گرافیسم

نرم افزار نیوک The Foundry Nuke Studio 15.0v3 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 18 ژانویه 2024 238
نرم افزار نیوک The Foundry Nuke Studio

با نیوک جلوه های ویژه خارق العاده بسازید!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار نیوک و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این برنامه قدرتمند جلوه های ویژه و کامپوزیتینگ را داریم تا مشخص شود چرا باید Nuke را یاد بگیریم. شاید شما به تازگی قصد ورود به دنیای عظیم نرم افزار Nuke را دارید یا شاید با نیوک آشنا هستید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کارهایی می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

نیوک چیست ؟ What is Nuke

نیوک ( Nuke) یک برنامه کامپوزیتینگ دیحیتال و جلوه های بصری مبتنی بر گره یا Node است که توسط شرکت The Foundry توسعه می یابد. Nuke عمدتاً در فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی پیشرفته و سریال‌ها و سایر تولیدات رسانه‌ای که نیاز به خروجی با بالاترین کیفیت دارد، استفاده می‌شود. این ابزار به طور گسترده توسط استودیوهای حرفه ای پست پروداکشن و انیمیشن در سراسر جهان استفاده می شود.

نیوک یک نرم افزار سطح ابتدایی برای هنرمندان جلوه های بصری نیست و یک جریان کاری و روند عملکردی بسیار حرفه ای را در خود دارد. Nuke طیف گسترده‌ای از ابزارها و ویژگی‌ها را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد تا تصاویر پیچیده VFX از جمله روتو، رنگ، صفحه سبز و کلیدهای صفحه آبی، ردیابی، روتوسکوپی، ادغام سه بعدی و موارد دیگر را ایجاد کنند. خواه تمرکز شما بر روی فیلم‌های پرفروش، انیمیشن یا محتوای اپیزودیک پرهیجان باشد، مجموعه ابزار انعطاف‌پذیر و قوی Nuke به تیم‌ها امکان ساخت آن را می‌دهد.

تاریخچه نیوک

Nuke در ابتدا توسط مهندس نرم افزار فیل بفری و بعداً بیل اسپیتزاک برای استفاده داخلی در شرکت Digital Domain از سال 1993 توسعه داده شد و نام آن که ظاهرا به معنی جنگ افزار اتمی در واقع مخفف عبارت New compositor است. علاوه بر کامپوزیتینگ رایج، Nuke برای رندر های باکیفیت تر Autodesk Flame استفاده شد. Nuke نسخه 2 یک رابط کاربری گرافیکی را در سال 1994 معرفی کرد.

نیوک در سال 2001 برنده جایزه اسکار برای دستاورد فنی شد و در سال 2002، Nuke به طور عمومی توسط شرکت D2 Software منتشر شد.  در سال 2007، The Foundry، یک شرکت توسعه پلاگین مستقر در لندن، توسعه و بازاریابی Nuke را از D2 بر عهده گرفت. Foundry نسخه 4.7 را در ژوئن 2007 منتشر کرد و Nuke 5 در اوایل سال 2008 منتشر شد، که رابط را با Qt جایگزین کرد و اسکریپت نویسی پایتون و پشتیبانی از یک گردش کار استریوسکوپی را اضافه کرد.

نیوک از آن زمان تقریبا هرسال نسخه جدیدی از نرم افزار قدرتمند خود را با ویژگی های جدیدتر برای عموم منتشر می کند.

نرم افزار نیوک چه ویژگی هایی دارد؟

Nuke دیگر به یک نرم افزار استاندارد صنعتی جلوه های ویژه و کامپوزیتینگ برای هر نوع کار VFX تبدیل شده است. از فریلنسرها گرفته تا استودیوهای پست پروداکشن در مقیاس بزرگ، همه با مجموعه ابزارها و پلاگین های داخلی خود از آن استفاده می کنند. برخی مزایای اصلی Nuke در کامپوزیت VFX به شرح زیر است.

  • ساختار مبتنی بر Node
  • خلق تصاویری در حرفه ای ترین سطح
  • ادغام با سایر نرم افزارهای سه بعدی
  • گردش کار قوی با پشتیبانی عظیم از پلاگین های شخص ثالث
  • گنجینه موتور و ابزار قدرتمند پست پروداکشن
  • ابزارهای ترکیبی پیشرفته و فن آوری آینده

ساختار مبتنی بر Node

این ساختار سطح فوق العاده ای از انعطاف پذیری و بهره وری می دهد. همه چیز (استوک فوتیج، صفحه اکشن زنده، افکت ها، ابزارها، رندرهای cg، ماکروها، ابزارها) به عنوان یک گره نشان داده می شود. ساختار درختی و فلوگراف باز تمام عناصر را در یک نقطه از زمان نشان می دهد. بیایید یک مثال بزنیم. صحنه ای از کروما شات وجود دارد. برای انجام آن، به ابزارهای زیر (یا بیشتر از اینها، بر اساس نیاز خروجی) نیاز دارید.

فیلم صفحه سبز / آبی
یک یا دو ابزار کلید زنی
گره های روتو، رنگ و ردیابی (برای تنظیم دقیق شخصیت و لبه های لباس، جزئیات مو، حذف هر عنصر غیر ضروری)
صفحه پس زمینه (تصویربرداری اکشن زنده یا رندر سه بعدی)
پشتیبانی از ابزارهایی مانند blur، defocus، cc و غیره
اثرات ذرات، در صورت لزوم

بنابراین، همانطور که می بینید، تعداد زیادی گره وجود دارد. اما، به دلیل معماری مبتنی بر گره، می توانید به همه آن ها به شیوه ای انعطاف پذیر دسترسی داشته باشید. در هر نقطه از زمان، می توانید کل جریان را ببینید – از ابتدا تا خروجی نهایی. با چنین گردش کار روان و ساده، Nuke مقابله با هر نوع شات را آسان می کند.

نرم افزار نیوک The Foundry Nuke Studio

خلق تصاویری در حرفه ای ترین سطح

نرم افزار Nuke با مجموعه گسترده ای از ابزارها و ویژگی های خود به همه هنرمندان امکان خلق تصاویری با کیفیت بالا را می دهد. نرم افزار نیوک از همان ابتدا به عنوان یک برنامه VFX بسیار حرفه ای نوشته شد و این رویکرد اصلی با هر به روز رسانی نیز حفظ می شود. نرم افزار Nuke انعطاف پذیری را برای استودیوها فراهم می کند تا گردش کار خود را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی کنند.

برای رفع تمام نیازهای حیاتی برای فیلمبرداری، با طیف گسترده ای از فرمت های فایل سازگار است. این اجازه می دهد تا با فرمت های مختلف فیلم از منابع مختلف بدون نیاز به تبدیل آنها کار کنید. چنین گردش کاری یکپارچه به انعطاف پذیری و کنترل بیشتر بر فرآیند ترکیب اجازه می دهد و تغییرات و تنظیمات را در آینده آسان تر می کند.

گردش کار قوی با پشتیبانی عظیم از پلاگین های شخص ثالث

Nuke می تواند به راحتی حجم زیادی از داده ها را مدیریت کند. عکس‌های VFX اغلب شامل تعداد زیادی از عناصر منفرد مانند فیلم‌های لایو اکشن، دارایی‌های CGI و گره‌های جلوه‌های ویژه هستند. Nuke می‌تواند همه این داده‌ها را به طور موثر مدیریت کند و به هنرمندان اجازه می‌دهد با چندین صفحه و دارایی با وضوح بالا در یک پروژه کار کنند. این امر به ویژه برای عکس های پیچیده ای که نیاز به تکرار و تجدید نظرهای متعدد دارند بسیار مهم است.

در عین حال، امکان ادغام پلاگین های مختلف شخص ثالث را نیز فراهم می کند. برخی از پیشرفته ترین آنها عبارتند از: KeenTools (ردیابی سه بعدی اشیا و چهره انسان) ، Rotobot (ابزار روتو خودکار) ، mamoworld (ابزارهای مختلف انیمیشن) ، ادی (رندر حجمی و حلگر سیال)

ادغام سه بعدی

ابزارهای سه بعدی Nuke با هر نسخه جدید قدرتمندتر می شوند. ابزارهای یکپارچه سازی و ادغام سه بعدی نرم افزار نیوک این امکان را فراهم می کند که شخصیت ها یا محیط های تولید شده توسط کامپیوتر را به فیلم های لایو اکشن اضافه کنید. این نرم افزار می تواند یک دوربین مجازی ایجاد کند که با حرکت و چشم انداز دوربین لایو اکشن مطابقت داشته باشد و امکان ادغام یکپارچه عناصر سه بعدی را در صحنه فراهم کند.

گردش کار غیر مخرب به هنرمندان اجازه می دهد تا تغییرات و تنظیمات را بدون تأثیرگذاری بر فیلم اصلی انجام دهند. این امکان آزمایش و تکرار بدون خطر از دست دادن داده های مهم را فراهم می کند. در هر نقطه از زمان، یک هنرمند می تواند فیلم دو بعدی اصلی و جلوه های سه بعدی دستکاری شده را روی آن ببیند. بنابراین، حتی اگر هنرمندی فیلم دو بعدی را تغییر دهد، گردش کار بر این اساس به روز می شود.

گنجینه موتور و ابزار قدرتمند پست پروداکشن

با بیش از 200 گره و یک گراف گره مقیاس پذیر و موتور پردازش تصویر، نرم افزار Nuke مجموعه ابزار ترکیب نهایی را فراهم می کند و هر آنچه را که هنرمندان برای مقابله با چالش های مختلف پست پروداکشن دیجیتال در هر مقیاس و وضوحی نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد.

ابزارهای ترکیبی پیشرفته و فن آوری آینده

ابزارهای Deep Compositing Nuke نیاز به رندر مجدد عناصر CG را هنگام تغییر محتوا کاهش می دهد. این به هنرمندان اجازه می دهد تا با تصاویری کار کنند که حاوی چندین نمونه کدورت، رنگ و عمق نسبی دوربین در هر پیکسل هستند. نرم افزار نیوک از استانداردهای پیشرو صنعت از جمله OpenEXR و فناوری های رو به رشد از جمله Hydra و USD پشتیبانی می کند. به علاوه، با پشتیبانی از OpenColorIO و ACES، مدیریت رنگ آسان است و رنگ ثابت را از ثبت تا تحویل تضمین می‌کند.

نرم افزار نیوک The Foundry Nuke Studio

نیوک در چه مشاغل و صنایعی استفاده می شود؟

  • – برای هنرمندان جلوه های بصری
  • – برای Compositor ها
  • – برای استودیوهای پست پروداکشن

نیوک نرم افزار حرفه ای و تخصصی پست پروداکشن و جلوه های ویژه و کامپوزیتینگ دیجیتال است و بیشتر در پروژه های فیلم سازی، انیمیشن سازی، سریال و برنامه های تلویزیونی، تبلیغات و بازی سازی و هر پروژه ای که به خلق تولیدات بصری با کیفیت و جلوه های ویژه ویدیویی نیاز داشته استفاده می شود.

شرکت های مطرح Walt Disney Animation Studios, Blizzard Entertainment, DreamWorks Animation, Illumination, Sony Pictures Imageworks و Sony Pictures Animation و صد ها کمپانی کوچک و بزرگ سینمایی و انیمیشن و تولیدات ویدیویی همگی از کاربران نرم افزار نیوک هستند.

نیوک برای هنرمندان جلوه های بصری

Nuke یک ابزار ایده آل برای هنرمندان جلوه های بصری است که نیاز به ایجاد جلوه های بصری پیچیده برای فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و تبلیغات دارند. گردش کار مبتنی بر گره به هنرمندان اجازه می دهد تا با اتصال گره های مختلف به یکدیگر، ترکیبات و افکت های پیچیده ایجاد کنند. این به درجه بالایی از انعطاف پذیری و کنترل اجازه می دهد که برای ایجاد جلوه های بصری واقعی و بدون درز ضروری است.

نیوک برای Compositor ها

کامپوزیتورها از Nuke برای ترکیب عناصر مختلف یک عکس، مانند فیلم‌های لایو اکشن، مدل‌های سه بعدی و جلوه‌های ویژه در یک تصویر نهایی استفاده می‌کنند. گردش کار مبتنی بر گره Nuke به کامپوزیتورها اجازه می دهد تا به راحتی عناصر مختلف یک عکس را تنظیم و تغییر دهند و ایجاد کامپوزیت های یکپارچه و واقعی را آسان تر می کند.

استودیوهای پست پروداکشن

Nuke به طور گسترده در استودیوهای پست پروداکشن در سراسر جهان استفاده می شود. روند کار انعطاف پذیر و API قوی پایتون ادغام آن را در جریان های کاری موجود آسان می کند، در حالی که ابزارهای ترکیبی و جلوه های بصری قدرتمند آن را به ابزاری ضروری برای کارهای پس از تولید تبدیل می کند.

نیوک چه تفاوتی با افتر افکت دارد؟ مقایسه After Effects vs. Nuke !

وقتی صحبت از نرم افزارهای ترکیب ویدیویی و جلوه های بصری به میان می آید، دو مورد از محبوب ترین گزینه های موجود در بازار The Foundry Nuke و Adobe After Effects هستند. هر دو ابزار طیف وسیعی از ویژگی ها و قابلیت ها را ارائه می دهند که آنها را برای انواع مختلف پروژه ها و گردش کار ایده آل می کند.

Nuke یک نرم افزار ترکیبی مبتنی بر گره است که به دلیل ابزارهای قدرتمند و انعطاف پذیری خود شناخته شده است و به طور گسترده در صنعت فیلم و تلویزیون به دلیل توانایی آن در مدیریت نماهای پیچیده جلوه های بصری استفاده می شود. از طرف دیگر، After Effects یک نرم افزار ترکیبی مبتنی بر لایه است که در بین هنرمندان موشن گرافیک و ویرایشگرهای ویدئویی محبوب است و سهولت استفاده و سازگاری بسیار با دیگر نرم افزارها شناخته شده است.

یادگیری آسان و راحتی در استفاده

یکی از بزرگترین تفاوت های نرم افزار افتر افکت و نیوک رابط کاربری آنهاست. افتر افکت به دلیل رویکرد لایه ای خود شناخته شده است که درک و استفاده از آن را برای بسیاری از کاربران آسان می کند چرا که به آن آشناتر هستند. از سوی دیگر، Nuke از رویکرد مبتنی بر Node استفاده می‌کند که تسلط بر آن می‌تواند در شروع پیچیده‌تر و دشوارتر باشد. با این حال، هنگامی که کاربران با رابط کاربری Nuke آشنا می شوند، اغلب آن را کارآمدتر و قدرتمندتر از After Effects می یابند.

جلوه های بصری پیشرفته

هر دو نرم افزار Nuke و After Effects طیف گسترده ای از قابلیت های جلوه های بصری پیشرفته، از جمله عناصر سه بعدی و ردیابی دوربین را ارائه می دهند. با این حال، به طور کلی در نظر گرفته می‌شود که Nuke در این زمینه قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتر است، به‌ویژه وقتی صحبت از ترکیب پاس‌های رندر سه‌بعدی و کار در یک محیط ترکیب‌بندی سه‌بعدی می‌شود.

کامپوزیت مبتنی بر گره در مقابل ترکیب لایه ای

همانطور که قبلاً ذکر شد، افتر افکت از یک رویکرد مبتنی بر لایه برای ترکیب بندی استفاده می کند، در حالی که نیوک از رویکرد مبتنی بر گره استفاده می کند. این می تواند عامل مهمی برای کاربرانی باشد که یک رویکرد را بر دیگری ترجیح می دهند. ترکیب مبتنی بر لایه اغلب برای مبتدیان بصری تر است، در حالی که ترکیب مبتنی بر گره می تواند برای کاربران پیشرفته انعطاف پذیرتر و کارآمدتر باشد.

ادغام ها

هم Nuke و هم After Effects طیف وسیعی از ادغام ها را با سایر نرم افزارها را ارائه می دهند. با این حال، Nuke همچنین دارای ادغام قوی با سایر ابزارهای نرم افزاری استاندارد صنعتی مانند DaVinci Resolve و 3ds Max و Maya است و از طرفی افتر افکت با نرم افزارهای خانواده Adobe مثل Adobe Premiere Pro، Photoshop و Lightroom Classic و Illustrator و Animate و … کاملا سازگار و هماهنگ است.

سفارشی سازی و دسترسی به API

Nuke درجه بالایی از سفارشی‌سازی و دسترسی API را ارائه می‌دهد که می‌تواند یک مزیت قابل توجه برای کاربرانی باشد که می‌خواهند ابزارها و گردش‌های کاری سفارشی ایجاد کنند. After Effects همچنین برخی از گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهد، اما آنها معمولاً محدودتر از آنچه در Nuke موجود است هستند.

جایگزین های Nuke و After Effects

طیف وسیعی از گزینه های جایگزین برای Nuke و After Effects وجود دارد، از جمله Fusion، Flame و HitFilm Pro. با این حال، Nuke و After Effects به طور کلی ابزارهای استاندارد صنعت برای ترکیب بندی و جلوه های بصری در نظر گرفته می شوند.

جمع بندی

هر دو نرم افزار نیوک و افتر افکت دارای نقاط قوت و ضعف خود هستند در نهایت، انتخاب بین این دو به نیازها و ترجیحات خاص کاربر بستگی دارد. برای کسانی که روی ترکیب بندی و جلوه های بصری تمرکز دارند، Nuke ممکن است انتخاب بهتری باشد. سیستم مبتنی بر گره آن امکان کنترل دقیق تری بر عناصر منفرد را فراهم می کند و آن را برای پروژه های پیچیده ایده آل می کند. علاوه بر این، مجموعه ابزار قوی و پشتیبانی از فیلم‌برداری با وضوح بالا، آن را به انتخابی محبوب در میان حرفه‌ای‌های صنعت فیلم و تلویزیون تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، Adobe After Effects یک برنامه همه کاره است که در موشن گرافیک و انیمیشن برتر است. سیستم مبتنی بر لایه آن بصری و آسان برای استفاده است، و آن را به یک انتخاب محبوب برای ویرایشگران و طراحان ویدیو تبدیل می کند. After Effects همچنین طیف گسترده ای از پلاگین ها و ادغام با سایر نرم افزارهای Adobe را ارائه می دهد که امکان گردش کار یکپارچه را فراهم می کند.

چگونه نیوک را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری نیوک ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد نیوک از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش نیوک را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Nuke را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نیوک یکی از قوی ترین نرم افزارهای دنیای پست پروداکشن و ترکیب ویدیویی و جلوه های ویژه است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای صنعت از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر نیوک را بیشتر هم کرده است. نرم افزار نیوک برای سیستم عامل ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Nuke و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود نیوک – The Foundry Nuke Studio 15.0v3 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.84 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- با اجرای فایل Nuke15.0v3-win-x86_64.msi از پوشه Setup نرم افزار را نصب کنید.
2- با مراجعه به پوشه Crack برنامه FLT7.1v1 را نصب کنید.
3- برنامه Task Manager ویندوز را اجرا کنید و با باز کردن تب Service، سرویس Foundry License Server را متوقف (Stop) کنید.
4- فایل rlm.foundry.exe موجود در پوشه Crack را در مسیر پیش فرض C:\Program Files\The Foundry\LicensingTools7.1\bin\RLM کپی و جایگزین فایل موجود کنید.5- فایل xf_foundry.lic موجود در پوشه Crack را باز کنید و مقادیر MAC_ADDRESS, PORT و HOST_NAME را با اطلاعات مختص سیستم خود (آدرس مک و نام کامپیوتر) جایگزین کنید و در نهایت تغییرات اعمال شده در فایل Lic. را ذخیره کنید:
5-1- مقدار معتبر MAC_ADDRESS یافتن Mac Address: – روش اول: برنامه cmd (خط فرمان یا Command Line) ویندوز را اجرا کنید: با تایپ getmac و فشردن کلیک Enter از صفحه کلید، مقادیری نمایش داده می شود مقداری که در زیر عبارت Physical Address نمایان شده است برابر یا آدرس مک سیستم شماست. توجه داشته باشید که آدرس مک سیستم را با حروف کوچک و بدون خط فاصله در فایل xf_foundry.lic وارد کنید. – روش دوم: می توانید با اجرای فایل rlmutil.exe (مربوط به برنامه Foundry License Utility) و سپس کلیک بر روی Diagnostics و Run Diagnostics بدست آورید)
5-2- مقدار معتبر HOST_NAME با تایپ Hostname در برنامه cmd (خط فرمان یا Command Line) ویندوز و فشردن کلیک Enter از صفحه کلید، نام سیستم شما نمایش داده می شود.
5-3- برای PORT مقدار 5053 را وارد کنید.6- فایل xf_foundry.lic در مسیر های زیر کپی کنید: C:\Program Files\The Foundry\RLM یا C:\Program Files (x86)\The Foundry\RLM C:\ProgramData\The Foundry\RLM
7- برنامه Task Manager ویندوز را اجرا کنید و با باز کردن تب Service، سرویس Foundry License Server را اجرا (Start) کنید.
8- نرم افزار را اجرا کنید. اگر فایل لایسنس به صورت خودکار خوانده نشده بود بر روی Local license و سپس Server کلیک کنید. در کادر ظاهر شده 5053@127.0.0.1 (ابتدا 5053 و سپس 127.0.0.1 را وارد کنید.) بر روی Connect کلیک کنید.
9- نرم افزار را ببندید.
10- سیستم را Restart کنید.
11- نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز نیوک – The Foundry Nuke Studio 15 Minimum Requirements

Supported operating systems:
Windows 10 (64-bit) or Windows 11 (64-bit)
Other operating systems may work, but have not been fully tested

Minimum hardware requirements

Processor: x86-64 processor, such as Intel Core 2 Duo or later
Storage : 5.70 GB disk space available for caching and temporary files
Ram: At least 8 GB RAM
Display: At least 1280 x 1024 pixel resolution and 24-bit color
Video card: Graphics card with at least 512 MB of video memory and driver support for OpenGL 2.0.**To enable optional GPU acceleration of Viewer processing, you need OpenGL 2.0 with support for floating point textures and GLSL.Requirements for GPU Acceleration – Windows and Linux
If you want to enable Nuke to calculate certain nodes using the GPU, there are some additional requirements. See the Release notes for full details of requirements for GPU acceleration.NVIDIA
An NVIDIA GPU with graphics drivers capable of running CUDA 11.8, or above. These are bundled with the regular drivers for your NVIDIA GPU. Driver versions  522.06 (Windows) and 520.61.05 (Linux), or above are required.
NOTE: We recommend using the latest graphics drivers, where possible.

AMD
The following GPUs with an appropriate driver are supported. See the release notes for details on support available in specific versions of Nuke.
– AMD Radeon PRO W7900
– AMD Radeon PRO W6600
– AMD Radeon PRO W6800
– AMD Radeon Pro W5700
– AMD Radeon RX 6800 XT

NOTE: Other AMD GPUs may work, but have not been fully tested.

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: