گرافیسم

نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro 2024 v24.4.0.62 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 14 می 2024 747
نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro

پریمیر، تدوین گری که همیشه یک برش بالاتر است! تمام نیازهای تدوین و ادیت ویدیو را برآورده کنید
در این مقاله قصد معرفی ادوبی پریمیر پرو و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این ابر نرم افزار تدوین را داریم تا مشخص شود چرا باید Premiere Pro را یاد بگیرید. شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه چیزی هستید. یا شاید، شما تازه کار با Premiere Pro هستید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد. در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

پریمیر پرو چیست ؟ What is Adobe Adobe Premiere Pro

ادوبی پریمیر پرو ( Adobe Premiere Pro ) نرم افزار حرفه ای تدوین و ویرایش ویدئو از کمپانی Adobe است که به یکی از حرفه ای ترین و ضروری ترین ابزارهای صنعت فیلم و ویدیو دیجیتال برای تدوین تبدیل شده است. Premiere Pro برای ویرایش انواع فیلم ها، تبلیغات، تلویزیون ها و ویدیوهای آنلاین استفاده می شود.

این یک نرم افزار جامع ویرایش ویدیو است و به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از مجموعه برنامه های Adobe Creative Cloud در دسترس است. Premiere Pro اغلب همراه با After Effects و Photoshop در پروژه های ویدیویی و خلاقانه استفاده می شود. Premiere Pro را می توان در رایانه های Mac OS یا Windows استفاده کرد.

تاریخچه ادوبی پریمیر پرو

پریمیر پرو اولین بار در سال 1991 راه اندازی شد و در آگوست 1991 کمپانی Adobe آن را خریداری کرد و به Adobe Premiere تغییر نام داد. پریمیر یکی از اولین سیستم های ویرایش غیرخطی کامپیوتری بود. اولین نسخه برای سیستم عامل مک در سال 1991 منتشر شد و اولین نسخه برای مایکروسافت ویندوز در سپتامبر 1993 منتشر شد.

نرم افزار پریمیر یکی از اولین ویرایشگرهای ویدئویی مبتنی بر QuickTime در بازار بود. در نتیجه، توانایی آن برای وارد کردن فرمت های ویدیویی جدید نیز می تواند با به روز رسانی به نسخه سازگار جدیدتر Quicktime ارتقا یابد. با این حال، به پردازش ویدئوها و تصاویری با عرض 1024 پیکسل یا کمتر محدود شد.

Adobe Premiere Pro در سال 2003 معرفی شد. این یک نسخه بازنویسی شده از نرم افزار Premiere بود. Premiere Pro به نسخه های منتشر شده در سال 2003 و بعد از آن اشاره دارد، در حالی که Premiere به نسخه های قبلی اشاره دارد.

معرفی نرم افزار پریمیر و کاربردهای آن

Adobe Premiere Pro یک نرم افزار ویرایش ویدئو است که ویرایشگرهای ویدئویی حرفه ای و آماتور از آن برای ایجاد رسانه های بصری خیره کننده استفاده می کنند. کاربران از این برنامه برای تدوین حرفه ای و اصلاح کلیپ ها، اضافه کردن موسیقی متن و جلوه های صوتی و حتی ایجاد انیمیشن های پر جنب و جوش استفاده می کنند.

فقط در کشور آمریکا بیش از 70 هزار شرکت از Premiere Pro در زیرساخت های خود استفاده می کنند. این شرکت ها طیف وسیعی از صنایع از جمله خدمات تجاری، آموزش، سرگرمی، فناوری و تولید را پوشش می دهند. Premiere Pro مخصوصاً در ایالت هایی با صنایع بزرگ فناوری و فیلم محبوبیت دارد. صرف نظر از اهداف شغلی شما، Premiere Pro یک ابزار عالی برای انجام کارهای رایج مرتبط با ویدیو نیز هست.

با دقت کامل ویرایش و اصلاح کنید.

داشتن ابزارهای استاندارد صنعت تدوین در پریمیر به شما کمک می کنند داستانی عالی بسازید. با ویرایش سه نقطه ای به راحتی نقاط شروع و پایان را برای کلیپ های خود تنظیم کنید. از خطوط زمانی پشته‌ای (“پنکیک”) استفاده کنید تا با کلیک کمتر، فیلم منبع را به برش‌های ناهموار خود بکشید. و با ابزارهایی که به شما امکان می دهد نقاط ویرایش را موج دار، رول کنید، لغزانید، یا اسلاید کنید تا برش مناسب را سریع پیدا کنید.

نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro

کار خود را با هوش مصنوعی ساده کنید.

Premiere Pro با ویژگی‌های هوش مصنوعی آماده استفاده شده است، مانند تطبیق رنگ، Duck خودکار و تقویت گفتار – که در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما کمک می‌کند قفل خلاقیت خود را باز کنید.

 

ترنزیشن ها، افکت ها و عناوین ویدیویی چشم نواز را اضافه کنید.

از میان صدها جلوه و انتقال ویدیوی داخلی انتخاب کنید، یا با الگوهای حرفه‌ای طراحی شده شروع کنید و سپس آنها را برای ایجاد ظاهری که همه متعلق به خودتان است تنظیم کنید.

رنگ آثار خود را سفارشی کنید.

Premiere Pro ابزارهای قدرتمند تصحیح رنگ و درجه بندی رنگ ویدیو در اختیار دارد. به طور خودکار رنگ‌های خود را با هوش مصنوعی متعادل کنید، از چرخ‌های رنگی حرفه‌ای و کنترل‌های منحنی برای تنظیم تمام یا بخشی از یک فریم استفاده کنید و نتایج خود را با دامنه‌های ویدیویی داخلی بررسی کنید.

نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro

صدا را تنظیم کنید و با میکس موسیقی نتیجه عالی بدست آورید.

با ابزارهای صوتی حرفه ای، نویز را کاهش دهید و گفتگو را تقویت کنید و با تسلط بر طراحی صدا، جلوه های پیشرفته را اضافه کنید. آهنگ‌های موسیقی را مرور کنید، از هوش مصنوعی برای قرار دادن خودکار آن‌ها در کلیپ‌هایتان استفاده کنید، و مجوز آن‌ها را بگیرید – همه در Premiere Pro.

به سرعت بازخورد دریافت کرده و ویدیوی نهایی خود را به اشتراک بگذارید.

از طریق Frame.io از همکاران بازخورد دریافت کنید – این ویژگی در Premiere Pro و بخشی از اشتراک Creative Cloud شما ادغام شده است. ویدیوی نهایی خود را به صورت خودکار برای پلتفرم های عمودی مجدداً قاب کنید و به راحتی به YouTube، Vimeo و Facebook صادر کنید یا از پیش تنظیم های خود استفاده کنید.

نرم‌افزارهای شخص ثالث برای پریمیر

راه‌های متعددی برای افزایش توانایی‌های برنامه پایه پریمیر وجود دارد. می توانید ابزارهای اضافی را به Premiere اضافه کنید که می تواند عملکردهای اصلی موجود را بهبود بخشد یا قابلیت های جدیدی تعریف کند و علاوه بر نتیجه مطلوب تر،سرعت عمل شما را نیز چند برابر کند.

پلاگین‌های پریمیر

پلاگین ها ماژول های نرم افزاری کوچکی هستند که قابلیت هایی را به برنامه اضافه می کنند.  Adobe به توسعه دهندگان خارجی توانایی ساخت ابزارهایی را داده است که می توانند در داخل فتوشاپ استفاده شوند. در حال حاضر پلاگین های زیادی برای Premiere موجود است که میتواند طیف گسترده ای از فیلتر ها و افکت های جذاب و متنوع را در کنار ابزارهای بهبود دهنده به پریمیر اضافه کند.

در این صفحه میتوانید محصول جعبه ابزار افتر افکت و پریمیر که شامل کلکسیونی ارزشمند پلاگین های ضروری و کاربری پریمیر با راهنمای نصب آنها است رو ببینید.

پریمیر در چه مشاغل و صنایعی استفاده می شود؟

در ابتدا به نظر می رسد، استفاده از Premiere Pro برای ویرایش ویدیو فقط محدود به صنایع بزرگ فیلم و سرگرمی است. اما اکنون با گسترش رسانه ها و شبکه های مجازی تولید محتوای ویدیویی برای معرفی و بازاریابی و تبلیغات ضروری است و چیزی است که هر کسب و کاری باید از آن استفاده کند. بنابراین افرادی که در Premiere Pro مهارت دارند در صنایع مختلف و متنوع بسیاری مورد نیاز هستند.

Premiere Pro تقریبا در اکثر شرکتها کوچک و بزرگ که با رسانه سر و کار دارند استفاده می شود مثل شرکت های فیلم سازی، تولید ویدئو، خبرگزاری ها، متخصصان بازاریابی و شرکت های طراحی و هر کسی که با ویدیو سر و کار دارد. افرادی که در نقش هایی مانند ویرایشگر ویدیو، مدیران تولید، مدیران بازاریابی و طراحان چند رسانه ای کار می کنند، همگی از Premiere Pro برای ایجاد و ویرایش محتوای ویدیویی استفاده می کنند.

پریمیر پرو در تدوین فیلم های مطرح سینمایی دنیا از جمله Deadpool, Gone Girl, Captain Abu Raed, Terminator: Dark Fate, Monsters, Everything Everywhere All At Once و صدها پروژه بزرگ دیگر استفاده شده است.

پریمیر در صنعت بازاریابی و تبلیغات

صنعت بازاریابی و تبلیغات شامل ایجاد کمپین ها و محتوا برای تبلیغ مشاغل مختلف و دستیابی به مخاطبان هدف است. توسعه دهندگان محتوا بازاریابی را در قالب های مختلف مانند بروشورها، تبلیغات، ویدئوها و محتوای رسانه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر ایجاد می کنند. تسلط بر پریمیر برای تدوین و تولید ویدیو های تبلیغاتی در این مشاغل بسیار ضروری است.

پریمیر چه تفاوتی با افتر افکت دارد؟ مقایسه پریمیر با افتر افکت!

Premiere Pro vs. After Effects : کشف کنید که کدام برنامه برای پروژه فیلمسازی شما مناسب است. پریمیر پرو و افتر افکت هر دو برنامه های قدرتمندی هستند که برای ویرایش ویدیو استفاده می شوند. از عملکردهای هر برنامه برای بهبود تولید ویدیوی بعدی خود استفاده کنید!

روش های مختلف برای ساختن شاهکار خود

وقتی نوبت به نرم افزار ویرایش ویدیو می رسد، می توانید از Adobe Premiere Pro و Adobe After Effects برای برش و قرار دادن کلیپ های ویدیویی در یک فیلم استفاده کنید. اما با وجود برخی همپوشانی های عملکردی، این دو برنامه برای بخش های مختلف فرآیند پس از تولید بهینه شده اند. هر برنامه نقاط قوت خود را دارد، اما این دو زمانی قوی‌تر هستند که با هم استفاده شوند.

چه زمانی استفاده از پریمیر پرو بهتر از افتر افکت است

Premiere Pro به صورت تخصصی یک تدوین گر است و مخصوص ویرایش ویدیو هاست! برای برش، چیدمان و بهبود مواردی که قبلاً تصویر برداری شده است در نظر گرفته شده است ولی After Effects مخصوص ترکیب یا Composition است و یک ابزار استاندارد صنعت فیلم سازی برای ایجاد موشن گرافیک و جلوه های بصری چشمگیر برای ویدیوهای شما است. .

چه زمانی استفاده از افتر افکت بهتر از پریمیر است

افتر افکت یک دنیای نامحدود در ترکیب ویدیویی یا همان کامپوزیشن است ولی مثل پریمیر یک تدوینگر تخصصی نیست. وقتی صحبت از انیمیشن یا ترکیب عکس و فیلم یا حرکت و گرافیک متحرک کامپیوتی یعنی موشن گرافیک و یا کار با جلوه های ویژه است، این کار در تخصص افتر افکت است.

افتر افکت با پریمیر چگونه می توانند در ساخت یک فیلم متحد شود

Premiere Pro و After Effects مزایای خاص خود را دارند، اما بزرگترین نقطه قوت هر دو برنامه توانایی آنها در ادغام یکپارچه با یکدیگر است. از Premiere Pro برای ویرایش یک برش ساده از فیلم خود استفاده کنید و سپس ترکیب بندی جلوه های بصری را در After Effects ایجاد کنید و به راحتی آنها را با استفاده از پنل Project در جدول زمانی Premiere Pro خود وارد کنید.

یا از ابزار Dynamic Link برای ارسال یک صحنه از Premiere Pro مستقیماً به After Effects استفاده کنید، جایی که می توانید افکت هایی را اضافه کنید که به طور خودکار در فایل Premiere Pro شما کپی و به روز می شوند.

Premiere Pro و After Effects زمانی قدرتمندتر می شوند که با سایر محصولات Adobe کار کنند. به عنوان مثال، هر تصویر یا لوگوی ایجاد شده در Photoshop یا Illustrator را وارد کنید تا آن را در پروژه Premiere Pro یا After Effects با قابلیت های یکپارچه سازی یکپارچه قرار دهید. یا اگر نیاز به ایجاد تغییرات دقیق در صدای خود دارید، می توانید یک کلیپ را انتخاب کرده و به Adobe Audition بفرستید تا از قابلیت های تخصصی ویرایش صدا آن برنامه استفاده کنید.

ترکیب دو نرم افزار پریمیر با آدیشن امکانات تدوین و به سازی و میکس صدا را برای شما تقریبا نامحدود می کند!

چگونه پریمیر پرو را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری پریمیر ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد پریمیر پرو از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزشی پریمیر پرو را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Premiere Pro را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

ادوبی پریمیر پرو نرم‌افزاری برای تدوین و ادیت تخصصی ویدیو است که از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت سینما و رسانه و تدوین از آن استفاده می کنند. پریمیر برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار پریمیر پرو و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود ادوبی پریمیر پرو- Adobe Premiere Pro 2024 v24.4.0.62 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

1.60 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- ابتدا نرم افزار اصلی را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- از درون پوشه Setup فایل Set-up.exe را اجرا کنید و نرم افزار را نصب کنید. مسیر پیش فرض نصب را تغییر ندهید.
3- یکبار نرم افزار را اجرا نموده و سپس بطور کامل آن را ببندید.
4- از درون پوشه Patch فایل AdobeGenP.exe را در مسیر نصب نرم افزار کپی کنید. بر روی AdobeGenP.exe کلیک راست نموده و گزینه Run as Adminstrator را بزنید.
5- ابتدا بر روی Search کلیک کنید. منتظر بمانید تا فایل ها از محل نصب پیش فرض خوانده شوند. بر وی Patch کلیک کنید.
منتظر بمانید تا عملیات فعالسازی به اتمام برسد.
6- نرم افزار را اجرا کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز پریمیر پرو – Adobe Premiere Pro 2024 Minimum Requirements

Processor
Minimum :
– Intel® 6th Generation or newer CPU – or AMD Ryzen™ 1000 Series or newer CPU
– Advanced Vector Extensions 2 (AVX2) Support required
Note: it is not possible to install the 24.0 versions on Intel® 3rd Generation of processors or older (as well as older AMD processors).
Recommended :
Intel® 11th Generation or newer CPU with Quick Sync – or AMD Ryzen™ 3000 Series / Threadripper 2000 series or newer CPU
– Operating system
Minimum : Windows 10 (64-bit) V20H2 or later
Recommended : Windows 10 (64-bit) version 22H2 (or later) or Windows 11.
– RAM :
Minimum : 8 GB of RAM
Recommended :
– 16 GB of RAM for HD media
– 32 GB or more for 4K and higher
– GPU
Minimum : 2 GB of GPU VRAM
Recommended : For a list of recommended graphic cards, see Recommended graphics cards for Adobe Premiere Pro.
Recommended :
– 4 GB of GPU memory for HD and some 4K media
– 6 GB or more for 4K and higher
-Storage
Minimum :
– 8 GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (will not install on removable flash storage)
– Additional high-speed drive for media
Recommended :
– Fast internal SSD for app installation and cache
– Additional high-speed drive(s) for media
– Display
Minimum : 1920 x 1080
Recommended :
– 1920 x 1080 or greater
– DisplayHDR 1000 for HDR workflows
– Sound card
ASIO compatible or Microsoft Windows Driver Model
– Network storage connection
1 Gigabit Ethernet (HD only)
10 Gigabit ethernet for 4K shared network workflow

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: