گرافیسم

نرم افزار کورل دراو CorelDRAW Graphics Suite v25.0.0.230 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 17 مارس 2024 340
نرم افزار کورل دراو CorelDRAW Graphics Suite

طراحی لذت بخش و خلاقانه با کورل دراو!
در این مقاله قصد معرفی نرم افزار کورل دراو و ارائه اطلاعات مفیدی در مورد این نرم افزار مطرح و با سابقه طراحی گرافیکی برداری را داریم تا مشخص شود چرا باید CorelDRAW را یاد بگیریم. شاید شما دانش آموزی باشید که می خواهید بفهمید که در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با CorelDRAW آشنا شدید و می خواهید بدانید که این برنامه چه کاری می تواند انجام دهد . در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

کورل دراو چیست ؟ What is CorelDRAW

کورل دراو ( CorelDRAW ) نرم افزار طراحی گرافیکی برداری بسیار محبوب، باسابقه و پیشرو در صنعت گرافیک است که برای ویرایش گرافیک های برداری، تصویرسازی و طراحی و مخصوصا طراحی لوگو استفاده می شود. CorelDRAW قادر به کار بر روی چندین لایه و چندین صفحه برای حداکثر انعطاف است و به کاربران خلاق می توانند کارهایی بیشماری در زمینه طراحی با کورل دراو انجام دهند.

CorelDraw از معروف ترین نرم افزار های طراحی گرافیکی دنیاست که به کاربران امکان می‌دهد طرح‌های حرفه‌ای با تصویر برداری، طرح‌بندی، ویرایش عکس، تایپوگرافی، ابزارهای قالب و موارد دیگر ایجاد کنند. CoreIDRAW به کاربران این امکان را می دهد که از طریق برنامه وب، آثار هنری، گرافیک های وب و چاپ را در فضای ابری ایجاد، دسترسی و ذخیره کنند.

تاریخچه کورل دراو

در سال 1987، مهندسان شرکت کورل، Michel Bouillon و Pat Beirne، متعهد شدند که یک برنامه تصویرسازی مبتنی بر برداری را برای ارائه با سیستم‌های نشر رومیزی خود توسعه دهند. آن برنامه یعنی CorelDraw، اولین بار در سال 1989 منتشر شد. نسخه های اول و دوم CorelDraw تحت ویندوز نسخه 2 و 3 اجرا می شدند که باعث محبوبیت فراوان این نرم افزار شد.

نرم افزار CorelDraw 3.0 با انتشار ویندوز 3.1 توسط مایکروسافت به وجود آمد. گنجاندن TrueType در ویندوز 3.1 کورل دراو را به یک برنامه تصویرسازی جدی تبدیل کرد که قادر به استفاده از فونت های طرح کلی نصب شده در سیستم بدون نیاز به نرم افزار شخص ثالث مانند Adobe Type Manager بود. همراه با یک برنامه ویرایش عکس (Corel Photo-Paint)، یک ابزار مدیریت فونت (Corel Capture) و چندین نرم افزار دیگر، بخشی از اولین مجموعه گرافیکی کورل بود.

در نسخه 6 و 7 کورل برای سیستم عامل میکنتاش و Power Mac هم منتشر شد ولی به مدت بیش از دو دهه انتشار برای مک متوقف ماند و کورل یک نرم افزار مخصوص ویندوز بود تا از سال 2019 و نسخه 21 کورل برای سیستم عامل مک هم منتشر شد. کورل تقریبا هرسال نسخه جدیدی از نرم افزار قدرتمند خود را با ویژگی هایی جدید منتشر می کند .

چه کارهایی با کورل دراو میتوانید انجام بدهید؟

  1. طراحی لوگو
  2. ساخت پوستر
  3. ایجاد تصاویر برداری
  4. از متن به روشی خلاقانه استفاده کنید
  5. تبدیل بیت مپ به آبجکت
  6. ترکیب کورل دراو با برنامه های دیگر
  7. اسنادی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید
  8. هر چیزی را که می خواهید در کورل دراو طراحی کنید

CorelDRAW برای طراحی آثار هنری مختلف مانند پوستر، لوگو، کارت و هر گرافیک مرتبط با وکتور استفاده می شود.

1. طراحی لوگو

یکی از رایج ترین کاربردهای CorelDRAW ایجاد لوگو است. گزینه های بسیار خوبی برای ایجاد طرح های برداری با کیفیت بالا وجود دارد. می‌توانید طرحی از طراحی لوگوی خود را وارد کنید و آزادانه آن را تغییر دهید، یا می‌توانید یک طرح جدید از ابتدا و به سادگی در CorelDRAW ایجاد و طراحی کنید. خلاقیت شما و تجسم شما به راحت ترین شکل به تصویر کشیده می شود.

2. ساخت پوستر

ایجاد یک پوستر ساده در کورل دراو آسان و لذت بخش است! هنگام طراحی پوستر در این برنامه، در مقایسه با سایر نرم افزارهای ویرایش وکتور، قوانین زیادی برای رعایت کردن ندارید. به طور کلی نرم افزار کورل دراو به شما آزادی زیادی در هنگام طراحی می دهد. مهم نیست که چه نوع پوستری را می خواهید ایجاد کنید، با تمرین کافی، می توانید همه آن را در کورل دراو انجام دهید.

3. ایجاد تصاویر برداری

اکثر مردم هنگام صحبت در مورد تصاویر برداری ابتدا به Adobe Illustrator فکر می کنند. اگرچه ادوبی ایلاستریتور یک برنامه برداری خوب است، اما نباید CorelDRAW را فراموش کنید. باز هم، شما آزادی زیادی در هنگام طراحی با وکتور خواهید داشت. کورل دراو به شما امکان می دهد به راحتی یک تصویر را ردیابی کنید و یک نقاشی برداری ایجاد کنید.

نرم افزار کورل دراو CorelDRAW Graphics Suite

4. از متن به روشی خلاقانه استفاده کنید

فونتی که انتخاب می کنید تنها چیزی نیست که هنگام ایجاد لوگو، بنر، پوستر یا هر طرح گرافیکی دیگری مهم است. نحوه استفاده از متن و همچنین نحوه قرارگیری، نقش زیادی در طراحی کلی دارد. کورل دراو از این که متن شما از یک خط یا الگوی خاص پیروی کند تا سه بعدی به نظر برسد، گزینه های زیادی دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.

5. تبدیل بیت مپ به آبجکت

می دانیم که تبدیل بیت مپ به اشیا کمی پیچیده است، اما نرم افزار CorelDRAW آن را ساده می کند. این ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که از طریق آنها تبدیل بسیار آسان تر است. هنگامی که بیت مپ خود را وارد می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن کلیک راست کرده و سپس کاری را که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید. کورل دراو به شما امکان می دهد از بیت مپ به بردار تبدیل کنید، طرح کلی بیت مپ را استخراج کنید (یا خط مرکزی بیت مپ را استخراج کنید)، و بقیه را حذف کنید.

6. ترکیب کورل دراو با برنامه های دیگر

CorelDRAW به گونه ای طراحی شده است که به آن اجازه می دهد با نرم افزارهای دیگر کار کند. Corel Photo-Paint نرم افزار دیگری است که توسط Corel Corporation ساخته شده است و می توان از آن به همراه کورل دراو استفاده کرد. اگر می خواهید طرح های گرافیکی خود را بازسازی و ویرایش کنید، این برنامه عالی است.

هنگامی که تصمیم می گیرید پروژه خود را ذخیره کنید، می توانید آن را در فرمت های مختلف و سازگار با نرم افزار ذخیره کنید. به عنوان مثال، می توانید آنها را در فرمت های معمولی مانند PNG، JPEG، CDR و غیره ذخیره کنید. حتی می توانید این تصاویر را در Adobe Illustrator یا Adobe Photoshop باز کنید.

7. اسنادی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید

CorelDRAW به غیر از استفاده برای طراحی لوگو، پوستر، ایجاد نقشه های برداری و موارد دیگر، برای ایجاد یک سند حرفه ای هم ناسب است و گزینه های بسیار خوبی برای قالب بندی متن و حتی گزینه های بیشتری برای تنظیم فایل شما برای چاپ دارد.

8. هر چیزی را که می خواهید در کورل دراو طراحی کنید

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که به شما امکان ایجاد طرح های برداری، ویرایش تصاویر و قالب بندی متن را می دهد، کورل دراو انتخاب مناسبی است. این برنامه بسیار ساده است و در هنگام ایجاد طرح ها آزادی زیادی به شما می دهد.

نرم افزار کورل دراو CorelDRAW Graphics Suite

کورل دراو در چه مشاغل و صنایعی استفاده می شود؟

  • – طراحی گرافیک
  • – طراحی وب و UX
  • – صنعت چاپ
  • – طراح آزاد و Freelance
  • – بازاریابی و تبلیغات

اگر می خواهید یک طراح حرفه ای شوید، تسلط بر کورل دراو را جدی بگیرید. کورل دراو به عنوانی یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای طراحی و گرافیکی در صنایع خلاق مختلف که با طراحی و گرافیک سر و کار دارند استفاده می شود. به عنوان یک طراح گرافیک حرفه ای مسلط به CorelDRAW در مشاغل مختلفی میتوانید فعالیت کنید که در ادامه برخی را برسی می کنیم.

طراحی گرافیک

بسیاری از هنرمندان وکتور نقشی را به عنوان طراح گرافیک در یک آژانس خلاق یا در تیم داخلی یک شرکت دنبال می کنند. در حالی که طراحان گرافیک باید مجموعه مهارت های هنری گسترده ای داشته باشند، مهارت در گرافیک برداری ضروری است. طراحان گرافیک از مهارت های طراحی برداری خود برای ایجاد طرح های واضح و مقیاس پذیر برای موقعیت ها و کاربردهای مختلف استفاده می کنند.

طراحی وب و UX

با کسب دانش بیشتر در زمینه طراحی و توسعه وب، یک طراح وکتور نوظهور می تواند یک شغل عالی را در طراحی صفحات وب دنبال کند. طراحی وب/UX نیاز به دانش کاری قوی در زمینه طراحی گرافیک و هنر برداری دارد. فایل‌های گرافیکی وکتور، معروف به SVG، پایه‌ای برای طراحی وب واکنش‌گرا هستند.

صنعت چاپ

تجربه طراحی گرافیک و هنر وکتور در صنعت چاپ مهم است. هنرمندان وکتوری که در چاپخانه‌ها کار می‌کنند به درک قوی از فرمت‌های فایل تصویری نیاز دارند، زیرا آنها هنر را در قالب‌های مختلف، از کارت‌پستال‌های کوچک و آگهی‌ها گرفته تا بیلبوردهای بزرگ، بازتولید می‌کنند. با فایل‌های برداری، چاپگرها می‌توانند گرافیک‌ها را به اندازه‌های بسیار زیاد بدون از دست دادن کیفیت، بزرگ نمایی کنند.

طراح آزاد و Freelance

برخی از طراحان وکتور ممکن است تصمیم بگیرند که روی جنبه تصویرسازی طراحی گرافیک تمرکز کنند و از ابزارها و تکنیک های تصویر برداری برای خلق آثار هنری خیره کننده برای نشریات، تبلیغات، کتاب ها و موارد دیگر استفاده کنند. در حالی که تصویرگران سنتی با رنگ، مداد و سایر مواد هنری خلق می‌کنند، تصویرگران مدرن اغلب از ابزارهای دیجیتال یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند.

بازاریابی و تبلیغات

بسیاری از نقش های بازاریابی عمومی نیاز به مهارت های مختلف تبلیغاتی، رسانه های اجتماعی، کسب و کار و طراحی دارند. متخصصان بازاریابی با تجربه طراحی گرافیک تمایل زیادی به تقاضا در بازار کار دارند.

همانطور که در بالا ذکر شد، گزینه های شغلی زیادی برای متخصصین نرم افزار کورل دراو هنرمندان وکتور و طراحان گرافیک وجود دارد. انتظارات حقوق برای مشاغل طراحی گرافیک می تواند به طور قابل توجهی بر اساس نقش، سطح تجربه و موقعیت شغلی متفاوت باشد. به عنوان مثال یک طراح UX به طور متوسط در شهر نیویورک حقوقی معادل 100.000 دلار در سال دریافت می کند که فضای زیادی برای رشد دارد.

بر طبق گزارشها و آمار، حداقل حقوق طراحان گرافیک حرفه ای بیش از 50.000 دلار در سال است.

گرافیک برداری چیست و چه فرقی با گرافیک پیکسلی دارد؟

گرافیک برداری یکی از دو فرمت گرافیکی پرکاربرد در طراحی است و دیگری گرافیک بیت مپ (یا پیکسلی یا شطرنجی) است. گرافیک‌های برداری، مانند گرافیک‌هایی که با Illustrator ایجاد می‌شوند، مستقل از رزولوشن هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را بی‌نهایت و بدون افت کیفیت تغییر اندازه داد. به عنوان مثال، همان طرح لوگو ایجاد شده با ایلاستریتور را می توان بر روی کارت ویزیت یا یک بیلبورد در فضای باز استفاده کرد و دقت و جزئیات طرح اصلی را حفظ کرد.

اکثر طراحان به همین دلیل ترجیح می دهند از تصاویر وکتور برای پروژه های طراحی گرافیکی استفاده کنند. آنها به ویژه برای لوگوهای شرکت، تایپوگرافی و آثار هنری برندسازی مفید هستند، زیرا این مواد اغلب برای استفاده چاپی و دیجیتال (مانند بنرها، پوسترها، بروشورهای چاپی، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر) اندازه آنها تغییر می کند.

بنابراین، نرم افزار CorelDRAW و Adobe Illustrator برنامه ایده‌آل‌تری برای شرکت‌ها نسبت به Adobe Photoshop هستند، زیرا طراحان می‌توانند از آنها برای ایجاد آرم‌ها و تصاویری استفاده کنند که هم می‌توانند به اندازه‌ای کوچک باشند که یک نماد کوچک و یا به اندازه کافی بزرگ باشند تا در یک بیلبورد ظاهر شوند.

نرم افزار کورل دراو CorelDRAW Graphics Suite

کورل دراو چه تفاوتی با فتوشاپ و ایلاستریتور دارد؟ مقایسه کورل دراو با فتوشاپ و ایلاستریتور!

CorelDRAW vs. Photoshop vs. Illustrator: به نظرتان کدام برنامه برای پروژه های طراحی و گرافیک شما مناسب است؟ فتوشاپ و ایلاستریتور و کورل دراو هر سه برنامه های قدرتمندی هستند که برای ویرایش و طراحی تصاویر استفاده می شوند. از عملکردهای هر برنامه برای بهبود آثار بعدی خود استفاده کنید!

ایلاستریتور و کورل دراو هر دو مبتنی بر گرافیک برداری و وکتور هستند در صورتی که فتوشاپ مبتنی بر پیکسل است .

مقایسه کورل دراو و ایلاسترتیور – CorelDRAW vs. Illustrator

وقتی به هر پروژه طراحی برداری فکر می کنیم، مقایسه بین Adobe Illustrator و CorelDRAW به ذهن ما خطور می کند. Illustrator و CorelDRAW دو نرم افزار مطرح طراحی برداری با بیش از چهار دهه سابقه موفق و دارای میلیون ها کاربر حرفه ای در سراسر جهان هستند. در ادامه برخی تفاوت های این دو نرم افزار را برسی می کنیم.

1. بهینه سازی

CorelDRAW بیشتر برای اسناد دو بعدی بهینه شده است در صورتی که Adobe Illustrator برای زیبایی بصری بهینه شده است با این حال، ایلاستریتور انواع رندر دیجیتال را بدون از دست دادن کیفیت ارائه می دهد. علاوه بر این، Illustrator نرم افزاری تقریباً متمرکز بر چاپ است.

2. تخصص

نرم افزار CorelDRAW دارای ابزارهای تخصصی تصویر برداری وکتور می باشد. مانند کانتور، پاکت، ترکیب، پر مش، و غیره. با ابزارهای همکاری که به راحتی در دسترس هستند، کار شما نیز انعطاف پذیرتر خواهد بود. تایپوگرافی پیشرفته، ردیابی بیت مپ به برداری، و راه حل های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدترین پیوست انقلابی CorelDRAW هستند.

Adobe Illustrator دارای یک فضای کاری قابل تنظیم است. بنابراین، هر چیزی که می خواهید طراحی کنید، می توانید به راحتی آن را انجام دهید و می توانید اشکال زنده را در Illustrator ایجاد کنید. با قالب‌های داخلی و تنظیمات پیش‌تنظیم شده، می‌توان به راحتی طرح‌های هوشمند برجسته‌ای را بدون هیچ زحمتی انجام داد.

3. سازگاری

CorelDRAW وIllustrator هر دو با سیستم عامل مک و ویندوز سازگار هستند. ایلاستریتور یک نرم افزار حرفه موبایل که در iPad هم در دسترس است را دارد و از سوی دیگر کورل هم CorelDRAW.app را منتشر کرده است. بنابراین، می‌توانید آرم، تصاویر و گرافیک‌ها را با دقت وکتور ایجاد کنید. شما همچنین از آزادی قلم اپل و آی پد لذت خواهید برد.

4. انواع کار

CorelDRAW یکی از محبوبترین نرم افزارهای طراحی ست. می‌توانید از آن برای ایجاد کارت پستال تعطیلات، تبریک، تشکر، دعوت‌نامه‌های مهمانی و کارت‌های تولد استفاده کنید. شما همچنین می توانید از آن برای ترکیب عکس استفاده کنید. CorelDRAW نرم‌افزاری عالی برای ایجاد گرافیک‌های نمایش PDF تمام صفحه، تصاویر هنری پیکسلی و کلاژهای با نوردهی دوگانه است.

در Adobe Illustrator می توانید انواع طرح های گرافیکی ایجاد کنید. آنها نمادها، لوگوها، پوسترها، بروشورها و موارد دیگر هستند. برای طراحان اسکیس و طرح های خشن بسیار آشناست. اگر به دنبال تصاویر پیچیده هستید، Adobe Illustrator می تواند بهترین انتخاب باشد. همچنین می توانید آن را برای تایپوگرافی پیشرفته و طرح های رنگی انتخاب کنید.

5. استفاده آسان

CorelDRAW برای علاقمندان و طراحان گرافیک جدید به راحتی قابل استفاده است. شما می توانید به سرعت در نرم افزار کورل دراو استاد شوید. یادگیری آن نسبت به سایر نرم افزارها راحت تر است. از طرفی Adobe Illustrator یک نرم افزار پیچیده با عملکرد پیچیده است که برای متخصصان طراحی گرافیک با تجربه به شدت توصیه می شود. شما می توانید تعداد بی شماری از گرافیک های برداری ایجاد کنید.

نرم افزار کورل دراو CorelDRAW Graphics Suite

چه زمانی استفاده از فتوشاپ بهتر از کورل دراو و ایلاستریتور است

نرم افزار فتوشاپ بهترین ابزار برای ویرایش تصاویر است. حتی برای کارهای گرافیکی روزانه که مثلا چند قسمت از یک عکس را ویرایش کنید و می خواهید در شبکه های اجتماعی تان تصویر بگذارید، فتوشاپ می تواند یک ابزار عالی برای شما باشد.

عناصر و ویژگی های آن به شما امکان می دهد تصاویر را در زمان کمتری نسبت به سایر ابزارها ویرایش کنید. همچنین، تصاویر برای وب سایت، ارائه، ویرایش عکس، تاچ آپ، خدمات طراحی اینفوگرافیک را می توان به راحتی در فتوشاپ انجام داد.

اگر می‌خواهید یک بنر یا پوستر برای کانال‌های اصلی بازاریابی/تبلیغات ایجاد کنید، پس نباید از فتوشاپ استفاده کنید زیرا روی پیکسل کار می‌کند. اگر تصویر باید اندازه ثابتی داشته باشد، اگر تصویر بزرگ‌نمایی یا اصلاح شده باشد، ممکن است عجیب به نظر برسد.

چگونه کورل دراو را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری کورل دراو ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد کورل دراو از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش گرافیک برداری را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش گرافیک برداری را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

کورل دراو نیازی به تعریف و تمجید ندارد و پیشتاز در صنعت کار با تصاویر برداری و وکتور در چهار دهیه گذشته بوده است و از کاربران آماتور و تازه کار تا حرفه ای های صنعت طراحی و گرافیک از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر کورل دراو را بیشتر هم کرده است.

کورل دراو برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه شده است. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار CorelDRAW و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود کورل دراو – CorelDRAW Graphics Suite v25.0.0.230 x64

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

1.48 گیگابایت

راهنمای نصب:

نسخه 25.0
1. فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
2. دسترسی به اینترنت را قطع کنید.
3. به روی فایل Block in Firewall + Host.cmd کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را بزنید.
4. فایل Setup.exe را اجرا کنید و نرم افزار را توسط سریال موجود در فایل Readme نصب کنید، اما اجرا نکنید.
5. فایل موجود در پوشه Crack را در مسیر C:\Program Files\Corel\PASMUtility\v1 کپی کنید.
فایل Reg.reg را اجرا کنید و روی Yes کلیک کنید.
نرم افزار را اجرا کنید.
برای جلوگیری از غیرفعال شدن سریال، نرم افزار را در فایروال آنتی ویروس یا ویندوز قرار بدید.
به منوی Help > Message Seting رفته و تیک دو گزینه را بردارید.

نسخه Repack از پیش کرک شده
این نسخه از نرم افزار از پیش کرک شده است! فقط با چند کلیک ساده نصب کنید. نکته: بهتر است پس از نصب دسترسی نرم افزار به اینترنت را از طریق فایروال مسدود کنید

حداقل سیستم مورد کورل دراو – CorelDRAW Graphics Suite 25 Minimum Requirements

– Windows 11 or Windows 10 (Version 21H1 or later), 64-bit, with latest Updates.
– Intel Core i3/5/7/9 or AMD Ryzen 3/5/7/9/Threadripper, EPYC.
– OpenCL 1.2-enabled video card with 3+ GB VRAM.
– 8 GB RAM.
– 5.5 GB hard disk space for application and installation files.

دوره های آموزشی مرتبط

Loading RSS Feed

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: