گرافیسم

نرم افزار سیویل تری دی Autodesk Civil 3D 2025 v2025.0 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 28 مارس 2024 1064
نرم افزار اتودسک سیویل تری دی Autodesk Civil 3D

طراحی دقیق زیرساخت های عمرانی با سیویل تری دی!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار اتودسک سیویل تری دی و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار نقشه کشی و طراحی به کمک کامپیوتر را داریم تا مشخص شود چرا باید Civil 3D را یاد بگیریم. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با سیویل تری دی آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

سیویل تری دی چیست ؟ What is Autodesk Civil 3D

اتودسک سیویل تری دی ( Autodesk Civil 3D ) ابزار طراحی و مستندسازی مهندسی عمران است که از جریان های کاری مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در انواع پروژه های زیرساختی عمرانی از جمله جاده ها و بزرگراه ها، توسعه زمین، راه آهن، فرودگاه ها و آب پشتیبانی می کند.

Civil 3D به متخصصان زیرساخت های عمرانی کمک می کند تا تحویل پروژه را بهبود بخشند، داده ها و فرآیندهای سازگارتر را حفظ کنند و به تغییرات پروژه سریعتر پاسخ دهند. علاوه بر این، کاربران می توانند با ابزارهای خاص و استانداردهای طراحی قابل تنظیم، به ساده کردن وظایف وقت گیر مانند تقاطع ها، طراحی دوربرگردان و راهرو، طرح بندی بسته ها، لوله ها و درجه بندی کمک کنند.

سیویل تری دی به رفع مشکلات مهندسی عمران در حین طراحی و تحلیل کمک می کند و بهترین راه حل را برای مشکلات ارائه می دهد. از جریان های کاری مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) پشتیبانی می کند. Civil 3D به شما امکان می دهد داده های طراحی را با کاربران Autodesk AutoCAD ذخیره و به اشتراک بگذارید.

تاریخچه اتودسک سیویل تری دی

مانند بسیاری از محصولات Autodesk، سیویل تری دی هم در جای دیگری زندگی خود را آغاز کرد. این نرم افزار در ابتدا به عنوان یک افزونه اتوکد توسط شرکتی در نیوهمپشایر به نام Softdesk توسعه یافت. Softdesk توسط Autodesk در سال 1996 خریداری شد و Civil 3D بیشتر تکامل یافت و از سال 2005 رسما به عنوان یک نرم افزار مستقل با نام سیویل تری دی معرفی شد.

پس از انتشار سیویل تری دی ، نرم افزار محبوب Autodesk Land Desktop که پیش از آن تاریخ محبوب ترین ابزار مشابه بود دیگر ادامه تولید نداشت و به مرور کاربران Land Desktop از سیویل تری دی برای طراحی استفاده کردند.

چه کارهایی با سیویل تری دی میتوانید انجام بدهید؟

نرم افزار Civil 3D برنامه ای است که به مهندسین عمران در طراحی و برنامه ریزی پروژه های زیرساختی مختلف کمک می کند. از این برنامه می توان برای ایجاد مدل های سه بعدی سازه های پیشنهادی استفاده کرد و همچنین می توان از آن برای شبیه سازی نحوه رفتار آن سازه ها در دنیای واقعی استفاده کرد.

نرم افزار Civil 3d یک برنامه کاربردی طراحی به کمک کامپیوتر است که برای طراحی و برنامه ریزی پروژه های عمرانی، جاده ها، پل ها و سایر زیرساخت های عمومی استفاده می شود. این مهم است زیرا راهی برای افراد در صنعت است تا معماری بهتری برای ساختمان ها یا شهرهای ما طراحی کنند.

یادگیری نرم افزار civil 3D برای مهندسان عمران مهم است زیرا به آنها اجازه می دهد قبل از هر گونه ساخت و ساز، ببینند که طرح های آنها در واقع چگونه به نظر می رسد و چگونه عمل می کند. این می تواند به جلوگیری از مشکلات احتمالی و اشتباهات پرهزینه کمک کند.

نرم افزار Civil 3D برای ایجاد تجسم پروژه های پیشنهادی نیز مفید است. این تجسم‌ها می‌توانند برای ارتباط برنامه‌ها با مشتریان یا سرمایه‌گذاران استفاده شوند و همچنین می‌توانند برای ایجاد حمایت عمومی از یک پروژه استفاده شوند. اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در زمینه مهندسی عمران هستید، پس یادگیری نرم افزار Civil 3D باید در لیست اولویت های شما قرار گیرد. این ابزار ارزشمندی است که به شما کمک می کند در حرفه خود موفق شوید.

نرم افزار اتودسک سیویل تری دی Autodesk Civil 3D

ویژگی های اصلی سیویل تری دی

در ادامه برخی از ویژگی های مهم نرم افزار Autodesk Civil 3d آورده شده است.
گردش کار سایت و نظرسنجی
دانلود، ایجاد، تجزیه و تحلیل و تنظیم داده های نظرسنجی، و همچنین انتقال داده های میدانی به دفتر
مدل سازی زمین
ایجاد مدل های دیجیتال توپوگرافی برای مطالعات کاربری زمین، برنامه ریزی سیستم حمل و نقل و شبیه سازی جریان آب
مدلسازی راهرو
مدل‌های دایره‌ای پویا و غنی از داده برای بزرگراه‌ها، جاده‌ها و مسیرهای ریلی ایجاد کنید
طراحی تقاطع
ایجاد مدل‌های پویا از تقاطع‌های 3 طرفه (T شکل) یا 4 طرفه و همچنین دوربرگردان
طراحی و تحلیل زهکشی
مدیریت آب طوفان و طراحی فاضلاب بهداشتی. تعریف مسیرهای خط لوله، بهینه سازی شده با تجزیه و تحلیل هیدرولیک/هیدرولوژی
شبکه های فشار
طرح های شبکه فشار افقی و عمودی را بچینید. قطعات منحرف شده را مدل کنید و از طراحی و بررسی عمق استفاده کنید
تولید برنامه و مستندسازی
به سرعت اسناد ساخت و ساز را از نقشه ها ایجاد کنید، از جمله پلان/نمایه، پلان(ها)-فقط، نمایه(ها)-فقط، و برگه های بخش
قابلیت همکاری
Civil 3D از واردن کردن، خروجی گرفتن و پیوندها با فرمت های رایج CAD از جمله IFC پشتیبانی می کند و با داده های Esri ArcGIS و Bentley متصل می شود.
اتوماسیون طراحی
از برنامه نویسی بصری برای تولید اسکریپت هایی استفاده کنید که کارهای تکراری و پیچیده از جمله برق رسانی و سیگنال دهی را خودکار می کند.
مدلسازی ژئوتکنیکی
داده های زیرسطحی را تجسم و تجزیه و تحلیل کنید و به راحتی از آن داده ها به طور مستقیم در مدل طراحی Civil 3D استفاده کنید
مواد و مقادیر
استفاده از مواد و اطلاعات مقطعی یا مشخصات برای ایجاد گزارش برای حجم، مقایسه طراحی و سطوح موجود.
طراحی پل
هماهنگی کارآمدتر گردش کار در رشته های مختلف که بر روی پروژه های طراحی پل پیچیده کار می کنند

نرم افزار اتودسک سیویل تری دی Autodesk Civil 3D

سیویل تری دی در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

سه صنعت و رشته مهندسی برتر که از Autodesk Civil 3D برای BIM و نرم افزار طراحی معماری استفاده می کنند رشته های مهندسی عمران ، مهندسی شهرسازی و مهندسی سازه هستند. فقط در کشور ایالات متحده امریکا بیش از 10.000 شرکت و کمپانی کوچک و بزرگ به صورت تخصصی از سیویل تری دی برای پروژه های مختلف از جمله پروژه های عمران و شهرسازی خود استفاده می کنند. در رده های بعدی کشور های کانادا، انگلستان، استرالیا، برزیل، هند، هلند، آلمان، فرانسه و اسپانیا هستند.

سیویل تری دی چه تفاوتی با اتوکد و اینفراورکس دارد؟ مقایسه سیویل تری دی با اتوکد و اینفراورکس!

Civil 3D vs. AutoCAD vs. Infraworks: سیویل تری دی و اتوکد دو تا از محبوب ترین نرم افزارهای CAD در بازار هستند و اینفراورکس هم مطرح ترین نرم افزار طراحی و مدلسازی و تحلیل زیرساخت است. این سه نرم افزار کاملا مکمل هم هستند و در کنار هم استفاده می شوند. AutoCAD یک برنامه CAD همه منظوره است که می تواند برای کارهای مختلف مهندسی و طراحی مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که Civil 3D یک برنامه CAD تخصصی است که برای کاربردهای مهندسی عمران طراحی شده است و Infraworks هم یک نرم افزار طراحی، مدلسازی و تحلیل است.

سیویل تری دی یک نرم افزار طراحی مهندسی عمران است که از BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان) با ویژگی های یکپارچه برای بهبود طراحی و اسناد ساخت و ساز پشتیبانی می کند ولی اتوکد یک نرم افزار CAD دو بعدی و سه بعدی با اتوماسیون است. از سیویل تری دی طراحی، نقشه کشی و مستندسازی عمران، ویژوالیزیشن و تحلیل و همکاری استفاده می شود.

اینفراورکس یک برنامه نرم افزاری طراحی مفهومی است که برای کمک به مهندسان عمران در تجسم پروژه های زیرساختی در زمینه محیط اطراف خود طراحی شده است. این شامل ابزارهایی برای ایجاد مدل های سه بعدی از زمین، ساختمان ها و سایر عناصر زیرساختی است. Infraworks همچنین به کاربران این امکان را می دهد که تأثیر تصمیمات مختلف طراحی را بر محیط و جریان ترافیک شبیه سازی کنند.

برخی ویژگی های اصلی Civil 3D در یک نگاه :

  • گردش کار سایت و نظرسنجی
  • مدل سازی زمین
  • مدلسازی راهرو
  • طراحی تقاطع
  • طراحی و تحلیل زهکشی
  • شبکه های فشار
  • تولید برنامه و مستندسازی
  • قابلیت همکاری
  • اتوماسیون طراحی
  • مدلسازی ژئوتکنیکی
  • مواد و مقادیر
  • طراحی پل

برخی ویژگی های اصلی AutoCAD در یک نگاه :

  • طراحی دو بعدی و سه بعدی
  • طراحی مبتنی بر شی
  • ابزارهای ویرایش پیشرفته
  • ابعاد و حاشیه نویسی
  • رندر و تجسم
  • مدیریت اطلاعات

برخی ویژگی های اصلی Infraworks در یک نگاه :

  • مدل سازی زمینه
  • طراحی مفهومی
  • طراحی راه
  • تجزیه و تحلیل فاصله بینایی
  • شبیه سازی ترافیک و تحرک
  • ساختارهای عمرانی پارامتریک
  • طراحی پل
  • تجزیه و تحلیل پل
  • طراحی تونل
  • طراحی زهکشی

چگونه سیویل تری دی را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری سیویل تری دی ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد سیویل تری دی از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش سیویل تری دی را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Civil 3D را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

اتودسک سیویل تری دی بیش از دو دهه است که پیشتاز در صنعت طراحی عمران و شهرسازی است و در اکثر صنایع مرتبط از کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت و مهندسی از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر سیویل تری دی را بیشتر هم کرده است.

سیویل تری دی برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار اتوکد سیویل تری دی و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود اتودسک سیویل تری دی – Autodesk Civil 3D 2025 v2025.0 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

5.62 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- شروع به نصب کنید و پس از نصب نرم افزار را اجرا نکنید و چنانچه در حالت اجرا قرار دارد به طور کامل از آن خارج شوید.
3- از پوشه Crack ، وارد پوشه Autodesk License Patcher Installer و Autodesk License Patcher Installer.exe را به صورت کلیک راست و Run as Administrator اجرا کنید و نصب کنید.
4- نرم افزار اتوکد را اجرا کنید و اگر پیام لایسنس ظاهر شد، گزینه Use A Network License را انتخاب کنید.
5- نرم افزار بدون محدودیت اجرا می شود.
6 – اگر به هر دلیل از این کرک نتوانستید استفاده کنید، کرک دیگر نیز در داخل پوشه Crack قرار دارند و میتوانید از آن استفاده کنید.
نکته :اگر قصد نصب آپدیت را دارید، عملیات کرک را پس از آپدیت انجام دهید

حداقل سیستم مورد نیاز سیویل تری دی – Autodesk AutoCAD Civil 3D 2025 Minimum Requirements

Operating System
64-bit Microsoft® Windows® 11 or Windows 10 version 1809 or above.Processor
Basic: 2.5–2.9 GHz processor (base) ARM Processors are not supported.
Recommended: 3+ GHz processor (base), 4+ GHz (turbo)Memory
Basic: 8 GB
Recommended: 32 GBDisplay Resolution
Conventional Displays: 1920 x 1080 with True Color
High Resolution & 4K Displays: Resolutions up to 3840 x 2160 (with “Recommended” display card)Display Card
Basic: 2 GB GPU with 29 GB/s Bandwidth and DirectX 11 compliant
Recommended: 8 GB GPU with 106 GB/s Bandwidth and DirectX 12 compliant

DirectX 12 with Feature Level 12_0 is required for Shaded(Fast) and Shaded with edges(Fast) visual styles. Please be sure to use the latest drivers from the video card manufacturer’s website.

Note: Civil 3D uses your computer’s display card for a variety of essential graphics operations including but not limited to view manipulation, line smoothing, and text/linetype generation. It’s recommended that you have a display card with dedicated VRAM to support these operations at optimal speeds.

Disk Space
20.0 GB (suggested SSD)

Pointing Device:MS-Mouse compliant

.NET Framework:.NET Framework version 4.8 or later

Additional Requirements for large datasets, point clouds, and 3D modeling:
– Memory:16 GB RAM or more
– Disk Space:6 GB free hard disk available, not including installation requirements
– Display Card:3840 x 2160 (4K) or greater True Color video display adapter; 12 GB VRAM or greater; Pixel Shader 3.0 or greater; DirectX-capable workstation class graphics card.

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: