گرافیسم

نرم افزار کمتازیا TechSmith Camtasia 2023 v23.4.8.53233 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 14 می 2024 527
نرم افزار کمتازیا TechSmith Camtasia

تدوین ویدیو سریع و بسیار آسان با کمتازیا!
کمتازیا نرم افزار ویرایشگر ویدیو و ضبط کننده صفحه نمایش بسیار سریع و آسان است که به صورت تخصصی برای ضبط و تولید محتوا و آموزش به کار می رود. با این حال همه با این نرم افزار و مزایای فراوان آن آشنایی ندارند. شاید شما از جمله علاقمندانی باشید که کنجکاوید بدانید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید شما با کمتازیا آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

کمتازیا چیست ؟ What is Camtasia

کمتازیا ( Camtasia ) یک مجموعه نرم‌افزاری برای تدوین ویدیو، ضبط صفحه نمایش و ایجاد ویدیوهای آموزشی از شرکت TechSmith است که محیطی بسیار سریع و ساده و کاربر پسند دارد و اکثر نیازهای تدوین روز مره را در کمترین زمان با بیشترین سرعت را رفع می کند. با Camtasia به سرعت و به راحتی ویدیوهای با کیفیت حرفه ای بسازید. صفحه نمایش خود را ضبط کنید یا یک ویدیوی موجود را آپلود کنید، و از افکت ها، موسیقی، انیمیشن و خیلی امکانات بیشتر آن استفاده کنید .

فرقی نمی‌کند برای ساخت ویدیو آموزشی، محتوا رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، بازاریابی و فروش، یادگیری مجازی یا حضوری، نمایش‌ها، یا تقریباً هر چیز دیگری ویدیو بسازید، Camtasia کمک می‌کند تا دیدگاه شما را به واقعیت تبدیل کنید و با دیدن نتیجه خروجی آثارتان حیرت زده شوید.

برای فردی که اشنایی و تجربه قبلی با تدوین و ایجاد ویدیو ندارد، Camtasia در مقایسه با دیگر نرم افزار های قدرتمند و مطرح تدوین بسیار آسان تر برای یادگیری و ورود به دنیای تدوین است. از طرفی کمتازیا در عین سادگی ابزارهای بیشماری برای تدوین دارد و بسیاری از نیازهای تدوین گران حرفه ای را هم مرتفع میکند.

تاریخچه کمتازیا

شرکت TechSmith سازنده نرم افزار کمتازیا در سال 1987 تاسیس شد و در سال 1990 اولین نسخه از نرم افزار معروف Screen Recorder  و ضبط صفحه نمایش خود با نام Snagit را منتشر کرد. تا سالها TechSmith روی توسعه نسخه های جدیدتر Snagit با امکانات بیشتر کار می کرد ولی با ضرورت هرچه بیشتر تولید محتوای با کیفیت آموزش، اهمیت تدوین باکیفیت ویدیو های ضبط شده بیش از پیش نمایان شد.

اولین نسخه رسمی Camtasia در سال 2002 منتشر شد و توانست ابزارهای تدوین حرفه ای را برای تمام کسانی که از Snagit استفاده می کنند، فراهم بیاورد. سرعت بالای نرم افزار کمتازیا و امکانات مناسب و محیط کاربر پسند آن برای تولید کنندگان محتوا ویدیویی و کلیپ های کوتاه گزینه به سرعت کمتازیا را میان کاربران محبوب کرد وبا شعار ضبط کن، ویرایش کن و منتشر کن روز به روز بر تعداد کاربرانش افزوده شد.

با انتشار نسخه های جدیدتر در طی بیش از دو دهه، ویژگی ها و  ابزارهای کمتازیا بیشتر شد و این نرم افزار بسیار توسعه پیدا کرد. اکنون Camtasia حدود 40 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و بسیاری از تدوینگران از آن برای کارهای خود استفاده می کنند.

چه کارهایی با کمتازیا میتوانید انجام بدهید؟

ویژگی های کمتازیا حول سه محور اصلی گردش کار برنامه ساختار یافته اند:  ضبط ( Screen Recording ) ، ویرایش ویدیو ( Video Editing ) و خروجی/اشتراک گذاری ( Export/Share ).

مرحله اول ضبط ویدیو است، کمتازیا می تواند ضبط ویدیو از یک منطقه خاص یا تمام صفحه با Camtasia Recorder انجام ده . در کمتازیا تنظیمات چند نمایشگر پشتیبانی می شوند. علاوه بر کیفیت بسیار عالی در ضبط، امکانات بیشماری هم در اختیار شما قرار می دهد تا به هیچ ابزار جانبی دیگری نیاز نداشته باشید.

مرحله دوم ویرایش ویدیوی ضبط شده در Camtasia است، اضافه کردن Transition و حاشیه نویسی با ویژگی ها و جلوه های ویرایش آن، مانند جلوه های مکان نما و جلوه های بصری است.

مرحله سوم خروجی گرفتن از پروژه است، شما ویدیوی تولید شده را به عنوان یک فایل محلی (MP4 یا نوع فایل دیگر) اکسپورت می کنید یا آن را در یک رسانه یا بستر اشتراک فایل مانند YouTube یا Google Drive بارگذاری می کنید.

مزایا و نقاط مثبت نرم افزار کمتازیا

  • – یادگیری بسیار آسان و سرعت عمل بالا
  • – تصویر برداری و ضبط از صفحه نمایش
  • – افکت های نشانگر موس
  • – ویژگی های تعاملی
  • – نسخه موبایل

یادگیری بسیار آسان و سرعت عمل بالا

نصب آسان و تمیز و رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند، Camtasia را به گزینه ای عالی برای مبتدیان در ویرایش ویدیو تبدیل کرده است و همچنین بسیاری از حرفه ای ها هم برای پروژه های کوچک تر از این نرم افزار قدرتمند تدوین استفاده می کنند.

اگر تجربه محدودی در ویرایش و تدوین ویدیوها دارید، Camtasia ابزاری فوق العاده برای شروع است. دکمه های جلوه های بصری بزرگ هستند و به وضوح نام گذاری شده اند. افکت ها را می توان با کشیدن و رها کردن ساده اعمال کرد. تایم لاین ویرایش را تمیز و ساده می کند. Camtasia اگرچه به اندازه نرم افزارهای حرفه ای ویرایش ویدیو مانند Adobe Premiere Pro قوی نیست، بیش از  70 درصد از نیازهای تدوین ویدیوی شما را به انجام می رساند.

تصویر برداری و ضبط از صفحه نمایش

شاید بسیاری از نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش جهت تولید آموزش ویدیویی را آزمایش کرده‌ باشیم. Camtasia در میان تمام رقبا قدرتمندترین با ویژگی های متمایز کننده است. کیفیت بالای رزولوشن ضبط ویدیو، ابزارهای متعدد همراه با افکت های مختلف، امکانات ضبط صدا بسیار با کیفیت از میکروفن و  ضبط تصویر مدرس بسیار با کیفیت از دوربین تمام نیازهای ضبط یک آموزش را فراهم می کند.

نرم افزار کمتازیا TechSmith Camtasia

افکت های نشانگر موس

افکت های مختلف هوشمند و خودکار برای نشانگر موس در کمتازیا وجود دارد. که می‌توانند ویرایش ویدیوی شما را واقعاً واضح‌تر کنند. وقتی برش های کلیپ‌های مختلف را به هم ویرایش و متصل می کنید، برنامه به‌طور یکپارچه آنها را به هم می‌دوزد و از «پرش» ماوس به قسمت‌های مختلف صفحه جلوگیری می‌کند.

ویژگی های تعاملی

ویدیوهای آموزشی اغلب فاقد تعامل با کاربر است که برای یادگیری بسیار مهم است. Camtasia به شما امکان می دهد آزمون های تعاملی را مستقیماً به ویدیوی خود اضافه کنید. در ابتدا، در پایان یا در سراسر ویدیو.

نسخه موبایل

اگر نیاز به ضبط صفحه نمایش گوشی هوشمند یا تبلت خود دارید، Techsmith یک برنامه رایگان برای iOS و Android دارد. این برنامه با نسخه دسکتاپ Camtasia ادغام می شود و به شما امکان می دهد فایل ها را مستقیماً با رایانه خود به اشتراک بگذارید. اگر در حال ایجاد ویدیوهای آموزشی در مورد نحوه استفاده از iPad یا برنامه های تلفن همراه هستید، این بسیار مفید است.

نرم افزار کمتازیا TechSmith Camtasia

کمتازیا چه تفاوتی با پریمیر پرو دارد؟ مقایسه کمتازیا  با پریمیر!

Camtasia vs Premiere: هر دو نرم افزار کمتازیا و پریمیر پرو در زمینه تدوین ویدیو بسیار قدرتمند هستند و خیلی از حرفه ای ها هردو این نرم افزارها را با هم استفاده می کنند. اگر تردید دارید که از کدام نرم افزار برای ویرایش ویدئو استفاده کنید اطلاعات زیر به شما در انجام این کار کمک زیادی می کند.

Camtasia یک نرم افزار آسان و همه کاره برای ویرایش ویدئو است و به کاربران امکان می دهد آموزش های حرفه ای و انواع دیگر فیلم ها را به سرعت و به آسانی بسازند.
Adobe Premiere یک برنامه تدوین حرفه ای و ویرایش ویدیوی محبوب برای ساخت فیلم های حرفه ای برای وب سایت، اهداف تجاری یا خانواده و دوستان شما است. هم با ویژگی های پیشرفته و هم رابط کاربری خوب ارائه می شود.

مزیت اصلی Camtasia رابط کاربر پسند آن است که ورود، ویرایش و مدیریت ویدیوها را بسیار آسان می کند. اگر در پردازش ویدیو مبتدی هستید، Camtasia بسیار توصیه می شود زیرا رابط کاربری آن آسان برای درک و ساده برای پیمایش است. ویژگی‌های داخلی ویرایش ویدیو از این جمله است که امکان برش، جابجایی آیتم‌ها، چرخاندن، بزرگنمایی و حتی اضافه کردن موسیقی را فراهم می‌کند.

همچنین می‌توانید قابلیت‌های صوتی داخلی را در Camtasia بیابید که امکان افزایش یا کاهش حجم صدا را فراهم می‌کند و در عین حال وضوح و زیر و بم آن را تنظیم می‌کند. سایر ویژگی‌های ویرایش ویدیو عبارتند از: موسیقی پس‌زمینه، جلوه‌های کلیدی کروما، جلوه‌های ویدیویی و طرح‌های رنگی و موارد دیگر.

Adobe Premiere یک برنامه قدرتمند ویرایش ویدیوی و تدوین حرفه ای است که برای ساخت فیلم های حرفه ای و اهداف تجاری یا کارهای کوچک خانگی و شرکتی استفاده می شود که هم ویژگی های پیشرفته ای داردو هم رابط کاربری بسیار مناسبی ارائه می شود.

مزایای زیادی برای استفاده از Adobe Premiere در زمینه ویرایش ویدیو وجود دارد، مانند ویژگی‌های ویرایش حرفه‌ای ویدیو و در عین حال محیط کاملا بصری آن ولی بزرگترین مزیت نرم افزار پریمیر گزینه های بسیار ویرایش صدا و قابلیت های ویرایش روان آن است که برای پروژه های بزرگ بسیار مفید است.

پریمیر به شما امکان می دهد تمام فیلم های خود را از یک مکان مدیریت کنید، خواه از اتصال اینترنت یا هارد دیسک باشد. می توانید فایل های رسانه ای خود را بر اساس پوشه ها، عنوان ها، رنگ ها، تم ها و موارد دیگر سازماندهی کنید تا بتوانید فایل های مورد نیاز را به راحتی پیدا کنید.

چگونه کمتازیا را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری کمتازیا ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد کمتازیا از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش کمتازیا را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Camtasia را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

نرم افزار کمتازیا یکی از محبوبترین نرم افزارهای تدوین است و از کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر کمتازیا را بیشتر هم کرده است.

کمتازیا برای سیستم عامل های ویندوز و مک ارائه شده است . سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار Camtasia و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود کمتازیا – TechSmith Camtasia 2023 v23.4.8.53233 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

0.32 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- نرم افزار را نصب کنید.
2- محتویات پوشه Cracked file را در محل نصب نرم افزار* کپی و جایگزین فایل (های) قبلی کنید.
3- نرم افزار را اجرا کنید.
*نکته در مورد محل نصب نرم افزار:
پوشه محل نصب معمولاً در درایو ویندوز و داخل پوشه Program Files قرار دارد. همچنین با این روش می توانید محل نصب را پیدا کنید:
– در ویندوز 8، 10و11: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در منوی Start کلیک راست کرده و روی گزینه Open file location کلیک کنید، در پنجره ایی که باز می شود مجدداً روی Shortcut نرم افزار کلیک راست کنید و روی گزینه Open file location کلیک کنید.
– در ویندوز 7: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در منوی Start کلیک راست کرده و روی گزینه Open file location کلیک کنید.
– در ویندوز XP: بعد از نصب، روی Shortcut نرم افزار در منوی Start کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس روی گزینه Find Target کلیک کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز کمتازیا – TechSmith Camtasia 2023 Minimum Requirements

 – Microsoft Windows 10 (64-bit) 20H2 version or later (Recommended: Microsoft Windows 11 (64-bit) 22H2 version or later) – Intel® 6th Gen or newer CPU – or AMD Ryzen™ 2000 Series or newer CPU (Recommended: Intel® 12th Gen or newer CPU – or AMD Ryzen™ 4000 Series or newer CPU)- 8GB RAM minimum (Recommended: 16GB RAM or more)

– 4GB of available disk space (Recommended: SSD with 4GB of available disk space)

– Display dimensions of 1366 x 768 or greater (Recommended 1920 x 1080 or greater)

– Microsoft .NET 4.7.2 or later (included), WebView2 Runtime (included), Microsoft Visual C++ 2019 Redistributable (included), Windows N requires the MediaFeature pack for Windows N. (Recommended: Microsoft .NET 4.7.2 or later (included), WebView2 Runtime (included), Microsoft Visual C++ 2019 Redistributable (included), Windows N requires the MediaFeature pack for Windows N.)

– 2GB of video memory available (integrated or dedicated GPU) (Recommended: 4GB of video memory available (integrated or dedicated GPU))
– Internal microphone (Recommended: USB or other external microphone for voice recording)
– Internet access is required to sign in/activate Camtasia and/or its trial

Feature-Specific recommendations (Windows)
– Powerpoint Import and Camtasia Add-in for PowerPoint require PowerPoint 2016, 2019 or later
– Playback using the Smart Player is supported on Microsoft Edge, latest version for Chrome, Firefox, and Safari, iOS 11+ (Safari), Android 5+

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: