گرافیسم

نرم افزار هودینی SideFX Houdini FX v20.0.547 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 18 ژانویه 2024 324
نرم افزار هودینیSideFX Houdini FX

ترکیب مدلسازی سه بعدی، انیمیشن و جلوه های ویژه را در هودینی تجربه کنید!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار هودینی و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این برنامه قدرتمند چند وجهی و ترکیبی را داریم که دنیای مدلسازی سه بعدی را با جلوه های ویژه و انیمیشن ترکیب کرده است تا مشخص شود چرا باید Houdini را یاد بگیریم. شاید شما به تازگی قصد ورود به دنیای وسیع هودینی را دارید یا شاید با هودینی آشنا هستید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کارهایی می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

هودینی چیست ؟ What is Houdini

هودینی ( Houdini) یک بسته نرم افزاری پیشرفته برای مدل سازی سه بعدی، انیمیشن، افکت و جلوه های ویژه، شبیه سازی، رندر و ترکیب رویه ای است که توسط شرکت SideFX توسعه یافته و منتشر می شود. توجه انحصاری هودینی به تولید رویه ای یا procedural generation و گردش کار رویه ای یا procedural workflows آن را از سایر نرم افزارهای گرافیک کامپیوتری سه بعدی متمایز می کند.

نرم افزار هودینی برای هنرمندانی که در زمینه انیمیشن های سه بعدی و VFX برای فیلم، تلویزیون، بازی های ویدیویی و واقعیت مجازی کار می کنند بسیار مطلوب است چرا که این نرم افزار سه بعدی این دنیاها را در یک پلتفرم قدرتمند گرد هم می آورد. برخلاف سایر نرم‌افزارهای انیمیشن سه بعدی، هودینی از یک گردش کار رویه‌ای مبتنی بر گره یا Node-Based استفاده می‌کند که پیدا کردن تکرارها را هنگام اصلاح کارتان آسان می‌کند. برنامه هایی مانند Maya یا Blender تغییراتی را در تاریخچه کاربر ذخیره می کنند که بازگشت به نسخه قبلی کار شما را دشوار می کند.

کار در نرم افزار هودینی شامل ایجاد شبکه هایی از Node یا گره های متصل به هم است که مراحل انجام یک کار را توصیف می کند. برای مثال، گره‌ای که یک کادر ایجاد می‌کند ممکن است به گره‌ای متصل شود که طرف‌های جعبه را اکسترود می‌کند، سپس گره‌ای که چند ضلعی‌ها را تقسیم می‌کند، سپس گره‌ای که موقعیت‌های نقطه را ویرایش می‌کند و این به شما قدرت فوق العاده ای می دهد.

می توانید به گره های قبلی در شبکه برگردید و انتخاب ها و یا تنظیمات را تغییر دهید یا Assetها را تعویض کنید. تغییرات به طور خودکار از طریق شبکه منتشر می شود تا نتیجه نهایی تغییر کند. برای تغییر تصمیمی که قبلا گرفته اید، هرگز مجبور نیستید کار خود را لغو کنید یا از نو شروع کنید و دوباره خلق کنید.

نرم افزار هودینی نمونه سازی سریع را تشویق می کند. شما مجبور نیستید کاری را که در حین بررسی ایده ها انجام می دهید دور بریزید، فقط از بخش هایی از شبکه استفاده مجدد کنید یا شبکه را مجددا پیکربندی کنید تا آن را به کیفیت تولید ارتقا دهید.

از آنجا که هودینی مبتنی بر تولید به صورت رویه ای است، ابزارهای زیادی برای مدیریت صحنه های بسیار بزرگ و پیچیده دارد، از جمله پشتیبانی از تولید/بارگذاری هندسه، و اضافه کردن جزئیات در زمان رندر به جای نگه داشتن همه چیز در حافظه. می‌توانید شبکه‌ها را بسته‌بندی کنید و بدون نیاز به نوشتن کد، آنها را به ابزارهای جدیدی با رابط‌های خود تبدیل کنید. در Houdini به این ابزارها دارایی های دیجیتال می گویند.

تاریخچه هودینی

بنیانگذاران شرکت سازنده نرم افزار هودینی یعنی SideFX در ابتدا دو نفر بودند، کیم دیویدسون و گرگ هرمانوویچ ، از علاقه مندان به انیمیشن با استعداد کدنویسی یونیکس. در سال 1985 آنها به Omnibus، یک شرکت پیشگام در دنیای نوظهور گرافیک کامپیوتری پیوستند. آنها خود را در تولید غرق کردند، نرم افزار خود را نوشتند و جلوه های بصری برای فیلم و پخش ایجاد کردند.

در سال 1987، با فرصتی برای ارائه گرافیک سه بعدی به مخاطبان گسترده تر، دیویدسون و هرمانوویچ نرم افزار Side Effects را ایجاد کردند و نرم افزار PRISMS را منتشر کردند. PRISMS یک برنامه گرافیکی رویه ای بود که زمینه را برای هودینی فراهم کرد. از آن زمان SideFX و Houdini بخش بزرگی از دنیای جلوه های ویژه سینمایی فیلم بوده‌اند و مشتریان هودینی مرتباً جوایزی را برای کارهای عالی خود دریافت می‌کنند.

اولین نسخه رسمی Houdini که به افتخار جادوگر معروف هری هودینی و به افتخار توانایی او در فرار از موقعیت های به ظاهر غیرممکن نامگذاری شده است، در سال 1996 منتشر شد و عمدتاً بر روی جلوه های ذرات و دینامیک متمرکز بود و در ابتدا بیشتر توسط استودیوهای جلوه های ویژه استفاده می شد. با این حال، طی چند سال آینده، هودینی شروع به گسترش قابلیت های خود کرد و به ابزار جامع تری برای انیمیشن های سه بعدی و VFX تبدیل شد.

یکی از نقاط عطف کلیدی در تکامل هودینی در سال 2002 با انتشار Houdini 5.0 اتفاق افتاد. این نسخه تعدادی از ویژگی‌ها و ابزارهای جدید از جمله یک سیستم مدل‌سازی و انیمیشن سه بعدی کاملاً یکپارچه، یک سیستم ترکیبی مبتنی بر گره و یک سیستم قدرتمند ریگینگ کاراکتر را معرفی کرد. در سال های بعد، هودینی به رشد و تکامل خود ادامه داد و هر نسخه جدید طیف گسترده ای از ویژگی ها و قابلیت های جدید را معرفی می کرد.

امروزه، نرم افزار هودینی به طور گسترده به عنوان یکی از قدرتمندترین و همه کاره ترین ابزارها برای انیمیشن های سه بعدی و VFX با پایگاه کاربران وفادار در صنعت فیلم و VFX در نظر گرفته می شود. به تکامل و بهبود ادامه می‌دهد و هر نسخه جدید طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را معرفی می‌کند که آن را حتی قدرتمندتر و کاربرپسندتر می‌کند.

فناوری SideFX در Houdini پنج بار توسط آکادمی اسکار در سال های 1998، 2003، 2012 و 2019 تحسین شد، و در سال 2019 Houdini جایزه معتبر اسکار را دریافت کرد و در بخش “ابزارهای شبیه سازی جمعی مقرون به صرفه” جایزه فناوری و مهندسی امی دریافت کرد. جوایز اسکار همچنین به تعداد زیادی از فیلم‌هایی که برای خلق جلوه‌های بصری بر هودینی تکیه کرده‌اند، اهدا شده است.

نرم افزار هودینیSideFX Houdini FX

ویژگی های اصلی نرم افزار هودینی در یک نگاه

  1. انیمیشن در هودینی – از انیمیشن فریم کلیدی و دستکاری کانال خام پشتیبانی می کند.
  2. مدل سازی در هودینی – بر اساس تمام هندسه های استاندارد است. اینها NURBS، Metaballs، Polygons و Bezier Curves هستند.
  3. نورپردازی در هودینی – بر پایه سایه زن مبتنی بر گره است.
  4. دینامیک در هودینی – شامل دینامیک سیال، شبیه‌سازی پارچه، شبیه‌سازی جمعیت، دینامیک سیم و دینامیک بدن صلب است.
  5. رندرینگ در هودینی – از رندر قدرتمند خود به نام Mantra استفاده می کند. سایر رندرهای مورد استفاده عبارتند از Octane، V-ray، Redshift و Renderman
  6. ترکیب بندی در هودینی – بر اساس تصاویر لایه ای است
  7. توسعه پلاگین – ایجاد و ساخت کتابخانه ها بر اساس نیاز کاربر.
  8. اسکریپت – انواع API ها در هودینی استفاده می شود. پایتون پرکاربردترین زبان است.

نرم افزار هودینیSideFX Houdini FX

چه کارهایی با هودینی میتوانید انجام بدهید؟

نرم افزار هودینی به دلیل ابزارهای شبیه‌سازی پویا پیشرفته‌اش که امکان ایجاد جلوه‌های بصری بسیار واقعی را فراهم می‌کند، شناخته شده است و از جمله نرم افزارهاییست که هم استودیوهای کوچک و هنرمندان فردی و هم کمپانی های بزرگ و ابر پروژه های سینمایی می توانند از آن استفاده کنند.  کارایی‌های جدید در نرم‌افزار به این معنی است که هنرمندان می‌توانند جلوه‌های پیشرفته‌ای را روی سخت‌افزار با قدرت کمتر به دست آورند.

چیزی که واقعا نرم افزار هودینی را از سایر برنامه های انیمیشن سه بعدی متمایز می کند ماهیت رویه ای آن است. Assetها در هودینی به طور کلی با اتصال یک سری گره ایجاد می شوند. مزیت این گردش کار این است که به هنرمندان این امکان را می دهد که بر خلاف سایر برنامه ها، اشیاء دقیق را در تعداد نسبتاً کوتاه مراحل ایجاد کنند. در حالی که هودینی به خاطر جلوه‌های ویژه شناخته شده است، اما تمام ابزارهایی را که انتظار دارید در یک برنامه سه بعدی اصلی پیدا کنید را در خود دارد. هودینی مدل سازی هندسی و انیمیشن استاندارد را از طریق فریم های کلیدی ارائه می دهد.

این برنامه با موتور رندر قدرتمند Mantra عرضه می شود، اما از موتورهای رندر شخص ثالث مانند Renderman نیز پشتیبانی می کند. هودینی رویکردی رویه‌ای برای ریگینگ شخصیت‌ها ارائه می‌کند. کاراکترها را می توان در یک گره دارایی برای استفاده توسط یک تیم انیمیشن پیچیده کرد.

نرم افزار هودینی دارای یک سیستم نورپردازی مبتنی بر گره نیز هست که یک محیط کاری منعطف را برای ایجاد سایه زن و ایجاد افکت های CG نیز فراهم می کند. دارای یک سیستم حجم سنجی قدرتمند برای ایجاد شبیه سازی دود و آتش، و همچنین یک ترکیب کننده برای جلوه های تصویر لایه ای است. هودینی یک محیط باز دارد و اسکریپت نویسی را از طریق انواع API ارائه می دهد، اما پایتون زبان انتخابی برای اکثر بسته ها است.

نرم افزار هودینیSideFX Houdini FX

اسکریپت نویسی داخلی امکان اتوماسیون وظایف خاص و همچنین ایجاد ابزارها و افزونه های سفارشی را فراهم می کند. این یک برنامه واقعا همه کاره است! ماهیت رویه ای هودینی امکان توسعه غیرخطی را فراهم می کند که هم قدرتمند و هم انعطاف پذیر است. جنبه های رویه ای نرم افزار هودینی را می توان برای سرعت بخشیدن به تولید و به سادگی گردش کار سه بعدی مورد استفاده قرار داد.

مبتدیان باید توجه داشته باشند که یادگیری نرم افزار Houdini به دلیل طراحی رویه ای پیچیده است و کلید موفقیت با هودینی دانش دقیق ریاضیات و الگوریتم ها است.به همین دلیل، یادگیری هودینی برای کسانی که پیشینه برنامه نویسی و ریاضیات دارند، مانند هنرمندان فنی، آسان تر خواهد بود. کاربرانی که این مهارت ها را دارند، هودینی را بسیار انعطاف پذیرتر از برنامه های سه بعدی رقیب مانند Autodesk Maya و 3ds Max می دانند. هنرمندانی که می توانند نرم افزار را با موفقیت یاد بگیرند، متوجه خواهند شد که بدون نیاز به تعامل هنری سنتی، جلوه های زیادی تولید می کنند.

ویژگی تولید رویه‌ای یا procedural generation نرم افزار هودینی یک تحول غیرخطی را فراهم می‌کند که و جریان کاری قدرتمند و انعطاف‌پذیر را ممکن می‌سازد. این ماهیت رویه ای نرم افزار به سرعت بخشیدن به تولید و افزایش گردش کار سه بعدی و به اصلاح و بهبود بسیار سریع پروژه کمک می کند. در ادامه ویژگی های اصلی هودینی را مرور می کنیم.

هودینی در چه مشاغل و صنایعی استفاده می شود؟

  1. در صنعت فیلم و تلویزیون
  2. در صنعت بازی سازی
  3. در صنعت تبلیغات و موشن گرافیک
  4. در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

هودینی بسته کاملی برای استودیوهای VFX است که روی بازی، فیلم و تلویزیون کار می کنند. ابزارهای آن بسیار قدرتمند، قابل تنظیم و برای تولیدات کیفیت بالا ساخته شده اند. گردش کار رویه ای به معنای کار کم هزینه تر و تولید سریعتر است. بسیاری از استودیوهای فیلمسازی با بودجه کلان از هودینی برای خلق افکت های برنده جایزه در پروژه های خود استفاده کرده اند.

معمولا استودیوها از ابزار مایا برای مدل سازی و ریگ استفاده می کنند. هودینی برای ادغام جلوه های شبیه سازی پیچیده در صحنه های فیلم و انیمیشن موجود استفاده خواهد شد. هنرمندان بازی های فنی، هنرمندان جلوه های بصری و مدیران فنی به صورت روزانه از این نرم افزار سه بعدی برای ساخت افکت های پیشرفته و بهبود کار خود با محیط های شبیه سازی شده خیره کننده استفاده می کنند.

هودینی در صنعت فیلم و تلویزیون

با جریان کار رویه ای مبتنی بر گره در هودینی ، نماهای بیشتری را در زمان های محدود ایجاد کنید و به نتایج عالی در کیفیت فیلم برسید. سطوح بی سابقه ای از انعطاف پذیری و کنترل را تجربه کنید تا هم خلاقیت و هم بهره وری خود را افزایش دهید. با ایجاد تغییرات در پروژه در هر زمان حتی تا مرحله تولید با ویژگی تولید رویه ای یا procedural generation، راحت‌تر به بازخورد کارگردان یا مشتری پاسخ دهید.

کمپانی های مطرحی از نرم افزار هودینی استفاده می کنند همچون شرکت Walt Disney هودینی را در فیلم های انیمیشن Frozen و Zootopia به کار گرفته است. همچنین سریال معروف بازی تاج و تخت شبکه HBO از هودینی برای برخی از جلوه های بصری نیز استفاده می کند.

هودینی در صنعت بازی سازی

توسعه‌دهندگان بازی با تقاضای فزاینده‌ای برای ساختن جهان‌های غوطه‌وری عظیم و پر از محتوا مواجه هستند. برای اینکه استودیوها به گیم پلی عالی دست یابند در حالی که محدودیت های زمانی را رعایت می کنند و هزینه ها را محدود می کنند، یک رویکرد رویه ای با استفاده از هودینی راه هوشمندانه تری برای ایجاد بازی های با کیفیت ارائه می دهد.

بسیاری از استودیوهای مطرح بازی های ویدیویی از هودینی برای ویدیوهای خود استفاده می کنند که از جمله می تواند به بازی های معروف Call of Duty و League of Legends اشاره کرد. هودینی به طور گسترده در شبیه سازی ابرها، دود و آتش و همچنین مایعات و پارچه ها استفاده می شود. اگرچه هودینی قادر به خلق صحنه های کامل است، اما بیشتر به خاطر ایجاد افکت های سیال مانند و شبیه سازی های دیگر شناخته شده است.

هودینی در صنعت تبلیغات و موشن گرافیک

طراحان، انیماتورها و داستان‌نویسان از موشن گرافیک برای ایجاد محتوای ثابت، تعاملی یا مبتنی بر حرکت استفاده می‌کنند که با استفاده از روایت‌های بصری قدرتمند و متقاعدکننده، مخاطبان را تحریک می‌کند. با استفاده از Houdini و مجموعه ابزار مبتنی بر گره رویه ای آن، طیف وسیعی از تجربیات زیبایی شناختی و پویا ایجاد کنید.

هودینی در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

پروژه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند. هدف، ایجاد محیط‌های عمیقی است که در آن مخاطبان بتوانند دنیای دیجیتال را با سطح جدیدی از وضوح تجربه کنند. با هودینی، تکنیک‌های رویه‌ای را می‌توان برای ایجاد محتوای بیشتر، سریع‌تر و پشتیبانی از فرآیند تکراری که در طراحی این جهان‌های مجازی انجام می‌شود، استفاده کرد.

هودینی چه تفاوتی با مایا دارد؟ مقایسه Houdini vs. Maya !

Houdini و Maya دو مورد از معروف ترین نرم افزارهای سه بعدی هستند که هنرمندان و استودیوها اغلب در بسیاری از زمینه ها از آنها استفاده می کنند. هر دوی آنها چیزهای متفاوتی برای ارائه دارند.و ما سعی خواهیم کرد با مقایسه مرحله به مرحله آنها یک نمای کلی از تفاوت های کلیدی بین آنها و توانایی این دو به شما ارائه دهیم.

1. استفاده و یادگیری کدام یک راحت تر است

یادگیری مایا آسانتر و سریعتر از هودینی است. با استفاده از مایا، می توان صحنه های سه بعدی خود را ایجاد و متحرک کرد و آنها را به صورت تصاویر ثابت یا دنباله های انیمیشن ارائه کرد. با این حال، گردش کار آن سنتی است، که تغییرات را در تاریخچه کاربر ذخیره می کند و بازگشت به نسخه قبلی کار شما را دشوار می کند.

از طرف دیگر، یادگیری هودینی و کار با آن در شروع دشوار تر است زیرا به دانش فنی و پیشینه برنامه نویسی و ریاضیات نیاز دارد. با این حال، زمانی که به اندازه کافی با آن کار کنید، بسیار آسان خواهد شد. گردش کار رویه‌ای متمایز مبتنی بر گره هودینی، کاوش تکرارها را در حالی که کار خود را اصلاح می‌کنید، ساده می‌کند و امکان تکرارهای متعدد را فراهم می‌کند تا تغییرات و تکامل انیمیشن‌ها و جلوه‌های شما آسان باشد.

2. سازگاری با موتورهای رندر

وقتی صحبت از رندر می شود، هر دو دارای موتورهای رندر داخلی هستند و همچنین از رندرهای شخص ثالث (مانند Redshift، Octane، V-Ray و غیره) که از قدرت GPU استفاده می کنند، پشتیبانی می کنند.
همراه با هودینی موتور رندر معروف و قدرتمند آن یعنی Mantra است. با این حال، موتورهای رندر خارجی مانند Redshift، Octane یا وی رِی به دلیل سرعت رندر بهترین انتخاب هستند.

همراه با مایا موتور داخلی آرنولد که یک موتور رندر قوی و قابل اعتماد است ارائه می شود. آرنولد قدرت خود را در بسیاری از فیلم ها و محصولات ثابت کرده است و همیشه می تواند با سایر رندرهای خارجی رقابت کند. همچنین، از نسخه 5.3، آرنولد گزینه رندر GPU را برای استفاده از قدرت GPU توسعه داده است.

3. مدل سازی و شبیه سازی

برای مدل‌سازی چند ضلعی، افراد تمایل دارند مایا را انتخاب کنند زیرا نتایج بهتری در مدت زمان کوتاه‌تری ایجاد می‌کند. Autodesk ابزارهای مدل‌سازی مایا را به‌گونه‌ای بهبود داده است که معادل Blender یا 3ds Max باشد. به عنوان مثال، قبلاً بازکردن UV مایا بسیار بد بود و هنرمند گاهی اوقات نیاز به استفاده از بلندر داشت. اما در حال حاضر، مایا در مقایسه با قبل، ابزارهای باز کردن UV بسیار بهتری دارد. همچنین، مدل سازی NURBS مایا عالی عمل می کند و برای مدل سازی ارگانیک و سطوح منحنی با دقت بالا بسیار مفید است.

برای هودینی در حالی که مدل سازی و ریگ کردن نقاط قوت برجسته آن نیست، شبیه سازی و جلوه بصری آن بسیار عالی است. در مقایسه با مایا، بیشتر شبیه‌سازی‌هایی که نیاز به استفاده از آنها دارید در هسته عملکرد هودینی گنجانده شده است که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. هودینی در شبیه سازی های پیچیده ای می درخشد که باید با حجم عظیمی از داده ها مانند آتش، دود، آب، انفجار و غیره کار کنند.

به طور کلی، استودیوهای صنعتی معمولاً از ابزاری مانند مایا برای مدیریت مدل‌سازی استفاده می‌کنند. هودینی برای ادغام جلوه های شبیه سازی شده پیچیده در صحنه های فیلم و انیمیشن های موجود استفاده خواهد شد..

4. جلوه های ویژه

Houdini در زمینه جلوه های ویژه پروژه های سه بعدی فوق العاده قدرتمند است می توانید در تولید VFX به آن تکیه کنید، زیرا ویژگی های شبیه سازی فوق العاده آن برای آتش، دود، آب، انفجار و غیره است. گردش کار مبتنی بر گره و رویه آن به هنرمندان کمک می کند تا به راحتی به بازخورد مشتری پاسخ دهند. شما می توانید هر تغییری را در هر زمان انجام دهید، حتی در اعماق تولید، بدون اینکه مجبور باشید قدم های زیادی مانند مایا را به عقب برگردانید.

مایا هم برای ایجاد جلوه های بصری قوی است و ثابت کرده که انتخاب بسیاری از هنرمندان و استودیوهای بزرگ و فیلم‌های بلند و برنامه‌های تلویزیونی است. با این حال، این نرم افزار به شما امکان کنترل زیادی در هنگام ایجاد پروژه های پیچیده نمی دهد و به پلاگین های شخص ثالث (مانند Phoenix FD، Fume FX، Ziva VFX و غیره) و ابزارهای سفارشی ایجاد شده برای سرعت بخشیدن به گردش کار نیاز دارد.

5. بازی سازی

مایا یکی از بهترین برنامه های سه بعدی است که استودیوها و حرفه ای ها در صنعت بازی های ویدیویی از آن استفاده می کنند. از دهه 90 این صنعت در حال توسعه در دنیای سه بعدی است و امروزه، اکثر استودیوهای بازی سازی از آن به عنوان بخشی ضروری از خط لوله خود استفاده می کنند. دلیل آن مزیت آن در مدل‌سازی شخصیت‌های بازی، دارایی‌های محیطی، مجموعه شگفت‌انگیز ابزارهای ریگینگ و انیمیشن است که کار انیماتورها را آسان‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا نتایج خوبی ایجاد کنند.

هودینی در صنعت بازی کمتر توسط استودیو های بزرگ استفاده می شود. یوبی‌سافت یکی از بزرگترین استودیوهای بازی‌سازی، از هودینی برای ایجاد محیط طبیعی برای بازی Far Cry 5 استفاده کرده است. توسعه دهندگان بازی های ویدیویی مستقل از هودینی برای صرفه جویی در زمان و تلاش هنگام کار بر روی پروژه های خود استفاده می کنند .

جمع بندی

انتخاب بین یکی از این دو نرم افزار قدرتمند، به هدف شما در کار با نرم افزارهای سه بعدی بر می گردد. برای مبتدیان، هودینی به دلیل طراحی رویه‌ای و ویژگی‌های آن نسبت به نرم افزار مایا، کمی دشوار تر است و به آموزش های متنوع تری نیاز دارد. اگر می‌خواهید با جلوه های ویژه و VFX کار کنید، Houdini گزینه‌ای عالی است که شبیه‌سازی‌های پویا و افکت‌های سیال مانند دارد. اگر می خواهید با انیمیشن یا مدلینگ کار کنید، مایا برای شروع بهتر است.

چگونه هودینی را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری هودینی ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد هودینی از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش هودینی را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Houdini را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

هودینی یکی از قوی ترین نرم افزارها دنیای سه بعدی و جلوه های ویژه است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای هی صنعت از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر هودینی را بیشتر هم کرده است. هودینی برای سیستم عامل ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Houdini و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود هودینی – SideFX Houdini FX v20.0.547 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.21 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- نرم افزار را نصب کنید. هنگام انتخاب کامپوننت ها حتما گزینه License Server را برای نصب انتخاب کنید. (مهم)2- برنامه License Administrator را بصورت Run as Adminstrator اجرا کنید. (این برنامه همراه نرم افزار نصب شده است)
2-1- از منوی File بر روی License Tools Services کلیک کنید.
2-2- در پنجره باز شده برای Sesinetd بر روی Stop کلیک کنید. پنجره را نبندید.3- از پوشه Crack فایل sesinetd.exe را در مسیر C:\Program Files\Side Effects Software\License Server کپی و جایگزین کنید.4- به پنجره License Tools Services بازگشته و برای Sesinetd بر روی Startکلیک کنید.
5- برنامه License Administrator را بطور کامل ببندید.6- بار دیگر برنامه License Administrator را بصورت Run as Adminstrator اجرا کنید.
6-1- در تب Server Information می توانید مقادیر Server Name و Server Code را مشاهده کنید.

7- در پوشه Keygen بر روی Keygen.exe راست کلیک نموده و گزینه Run as Adminstrator را انتخاب کنید.
7-1- مقدار Server Name را در قسمت مربوطه و مقدار Server Code را در قسمت Server وارد کنید.
7-2- بر روی Generate Licenses کلیک کنید. چندین کد لایسنس (license keys) ایجاد می شود.

8- به برنامه License Administrator بازگردید.
8-1- از منوی File گزینه Import License —> Manually Install Keys… را انتخاب کنید.
8-2- اکنون تمام کدهای تولید شده را به ترتیب و 5 تا 5 تا از پنجره Keygen کپی و در Manually Enter Keys وارد نمایید.
8-3- تمام کدها را وارد کنید. (پس از وارد کردن و تایید 5 کدی که در 5 خط اول لایسنس قرار دارند، باید یکبار دیگر از منوی File گزینه Manually Enter Keys… را انتخاب کنید. )
(مهم) دقت کنید که اولین کد ایجاد شده حاوی اطلاعات نام سرور و کد آن و … است که حتما باید وارد شود.

9- در License Administrator از منوی File بر روی License Tools Services کلیک کنید.
9-1- در پنجره باز شده برای Sesinetd بر روی Stop کلیک کنید. پنجره را نبندید. پس از stop شدن دوباره آن را Start کنید.
9-2- برنامه License Administrator را بطور کامل ببندید.

10- نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز هودینی – SideFX Houdini FX 20 Minimum Requirements

Operating System – 64-bit only
Windows:

– Windows 11 (64bit)
– Windows 10 (64 bit)
– Windows 8.1 (64 bit) and below (win7, etc) is NOT supported.
– Windows Server (any version) is NOT supported.
Memory
– 8 GB required
– 12 GB or higher recommended and 64GB strongly recommended for fluid simulations
Processor
– Intel or AMD x64 CPU with SSE 4.2 required. Houdini 19.5 will not run on a system with an instruction set lower than SSE 4.2.
Disk Space
– 5.0 GB required for installation
Input Devices
– 3 Button mouse required
– Scroll wheel used where present
– Wacom tablet recommended for Houdini’s brush-based tools
Graphics Cards
A GL4.0 compliant graphics card is required. GL3.3 cards will have missing features and lower GL versions will not run Houdini 20.0 at all.
4GB VRAM or more is required. Less than this can result in display errors such as blank windows. High DPI displays (4K, 5K) or multiple monitors require a minimum of 4GB.
Graphics card must support OpenCL version 1.2.
The OptiX Denoiser requires a Kepler or later NVIDIA GPU (K, P, M, V prefixes).
Karma XPU currently only supports CPU and NVidia Optix devices, with Optix being the most optimized code path in XPU. Future versions are expected to support CPU optimizations and more GPU hardware.
It is VERY important that you install the latest driver for your graphics card using the proprietary drivers direct from the card manufacturer, not the open source versions. Failing to do so may result in display issues and/or slow performance:
Windows
– NVIDIA RTX & GeForce GPUs: 535 Studio Driver or higher
– AMD: 22.Q3 or higher
– Intel 30.0.100.9955 or higher.
Monitor
– Minimum resolution: 1920 x 1080 or higher is recommended.
– 4GB VRAM or higher required for dual displays or single displays greater than 1920×1200.
– Color depth of 32-bit (“true color”) required.
– We recommend you either select sRGB as your color profile or calibrate your monitor to gamma 2.2.
GPU Acceleration
– On certain graphics cards, Houdini can use the GPU to dramatically increase the performance and speed of your Vellum and Pyro FX simulations.
– In order to take advantage of this capability, you’ll need a GPU capable of supporting OpenCL. Refer to the Supported Graphics Cards page.
– The amount of VRAM your GPU has access to will limit the size of simulation that you can run on it. 4GB + is ideal for larger simulations.
– GPU acceleration currently does NOT make use of multiple OpenCL devices (i.e. two or more graphics cards) but this may change at a future date. An exception to this is Karma XPU, which is currently in Beta.

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: