پیشرو شده است. نرم افزار سالیدورک به شما امکان می دهد هنگام مدیریت داده ها ایجاد، شبیه سازی و انتشار دهید. این یک برنامه نرم افزاری است که به کاربران راهی برای بداهه سازی طراحی محصول در حالی که سریع و مقرون به صرفه کار می کنند، ارائه می دهد.

نرم افزار سالیدورک DS SolidWorks Premium

ویژگی های نرم افزار سالیدورکس

  • – رندرینگ – Rendering
  • – شبیه سازی – Simulation
  • – ارزیابی – Evaluation
  • – تولید – Manufacture
  • – چاپ سه بعدی در سالیدورکس
  • – قطعات انعطاف پذیر – Flexible Parts
  • – جوشکاری Weldments
  • – ورق فلز – Sheet metal
  • – طراحی قالب – Mould Design
  • – اتوماسیون طراحی – Design Automation
  • – صورتحساب متریال – BOM

SolidWorks به عنوان یک برنامه CAD پارامتریک عمل می کند. به این معنی که هر ویژگی که در برنامه طراحی شده است بر اساس پارامترهای ویژگی که به صورت فیزیکی به آن متصل است ساخته شده است. به عنوان مثال، اگر پارامترهای یک ویژگی اصلی تغییر کند (مانند عرض)، ویژگی‌های ثانویه پیوست شده در جدول زمانی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند (مانند فاصله سوراخ‌ها).

برخی از ویژگی های مهم Solidworks

رندرینگ – Rendering

Solidworks Visualize به شما کمک می‌کند تا با یک کلیک محصول نهایی آماده ارائه کنید. می‌توانید فایل‌های CAD Solidworks را مستقیماً به نرم‌افزار وارد کنید که با نور، بافت و بازتاب دقیق ارائه شده‌اند.

شبیه سازی – Simulation

از طریق شبیه سازی، قطعات را می توان تحت تست برای نقص های ساختاری با اندازه گیری دقیق و ابزارهای تحلیل قدرتمند قرار داد.می توان نرخ جریان و فشرده سازی را برای کاهش نیاز به ساخت و آزمایش نمونه های اولیه فیزیکی اندازه گیری کرد.

ارزیابی – Evaluation

هنگامی که یک قطعه یا مونتاژ انجام شد، می توان از ابزار ترسیم استفاده کرد. فورا یک نمایش دو بعدی دقیق از یک قسمت ایجاد می کند و به کاربر امکان می دهد زوایای دید مختلف را بکشد و رها کند تا به نمایش کامل برسد. با کلیک بر روی سطح یا راس و کلیک کردن برای انتخاب بعد نمایش داده شده، می توان ابعاد را برای ترسیم اضافه کرد.

تولید – Manufacture

هنگامی که یک قطعه مورد ارزیابی قرار گرفت، برای تولید آماده است. Solidworks CAM کد G تولید می‌کند که می‌تواند مستقیماً به ماشین‌های CNC ارسال شود و آماده تولید است.

ویژگی های انحصاری SOLIDWORKS

چاپ سه بعدی در سالیدورکس

از نسخه 2022 به بعد سالیدورکس با گنجاندن ویژگی های مفیدی مانند بررسی اینکه آیا قطعه شما در بستر یک چاپگر سه بعدی خاص قرار می گیرد یا نه قبل از اینکه قطعه برای چاپ سه بعدی صادر شود، میانبری را برای مرحله نمونه اولیه فعال می کند.

قطعات انعطاف پذیر – Flexible Parts

می تواند یک قطعه را در حالت مونتاژ انعطاف پذیر کند. این ویژگی زمانی بسیار مفید است که برای بصری سازی نحوه عملکرد یک مجموعه فرعی فنری استفاده شود و ی می تواند در شبیه سازی ها استفاده شود.

جوشکاری Weldments

این ویژگی ساختارهای جوش داده شده و چسباندن قطعات را با نقاط جوش و صفحات شبیه سازی می کند.

ورق فلز – Sheet metal

با صاف کردن خودکار و جبران طول خمش بر اساس ضخامت مواد، یک قطعه جامد را به پیکربندی ورق فلزی تبدیل می کند.

طراحی قالب – Mould Design

طراحی قطعات قالب‌گیری شده و نیاز به ابزار برای ساخت آنها، از جمله اصلاح خودکار نقشه اولیه و ایجاد حفره را امکان‌پذیر می‌سازد.

اتوماسیون طراحی – Design Automation

استفاده از DriveWorks Xpresss به کاربر اجازه می‌دهد تا عملیات طراحی تکراری را با کلیک کردن روی دکمه تکرار کند تا مجموعه‌های بزرگ با ویژگی‌های تکراری به‌سرعت کامل شود.

صورتحساب متریال – BOM

صورتحساب مواد مصرفی را محاسبه و گرد می کند تا هزینه قطعه / مونتاژ / محصول نهایی را برآورد کند..

سالیدورکس در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

SolidWorks یک نرم افزار محبوب طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) است که توسط مهندسان، طراحان و سازندگان برای ایجاد، شبیه سازی و مدیریت طرح های مکانیکی و صنعتی استفاده می شود. این نرم افزار به دلیل کاربردها و ویژگی های پرکاربردش در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. برخی از رایج‌ترین مشاغل و صنایعی را که از سالیدورک استفاده می‌کنند را در ادامه باهم برسی می کنیم.

برخی از صنایع بزرگی که از سالیدورکس استفاده می کنند

  • – هوافضا و دفاع
  • – خودروسازی
  • – حمل و نقل
  • – کالاهای بسته بندی مصرفی
  • – علوم زیستی
  • – انرژی، فرآیند و تاسیسات

برخی از شغل ها و تخصص هایی که از سالیدورکس استفاده می کنند

  • – مهندسان مکانیک
  • – مهندسان محصول
  • – طراحان
  • – نقشه کش ها
  • – برنامه ریزان
  • – هنرمندان و تصویرگران گرافیکی
  • – معماران
  • – مهندسان برق
  • – مهندسین فرآیند و لوله کشی (P&ID)

نرم افزار سالیدورکس DS SolidWorks Premium

صنعت هوافضا

SolidWorks در صنعت هوافضا برای طراحی قطعات، موتورها و سایر اجزای هواپیما استفاده می شود. از آن برای ایجاد مدل های سه بعدی هواپیما و اجزای آن، شبیه سازی عملکرد آن و تست استحکام و دوام آن استفاده می شود. سالیدورک به ایجاد قطعات و مجموعه های پیچیده کمک می کند و در عین حال دقت و دقت را تضمین می کند.

صنعت خودروسازی

SolidWorks به طور گسترده در صنعت خودروسازی برای طراحی اتومبیل، کامیون و سایر وسایل نقلیه استفاده می شود. برای ایجاد مدل های سه بعدی از بدنه، موتور، شاسی و سایر اجزای خودرو استفاده می شود. این نرم افزار به شبیه سازی عملکرد خودرو، تست ایمنی و بهینه سازی طرح ها از نظر وزن، هزینه و کارایی کمک می کند.

صنعت تولید محصولات مصرفی

سالیدورکس در صنعت محصولات مصرفی برای طراحی و توسعه محصولاتی مانند لوازم خانگی، الکترونیک، اسباب بازی و سایر کالاهای مصرفی استفاده می شود. این نرم افزار به ایجاد مدل های سه بعدی واقعی از محصولات، آزمایش عملکرد آنها و بهینه سازی طراحی آنها برای سهولت استفاده، ارگونومی و زیبایی شناسی کمک می کند.

صنعت تجهیزات صنعتی

نرم افزار سالیدورکس در صنعت تجهیزات صنعتی برای طراحی و توسعه ماشین آلات، ابزار و سایر تجهیزات استفاده می شود. این نرم افزار به ایجاد مدل های سه بعدی تجهیزات، شبیه سازی عملکرد آن، تست ایمنی و دوام و بهینه سازی طراحی آن برای کارایی و بهره وری کمک می کند.

صنعت تجهیزات پزشکی

سالیدورک در صنعت تجهیزات پزشکی برای طراحی و توسعه تجهیزات پزشکی و دستگاه هایی مانند پروتز، ایمپلنت و ابزار جراحی استفاده می شود. نرم افزار Solidworks به ایجاد مدل های سه بعدی از دستگاه ها، شبیه سازی عملکرد آنها، تست ایمنی و قابلیت اطمینان و بهینه سازی طراحی آنها برای راحتی بیمار و سهولت استفاده کمک می کند.

صنعت معماری و ساخت و ساز

SolidWorks در صنعت معماری و ساخت و ساز برای طراحی و توسعه سازه های ساختمانی، نماها و سایر اجزاء استفاده می شود. نرم افزار سالیدورکس به ایجاد مدل های سه بعدی سازه ها، شبیه سازی عملکرد آنها، تست استحکام و پایداری، و بهینه سازی طراحی آنها برای هزینه و کارایی کمک می کند.

صنعت الکترونیک

SolidWorks در صنعت الکترونیک برای طراحی و توسعه قطعات و دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. نرم افزار سالیدورکس به ایجاد مدل های سه بعدی اجزا، شبیه سازی عملکرد آنها، تست قابلیت اطمینان و دوام و بهینه سازی طراحی آنها برای اندازه، وزن و مصرف انرژی کمک می کند.

در خاتمه، نرم افزار سالیدورک یک ابزار طراحی مکانیکی همه کاره CAD است که به دلیل ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته، به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار به ایجاد مدل های سه بعدی واقعی، شبیه سازی عملکرد، تست ایمنی و دوام و بهینه سازی طرح ها برای کارایی و بهره وری کمک می کند. اگر قصد دارید در هر یک از این صنایع شغلی را دنبال کنید، سالیدورک یک ابزار ضروری است که باید یاد بگیرید و به آن تسلط پیدا کنید..

سالیدورکس چه تفاوتی با اینونتور و کتیا دارد؟ مقایسه SOLIDWORKS vs. Inventor vs. CATIA!

هر سه این نرم افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی بزرگ قابلیت های اساسی یکسانی دارند ولی در جزئیات و ابزارها با هم مفتاوتند. طراحی، ساخت، مهندسی، آزمایش، مفهوم‌سازی، شبیه سازی، استقرار و غیره را هر سه نرم افزار به بهترین شکل انجام می دهند. CATIA و SOLIDWORKS محصول شرکت Dassault و Inventor محصول شرکت Autodesk است.

SolidWorks پر کاربرد ترین نرم افزار 3 بعدی CAD و طراحی و شبیه سازی است که نسبت به رقبا بیشترین تعداد استفاده کننده را در سراسر دنیا دارد و فقط بر روی ویندوز اجرا می شود و هزینه کمتری نسبت به CATIA دارد. نرم افزار Inventor شرکت اتودسک یک رقیب برای SolidWorks است، اما جدیدتر است و تا به امروز نتوانسته است با سهم بازار سالیدورک مقابله کند.

SolidWorks توسط تعداد بیشتری از صنایع در بخش طراحی و تولید محصول استفاده می شود،  سالیدورک جفت های پیشرفته و جالبی مانند چرخ دنده، فالوورها و بادامک ها را معرفی کرد که به شما امکان می دهد حرکت مجموعه دنده ها را مدل کنید. سالیدورک چندین ابزار افزودنی متنوع دارد که قابلیتهای نرم افزار را بیشتر می کند.

اینونتور توسط شرکت معتبر Autodesk ایجاد شده است که مهم ترین نکته آن است و سازگاری بسیار بالایی با نرم افزار های دیگر خانواده اتودسک دارد. پس اگر قبلا از اتوکد یا نرم افزارهای شرکت اتودسک استفاده کرده اید، مطمئنا یادگیری اینونتور برای شما بسیار ساده تر نسبت به دیگر نرم افزارهاست. اینونتور نسبت به دیگر رقبا جدیدتر وارد صنعت شده و روز به روز بر تعداد کاربرانش افزوده می شود.

CATIA مخفف Computer Aided Three-Dimensional Interactive Application است و این نرم افزار توسط شرکت های بزرگ خودروسازی و هوانوردی استفاده می شود. بوئینگ، ایرباس و بمباردیر از CATIA برای هواپیماهای خود استفاده می کنند. هر دو 777 و 787 در CATIA طراحی شده اند. CATIA به علت لایسنس قانونی بسیار گران قیمت تر در مقایسه با نرم افزارهای هم رده ، توسط مشاغل کوچک کمتر استفاده می شود.

جمع بندی

صرف نظر از اینکه کدام برنامه را انتخاب می کنید، هر سه گزینه ابزارهای CAD درجه حرفه ای هستند که در صنعت استفاده می شوند. این تفاوت به مجموعه خاصی از ویژگی های مورد نظر شما بر می گردد. به عنوان مثال، اگر خودکار کردن فرآیند طراحی در اولویت باشد، Inventor معمولاً ترجیح داده می شود. با این حال، اگر می خواهید یک ماشین جدید را از ابتدا تصور کنید، گردش کار طراحی SolidWorks راحت تر است و اگر برای صنایع بزرگ مثل طراحی قطعات انجام میدهید، امکانات کتیا بهتر است.

به طور طبیعی، عامل تعیین کننده می تواند هر گزینه ای باشد که کارفرمای فعلی یا آینده شما استفاده می کند. توصیه ما یادگیری هر سه این نرم افزارهای حرفه ای است.

چگونه سالیدورک را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری نرم افزار سالیدورک ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد سالیدورکس از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش سالیدورکس را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش SOLIDWORKS را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار سالیدورکس یکی از قوی ترین نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر برای صنعت در دنیاست و کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر سالیدورکس را بیشتر هم کرده است.

نرم افزار سالیدورکس برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار سالیدورک و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود سالیدورکس – DS SolidWorks Premium 2024 SP2 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

15.0 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- اتصال سیستم به اینترنت را مسدود کنید. (مهم)2- از نصب بودن NET Framework 3.5 و 4.0 بر روی سیستم خود مطمئن شوید.
در مسیر “Control Panel” -> “Programs and Features” -> “Turn Windows features on or off” -> -> گزینه “.NET Framework 3.5 (including 2.0)” در حالت انتخاب باشد.3- اگر SolidWorks_Flexnet_Server از نسخه های قبلی SolidWorks بر روی سیستم شما موجود است آن را حذف کنید. برای این کار باید فایل SolidWorks_Flexnet_Server\server_remove.bat را به صورت run as Administrator اجرا کنید. سپس پوشه SolidWorks_Flexnet_Server (مربوط به نسخه 2020) را نیز از سیستم تان حذف کنید.4- فایل sw2024_network_serials_licensing.reg از پوشه Crack را اجرا کرده و اجازه دهید تغییرات لازم انجام شوند.5- پوشه SolidWorks_Flexnet_Server را کپی کرده و در درایو C قرار دهید.
سپس فایل server_install.bat را از پوشه فوق با دسترسی Administrator اجرا کنید تا یک سرویس جدید به نام SolidWorks Flexnet Server نصب و اجرا شود.6- با اجرای فایل Setup.exe مراحل نصب نرم افزار را آغاز کنید.
نرم افزار برای برقراری ارتباط با اینترنت در راستای بررسی شماره سریال تلاش می کند. تنها کافیست پس از دریافت پیغام خطا آن را Cancel کنید. توجه داشته باشید SolidNetwork License Server (SNL) را نصب نکنید!
پس از انتخاب کامپوننت های موردنیاز بر روی Install now کلیک کنید.7- برای License Server در مقابل Port@Server مقدار 25734@localhost را وارد و ok کنید.

8- اگر پنجره System Check Warning نمایان شد، آن را نادیده گرفته و بر روی Next کلیک کنید.

9- اگر پیغام Solidworks serial number was not found in activation database نمایش داده شد، آن را نادیده گرفته و بر روی OK کلیک کنید.

10- اگر لیست تمام محصولات سالیدورکس برای نصب نمایش داده نشد، بر روی Select different package کلیک نموده و گزینه Select products not included in this package را انتخاب کنید.

11- اگر پیغام The Installation Manager was unable to determine the current subscriptionexpiration date. Would you like to reactivate your license to update this information? نمایش داده شد بر روی No و سپس برای Do you want to do it later? بر روی Yes کلیک کنید.

12- بعد از نصب نرم افزار، پوشه SOLIDWORKS Corp را از پوشه Crack کپی و در درایو محل نصب نرم افزار (به طور پیش‌فرض C) جایگزین فایل‌های قبلی کنید.

13- فایل SolidSQUADLoaderEnabler.reg را از پوشه Crack اجرا نموده و اجازه دهید تغییرات لازم اعمال شوند.

14- سیستم خود را یکبار Restart کنید.

15- برنامه را اجرا کنید. از منوی Help > SolidNetWork License Manager > License Order را اجرا کنید. لایسنس Premium را انتخاب کنید. move up را بزنید و آن را به بالاترین سطح ببرید. بر روی Apply و سپس OK کلیک کنید تا SolidNetWork License Manager بسته شود.

16- بااستفاده از روش بالا، نرم افزار کاملاً فعال شده و بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده می‌باشد. در صورت نیاز برای توضیحات بیشتر فایل Read ME.txt را مطالعه کنید.

حداقل سیستم مورد سالیدورکس – DS SolidWorks 2024 Minimum Requirements

Operating Systems:
Windows 11, 64-bit
Windows 10, 64-bitServer Products (e.g. SOLIDWORKS PDM, SNL Manager)
Windows Server 2022
Windows Server 2019 (End of Life: SW 2025)Microsoft SQL and Office:
SQL 2022
SQL 2019 CU4 required (End of Life: SW 2025)
SQL 2017 (End of Life: SW 2024)Microsoft Excel and Word:
2021Hardware and Hypervisors
Processor : 64-bit; Intel or AMD
RAM : 16 GB or more
PDM Contributor/Viewer or Electrical Schematic: 8 GB or more
Graphics : Certified cards and drivers
Drives : SSD drives recommended for optimal performanceFor GPU support using NVIDIA® Iray® or 3DS Stellar Physically Correct:
NVIDIA® graphics card: NVIDIA Quadro®/NVIDIA GeForce®/Tesla™ with at least NVIDIA Maxwell™ chip; Dual-GPU setup with at least NVIDIA Maxwell™ cards for the best experience
NVIDIA driver support for CUDA® 11.4 or newer required
Recommendation: NVIDIA driver version 472.98 (or newer)For GPU support using AMD ProRender:
Recommendation: Radeon™ or Radeon Pro™ series workstation cards.

For GPU Denoiser support:
A minimum of 4GB of video memory

For HDR Light Studio connection:
HDR Light Studio v5.3.3 or newer, except v5.4

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: