گرافیسم

نرم افزار لومیون پرو Lumion Pro v2023.4.2 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 23 ژانویه 2024 838
نرم افزار لومیون پرو Lumion Pro

با لومیون نگاه معماری خود را زنده کنید!
لومیون یک نرم افزار قدرتمند بصری سازی و ویژوالیزیشن معماری است که با محیط بسیار کاربر پسند و سرعت عمل بالایش محبوبیت فراوانی در بین معماران دارد. لومیون پرو زیباترین فضاهای معماری و مناظر را به آسانترین شکل و به صورت انمیشن با بهترین کیفیت و کمترین زمان برای شما ایجاد میکند و میتوانید پروژه خود را پیش از اجرا کاملا شبیه سازی کنید!

با این حال همه با این نرم افزار Lumion و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بدانید با تسلط بر لومیون در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با لومیون آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کارهایی می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

لومیون چیست ؟ What is Lumion

لومیون ( Lumion ) یک نرم افزار بصری سازی و ویژوالیزیشن و رندرینگ Realtime برای معماران است که به شما امکان می دهد طرح های سه بعدی CAD خود را به سرعت به فیلم ها، تصاویر و ارائه های آنلاین 360 درجه تبدیل کنید. شما می توانید با افزودن محیط، مواد، نور، اشیاء، شاخ و برگ و جلوه های قانع کننده به طراحی خود جان بدهید. تسلط بر Lumion و استفاده از آن آسان است، بنابراین با نرم افزار لومیون ایجاد آثار ویژوالیزیشن چشمگیر دیگر منحصراً برای متخصصان سه بعدی نیست.

نرم افزار Lumion به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را صرف بهبود طرح های خود و تعامل با مشتریان خود کنید و زمان کمتری را برای آماده سازی و انتظار رندرها صرف کنید. قابلیت همکاری یکپارچه با تقریباً هر نرم افزار CAD، تکرار سریع طراحی و تغییرات مدل را فراهم می کند. رندر فوق سریع به شما امکان می دهد طرح های خود را به سرعت به مشتریان خود نشان دهید!

تاریخچه لومیون

در سال 1998 در شهر لیدن هلند، دو برنامه نویس کامپیوتر جوان با اشتیاق به گرافیک کامپیوتری سه بعدی، یک شرکت نرم افزاری را در یک اتاق زیر شیروانی تأسیس کردند. طولی نکشید که شرکتی به نام Act-3D به یک دفتر یک اتاقه نقل مکان کرد و تعدادی برنامه نویس با استعداد را در طول مسیر انتخاب کرد. این استارتاپ به سرعت رشد کرد و به یک پیشگام در ساخت نرم افزار تبدیل شد.

در آن روزهای اولیه، اتفاق بسیار مهم توسعه موتور 3 بعدی Quest بود، یک موتور سه بعدی پیشرفته که راه خود را به برنامه های متعددی مانند شبیه سازی قایق، ابزارهای آموزشی و تلویزیون و فیلم پیدا می کرد. طولی نکشید که تولید کنندگان آن به پتانسیل Quest برای معماران پی بردند. میخواستند ابزاری برای تجسم و بصری سازی ایجاد کنند که نتایج فوری و باکیفیت را بدون نیاز به پیش‌زمینه فنی یا تجربه قبلی با گرافیک سه‌بعدی ایجاد کند!

تیم توسعه تصمیم گرفت تمرکز خود را مستقیماً به سمت معماران معطوف کند، با این هدف که آنها را قادر به استفاده از قدرت تجسم سه بعدی بلادرنگ یا Realtime کنیم. در دسامبر 2010، اولین نسخه Lumion منتشر شد که دیگر معماران می توانستند به آن تکیه کنند. از آن سال لومیون هر سال نسخه جدیدی را منتشر می کند و قابلیت های متعدد بیشماری را به نرم افزار خود افزوده است. امروزه، لومیون توسط صدها هزار کاربر مشتاق در بیش از 180 کشور جهان، در سه چهارم از 100 شرکت برتر معماری استفاده می شود.

چه کارهایی با لومیون میتوانید انجام بدهید؟

اگر به دنبال نرم‌افزاری عالی برای رندر سه‌بعدی آنی هستید که می‌تواند به آثار شما روح بدهد، Lumion یکی از بهترین گزینه هاست. Lumion به شما کمک می کند تا یک امضا و تفکر شخصی روی آثار خود بگذارید و زیبایی پروژه شما را به رخ دیگران می کشد و به مشتریان و اعضای تیم شما این امکان را می دهد که پروژه را قبل از ورود به مرحله ساخت پیش نمایش کنند.

مهمتر از همه، نرم افزار لومیون به شما اجازه می دهد تا به راحتی ایده های خود را منتقل کنید. Lumion با یک کتابخانه محتوای گسترده، ویژگی‌ها و ابزارهای بصری، آزادی خلاقانه کامل را امکان‌پذیر می‌کند و هرگونه محدودیتی را که ممکن است شما را از نمایش طرح‌های شهری، مناظر، فضای داخلی و بیرونی‌تان باز دارد، حذف می‌کند.

با لومیون پانوراما، فیلم ها و تصاویری ایجاد کنید که احساسات واقعی را منتقل می کند و تجربیات واقعی زندگی و ایده های طراحی شما را به اشتراک می گذارد. با تبدیل طرح خود به یک اثر هنری واقعی با حومه‌های شهری آرام، شهرهای پرانرژی و نورانی، جنگل‌های فریبنده، مناظر بی کران ساحلی و کوه‌های باشکوه، مهارت‌های خود را به بالاترین سطح ببرید. نرم افزار Lumion به شما این امکان را می دهد که با هر تصویر، ویدئو و تجسم پانورامای 360، احساسات و زیبایی شناسی پروژه خود را ثبت کنید.

لومیون با اکثر ابزارها و نرم افزارهای طراحی و معماری مطرح سازگار است. به همین دلیل به سادگی به عنوان بخشی از کار طراحی شما قرار می گیرد و روند ایجاد تجسم معماری خیره کننده را آسان تر می کند. صرف نظر از اینکه از چه نرم افزار دیگری استفاده می کنید، CAD یا هر نرم افزار دیگری، Lumion به شما اجازه می دهد تا مدل های خود را به راحتی وارد نرم افزار کنید و در عرض چند دقیقه شروع به کار بر روی آنها کنید.

نرم افزار لومیون پرو Lumion Pro

5 دلیل اصلی برای استفاده مردم از نرم افزار Lumion Pro 3D

  • – سادگی در استفاده و هماهنگی بالای نرم افزار خودتان می توانید به سادگی انجام دهید!
  • – نتایج بسیار سریع
  • – کتابخانه محتوا بزرگ
  • – کارهای جدید را با ویژوالیزیشن انجام دهید
  • – تجسم های بزرگ ایجاد کنید

1. سادگی در استفاده و هماهنگی بالای نرم افزار خودتان می توانید به سادگی انجام دهید!

نرم افزار Lumion به هر کسی این امکان را می دهد که بدون تخصص قبلی در معماری، فیلم و تصاویر واقع گرایانه بسازد و دیگر نیازی به برون سپاری بصری سازی پروژه ندارید. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. تنها چیزی که نیاز دارید یک مدل سه بعدی است و Lumion بقیه کارها را بر عهده خواهد داشت.

با Lumion شما سالها تجربه کارشناسان گرافیک کامپیوتری را دریافت می کنید که به روشی آسان برای دسترسی به آنها ارائه شده است. نرم افزار لومیون با تمامی برنامه های طراحی سه بعدی مانند Revit، SketchUp و ArchiCAD سازگار است.

2. نتایج بسیار سریع

با Lumion می توانید کارهای خود را در زمان واقعی ویرایش کنید. همه چیز برای صرفه جویی در وقت شما طراحی شده است. این بدان معنی است که شما می توانید تنها در چند دقیقه یک تصویرسازی را تنظیم کنید و در حین حرکت تغییرات سریعی ایجاد کنید. نتایج نهایی با استفاده از فناوری رندر GPU ارائه می شود. این تضمین می کند که فیلم های شما در کسری از زمان مورد نیاز راه حل های دیگر رندر شوند. با سرعت رندر سه بعدی نرم افزار Lumion شما نیازی به سیستم های بسیار قوی و مخصوص رندر ندارید.

3. کتابخانه محتوا بزرگ

رندر کردن تنها یکی از موارد ضروری برای ایجاد تجسم های موثر است. برای ایجاد تصاویر فوق العاده به آسمان زیبا، آب، چمن، مواد، گیاهان، مردم، درختان و بسیاری از اشیاء دیگر نیز نیاز دارید. نرم افزار Lumion شامل یک کتابخانه محتوای عظیم با ابزار، مواد و جلوه های هنری است. همه چیز کاملاً یکپارچه شده است، بنابراین می توانید بلافاصله درختان، افراد و سایر محتواها را اضافه کنید تا زندگی، نور و فضا را به تجسم های خود ببخشید.

4. کارهای جدید را با ویژوالیزیشن انجام دهید

به طور سنتی بصری سازی با محدودیت های زیادی همراه است. رندرینگ زمان زیادی می برد و نرم افزار ها تقریباً همیشه پیچیده است. Lumion با ارائه ابزارهایی که هر کسی می تواند از آن استفاده کند، این موضوع را کاملاً وارونه می کند. نیازی به آموزش گرافیک نیست و ویرایش و رندر تقریباً آنی هستند و این درها را به روی راه های جدیدی برای تجارت شما باز می کند تا از امکاناتی که تجسم ارائه می دهد استفاده کند.

5. تجسم های بزرگ ایجاد کنید

بسیاری از نرم افزارها با مدل های بزرگ یا منظره بزرگ دست و پنجه نرم می کنند. فناوری منحصر به فرد Lumion آن را برای مواردی مانند ویژوالیزیشن منظره بسیار مناسب می کند. بدون زحمت، می توانید مناظر بزرگ را ویرایش کنید و به معنای واقعی کلمه ده ها هزار درخت، گیاه یا ساختمان اضافه کنید. علاوه بر مناظر بسیار پیچیده،نمونه های زیادی از کل شهرهای بصری سازی شده در لومیون را داشتیم که به آسانی در مقایسه با روش های رایج ایجاد شده اند

لومیون در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

  • – لومیون برای طراحی معماری ساختمان
  • – لومیون برای طراحی داخلی
  • – لومیون برای طراحی منظره
  • – لومیون برای پیمانکاران

Lumion برنامه ای است که به طور خاص برای کمک به معماری و برای رندرینگ آنی و بصری سازی معماری طراحی شده است و همچنین در سایر جنبه های طراحی و مهندسی ساختمان، شهرسازی، فضای داخلی، محوطه سازی و غیره کاربرد دارد. از لومیون در این مشاغل برای مشاهده سریعتر تصویر و نتیجه پروژه ها پیش از اجرای آن به شکلی زنده و زیبا و جذاب استفاده می شود.

لومیون برای طراحی معماری ساختمان

سازه های خود را با بیشترین سهولت و با بالاترین کیفیت زنده کنید. بصری سازی معماری چیزی بیش از انتقال یک طرح نهایی است! Lumion به شما این امکان را می دهد که به طور کامل پروژه های معماری را از مراحل اولیه توسعه طراحی تا ارائه نهایی برای مشتری به زیبا ترین شکل بیان کنید و به تصویر بکشید. نرم افزار لومیون آسان برای یادگیری، رضایت بخش برای استفاده، و سریع برای ارائه است.

لومیون برای طراحی داخلی

فضاها را طوری تجسم کنید که گویی آماده زندگی یا کار در آنها هستید! از اتاق های نشیمن گرفته تا لابی هتل ها، Lumion طرح های داخلی خود را با نور و سایه های دقیق، متریالی که احساس واقعی دارند و کتابخانه ای وسیع از اشیاء را آسان می کند. با نرم افزار Lumion، ایجاد فضاهایی که به نظر می رسد واقعا در آن زندگی می کنید و احساس واقعی به شما می دهند، زمان زیادی نمی برد.یک صحنه داخلی طراحی شده با لومیون می تواند یک داستان کامل را بیان کند.

 

لومیون برای طراحی منظره

مناظر واقعی را با جزئیاتی که فقط در خود طبیعت یافت می شود ایجاد کنید! بدون توجه به منطقه یا آب و هوایی که برای آن طراحی می کنید، Lumion اضافه کردن زمینه و محیط واقعی، شکل دادن به کل مناظر یا وارد کردن توپوگرافی دقیق برای هر پروژه را آسان می کند. شما می توانید به سرعت کوه ها و تپه ها را ایجاد کنید یا زمین خود را بالا ببرید، پایین بیاورید یا مسطح کنید. حتی می توانید یک اقیانوس اضافه کنید یا سبک کلی منظره خود را برای مطابقت با یک منطقه جغرافیایی خاص تغییر دهید. همه فقط با یک کلیک !

لومیون برای پیمانکاران

هر پیمانکار و مدیر پروژه های  ساختمانی نیاز دارد تا کارفرما و حتی مشتریان را در جریان جزییات روند و نتیجه کار بگذارد. با نرم افزار لومیون این مهم به ساده ترین و واقعی ترین شکل اتفاق می افتد و شما می توانید پیش نمایش پروژه نهایی خواه ساختمان و آپارتمان باشد یا طراحی داخلی یا منظره و فضای سبز و شهرسازی ، را به صورت فیلم زیبا و 360 درجه قابل مشاهده است.

نرم افزار لومیون پرو Lumion Pro

لومیون چه تفاوتی با تویین موشن دارد؟ مقایسه Lumion vs. Twinmotion !

لومیون و تویین موشن دو نرم افزار رندر محبوب برای معماران و طراحان برای ویژوالیزیشن و رندر آنی هستند. این دو ابزارهایی برای انتقال سریع ایده ها به افراد و مشتریانی هستند که قادر به تجسم طرح نهایی از نقاشی های دو بعدی ساده نیستند. به همین دلیل مهم است که موتور رندری را انتخاب کنید که برای گردش کار ترکیبات نرم افزاری شما مناسب باشد.

ویژگی های مشترک Lumion و Twinmotion

هر دو دارای یک کتابخانه گسترده از پوشش گیاهی، مواد، بافت، افراد و اشیا هستند.
هر دو دارای ویژگی های محیطی هوشمند هستند که به شما امکان می دهد کیفیت فصلی و محوطه سازی را تنظیم کنید.
هر دو با اکثر نرم افزارهای اصلی BIM و مدل سازی معماری سازگار هستند.
هر دو را می توان در VR استفاده کرد، با این حال، Twinmotion از اکثر هدست های VR اصلی با Refresh Rate رندر بصری که از حالت تهوع VR جلوگیری می کند، پشتیبانی بهتری دارد.

سهولت استفاده و یادگیری

هم نرم افزار Lumion و هم نرم افزار Twinmotion رابط کاربری آسانی دارند ولی نرم افزار لومیون در آسانی حرف اول را می زند. آنها هر دو تغییر شرایط محیطی مانند آب و هوا و منظره و همچنین اضافه کردن افراد، اشیاء، پوشش گیاهی و مواد را تا حد امکان آسان می کنند. اگر از ویژگی های داخلی خود نرم افزار میخواهید استفاده کنید و به پلاگین ها افزودنی های بیرونی کاری نداشته باشید، Lumion برای شما بسیار ساده تر است که بخواهید یک تصویر جذاب ایجاد کنید.

برای دریافت تصاویر بسیار باکیفیت تر از استاندارد رایج، با Lumion به کارهای پست پروداکشن بیشتری در فتوشاپ نیاز دارید. ولی اگر نرم‌افزار تویین موشن را به خوبی مسلط باشید تنظیمات بیشتری را برای دریافت تصویر بهتر در اولین قدم ارائه می‌دهد، به این معنی که زمان کمتری را در فرایند پست پروداکشن یا پس از تولید در فتوشاپ را می گذارید.

پلتفرم و سیستم عامل

Lumion تنها با سیستم عامل ویندوز سازگار است و قدرت خود را در توسعه بر روی این سیستم عامل متمرکز کرده و تقریبا اکثر کاربرانه که سیستم ویندوز دارند به لومیون علاقمندند و از آن استفاده می کنند. از طرفی تویین موشن علاوه بر ویندوز ، با مک هم سازگار است که به همین دلیل محبوبیت تویین موشن در میان کاربران مک زیاد است.

متریال

Lumion با تعداد محدودتری از کتابخانه متریال آماده عرضه می شود اما کیفیت بسیار بالایی دارند. در حالی که در Twinmotion دسترسی مستقیم به Quixele Megascans تعبیه‌شده و کتابخانه بسیار بزرگی دارد که تنوع بیشتری را ارائه می‌دهد.

نرم افزار لومیون پرو Lumion Pro

اکسپورت کانال ها

Lumion به شما امکان می دهد هنگام ایجاد رندر، کانال های مختلفی را اکسپورت کنید، مانند کانال نور و سایه، کانال ID Material و غیره. این باعث می شود کنترل تصویر در مرحله پس از تولید، با استفاده از کانال های اضافی به عنوان لایه، بسیار آسان تر شود. رندرهای Twinmotion این ویژگی را ارائه نمی دهند.

کیفیت خروجی رندر

Twinmotion گزینه ای برای کیفیت خروجی رندر 4K  یا3840 در 2160 دارد، اما این نرم افزار همچنین می تواند وضوح تصویر را با 9000 در 9000 سفارشی کند. در حالی که Lumion حداکثر خروجی رندر 8K یا 7680 در4320 دارد. البته DPI بالاتر همیشه بهتر نیست زیرا برای انتقال مفاهیم به مردم نیازی به تصاویر با وضوح بالاتر ندارید. تنها در صورتی که از تصاویر شما برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود، به بالاترین وضوح نیاز خواهید داشت.

بر اساس کیفیت خروجی Lumion و Twinmotion، هر دو برای همه کاربردها از مفهومی گرفته تا استفاده تجاری مناسب هستند، در حالی که Twinmotion برای تصاویر تبلیغاتی کمی بهتر است.

محدودیت ها

Twinmotion دارای تعداد زیادی HDRI با یک سیستم آسان برای سفارشی کردن HDRI ها در نرم افزار است که می توانید از آن استفاده کنید. در حالی که لومیون HDRI های زیادی در نرم افزار تعبیه شده ندارد، بلکه می توانید یک HDRI را ابتدا دانلود و سپس در Lumion اعمال کنید.

جمع بندی

ظاهر کلی Lumion بهتر و آسان تر است، Twinmotion قابلیت سفارشی سازی بیشتری دارد. بسته به اینکه برای چه پروژه ای میخواهید و خودتان در چه حد از دانش هستید، انتخاب متفاوت است. مثلا اگر یک شرکت معماری و برای یک پروژه متوسط میخواهید استفاده کنید، لومیون برای شما اسان تر و سریعتر است. ولی اگر برای یک پروژه بزرگ که به کیفیت بسیار بالاتر خروجی و ابزارهای جانبی نیاز دارد ، تویین موشن در این مورد محدودیت کمتری دارد.

چگونه لومیون را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری لومیون ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد لومیون از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش لومیون را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش ویژوالیزیشن معماری را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار لومیون یکی از محبوبترین نرم افزارهای رندرینگ آنی معماری و ویژوالیزیشن است که اکثر مهندسین معماری در پروژه های خود از آن بهره می برند و از کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر لومیون را بیشتر هم کرده است.

لومیون فقط برای سیستم عامل های ویندوز ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Lumion و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود لومیون – Lumion Pro v2023.4.2.0 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

29.1 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- دسترسی به اینترنت را قطع کنید.
2-آنتی ویروس را خاموش کنید.
3- کل پخش ها را دانلود کنید، در کنار هم در یک پوشه و سپس از حالت فشرده خارج کنید. حدود 30 گیگ فضای خالی برای استخراج نیاز است.
4- فایل setup.cmd موجود در پوشه Setup را با Notepad ویرایش کنید ( یک Notepad خالی باز کنید و فایل setup.cmd را بکشید روی آن تا به صورت متن نمایش بدهد) و بجای x در x:\Lumion 2023 نام درایوی که میخواهید نرم افزار داخل آن نصب شود را وارد کنید و ذخیره کنید.
5 – فایل setup.cmd را اجرا کنید و منتظر بمانید تا پنجره بسته شود و مراحل نصب انجام شود.
6 – فایل Patch.exe را در مسیری که نرم افزار نصب شده است کپی کنید.
7 – به روی فایل Patch.exe کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را بزنید و پسورد موجود در فایل Password.txt را وارد کنید و به روی دکمه Patch کلیک کنید.
8 – به روی فایل Block Host.cmd کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را بزنید
مراحل کرک انجام شد، نرم افزار را اجرا و استفاده کنید.
فایل Readme در پوشه نرم افزار را هم برای جزئیات ببینید.

حداقل سیستم مورد نیاز لومیون – Lumion Pro 2023 Minimum Requirements

Operating system: Windows 10 64-bit or Windows 11 64-bit
Processor: Intel Core i5 4th Gen or AMD Ryzen 5 1st Gen
RAM: 16GB
Graphics card: NVIDIA GeForce GTX 1650 or AMD Radeon RX 5500 XT
Storage: 100GB of available disk spacet

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: