گرافیسم

نرم افزار وی ری Chaos V-Ray 6 v6.2 – تمام نسخه ها – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 23 ژانویه 2024 862
نرم افزار وی ری Chaos V-Ray

با وی ری هر آنچه را که تصور می کنید را به تصویر بکشید!
V-Ray یک پلاگین رندر سه بعدی بسیار قدرتمند و محبوب است که برای تمام برنامه های اصلی طراحی سه بعدی و CAD توسعه یافته است و سالهاست که نامش در دنیای گرافیک سه بعدی و رندرینگ می درخشد. احتمالا شما هم نام موتور رندر و نرم افزار وی ری را زیاد شنیده باشید.

با این حال همه با این موتور رندر و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بدانید که با استفاده از نرم افزار وی ری در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با وی ری آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

وی ری چیست ؟ What is V-Ray

وی ری ( VRay یا V-Ray ) پلاگین و موتور رندر سه بعدی بسیار قدرتمند و پرطرفدار است که با تمام برنامه های اصلی طراحی سه بعدی و CAD مثل 3ds Max، Cinema 4D، Houdini، Maya، Nuke، Revit، Rhino، SketchUp و Unreal سازگار است و نسخه اختصاصی برای هریک منتشر کرده است.

با V-Ray، هنرمندان و طراحان می توانند پروژه های خود را تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا ارائه دهند و به اشتراک بگذارند. V-Ray جامعه بزرگی از کاربران دارد و به دلیل تطبیق پذیری باورنکردنی آن شناخته شده است. موتور رندر V-Ray جایزه اسکار Sci-Tech® و جایزه مهندسی Emmy® برای ارائه CGI واقعی واقعی در صنعت فیلم و تلویزیون را دریافت کرده است.

ویژگی رندر ردیابی پرتوی فوتورئالیستی در V-Ray با سایر راه حل های رندر متفاوت است زیرا شامل گزینه های رندر ترکیبی CPU و GPU + CPU است. رندر V-Ray از فناوری ردیابی پرتو تطبیقی و هوش صحنه اختصاصی برای ایجاد تصاویر و انیمیشن های فوتورئالیستی استفاده می کند. وی ری به طور دقیق توزیع نور و همچنین خواص فیزیکی هر متریال را محاسبه می کند.

وی ری به عنوان نرم افزار رندر سه بعدی پیشرو در صنعت مورد اعتماد 92 درصد شرکت های معماری برتر دنیا و در روند کاری پروژه های بزرگترین شرکت های فیلم و جلوه های بصری برای رسیدگی به سخت ترین صحنه ها و بزرگترین پروژه ها ساخته شده است.

تاریخچه وی ری

شرکت Chaos Group در سال 1997 در شهر صوفیه کشور بلغارستان توسط پیتر میتف و ولادیمیر کویلازوف تأسیس شد. این شرکت اولین محصول خود، نرم افزار شبیه سازی آتش و دود Phoenix را منتشر کرد که در آن زمان Phoenix FD نام داشت. پس از آن از سال 2001 بر روی یک راه حل ردیابی پرتو برای ایجاد سایه های طبیعی کار کردند که پس از یک سال و نسخه اول V-Ray برای 3ds Maxمتولد شد که شامل ویژگی های خاص نورپردازی، متریال و … بود.

وی ری کم کم جای خود را در میان معماران باز می کرد و Chaos Group نیز در حال توسعه هرچه بیشتر نرم افزار بود و پس از 4 سال نسخه 1.5 V-Ray برای تری دی مکس با ویژگی های جدید تر در سال 2006 منتشر شد. این مسیر ادامه پیدا کرد و پس از 4 سال توسعه دیگر نسخه نهایی 2 از وی ری برای تری دی مکس که شامل ویژگی های بسیار متنوعی بود که اکثر آنها توسط کاربران قبلی وی ری درخواست داده شده بود، منتشر شد.

اکنون دیگر V-Ray بیش از 20.000 کاربر قانونی در سراسر دنیا داشت و به یک نرم افزار مطرح و قدرتمند در رندرینگ تبدیل شده بود. بنابراین با تقاضای زیادی برای انتشار وی ری برای دیگر نرم افزار ها روبرو بود. طی سالهای 2012 تا 2013 نسخه های مختلفی از V-Ray برای نرم افزارهای مطرح سه بعدی دیگر مثل راینو، اسکچ آپ، نیوک، بلندر، آنریل انجین، مودو، کاتانا و سافت ایمیج منتشر شد که تحولی عظیم در دنیای رندرینگ سه بعدی بود.

از آن سالها تا به امروز V-Ray به طور مداوم نسخه های جدیدتر و با قابلیت های بیشتری از پلاگین قدرتمند خود را برای نرم افزارهای مختلف منتشر می کند و روز به روز بر تعداد کاربران این موتور قدرتمند رندرینگ اضافه می شود.

چه کارهایی با وی ری میتوانید انجام بدهید؟

V-Ray برای ایجاد تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا در صنایع مختلف استفاده می شود. در طراحی و معماری، V-Ray به شما این امکان را می دهد که ایده های خود را به مشتریان، مهندسان و شرکت های ساختمانی منتقل کنید.

با یک رندر V-Ray با کیفیت بالا، می توانید مشتریان خود را در مراحل اولیه جلب کنید، اعتماد آنها را جلب کنید و تصمیمات طراحی بهتری بگیرید. V-Ray به شما آزادی ایجاد چندین مفهوم، ترویج پروژه های خود و اطمینان از خرید داخلی از طریق تجسم های مفهومی، طراحی و بازاریابی را می دهد.

برای صنعت رسانه و سرگرمی، رندر سه بعدی فوتورئال در ایجاد سکانس ها و انیمیشن هایی که داستان را روایت می کنند، اساسی است. V-Ray به هنرمندان قدرت می‌دهد تا شخصیت‌ها، محیط‌ها، مدل‌ها و محصولاتی را خلق کنند که واقعی به نظر می‌رسند.

وی ری چگونه کار می کنید؟ به عنوان یک نرم‌افزار ردیابی پرتو، V-Ray با ردیابی پرتوهای نور از یک دوربین از طریق صفحه مجازی از پیکسل‌ها و شبیه‌سازی اثرات اجسامی که به آن‌ها برخورد می‌کند، تصویری تولید می‌کند. V-Ray را به عنوان یک دوربین مجازی در پلتفرم مدلسازی سه بعدی خود در نظر بگیرید. توزیع فیزیکی نور و مواد را شبیه سازی می کند و عکس یا فیلم نهایی را می گیرد.

V-Ray برای پروژه های مختلف هر سایز و مقیاسی، حتی برای پروژه های غیر معماری مناسب است. رندر معماری تنها ظرفیت رندرینگ V-Ray نیست. طراحان حرفه ای همچنین می توانند از V-Ray برای مبلمان، طراحی محصول و حتی هنرهای سه بعدی استفاده کنند.

وقتی می گوییم رندر فوتورئالیستی، بسیاری ممکن است رندرهای نهایی پروژه را فرض کنند، اما می دانستید که می توانیم از V-Ray حتی برای رندرهای اولیه استفاده کنیم؟ در مرحله طراحی مفهومی، یک مدل انبوه تمام چیزی است که برای نشان دادن محیط اطراف و محدودیت ها نیاز داریم. با کمک کمی از V-Ray، می توانید رندرهای خیره کننده و دقیقی را با استفاده از مدل massing خود ایجاد کنید.

هنگامی که طرح کامل شد و برای ارائه نهایی آماده شد (به صاحبان پروژه های املاک، مشتریان یا حتی هیئت داوران در بررسی نهایی)، مقداری جادو با V-Ray اضافه کنید تا ایده‌های طراحی خود را با یک رندر واقع‌گرایانه برجسته کنید. حتی می توان با استفاده از این نرم افزار راهنما و انیمیشن ساخت!

وی ری در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

  • – در بصری سازی و ویژوالیزیشن در معماری
  • – در طراحی داخلی و خارجی
  • – در طراحی محصول
  • – در طراحی خودرو
  • در صنعت تبلیغات و بازاریابی
  • در صنعت بازی های ویدیویی
  • در صنعت تلویزیون و جلوه های ویژه
  • در صنعت فیلم و سینما و جلوه های ویژه
  • در توسعه نرم افزار

وی ری برای بصری سازی ویژوالیزیشن در معماری

معماران و طراحان برای تجسم‌های معماری فوتورئالیستی، V-Ray را انتخاب می‌کنند تا ایده‌های خود را زنده کنند. معماران و طراحان می توانند از VRay برای رندر کردن هر محیط بیرونی و محیطی سه بعدی به شکلی که در زمان ساخته شدن به نظر می رسد – چه بازسازی خانه باشد یا یک ساختمان کاملاً جدید – استفاده کنند.

وی ری برای طراحی داخلی و خارجی

از فضای زندگی گرفته تا محل کار، طراحان به دنبال استفاده از VRay هستند تا بهترین فضاهای داخلی جهان را تجسم کنند. از بررسی‌های سریع و بی‌درنگ که تصمیم‌گیری سریع را امکان‌پذیر می‌کند تا رندر فضای داخلی و خارجی فوتورئالیستی که می‌توانید احساس کنید – می‌توانید همه آن را داشته باشید و تا حد امکان به واقعیت نزدیک کنید و بدون اینکه واقعاً آن را بسازید، آن را داشته باشید.

وی ری برای طراحی محصول

با استفاده از متریال ، نورپردازی و ابزارهای رندر V-Ray، طراحان می‌توانند هر چیزی را که تصور می‌کنند – از مفاهیم اولیه محصول گرفته تا تصاویر نهایی و فوتورئالیستی، ارائه دهند.

نرم افزار وی ری Chaos V-Ray

وی ری در طراحی خودرو

رندرهای اتومبیل واقع گرایانه Photoreal با وی ری! از مفاهیم طراحی نوآورانه برای وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا حضور خودرو ها در مسابقات Super Bowl ها و راه‌اندازی نمایشگاه‌های خودرو، VRay با بالاترین کیفیت برای بزرگترین مراحل رندر می‌شود ردیابی پرتوهای اثبات شده وی ری امکان نمایش دقیق همه چیزهای خودرو را از جمله رنگ های چند لایه ماشین فراهم می کند و V-Ray نهایت نور واقعی‌گرایی خودرو را ارائه می‌دهد.

وی ری در صنعت تبلیغات و بازاریابی

با مجموعه کامل ابزارهای V-Ray، هنرمندان می‌توانند در تمام مراحل فرآیند تبلیغات، از ایده‌های اولیه گرفته تا تصاویر و انیمیشن‌های واقعی و واقعی برای چاپ، وب، تلویزیون، و VR، رندر کنند. برای کمپین های داستان محور در هر رسانه ای برندهای بزرگ و آژانس های برتر با رندر با وی ری بیشترین خلاقیت خود را به دست می آورند.

وی ری در صنعت بازی های ویدیویی

توسعه دهندگان بازی از تازه کار تا سازندگان بازی های بزرگ و مطرح می توانند از همان فناوری استفاده شده توسط استودیوهای پیشرفته VFX برای زنده کردن دنیای بازی خود استفاده کنند و با فناوری رندر برنده جایزه اسکار V-Ray، کیفیت سینمایی را به دنیای بازی می آورند..

وی ری در صنعت تلویزیون و جلوه های ویژه

V-Ray غیرممکن ها را ممکن می کند. از قهرمانان و موجودات گرفته تا وسایل نقلیه و محیط‌ها، VRay با جوایز متعدد سینمایی که گرفته است به هنرمندان کمک می‌کند تا جلوه‌های نامرئی و پرفروش را برای تلویزیون ارائه کنند.

وی ری در صنعت فیلم و سینما و جلوه های ویژه

در سال 2017، V-Ray جایزه اسکار علمی فناوری را برای کمک قابل توجهی که در پیشرفت تولید تصاویر متحرک داشت، دریافت کرد.بیش از 150 فیلم بلند از V-Ray برای خلق همه چیز استفاده کرده‌اند، از انسان‌های دیجیتالی واقعی، بیگانگان و راکون‌ها گرفته تا پس‌زمینه‌های بزرگ و ماشین‌های بدلکاری یکپارچه.

وی ری در توسعه نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار می توانند موتور رندر سه بعدی V-Ray را در هر طراحی سه بعدی یا برنامه CAD ادغام کنند و به کاربران این قدرت را بدهند که طرح های خود را به روشی کاملاً جدید تجسم کنند.

وی ری چه تفاوتی با کرونا،آرنولد، اکتان و ردشیفت دارد ؟ مقایسه موتور های رندر سه بعدی

-VRay vs. Corona vs. Arnold vs. Octane vs. Redshift: امروزه بسیاری از افراد از نرم افزارهای سه بعدی برای خلق آثار خود استفاده می کنند، بنابراین استفاده از موتور قدرتمند رندر یک ضرورت است. موتور های رندر محبوب و قدرتمند مختلفی از جمله V-Ray، Octane، Arnold، Conona، RedShift وجود دارد، اما سوال برای بسیاری از هنرمندان سه بعدی جدید این است کدام موتور رندر بهترین است؟

اصول موتورهای رندرها اساساً یکسان است، اما روش های عملکرد تا حدودی متفاوت است. البته تمرکز هر رندر متفاوت است. بگذارید اکنون نگاهی به آن بیندازیم.

وی ری – V-Ray

موتور رندر VRay به مدت 20 سال است که بر طراحی داخلی و طراحی فضای باز تمرکز دارد. بزرگترین ویژگی وی ری علاوه بر کیفیت بسیار ایده آل آن قدرت مناسب پردازش و عملکرد آن است. از معایب آن هم شاید به این دلیل که V-Ray پارامترهای تنظیم بیش از حد دارد، تنظیم متریال و عملکرد نور در آن دشوار تر است، و شاید خیلی دوستانه برای تازه کارها نیست.

از ویژگی های مهم وی ری میتوان به پشتیبانی از CPU، GPU و رندر هیبریدی ، ویژگی رندر تعاملی به کاربران این امکان را می دهد که همزمان خروجی رندر را طراحی کرده و ببینند و  ویژگی رندر Viewport به شما امکان می‌دهد در بالای نرم‌افزار دیگری رندر بگیرید و اجازه می‌دهد تغییراتی که ایجاد می‌کنید خودکار باشند، اشاره کرد

آرنولد – Arnold

موتور رندر آرنولد به عنوان موتور پیش فرض نرم افزارهای شرکت Autodesk بسیار قدرتمند است. رندر CPU موتور ردیابی پرتوهای مبتنی بر فیزیک آن پایدارترین است! البته شاید پردازش به اندازه کافی قوی نباشد و سرعت رندر هم کمی نگران کننده است، مخصوصا رندر اشیاء شفاف مثل شیشه و همچنین عملکرد قدرتمند Node مانند آن، به طوری که تازه کارها هم آن را دوست دارند و هم برایشان نا آشنا است!

از ویژگی های مهم آرنولد می توان به ابزارهای پیشرفته برای جزئیات و گرافیک های حرکتی سه بعدی که به شما نتیجه ای با کارایی بالا می دهد و می‌تواند کاراکترهای سه بعدی و صحنه‌های پیچیده را به‌ویژه صحنه‌هایی که به کوچک‌ترین جزئیات نیاز دارند رندر کند ، اشاره کرد.

ردشیفت – RedShift

اگر در دنیای سه بعدی تازه کار نیستید، می دانید که Redshift یک برنامه بسیار قدرتمند و قابل اعتماد است. این رندر GPU برنده جایزه برای اولین بار توسط Redshift Rendering Technologies Inc.، یکی از شرکت های تابعه شرکت Maxon (سازنده نرم افزار Cinema 4D) ساخته شد و به دلیل سرعت فوق العاده اش برای رندر سه بعدی شناخته شده است. از نظر سرعت، Redshift احتمالاً بهترین است.

از ویژگی های مهم ردشیفت به سرعت رندر سریع قابل توجه آن است، آسانی استفاده از آن برای تازه کارهای صنعت سه بعدی، به‌روزرسانی آنی پیش نمایش رندر و ترکیب آن با افزونه های قدرتمند دیگر مثل X-Particles و Turbulence FD اشاره کرد.

نرم افزار وی ری Chaos V-Ray

اکتان – Octane

Octane Render به عنوان یکی از پیشگامان رندر واحد پردازش گرافیک (GPU) در نظر گرفته شده است. GPU سخت افزاری است که به جای CPU از کارت گرافیک استفاده می کند و فرآیند رندر سریعتر را با خروجی رندر دقیق تر امکان پذیر می کند.

اکتان از چندین ویژگی رندر مانند ذرات معلق مانند دود، مه و آتش با چگالی و ابرهای مختلف پشتیبانی می کند، هر تغییری که ایجاد می کنید سریع نمایش داده شده و در زمان واقعی منعکس می شود، از رندرینگ فوتورئالیستی متریال طبیعی پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد آزادانه نور را آن طور که می خواهند دستکاری کنند.

کرونا – Corona

Corona Renderer توسط Ondrej Karlík به عنوان یک پروژه دانشجویی در سال 2009 ایجاد شد و بعداً توسط Render Legion، یک شرکت مستقر در پراگ توسعه یافت. این نرم‌افزار رندر به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و اکنون در حال توسعه Chaos Group، خانه V-Ray است، بنابراین می دانید که این برنامه به همان اندازه قابل اعتماد است.

از ویژگی های کرونا تصویرسازی واقعی و با کیفیت بالا، استفاده آسان و داشتن صدها متریال و تنظیمات از پیش تعیین شده که همه فقط با یک کلیک در دسترس شما هستند، می باشند.

جمع بندی

پس از مشاهده این لیست ممکن است کمی از تعداد گزینه هایی که دارید غافل شوید. بهتر است بسته به پروژه ای که روی آن کار می کنید به این موارد فکر کنید: سازگاری با سخت افزار، سرعت موتور رندر، سهولت استفاده و انعطاف پذیری موتور رندر. در نظر داشته باشید که همیشه تسلط بر چندین موتور رندر کار شما را در پیشبرد پروژه ها بسیار سریع تر و نتیجه آثار شما را حرفه ای تر می کند.

چگونه وی ری را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری وی ری ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد وی ری از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش وی ری را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش V-Ray را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

موتور رندر وی ری نسبت به دیگر رقبای بزرگ در صنعت رندرینگ سه بعدی از قدیمی ترین و محبوبترین هاست و یک برند شماره یک در زمینه رندرینگ سه بعدی است و کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر وی ری را بیشتر هم کرده است.

وی ری برای سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار وی ری و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود وی ری – تمام نسخه ها – Chaos V-Ray 6 v6.2 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

بین 0.5 تا 1 گیگابایت

راهنمای نصب:

راهنمای نصب و کرک VRay v6.20 برای 3ds Max 2018-2024
0. نکته مهم پیش از شروع: اگر از قبل نسخه های دیگری از کرک وی ری را استفاده می کردید، آن را حذف کنید، مثل نسخه های vray_v50004_fix.dlr و vray_v50004_max_fix.dll
یا هر کرک دیگری مانند vray201X.dlr، vray_zzz201X.dll، LastVRay.dlr، BlackStorm.dlr و غیره.1. V-Ray را نصب کنید. نیازی به نصب License Server نیست (گزینه Remote را انتخاب کنید).

2. سه فایل در پوشه کرک قرار دارد، فایل های را از پوشه کرک در محل نصب نرم افزار تری دی مکس پوشه پلاگین ها به این شکل کپی کنید:
– فایل vray_v62000_fix.dlr را در پلاگین های 3dsMax کپی کنید.
(C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 20xx\Plugins)

– فایل vray_v62000_max_fix.dll را در پلاگین V-Ray bin کپی کنید. به مسیر های زیر توجه کنید.
برای سال 2022 به بالا ، بسته به مسیری در نصب کننده انتخاب کرده اید:
( %ALLUSERSPROFILE%\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2024\bin\plugins)
یا
( %APPDATA%\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2024\bin\plugins)

برای نسخه های 2019 – 2021:
(C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\3ds Max 2021\bin\plugins)

فایل ScatterCore.ForScatter_Release.dll را در این مسیر ها کپی کنید.
C:\Program Files\Chaos Group\Scatter\3ds Max 20xx
C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\ChaosScatter3dsMax2024\

راهنمای نصب و کرک VRay v6.10 برای Maya 2020-2024
0. نکته مهم پیش از شروع: هر کرک قبلی مانند vray_v50020_maya_fix.dll vrayformayapatch.mll، zray.mll، vray_zzz.dll و غیره را حذف کنید.

1. V-Ray را نصب کنید. نیازی به نصب License Server نیست (گزینه Remote را انتخاب کنید).

2. فایل vray_v60002_maya_fix.dll را در پوشه پلاگین V-Ray کپی کنید (C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\Maya 2024 برای x64\maya_vray\vrayplugins)

راهنمای نصب و کرک VRay v6.10 برای Cinema 4D R25-2024
0. نکته مهم پیش از شروع: هر کرک قبلی را اگر داشتید، ابتدا حذف کنید.
1. V-Ray را نصب کنید. نیازی به نصب License Server نیست (گزینه Remote را انتخاب کنید).

2. سه فایل در پوشه کرک قرار دارد، فایل های را از پوشه کرک در محل های زیر از نصب نرم افزار سینما فوردی به این شکل کپی کنید:
فایل cgauth.dll را در این مسیر کپی کنید (C:\Program Files\Maxon Cinema 4D 2024\plugins\V-Ray\res\libs\win64)

فایل vray_BRDFScanned.dll را در پوشه پلاگین های V-Ray کپی کنید ( C:\Program Files\Maxon Cinema 4D 2024\plugins\V-Ray\res\libs\win64\plugins)

فایل ScatterCore.ForScatter_Release.dll را در پوشه ChaosScatter کپی کنید (C:\Program Files\MAXON\Cinema 4D 2024\plugins\ChaosScatter)

راهنمای نصب و کرک VRay v6.10 برای Sketchup 2019-2023
0. نکته مهم پیش از شروع: هر کرک قبلی را اگر داشتید، ابتدا حذف کنید.
1. V-Ray را نصب کنید. نیازی به نصب License Server نیست (گزینه Remote را انتخاب کنید).

2. دو فایل در پوشه کرک قرار دارد، فایل های را از پوشه کرک در محل های زیر از نصب نرم افزار اسکچاپ به این شکل کپی کنید:
فایل cgauth.dll را در این پوشه کپی کنید:
(C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\V-Ray for SketchUp\extension\vrayappsdk\bin)

فایل vray_BRDFScanned.dll را در پوشه پلاگین ها کپی کنید:
(C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\V-Ray for SketchUp\extension\vrayappsdk\bin\plugins)

راهنمای نصب و کرک VRay v6.10 برای Rhino 6-8
0. نکته مهم پیش از شروع: هر کرک قبلی را اگر داشتید، ابتدا حذف کنید.
1. V-Ray را نصب کنید. نیازی به نصب License Server نیست (گزینه Remote را انتخاب کنید).

2. دو فایل در پوشه کرک قرار دارد، فایل های را از پوشه کرک در محل های زیر از نصب نرم افزار راینو به این شکل کپی کنید:
فایل cgauth.dll را در پوشه bin وی ری کپی کنید.
(C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\V-Ray for Rhinoceros\vrayappsdk\bin)

فایل vray_BRDFScanned.dll را در پوشه پلاگین ها کپی کنید (C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\V-Ray for Rhinoceros\vrayappsdk\bin\plugins)

تمام، نرم افزار کرک شد و قابل استفاده است.
برای جزئیات بیشتر فایل Readme را مطالعه کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز وی ری – Chaos V-Ray 6 Minimum Requirements

Processor :Intel 641, AMD64 or compatible processor with SSE4.2 support
RAM : Minimum 8 GB RAM, recommended 64 GB RAM
Operating system : Microsoft® Windows 10 or Windows 11 operating system
3ds Max : 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, and 2024 (64-bit)
USB port Required for customers using legacy hardware lock, preferably USB 2.0
TCP/IP Only IPv4 required for distributed rendering is supported. IPv6 is currently not supported.
License Server 6.0.0 or later
GPU Acceleration
NVIDIA CUDA with minimum required compute capability 5.22: Maxwell-, Pascal-, Volta-, Turing-, and Ampere-based NVIDIA card(s);
NVIDIA RTX with compute capability 5.22: RTX cards with latest recommended video driver3;
2GB VRAM
V-Ray Production Denoiser: AMD or NVIDIA GPU supporting OpenCL 1.2;
NVIDIA AI Denoiser: Maxwell-, Pascal-, Volta-, Turing-, and Ampere-based NVIDIA card with latest recommended video driver3

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: