گرافیسم

نرم افزار یونیتی Unity 3D Pro 2022.1.24f1 – معرفی، بررسی، مقایسه، دانلود

دسته بندی :مقالات و دانلود نرم افزارها 22 ژانویه 2024 781
نرم افزار یونیتی Unity Game

دنیای بی کران را با یونیتی تجربه کنید!
Unity یک موتور بازی سازی و پلتفرم توسعه آنی خلاقانه است و که در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است و اکنون نام نرم افزار یونیتی علاوه با دنیای بازی سازی که یک ستون اصلی آن یونیتی است، به دلیل ویژگی های ویژوالیزیشن و بصری سازی اش با معماری و واقعیت مجازی و علوم مهندسی هم گره خورده است . با این حال همه با این نرم افزار و مزایای فراوان نرم افزار Unity آشنایی ندارند.

شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید بفهمید که با یونیتی در حال ورود به چه دنیایی هستید. یا شاید، شما با یونیتی آشنا شدید و می خواهید بدانید که این ابزار چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد، در هر دسته ای که قرار بگیرید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

یونیتی چیست ؟ What is Unity

یونیتی ( Unity ) به زبان ساده، محبوب ترین موتور بازی در جهان است که در نسخه های جدید به یک ابرنرم افزار تولید ثار Real-time هم تبدیل شده است. مجموعه یونیتی ویژگی های زیادی را در کنار هم دارد و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا تقریباً هر بازی سه بعدی یا دو بعدی و یا پروژه Visualization را که می توانید تصور کنید بسازد و بازی‌ها، برنامه‌ها و تجربیات سه بعدی بی‌درنگ را برای سرگرمی، فیلم، خودرو، معماری و موارد دیگر ایجاد و رشد دهید.

نرم افزار Unity با ویژگی‌های بین پلتفرمی بی‌رقیب، هم در میان توسعه‌دهندگان سرگرمی و هم در استودیوهای بازی های درجه یک دنیا محبوب است. معمولا توسعه دهندگان مستقل و تازه کار  رویای ساخت اولین بازی بزرگ خود را دقیقاً همانطور که در ذهن خود تصور می کنند، دارند.  یکی از محبوب ترین ابزارها برای تحقق این رویا نرم افزار Unity است که فقط هم برای توسعه دهندگان کوچک نیست. یونیتی در بازی های مطرحی مانند Call of Duty Mobile یا Pokémon Go هم استفاده شده است.

نرم افزار یونیتی یک موتور بازی مبتنی بر زبان سی شارپ است که از ساخت انواع بازی ژانرهای بازی های دو بعدی، سه بعدی پشتیبانی می کند. ابزارهای آن برای کاربران جدید بسیار ساده و دوستانه است، و آن را به یکی از محبوب‌ترین موتورهای بازی برای هنرمندانی که برای اولین بار تلاش می‌کنند و توسعه‌دهندگان خانگی که تلاش می‌کنند آن را بزرگ کنند، تبدیل می‌کند.

بازی ها و اپلیکیشن های ساخته شده در نرم افزار یونیتی تا سال 2023 هر ماه بیش از 4 میلیارد بار دانلود می شوند طبق آمار بیش از 85 درصد از 1000 بازی برتر روز موبایل با موتور بازی ساخته شده‌اند. همچنین تاکنون Unity بیش از 1.1 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی از تبلیغات درون برنامه های خود ایجاد کرده است.
در حالی که در ابتدا Unity فقط برای macOS منتشر شد، اکنون مدت هاست که به پلتفرم‌های دیگر نیز منتقل شده و از ساخت بازی در دسک‌تاپ، موبایل، کنسول، سیستم‌های واقعیت مجازی و غیره پشتیبانی می‌کند. این روزها کاربرد یونتی بسیار بیشتر از یک ابزار بصری و گرافیکی و یک موتور بازی سازی است و یونیتی پیشران تکنولوژی های آینده است.

تاریخچه یونیتی

شرکت Unity Technologies اولین بار به نام Over the Edge Entertainment در شهر کپنهاگ دانمارک در سال 2004 توسط دیوید هلگاسون (مدیر اجرایی)، نیکلاس فرانسیس (مدیر ارشد خلاق) و یواخیم آنته (مدیر ارشد فناوری) تاسیس شد. این شرکت اولین بازی خود را با نام GooBall در سال 2005 منتشر کرد. این بازی از نظر تجاری شکست خورد، اما سه بنیانگذار این بازی که ابزارهای توسعه بازی را که برای ساده کردن بازی ایجاد کرده بودند را ارزشمند دیدند و تمرکز شرکت را به ایجاد یک موتور برای توسعه دهندگان دیگر تغییر دادند.

نسخه اول موتور بازی سازی Unity در سال 2005 با هدف “دموکراتیزه کردن” توسعه بازی با در دسترس قرار دادن آن برای توسعه دهندگان بیشتر منتشر شد، سال بعد، Unity در بخش بهترین استفاده از گرافیک Mac OS X در Apple Design Awards به مقام دوم رسید. Unity در ابتدا برای Mac OS X منتشر شد، بعداً پشتیبانی از Microsoft Windows و مرورگرهای وب را اضافه کرد.

Unity 2.0 در سال 2007 منتشر شد و شرکت سازنده Over the Edge نام خود را به Unity Technologies تغییر داد.از آنجایی که در زمان عرضه آیفون و اپ استور، صنعت بازی‌ها بر روی بازی‌های کنسول متمرکز بود، یونیتی برای پشتیبانی از توسعه‌دهندگانی که به دنبال ایجاد بازی‌های موبایل بودند، قرار گرفت و تسلط آن بر روی آیفون تا چند سال تا حد زیادی بدون رقیب بود .

Unity 3.0 در سپتامبر 2010 ب ویژگی‌های گرافیکی برای رایانه‌های رومیزی و کنسول‌های بازی ویدیویی و پشتیبانی از اندروید منتشر شد. این شرکت در نوامبر 2012، Unity 4.0 را ارائه کرد. این نسخه پشتیبانی از DirectX 11 و Adobe Flash، ابزارهای جدید انیمیشن به نام Mecanim و دسترسی به پیش نمایش لینوکس را اضافه کرد.

Unity 5.0 یک جهش و نوآوری در یونیتی بود و در سال 2015 با هدف دسترسی جهانی به توسعه بازی شروع شد منتشر شد. با یونیتی 5 موتور و سیستم گرافیک و نور و پیش نمایش آن بهبود اساسی یافت. . نسل پنجم موتور Unity نیز جلوه‌های تصویر سینمایی را معرفی کرد تا به بازی‌های یونیتی کمتر عمومی به نظر برسد.

در دسامبر 2016، Unity Technologies اعلام کرد که سیستم شماره‌گذاری نسخه Unity را از شناسه‌های مبتنی بر توالی به سال انتشار تغییر می‌دهد تا نسخه‌سازی را با آهنگ انتشار بیشتر آنها هماهنگ کند. بنابراین نسخه Unity 5.6 با Unity 2017 دنبال شد از آن سال هم نصب نرم افزار یونیتی توسط سیستم یکپارچه نصب Unity Hub انجام می شود و هم آپدیت ها به صورت ماهانه و سالانه به صورت منظم و متنوع در اختیار کاربر قرار میگیرند.

چه کارهایی با یونیتی میتوانید انجام بدهید؟

روز به روز، افراد جدید زیادی وارد توسعه بازی می شوند و بسیاری از آنها از قابلیت های موتورهای بازی مانند یونیتی شگفت زده می شوند. اگر می خواهید یک بازی بسازید، باید این را بدانید: با دانش فنی، خلاقیت و تلاش کافی می توانید با استفاده از نرم افزار یونیتی به هر چیزی که می خواهید برسید.می توانید بازی های دو بعدی، سه بعدی، واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را با Unity 3D در هر سبکی، تک نفره یا چند نفره توسعه دهید.

نرم افزار یونیتی ابزارهای بهینه سازی خوبی در اختیار شما قرار می دهد که بازی شما را در دستگاه های ضعیف تر و ارزان قیمت هم فوق العاده سریع می کند و هم چنین با ابزارهای رندر خوبی که دارد بازی های شما را از نظر بصری در دستگاه های قوی تر هم فوق العاده با کیفیت می کند. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید در دستگاه‌های رده پایین به گرافیک باکیفیت دست پیدا کنید، اما در عوض، در صورت داشتن امکانات فنی، قابلیت‌هایی برای عالی کردن آن‌ها دارد.

در گذشته بازی سازی و توسعه بازی های کامپیوتری بودند بسیار هزینه بر و دشوار تر بود و معمولا بازی های گرافیکی فقط می‌توانستند توسط استودیوهای بزرگ ساخته شوند. امروزه با موتورهای بازی مانند Unity، استودیوهای مستقل کوچک دوران طلایی خود را سپری می کنند. یونیتی به طور گسترده توسط استودیوهای کوچک مستقل و توسعه دهندگان انفرادی در سراسر جهان استفاده می شود.

نرم افزار یونیتی Unity Game

نرم افزار یونیتی در بازی های مطرحی چون Call of Duty Mobile یا Pokémon Go که توسط استودیو های بزرگ ساخته شده اند استفاده شده است ولی بیایید برخی از بازی‌هایی که توسط استودیوهای مستقل و توسعه‌دهندگان انفرادی ساخته شده‌اند را ببینیم که از Unity استفاده می‌کنند:

بازی Alto’s Adventure توسط یک استودیوی مستقل کوچک و سه نفره Snowman توسعه داده شد و موفقیت بزرگی در سیستم عامل های موبایل به دست آورد. این یک دونده بی پایان و اسکرول جانبی با گیم پلی زیبا در فضایی عالی است. بازی Tunic یک بازی اکشن ماجراجویی است و این بازی توسط توسعه دهنده مستقل مستقل Andrew Shouldice برای Windows، macOS و Xbox One منتشر شد.

Harold Halibut نمونه عالی دیگری است که قابلیت های Unity را نشان می دهد. Ori and the Blind Forest یک بازی دو بعدی است که توسط یک استودیوی مستقل نسبتا بزرگتر به نام Moons Studios ساخته شده و توسط Microsoft Game Studios در سال 2015 منتشر شده است. Escape From Tarkov یک بازی تیراندازی اول شخص است که توسط استودیوی Battlestate Games ساخته شده است.

نه تنها توسعه دهندگان انفرادی یا استودیوهای مستقل از Unity استفاده می کنند، بلکه استودیوهای بزرگتر نیز از آن برای ساخت بازی استفاده می کنند. یک مثال Super Mario Run است که توسط نینتندو توسعه داده شده است. می توانیم صدها نام دیگر به این لیست با تعداد زیادی نمونه بازی موفق،عالی و با کیفیت خیره کننده، اضافه کنیم ولی در اینجا فقط می خواستیم به چند مورد اشاره کنیم.

امروزه نرم افزار Unity با ویژگی های همه کاره اش علاوه بر بازی سازی می تواند در هر چیزی از VR وAR گرفته تا مهندسی و معماری و صنعت و با حتی زمینه های علمی با ویژگی های Visualization و بصری سازی خلاقانه اش مورد استفاده قرار بگیرد

یونیتی علاوه بر بازی سازی در کدام مشاغل و صنایع استفاده می شود؟

  • – در فیلم، انیمیشن و سینما
  • – در معماری، مهندسی، ساخت و ساز و پروژه های اجرایی
  • – در صنعت اتومبیل و حمل و نقل
  • – در کارخانجات تولیدی
  • – در صنعت انرژی

یونیتی در فیلم، انیمیشن و سینما

پروژه فیلم یا انیمیشن خود را با یک زنجیره ابزار کامل برای ایجاد، شبیه سازی و رندر سه بعدی – ایده آل برای هر اندازه یا نوع تولیدی، پیش ببرید. ابزارهای انیمیشن Unity از pitchvis گرفته تا post-production، استفاده از قدرت خلق سینمای بلادرنگ را برای فیلمسازان، انیماتورها و هنرمندان آسان‌تر می‌کند.

نرم افزار یونیتی روند کار سنتی را با جریان‌های کاری Realtime سرعت می‌بخشد، به هنرمندان، تولیدکنندگان و کارگردانان کنترل خلاقانه‌تر با بازخورد سریع‌تر، تکرار هنری بیشتر و موانع گردش کار کمتر در پروژه‌های انیمیشن می‌دهد.

 

یونیتی در معماری، مهندسی، ساخت و ساز و پروژه های اجرایی

فناوری سه بعدی نرم افزار یونیتی به شما امکان می دهد که داده های BIM را جمع بندی و متصل کنید تا مالکان و ذینفعان در هر مرحله بتوانند پروژه را در یک پلت فرم مشاهده کنند . همچنین با ساخت و نمایش اپلیکیشن های VR و AR پروژه را دقیق تر در دنیای واقعی شبیه سازی و برسی کنید.

نرم افزار یونیتی Unity Game

یونیتی در صنعت اتومبیل و حمل و نقل

با برنامه های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد شده از داده های محصول سه بعدی، موفقیت را به ارمغان بیاورید!
فناوری سه بعدی یونیتی به شما امکان می دهد که با وارد کردن، بهینه سازی و بصری سازی داده های 3D و CAD برای طراحی و نمونه سازی Real-time استفاده کنید.
همچنین ساخت و استقرار برنامه های AR و VR و تجارب فروش و بازاریابی تعاملی ایجاد کنید و رابط های انسان و ماشین درون خودرو (HMI) را با نقشه ها و محتوای سه بعدی ارتقا دهید.

یونیتی در کارخانجات تولیدی

گردش کار تولید خود را در نرم افزار یونیتی به صورت سه بعدی در زمان واقعی زنده کنید. نمونه اولیه ماشین آلات صنعتی، طراحی کف کارخانه، آموزش پرسنل در AR و VR، و ایجاد تجربیات بازاریابی نوآورانه. سازندگان می توانند از فناوری سه بعدی بلادرنگ یونیتی در هر فرآیندی استفاده کنند، از جمله در:
شبیه سازی رباتیک: نمونه اولیه، آزمایش و آموزش برای شرایط دنیای واقعی.
داده‌های مصنوعی برای برنامه‌های بینایی رایانه: تصاویر کاملاً برچسب‌گذاری شده را برای مدل‌های آموزشی ایجاد کنید.
فروش و بازاریابی نوآورانه: محصولات خود را به صورت سه بعدی تعاملی به نمایش بگذارید.

یونیتی در صنعت انرژی

پلتفرم Digital Twins در نرم افزار یونیتی، انتقال انرژی را برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان و قدرت بخشیدن به دنیای پاک‌تر با روش های زیر انجام می‌دهد:
اتصال سیستم های متفاوت برای فعال کردن تجسم داده ها و تعامل در هر تیم
به حداکثر رساندن عملکرد دارایی از طریق نگهداری پیش بینی شده
بهبود بهره وری و ایمنی با کمک به کارگران راه دور برای همکاری در هر مکان و هر زمان.

یونیتی چه تفاوتی با آنریل دارد؟ مقایسه یونیتی و آنریل انجین!

Unity vs. Unreal: یونیتی و آنریل دو موتور بازی قدرتمند، برتر و محبوب امروزی در بازار هستند و ابزارهای پیشرو برای اکثر توسعه دهندگان مستقل دارند. در حالی که بسیاری از استودیوهای بازی سازی از موتورهای بازی اختصاصی خود استفاده می کنند، بسیاری از آنها از Unity یا Unreal هم استفاده می کنند.

پس کدام موتور بهتر است؟ این از آن دسته سوالاتی است که هر کسی که فکر بازی سازی به سرش خطور کرده باشد برایش پیش می آید.با این حال، در واقعیت، هر دو موتور قادر به ساخت تقریباً هر نوع بازی و استقرار آن بازی در اکثر پلتفرم‌های بازی هستند.اما این به تصمیم گیری شما کمک نمی کند، درست است؟ برای پاسخ به اینکه کدام یک از این موتورهای بازی برای نیازهای شما بهترین است، ابتدا باید به این پنج سوال پاسخ دهید:

1. چقدر تجربه ساخت بازی دارید؟

اگر به تازگی توسعه بازی را شروع کرده اید، Unity را به شما پیشنهاد می کنیم به این علت که یونیتی یک طراحی بسیار بصری ارائه می دهد و از زبان برنامه نویسی C# استفاده می کند که یادگیری آن را آسان و استفاده از آن را سرگرم کننده می کند و پس از گذراندن یک دوره آموزشی در یونیتی، دور از ذهن نیست که بگوییم می توانید اولین بازی ساده خود را ساخته و آماده به اشتراک گذاری با دوستان خود کنید.

برای یک مبتدی کامل، Unreal Engine متنوع و کمی مبهم است. دو راه برای برنامه نویسی بازی های خود در آنریل انجین وجود دارد، با Blueprint یا زبان C++ . اگر با برنامه نویسی آشنایی ندارید، Blueprint Visual Scripting به شما کمک می کند تا چند برد سریع (و بازی های کامل شده) داشته باشید. با این حال، اگر می خواهید تمام قدرت Unreal را باز کنید، باید C++ را یاد بگیرید، که یادگیری آن برای بسیاری از افراد دشوارتر از زبان برنامه نویسی C# است که توسط Unity استفاده می شود.

جمع بندی: طراحی بصری و استفاده از سی شارپ، Unity را برای مبتدیان ساده تر و مناسب تر می کند.

نرم افزار یونیتی Unity Game

2. بازی های خود را کجا می خواهید منتشر کنید؟

این که چگونه بازیکنان بالقوه به بازی شما دسترسی خواهند داشت، در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از موتور مورد توجه مهم است. هر دو موتور Unity و Unreal Engine نسخه های بین پلتفرم ها را ارائه می دهند، اما Unity ویرایش های قابل توجه بیشتری ارائه می دهد. لیست زیر را بررسی کنید.

پلتفرم هایی که یونیتی برای آنها بازی می سازد: iOS، Android، Windows Phone 8، Tizen، Android TV، Samsung SMART TV، Xbox One & 360، Windows PC، Mac OS X، Linux، Web Player، WebGL، HoloLens، SteamOS، PS4، Playstation Vita و Wii U

پلتفرم هایی که آنریل برای آنها بازی می سازد: iOS، Android، VR، Linux، Windows PC، Mac OS X، SteamOS، HTML5، Xbox One و PS4

در حالی که هر دو موتور را می توان برای ساخت بازی های موبایل استفاده کرد، اکثر افراد ترجیح می دهند از Unity برای پلتفرم های مخصوصا دو بعدی موبایل استفاده کنند. این موتور آسان‌تری برای ساخت بازی‌های دو بعدی است و و سخت‌افزار پایین تری برای ساخت و حتی اجرای بازی ها نیاز دارد. یونیتی ویژگی رندر سبک وزن را برای دستگاه‌های با پردازنده‌های قدیمی یا ضعیف تر به کار میگیرد.

اگر به دنبال ساخت بازی برای دستگاه‌های قوی و سطح بالا هستید مانند بازی های سه بعدی برای کنسول های نسل جدید، اگر چه هم Unity و Unreal این را کار خواهند کرد، ولی آنریل انتخاب مناسب تری خواهد بود.

جمع بندی: Unity یکچارچه سازی بین پلتفرمی بیشتری را ارائه می دهد.

نرم افزار یونیتی Unity Game

3. چه نوع بازی را می خواهید منتشر کنید؟

هم Unreal و هم Unity از ساخت بازی های رندر شده دو بعدی و کاملاً سه بعدی پشتیبانی می کنند. اینجاست که باید در نظر بگیرید که کدام فرمت ارزش زمان و هزینه ای که به عنوان یک توسعه دهنده صرف می شود دارد.

اگر محتوای دوبعدی است که می‌سازید، احتمالا یونیتی برای شما مناسب است. این رابط کاربری ساده‌تر و ابزارهای دوبعدی توسعه‌یافته‌تری دارد. آنریل انجین را می توان برای توسعه بازی های دو بعدی استفاده کرد، اما Epic Games به اندازه Unity این ویژگی را در اولویت قرار نمی دهد.

اگر در حال ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص پر از اکشن سنتی هستید، Unreal Engine را انتخاب کنید. این نوع بازی‌ها همان چیزی هستند که موتور برای آن ساخته شده است – به عنوان مثال، Unreal Tournament، Borderlands و Fortnite.

اگر جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای در بازی خود دارید، Unreal Engine سخت است. اگرچه یونیتی در حال کار بر روی بهبود گرافیک خود است، اما همچنان یک تمایز اصلی بین این دو شرکت است. جلوه های بصری بی نظیر نیز دلیلی است که استودیوهای بزرگ بیشتری از نرم افزار Unreal در توسعه بازی خود استفاده می کنند.
شایان ذکر است که Unreal در مورد ساختار بازی خود بیشتر از Unity نظر دارد. به طور پیش فرض، توسعه دهندگان از چارچوب گیم پلی Unreal Engine برای ساختار بازی ها استفاده می کنند.

جمع بندی: اگر هدف نهایی شما یک بازی با گرافیک چشمگیر است، Unreal Engine را انتخاب کنید.

نرم افزار یونیتی Unity Game

4. آیا بازی سازی برای سرگرمی است یا به دنبال کسب درآمد هستید؟

هر دو موتور Unreal و Unity برای استفاده رایگان هستند، با این حال، زمانی که شروع به کسب درآمد از بازی کنید، برخی شرایط اعمال می شود.

یونیتی در سه طرح – Personal، Plus و Pro در دسترس است:
استفاده از Personal رایگان است و توسعه دهندگان می توانند از طریق این طرح تا 100000 دلار در سال درآمد کسب کنند. یکی از ملزومات این استفاده رایگان شامل صفحه نمایش «Made in Unity» در بازی است.
Plus با اشتراک یک ساله ماهانه 40 دلار هزینه دارد. توسعه دهندگان می توانند تا 200000 دلار در سال درآمد داشته باشند و همچنین از مزایای اضافی مانند سفارشی سازی صفحه آغازین و ادغام با ابزارهای همکاری بهره مند شوند.
هزینه نسخه پرو 150 دلار در ماه است و محدودیت درآمد سالانه ندارند.

Unreal به توسعه دهندگان اجازه می دهد از موتور کامل – با تمام ویژگی های آن – به صورت رایگان استفاده کنند. اگر تصمیم به کسب درآمد از بازی خود دارید، در صورت افزایش بیش از 3000 دلار در هر بازی، به ازای هر سه ماهه تقویم، 5٪ از درآمد به Unreal پرداخت می شود.

جمع بندی : هر دوی این موتورها ارزش آزمایش کردن را در حین ساخت بازی های خود دارند. اگر می‌خواهید از بازی‌ها درآمد کسب کنید، زمانی را به تجزیه و تحلیل درآمد اختصاص دهید تا متوجه شوید که ساختار قیمت کدام شرکت برای شما بهترین است.

5. آیا قصد کسب مهارت برای کار در یک استودیو بازی سازی سازید؟

اگر در حال یادگیری Unreal یا Unity هستید تا به هدف شغلی خود یعنی کار به عنوان توسعه‌دهنده بازی در یک استودیوی بازی برسید، با بررسی موتور و زبان‌های برنامه‌نویسی استودیوهای مورد علاقه‌تان شروع کنید. بسیاری از استودیوها از موتور بازی سازی اختصاصی خود استفاده می کنند. در این مورد، زبان مهمترین عامل برای مسیر شغلی شما است. بسیاری از استودیوها برای دانش ++C ارزش قائل هستند، بنابراین یادگیری Unreal و C++ می تواند به شما مزیتی بدهد.

برای نقش‌های دیگر مانند طراح فنی، طراح سطح، هنرمند محیط، یک استودیو از کاندیداهایی که موتوری را که استودیو استفاده می‌کند می‌دانند، ترجیح می‌دهد. خبر خوب این است که اگر برای یادگیری یک موتور وقت بگذارید، برای یادگیری موتور دیگر با بسیاری از پیش نیاز ها آشنا هستید و روند یادگیری بسیار ساده تری دی پیش خواهید داشت.

تفاوت اصلی میان یونیتی و آنریل

تفاوت اصلی نرم افزار Unity و Unreal در زبان برنامه نویسی است که به صورت بومی استفاده می کنند. Unreal Engine از C++ استفاده می‌کند، اما وقتی بازی خود را با آن می‌سازید، از یکی از زبان‌های اختصاصی Unreal به نام Blueprint به همراه C++ نیز استفاده می‌کنید. یونیتی هم برای ویرایشگر اصلی یونیتی و هم برای هر پلاگینی از سی شارپ استفاده می کند. همچنین از زبان های اختصاصی خود، Prefab و Bolt استفاده می کند.

چگونه یونیتی را یاد بگیریم؟

برای شروع به یادگیری یونیتی ما همیشه به شما توصیه میکنیم که جدیدترین علوم روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی فرا بگیرید. سری دوره های صفر تا صد یونیتی از انتشارات دیجیتال آریاگستر افزار آموزش های حرفه ای روز دنیا را از معتبرترین اساتید بین المللی با برترین کیفیت آموزشی و به زبان فارسی و با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در ادامه برای تسلط بیشتر میتوانید برترین دوره های تخصصی آموزش یونیتی را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی را در وبسایت گرافیسم فرا بگیرید. لیست دوره های آموزش Unity را در این صفحه ببینید.

سخن پایانی

یونیتی نسبت به دیگر رقبا در بازی سازی بسیار پرطرفدار و کامل است و بیشترین سهم کاربران را در میان موتور های بازی سازی دارد و کاربران تازه کار تا حرفه ای های صنعت بازی سازی و دیگر صنایع مانند فیلم سازی و مهندسی هم روز به روز بیشتر از آن استفاده می کنند. در نسخه های جدید تکنولوژی هوش مصنوعی قابلیت های بی نظیر یونیتی را بیشتر هم کرده است.

نرم افزار یونیتی برای هر سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده است و برای استفاده غیر تجاری کاملا رایگان است و همیشه از وبسایت اصلی یونیتی و یا با ابزار Unity Hub میتوانید جدیدترین ویرایش آن را دانلود و نصب کنید. سعی داشتیم در این مقاله به معرفی نرم افزار یونیتی و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم تا شما را با امکانات این نرم‌افزار فوق‌العاده آشنا سازیم.

لینک های دانلود یونیتی – Unity 2023/2022

رمز عبور:

graphism.ir

حجم:

2.49 گیگابایت

راهنمای نصب:

1- دسترسی به اینترنت را قطع کنید.
2- فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
3- نرم افزار Unity Hub را نصب کنید اما اجرا نکنید
4- نرم افزار Unity را نصب کنید اما اجرا نکنید
5- فایل Patch را در مسیر C:\Program Files\Unity 2022.1.22f1\Editor کپی و اجرا کنید و روی دکمه Select کلیک کنید و فایل Unity.exe را انتخاب کنید و Open را بزنید و روی دکمه Patch کلیک کنید.
6- فایل Patch را در مسیر C:\Program Files\Unity Hub کپی و اجرا کنید و روی دکمه Select کلیک کنید و فایل Unity Hub.exe را انتخاب کنید و Open را بزنید و روی دکمه Patch کلیک کنید.
نکته مهم: همیشه می توانید جدیدترین نسخه Unity را به صورت رایگان و مستقیم از طریق Unity Hub به صورت آنلاین نصب کنید، برای این کار البته احتمالا باید از وی پی ان و آی پی غیر ایرانی استفاده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز یونیتی – Unity 2023 Minimum Requirements

Minimum
64-bit quad core CPU with SSE4.2 support
8 GB RAM
1920×1080 Full HD display
Mouse, trackpad or pen+tablet
2 GB VRAM Graphics Card that supports OpenGL 4.3
Recommended
64-bit eight core CPU
32 GB RAM
2560×1440 display
Three button mouse or pen+tablet
8 GB VRAM Graphics Card

مطالب مرتبط:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: