گرافیسم

نرم افزار سینما فوردی Maxon Cinema 4D 2024 v2024.4 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 6 می 2024 1299
نرم افزار سینما فوردی Maxon Cinema 4D

سینما فوردی، نرم افزار انیمیشن سازی، مدل سازی، شبیه سازی و رندر کامپیوتری سه بعدی!
سینما فوردی یکی از نرم افزارهای برتر مدل سازی سه بعدی است و اگر شما هم از کاربران نرم افزارهای Adobe مخصوصا افتر افکت باشید ، پس حتما هم نام Cinema 4D را زیاد شنیده باشید چرا که این نرم افزار نزدیک ترین ابزار سه بعدی به محصولات خانواده Adobe از افتر افکت گرفته تا فتوشاپ و ایلاستریتور و مکمل آنها در خلق آثار هنری است.

با این حال، همه با این نرم افزار و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. در این مقاله قصد معرفی نرم افزار Maxon Cinema 4D و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار مدل سازی سه بعدی، موشن گرافیک، جلوه های ویژه و انیمیشن را داریم تا مشخص شود چرا باید سینما فوردی را یاد بگیریم.

شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با سینما فوردی آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

سینما فوردی چیست ؟ What is Maxon Cinema 4D

سینما فوردی ( Maxon Cinema 4D ) یک نرم افزار حرفه ای مدل سازی، انیمیشن، شبیه سازی و رندر سه بعدی است. مجموعه ابزار سریع، قدرتمند، انعطاف‌پذیر و پایدار آن، گردش‌های کاری سه‌بعدی را برای طراحی، موشن گرافیک، VFX، AR/MR/VR، توسعه بازی و انواع حرفه‌ای‌های تجسم و ویژوالیزیشن در دسترس‌تر و کارآمدتر می‌کند.

Cinema 4D نتایج خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند، چه به تنهایی و چه به صورت تیمی و به هنرمندان این قدرت می دهد تا ساده تر نسبت به دیگر نرم افزارها آثارشان را به صورت سه بعدی خلق کنند. سینما فوردی در دنیای موشن گرافیک سه بعدی حرف اول را می زند و با ترکیب فوق العاده اش با نرم افزار های ادوبی مخصوصا After Effects دست هنرمندان خلاق را برای ساخت زیباترین آثار باز می گذارد.

تاریخچه سینما فوردی

مانند بسیاری از برنامه های نرم افزاری معروف، Cinema 4D هم قبل از تبدیل شدن به برنامه ای که امروز می شناسیم، تغییرات زیادی داشت. Cinema 4D زمانی که شرکت Maxon هنوز به عنوان یک مجله کامپیوتری در سال 1989 فعالیت می کرد، پای به این شرکت گذاشت. هر ماه، این مجله یک مسابقه برنامه نویسی ماهانه برگزار می کرد که به توسعه دهندگان نرم افزار فرصتی برای ارائه برنامه هایشان می داد.

کریستن و فیلیپ لوش که مجذوب پتانسیل گرافیک های سه بعدی بودند، در این مسابقه با یک raytracer به نام Fastray برنده شدند. این raytracer پایه پایه برنامه نویسی Cinema 4D را فراهم کرد. پس از چند سال فعالیت و افزودن ابزارها و ویژگی های اضافی به Fastray، شرکت Maxon اولین نسخه رسمی از Cinema 4D را در سال 1996 منتشر کرد.

Maxon از زمان انتشار اولین برنامه، نسخه های متعددی از نرم افزار سینما فوردی را توسعه داده است و تقریبا هرسال یک نسخه جدید از سینما فوردی با امکانات بیشتر منتشر شده است. بسیاری از این تغییرات و پیشرفت‌ها در پاسخ به انتقادات و بازخوردهای جامعه انجام می‌شوند. آندرس هیلدبرانت، متخصص بازاریابی Maxon، نرم افزار Cinema 4D را به عنوان «سه بعدی برای دنیای واقعی» نام گذاری می‌کند که بر روی جنبه کاربر پسند آن تاکید دارد.

چه کارهایی با سینما فوردی میتوانید انجام بدهید؟

به طور خلاصه، Cinema 4D یک نرم افزار قدرتمند سه بعدی و انیمیشن است که مجموعه کاملی از ابزارها را برای مدل سازی سه بعدی، ریگ کردن، انیمیشن، شبیه سازی و رندر ارائه می دهد. این به طور گسترده در صنعت تولید آثار خلاق استفاده می شود، از تجسم یا ویژوالیزیشن سه بعدی و محصول گرفته تا پخش موشن گرافیک، VFX و جلوه های ویژه، و تولیدات تلویزیونی و فیلم.

Cinema 4D با ابزارهای موشن گرافیک کاربر پسند و ادغام یکپارچه در واقعیت افزوده، ترکیبی و مجازی، نرم افزاری همه کاره است که می تواند به هر مفهوم خلاقانه ای جان بخشد.

ویژگی های اصلی سینما فوردی

  • – ویژگی های مدل سازی و ساخت
  • – ویژگی های انیمیشن و پویا نمایی
  • – ویژگی های گردش کار و عملکرد
  • – ویژگی های رندرینگ
  • – ویژگی های موشن گرافیک

ویژگی های مدل سازی و ساخت سینما فوردی

مدل سازی چند ضلعی
چند ضلعی ها بلوک های سازنده سه بعدی هستند. با مجموعه ابزار کامل مدل‌سازی چند ضلعی Cinema 4D، ساختن همه چیز از ماشین گرفته تا موجودات آسان است.
مدلسازی پارامتریک
Cinema 4D طیف گسترده ای از اشیاء پارامتریک را ارائه می دهد که به شما ساختاری می دهد تا از آن بسازید و توانایی ایجاد تغییرات در هر زمان را ارائه می دهد.
مدل سازی حجم
مدل‌سازی حجمی مبتنی بر OpenVDB Cinema 4D یک روش رویه‌ای برای ایجاد اشیاء پیچیده با ترکیب اشکال اساسی در عملیات‌های نوع بولی ارائه می‌دهد.
اسکالپتینگ
با ابزارهای بصری اسکالپتینگ Cinema 4D مدل های ارگانیک ایجاد کنید. مش های خود را مانند خاک رس دیجیتال بکشید، صاف کنید و برش دهید.
قلم Poly
این در واقع رکن ضروری مدل سازی سه بعدی است. بدون تغییر ابزار، نقاط، لبه ها و سطوح را به راحتی ایجاد، انتخاب، حرکت یا حذف کنید.
کاهش چند ضلعی
Polygon Reduction به سرعت مقدار چند ضلعی ها را در مدل ها کاهش می دهد در حالی که UV های صاف، نقشه های رأس و انتخاب ها را برای مش های سبک حفظ می کند.
بافت سازی
سیستم متریال Cinema 4D به شما امکان می‌دهد با کانال‌های مواد چندلایه، بازتاب، سایه‌زن‌های رویه‌ای و موارد دیگر، مواد فوتورئالیستی ایجاد کنید.
متریال مبتنی بر Nod
متریال پیچیده برای رندر فیزیکی Maxon ایجاد کنید. شهودی، انعطاف پذیر و قدرتمند، همانطور که از یک سیستم مبتنی بر Nod انتظار دارید.
BodyPaint 3D
BodyPaint 3D دارای مجموعه ای جامع از ابزارها برای نقاشی بافت های دقیق به طور مستقیم بر روی اشیاء سه بعدی شما – تبدیل مدل ها به آثار هنری زیبا است.
UV ها
Cinema 4D همه چیزهایی را که برای لذت بخشیدن به کار پر زحمت بر روی اشعه ماوراء بنفش نیاز دارید فراهم می کند – چه برای سطوح سخت یا اشکال ارگانیک.
Thicken Generator
افزودن ابعاد اضافی به مدل‌ها در Cinema 4D به لطف Thicken Generator و ابزار مدل‌سازی جدید آسان است.
مدل سازی
معرفی ZRemesher برای retopology، ابزارهای مدل‌سازی تعاملی جدید، گره‌های spline پیشرفته، مدل‌سازی با تقارن و واردات بهبود یافته بردار.
گرفتن مدل های سه بعدی با حرکت توسط Maxon
به سرعت یک سری از تصاویر را به یک مدل سه بعدی در داخل Cinema 4D تبدیل کنید.

نرم افزار سینما فوردی Maxon Cinema 4D

ویژگی های انیمیشن و پویا نمایی سینما فوردی

مبانی انیمیشن
تقریباً هر شی، ماده یا پارامتری را می توان متحرک کرد. Keyframing را می توان به صورت دستی، با keyframing خودکار یا پارامتریک انجام داد.
انیمیشن شخصیت
Cinema 4D طیف گسترده‌ای از ابزارهای انیمیشنی با کاربرد آسان و قابل اعتماد را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند شخصیت‌ها و موجودات شبیه به زندگی را ایجاد و متحرک کنید.
ریگینگ ماشین
چه در حال متحرک سازی ماشین ها برای تبلیغات هستید و چه VFX، این پیش تنظیم قدرتمند و شهودی Car Rig، آماده کردن ماشین را برای حرکت با قدرت آسان می کند.
دینامیک گلوله
ایجاد روابط پویا بین اشیاء، تولید مو و پارچه، یا استفاده از فنرها، موتورها و آیرودینامیک برای ایجاد شبیه سازی های دیدنی.
ردیابی
ردیابی اشیا یا موقعیت دوربین برای ادغام عناصر سه بعدی در فیلم بسیار مهم است. C4D ابزارهای روی برد را برای انجام این کار ارائه می دهد.
شی شخصیت
به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی برای هر نوع شخصیتی، بر اساس تنظیمات پیش‌تنظیمی برای دوپا، چهارپا و موارد دیگر، که همه توسط انیماتورهای برتر ساخته شده‌اند، دکل‌های انعطاف‌پذیر بسازید.
ریگ کنترل میکسامو
به راحتی کلیپ های حرکتی را از کتابخانه Mixamo Adobe روی شخصیت های Cinema 4D خود اعمال کنید و آنها را تنها در چند مرحله ساده تغییر دهید یا دوباره هدف گذاری کنید.
Toon Rig
مانند Looney Toons انیمیشن کنید. این ریگ کاراکتر همه کاره تمام ویژگی هایی را که برای متحرک سازی به سبک کارتونی نیاز دارید ارائه می دهد.
حرکت توسط ماکسون
با برنامه iPhone و iPad ما حرکات صورت و بدن را ضبط کنید و فوراً آنها را روی شخصیت های خود در Cinema 4D اعمال کنید.
Pyro
آتش، دود و انفجار را از هر شی یا Spline از Cinema 4D ساطع کنید – گرما را بالا ببرید!
شبیه سازی
با سیستم شبیه‌سازی یکپارچه جدید، می‌توانید شبیه‌سازی‌های واقعی‌تر را در CPU یا GPU که دارای چند رشته هستند، به دست آورید.

نرم افزار سینما فوردی Maxon Cinema 4D

ویژگی های گردش کار و عملکردی سینما فوردی

Adobe Substance 3D
افزونه رایگان Substances 3D برای Cinema 4D به سازندگان محتوای سه بعدی پشتیبانی بومی از گردش کار رویه ای Adobe در Cinema 4D ارائه می دهد.
ادغام با After Effects
Maxon’s Cineware به شما امکان می دهد پروژه های C4D بومی را مستقیماً در افتر افکت رها کنید، عناصر سه بعدی را دستکاری کنید و مستقیماً از داخل After Effects رندر کنید.
ادغام با Illustrator
ادغام با نرم افزار گرافیک برداری پیشرو در صنعت Adobe اجازه می دهد تا مسیرها، نوع و گرافیک های برداری را به Cinema 4D وارد کنید.
ادغام با Photoshop
ادغام دقیق با استاندارد صنعتی Adobe برای پردازش تصویر، امکان وارد کردن فایل‌های PSD چند لایه فتوشاپ را می‌دهد، به عنوان مثال. برای ایجاد آسان مواد
فرمت های فایل متنوع پشتیبانی شده
محیط های تولید به ندرت همگن هستند و تبادل صاف بین ابزار ضروری است. C4D از تمام فرمت های تبادل رایج پشتیبانی می کند.
SDK / انجمن توسعه
در محیط های استودیویی، اغلب لازم است که ابزارهای خود را برای ادغام C4D در روند کار ایجاد کنید. SDK های توسعه یافته ما این فرآیند را ساده می کند.
ادغام با X-Particles
X-Particles یک ابزار شبیه سازی برای C4D است که برای ایجاد شبیه سازی ذرات مانند دود، آتش، سیالات، دانه ها و دینامیک از درون یک سیستم یکپارچه استفاده می شود.
ادغام با Unreal Engine
با انتشار آنریل انجین 4.23،شرکت  Epic Games پشتیبانی از Cinema 4D را از طریق پلاگین Datasmith فعال کرد.
ادغام با Unity
افزونه یونیتی (موجود در فروشگاه Unity Asset) با Cinema 4D R21 به بالا و Unity 2019.3.0 به بالا سازگار است.
ادغام با Vectorworks
Vectorworks طراحی همه‌در یک و نرم‌افزار BIM را برای صنایع معماری، منظره و سرگرمی توسعه می‌دهد.
ادغام با Archicad
آرشیکد که یک ارائه دهنده راه حل نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) پیشرو در صنعت برای صنعت معماری و طراحی است به خوبی با سینما فوردی ادغام می شود.
ادغام با Allplan
ALLPLAN یک توسعه دهنده جهانی راه حل های باز برای مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است.
محیط
مدل‌سازی مناظر از ابتدا کار سختی است، اما ابزارهایی وجود دارند که در این زمینه تخصص دارند و به شما امکان می‌دهند دنیاها را در یک لحظه خلق کنید.
سازگاری با Apple Final Cut Pro و Motion
Cinema 4D می تواند فایل های پروژه Final Cut Pro 7 چند لایه را تنها با چند کلیک تولید کند.
ادغام با Nuke
Cinema 4D می تواند یک فایل پروژه NUKE را به طور کامل با ساختار Node مناسب ارائه دهد.
ادغام با Blackmagic Fusion
فوراً ترکیبات Fusion را با Cinema 4D رندر کنید.
گرافیک ریل تایم
به خصوص در تولید پخش، مهم است که بتوانید به سرعت گرافیک های به روز را اضافه کنید. C4D اشیاء سه بعدی را وارد برنامه های کاربردی پیشرو می کند.
موشن کپچر
موشن کپچر راهی آسان برای متحرک سازی سریع و واقعی شخصیت ها است. Cinema 4D از تولید کنندگان پیشرو دستگاه های موکاپ پشتیبانی می کند.
Cineware برای افترافکت
از سال 2013، Cineware یکپارچه سازی یکپارچه دارایی های Cinema 4D را در After Effects ارائه کرده است.
Cineware برای Illustrator
با استفاده از افزونه جدید Cineware for Illustrator، اشیاء سه بعدی را مستقیماً در Adobe Illustrator CC اضافه و ویرایش کنید.

نرم افزار سینما فوردی Maxon Cinema 4D

ویژگی های رندرینگ سینما فوردی

گلوله جادویی
به راحتی یکی از بیش از 200 ظاهر فیلم از پیش تعیین شده را اعمال کنید، LUT ها را وارد کنید، یا با ابزارهای تصحیح رنگ سفارشی کار کنید – مستقیماً در C4D.
نورپردازی در C4D
کنترل‌های روشنایی شامل رنگ، روشنایی، سقوط، نور مرئی یا حجمی، نویز، و روشنایی لومن یا کاندلا نتایج واقعی را ارائه می‌دهند.
سیستم رندرینگ
رندرهای واقعی و سبک و همچنین مدیریت زیرساخت راحت – Cinema 4D همه چیز را برای گردش کار رندر روان ارائه می دهد.
رندر شبکه
مدیریت انعطاف پذیر کلید ارائه کارآمد است. با راه‌حل‌های رندر شبکه C4D، مدیریت رندر کلاینت‌ها آسان می‌شود.
رندر با Chaos V-Ray
V-Ray® یک رندر برنده جوایز برای هنرمندان، معماران، طراحان و متخصصان عمومی است که به شما قدرت می دهد تا هر چیزی را که می توانید تصور کنید تجسم کنید.
رندر با Arnold
Arnold for Cinema 4D از داخل رابط استاندارد Cinema 4D پلی به رندر کننده قدرتمند مبتنی بر CPU Autodesk Arnold می دهد.
رندر با Corona
یک رندر فوتورئالیستی (غیر) جانبدارانه با کارایی بالا با تمرکز بر واقع گرایی، سهولت استفاده و مقرون به صرفه بودن، بدون افت کیفیت یا قدرت.
رندر با OctaneRender
OctaneRender یک رندر GPU بی طرفانه و از نظر طیفی صحیح با کیفیت خروجی و سرعت بالا است که توسط هنرمندان C4D بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
رندر با Redshift
Redshift for Cinema 4D اکنون از رندر CPU پشتیبانی می‌کند و شامل پیش‌نمایش‌های با کیفیت بالا در viewport و import/export مواد Redshift می‌شود.

ویژگی های موگراف

Fields System
تا حد زیادی قدرتمندترین ویژگی MoGraph سینما فوردی. یک روش کاملاً جدید برای کنترل، لایه بندی و پیوند افکت ها به یکدیگر.
Voronoi Fracture
شکستگی Voronoi به شما امکان می‌دهد هر شی را با استفاده از تقریباً هر چیزی برای کنترل توزیع قطعات خرد شده به قطعات رویه‌ای خرد کنید.
مبانی MoGraph
MoGraph ابزار مدل‌سازی رویه‌ای و انیمیشن منحصربه‌فرد و برنده جایزه ما است که C4D را به اولین انتخاب برای طراحان حرکت تبدیل می‌کند.

سینما فوردی در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

ترس پیدا نکردن شغل مناسب مرتبط یا عدم کسب درآمد از یک مهارت یا استعداد، اغلب افراد را از گسترش استعدادهای فنی یا کشف یک سرگرمی یا حرفه جدید منصرف می کند. خوشبختانه، Cinema 4D ابزارهای مرتبط با صنایع مختلف و مسیرهای شغلی را ارائه می دهد. در حالی که Cinema 4D می تواند هر حرفه ای را غنی کند، در ادامه به توضیح چند حرفه برتر که از Cinema 4D استفاده می کنند می پردازیم.

هنرمندان جلوه های ویژه

  • – هنرمندان جلوه های ویژه
  • – طراحان موشن گرافیک و انیمیشن
  • – معماران و مهندسین
  • – طراحان بازی های ویدیویی

Cinema 4D در حال شکل دادن و تغییر به صنعت جلوه های ویژه است. هنرمندان مسئول فیلم‌هایی مانند Guardians of the Galaxy، Iron Man، The Hunger Games و Planet of the Apes ادعا می‌کنند که موفقیت آن‌ها ناشی از ابزارهای ارائه‌شده توسط برنامه‌هایی مانند Cinema 4D و After Effects است. از آنجایی که انیمیشن سه بعدی در فیلم‌هایی از فیلم‌های مستقل کم‌هزینه گرفته تا فیلم‌های پرفروش نمایش داده می‌شود، Cinema 4D ابزاری ضروری برای هر کسی است که علاقه‌مند به ورود به صنعت سرگرمی است.

طراحان موشن گرافیک و انیمیشن

یک انیمیشن منتشر شده در سال گذشته را با آنهایی که یک یا دو دهه پیش منتشر شد مقایسه کنید. تکنیک‌های جدید انیمیشن که توسط برنامه‌هایی مانند سینما فوردی فعال می‌شوند، به سرعت صنعت فیلم را متحول می‌کنند و پایه و اساس هر طراح موشن گرافیک هستند. با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، پیش بینی می شود که درآمد هنرمندان جلوه های ویژه و انیماتورها به طور مداوم در دهه آینده رشد کنند. خلاقیت خود را با حرفه ای به عنوان یک طراح گرافیک حرکتی دنبال کنید.

معماران و مهندسین

آیا تا به حال به نحوه طراحی ساختمان ها فکر کرده اید؟ قبل از اینکه خدمه ساخت و ساز شالوده ساختمان را بگذارند یا داربست را در جای خود قرار دهند، یک معمار ماهر باید ابتدا یک نقشه فنی برای خدمه ساخت و ساز ایجاد کند. در حالی که معماران قبلاً برای این مرحله به طرح‌های اولیه تکیه می‌کردند، نرم‌افزار سه بعدی مانند سینما فوردی ایجاد مدل‌ها و شبیه‌سازی‌های پیچیده و سازگار را آسان‌تر می‌کند.

طراحان بازی های ویدیویی

در عصری که هر بازی ویدیویی موجود در بازار سعی می کند از رقبای خود با گرافیک برقی و طراحی منحصر به فرد شخصیت پیشی بگیرد، سینما فوردی یک برنامه عالی برای داشتن در چرخ خانه شما است. نرم افزار Cinema 4D با ویژگی هایی که به شما امکان می دهد از طریق مدل سازی چند ضلعی و کاهش چند ضلعی اشیاء واقع گرایانه ایجاد کنید و طراحی شخصیت خود را از طریق اسکالپتینگ و BodyPaint 3D سفارشی کنید.

سینما فوردی چه تفاوتی با مایا و بلندر دارد؟ مقایسه سینما فوردی با مایا و بلندر !

Cinema 4D vs. Maya vs. Blender: همانطور که می دانیم، Blender، Maya و Cinema 4D همگی نرم افزارهای برتر تولیدات سه بعدی هستند و هر سه می توانند انیمیشن های سه بعدی بسازند. مفهوم انیمیشن سه بعدی در واقع بسیار گسترده است و هر حرکت اجسام سه بعدی را می توان انیمیشن سه بعدی نامید. بنابراین، این نرم‌افزار ها را باید با توجه به حوزه‌های تخصصی خود متمایز کرد .

چرا و چه زمانی باید از سینما فوردی استفاده کنیم ؟

یکی از ویژگی های اصلی Cinema 4D ادغام و یکپارچه سازی با دیگر نرم افزار های مطرح است. استفاده از این بسته ها می تواند به سرعت جلوه ها و انیمیشن های با کیفیت خوبی تولید کند و مخصوصا کار با سینما فوردی را برای آرتیست های قدیمی که به نرم افزار مطرح خلاقانه Adobe مسلط هستند را بسیار آسان تر می کند.

به طور نسبی، شروع کار با نرم افزار سینما فوردی برای تازه کارها نسبتاً آسان است. C4D را می توان به طور یکپارچه با After Effects متصل کرد و صحنه های C4D را می توان مستقیماً به AE وارد کرد، بنابراین C4D همچنان در تولید فیلم های کوتاه و بسته بندی فیلم بسیار محبوب است. اگر از قبل مسلط به فتوشاپ یا ایلاستریتور یا افتر افکت هستید و می خواهید وارد دنیای گرافیک سه بعدی شوید، در انتخاب سینما فوردی تردید نکنید !

چرا و چه زمانی باید از بلندر استفاده کنیم ؟

Blender نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی با ابزارهای فراوان است و استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارد. بلندر اکثر قابلیت های نرم افزارهای مطرح سه بعدی و انیمیشن دنیا را دارد و کاربران آن روز به روز در حال بیشتر شدن هستند و در عین حال کاملا رایگان است.  Blender مجموعه ای از راه حل های تولید فیلم کوتاه متحرک از مدل سازی، انیمیشن، مواد، رندر گرفته تا پردازش صدا، ویرایش ویدئو و غیره را ارائه می دهد.

اگر به تازگی میخواهید وارد دنیای انیمیشن و سه بعدی شوید، اگر سخت افزار خیلی قدرتمندی برای مدلسازی سه بعدی ندارید، اگربه دنبال نرم افزار برای رندرهای سریعتر و در عین حال باکیفیت برای انیمیشن خود هستید ، اگر به دنبال یک نرم افزار کاملا رایگان و استاندارد برای انیمیشن و مدل سازی هستید، بلندر بهترین انتخاب است و انعطاف پذیری بالایی دارد.

چرا و چه زمانی باید از مایا استفاده کنیم ؟

Maya نرم افزار حرفه ای انیمیشن سه بعدی و جلوه های بصری برای فیلم، تلویزیون و بازی است. اگر تمرکز شما روی طراحی کاراکتر و جزئیات شخصیت، انیمیشن سازی شخصیت و جلوه های ویژه انیمیشن است ابزارهای مایا نسبت به تری دی مکس در این کار برتری دارند و در مقایسه با بلندر نیز مایا ابزارهای حرفه ای تر و قوی تری ارائه می کند.

Maya می توان گفت مایا یک پلت فرم و ابر نرم افزار یکپارچه سازی منابع است که عمدتاً در تولید انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی استفاده می شود. ماژول های انیمیشن، مدل سازی، شبیه سازی و رندر سه بعدی مایا مجموعه ابزار یکپارچه قدرتمندی را ارائه می دهند.

اگر به دنبال یادگیری و ساخت انیمیشن حرفه ای سینمایی هستید، یا اگر یک تیم برای ساخت انیمیشن دارید توصیه می کنیم حتما بر نرم افزار مایا مسلط شوید. مایا در ساخت تخصصی انیمیشن سه بعدی سینمایی نسبت به رقیبان ش برتری دارد.

چگونه سینما فوردی را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری سینما فوردی ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد سینما فوردی از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش سینما فوردی را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Cinema 4D را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار سینما فوردی یکی از قوی ترین نرم افزارهای مدلسازی و انیمیشن و موشن گرافیک سه بعدی است و کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر سینما فوردی را بیشتر هم کرده است.

سینما فوردی برای سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس و آمیگا ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار سینما فوردی و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود سینما فوردی – Maxon Cinema 4D 2024 v2024.4 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

1.56 گیگابایت

راهنمای نصب:

راهنمای نصب نسخه 2024.4 :
1- دسترسی به اینترنت را قطع کنید و اگر نسخه‌ی دیگری روی ویندوز نصب میباشد، Uninstall کنید.
2- نرم افزار را نصب و اجرا کنید و از نرم افزار خارج شوید.
3 – فایل‌های موجود در پوشه Crack را در مسیر زیر کپی کنید.
C:\Program Files\Maxon Cinema 4D 2024\resource\modules\io_usd.module\libs\win64\
4- فایل موجود در پوشه License را در مسیر زیر و داخل پوشه ای که با نام Maxon Cinema 4D 2024 شروع می‌شود کپی کنید.
( آدرس زیر را کپی و در آدرس بار پوشه دلخواه Paste کنید و Enter بزنید )
%AppData%\MAXON
5- نرم افزار را اجرا کنید.
برای جزئیات بیشتر به فایل Readme مراجعه کنید

راهنمای نصب نسخه 2024.1 :
1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- شروع به نصب Cinema 4D نسخه کنید و نصب را به پایان برسانید!
3- پس از نصب یک بار نرم افزار Cinema 4D را اجرا کنید، وقتی پیام License Manager ظاهر شد، نرم افزار را کامل ببندید.
4- سپس فایلهای داخل پوشه کرک را در محل نصب نرم افزار و داخل پوشه Corelibs در آن مسیر، کپی و جایگزین فایلهای موجود کنید
مسیر پیش فرض به این شکل است : C:\Program Files\Maxon Cinema 4D 2024\corelibs
5 – اکنون نرم افزار شما کاملا کرک شده و آماده استفاده نامحدود است.
6- بهتر است دسترسی های آینده نرم افزار به اینرتنت با فایروال مسدود شود
7- تمام، نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز سینما فوردی – Maxon Cinema 4D 2024 Minimum Requirements

Operating System:
– Windows 10 Version 20H2 or higher – or Windows 11
CPU:
– Intel 64-bit CPU or AMD 64-bit CPU with AVX2 support
RAM:
– 16 GB RAM, recommended 24 GB or more
 Graphics Cards”
– Minimum: NVIDIA Maxwell GPU, AMD Polaris (AMD GCN 4), Intel Kaby Lake or newer supporting DirectX 12 with feature level 11.0
– Minimum GPU Driver: NVIDIA 461.40, AMD 21.3.2, Intel 27.20.100.9168

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: